Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo, haluaisitko tietää että miehesi on tulossa pian taas isäksi?

Vierailija
22.11.2006 |

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on velvollisuus osallistua lapsen elatukseen. Itsepähän on soppansa keittänyt.

Vierailija
42/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä päästä ukkoa kuin koiraa veräjästä, itse on soppansa keittänyt joten elarit yms pyörimään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

älä päästä ukkoa kuin koiraa veräjästä, itse on soppansa keittänyt joten elarit yms pyörimään!

Vierailija
44/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän hänelle äsken puhelimessa kerroin olevani raskaana :)

Vierailija
45/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok jos mies maksaa, muttei muuten halua (ainakaan nyt tutustua lapseen)? Anna miehelle aikaa, ehkä hän viisastuu tuosta!

En itse puolustele tuollaista miestä yhtään, mutta toisaalta hän ei ole voinut päättää lapsen pitämisestä jaminusta silloin pitää tuon rahan riittää. Vanhemmuuteen kun ei voi pakottaa : (

T. yh äiti ja hyvin ollaan pärjätty lapsen kanssa!

Tsemppiä!

Vierailija
46/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puhelimen kaupniiseen käteen ja soittaisin vaimolle.

Kysyisin että että " olethan sinä XXXXX, XXXXX:n vaimo? No, hyvä.. mulla onkin sulle asiaa. Ajattelin, että sinua voisi kiinnostaa, että odotan lasta miehellesi. Lapsi syntyy XXXXXkuussa. Ilmoitan siksi, ettei tule sitten vasta yllätyksiä kun lastenvalvoja lähettelee kutsuja isyyden tunnustuksiin.."

Vierailija
47/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukon tietysti panisin ulkoruokintaan, jo sen takia että minä en enää sen lapsen elatusta tai perintöä haluaisi olla raatamassa kasaan. Ed. avioliiton lapsissa oli ihan tarpeeksi tekemistä.

Vierailija
48/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi isyystesti ja elatusmaksut, kuten oikeus määrää. Se on jo yksistään lapsen oikeus! Ei lapsen tarvi maksaa siitä, että isä on kusipää!

Älä soita vaimolle, sillä tavalla saat syyt vain oman niskaasi. Hän kyllä varmasti huomaa jos miehelle tulee oikeuskanne (isyydentunnustukseen) ja kun elarit alkavat mennä kuukausittain.

Minusta ainut oikea tapa on siis olla nyt hiljaa, ja kun lapsi syntyy, pidät huolen hänen oikeuksistaan. Kuitenkin, jos vaimo kysyy sinulta jotain, kerro totuus.

Älä edes ajattele päästäväsi miestä kuin koiran veräjästä, se on niin väärin lasta kohtaan! Mies on itse rikoksensa tehnyt ja hänen on myös vastuu kannettava!

T: samantapaisessa tilanteessa ollut, tosin tuossa vaimon roolissa

Vierailija
49/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä toivoi, ja myöhäistä olisi sen suhteen jo. Mutta toki mielessä pyörii että tämä " isä" pitäisi saada myös tilille tapahtuneesta, vaikka itse olenkin päätöksen lapsen pitämisestä tehnyt.

Vierailija
50/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n raskaus jo pitkällä?

Onko miehellä omia lapsia vaimon kanssa?

Vierailija
51/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää.

Vierailija
52/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mikään vahinko. Suunnittelitko kauankin asiaa? Ymmärrän kyllä, että biologinen kello tikittää jne... mutta älä ainakaan rupea vaatimaan mieheltä yhtään mitään. Tuo tilanne olisi hyvin helposti voitu välttää: mies ei pettäisi, olisitte käyttäneet ehkäisyä. AIKUISET IHMISET!

Sinä pidät suusi kiinni, et vaadi mieheltä yhtään mitään ja annat miehen selvittää omat sotkunsa. Ennemmin tai myöhemmin asia tulee esille myös vaimolle, miehellä on siinä tarpeeksi setvimistä ilman sinuakin. Missään tapauksessa et soita vaimolle. Sinun ainoa tehtäväsi on huolehtia lapsesta, mies on kantansa selväksi tehnyt. Olisiko ehkä kannattanut keskustella etukäteen asiat selviksi? " Mitäs tehdään, jos tulen raskaaksi?"

Vierailija
53/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsella on oikeus isän elatukseen ja perintöoikeus myös, pidä lapsesi puolia näissä! Osallistumaan et ehkä koskaan saa muuten, mutta siinä hävii kyllä vain isä! Kyllä sinä varmasti kivan isäpuolen lapselle saat hommattua joskus! Tsemppiä!

Vierailija
54/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siis saa yksinhuoltajuutta, mutta yhteishuoltajuuden kun on syntymästä asti ollut kiinnostunut vauvasta.

Vierailija
55/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin siltä, että naiset saa tehdä ihan mitä vaan ja olla vaatimassa ihan mitä vaan. Onko mies ollut tietoinen, että on siittämässä lasta?!?!

Vierailija:

kyllä lapsella on oikeus isän elatukseen ja perintöoikeus myös, pidä lapsesi puolia näissä! Osallistumaan et ehkä koskaan saa muuten, mutta siinä hävii kyllä vain isä! Kyllä sinä varmasti kivan isäpuolen lapselle saat hommattua joskus! Tsemppiä!

Vierailija
56/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsen äiti ja isä eivät ole avioliitossa, äiti on automaattisesti yksinhuoltaja jos ei luovuta huoltajuutta isälle! (Älä ap vaan missään nimessä sitä virhettä tee!) Tällaisessa tapauksessa ei ole mitään mahkuja isällä alkaa sössimään äidin ja lapsen elämää, joten pelko pois ja hyvää jatkoa ap:lle!

Vierailija
57/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lapselle elatusmaksut. Minkään ylpeyden takia sitä ei kannata jättää ottamatta, se on se pieni ero millä alueella lapsesi asuu ja voiko hän harrastaa jotain esim. kallis soitin kuten piano.

Tarvitset tunnustuksen tai isyystestin, kysy lastenvalvojalta minkä.

Lapsesi on oikeutettu myös perintöön sitten aikanaan. Minusta hän olisi oikeutettu myös sukulaisiin esim. sisaruspuoliin ja isovanhempiin, mutta kaikissa perheissä ei suostuta oleen tekemisissä kuin perunkirjoituksessa ja sielläkin lakimiehen kanssa. Hautajaisiinkin on ehkä turha yrittää. Siis vaikka isä olisi tunnustanutkin, tehnyt ehkä testamentin tai henkivakuutuksen, tavannut lasta säännöllisesti jne.

Olet valinnut lapsellesi vaikean tien ja ilmeisesti ihan tietoisesti. Toivottavasti löydät hänelle jonkin oikean isähahmon tulevaisuudessa.

Vierailija
58/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi (1,5 v) ja jos tällainen tilanne osuisi kohdalle,

tahtoisin ilman muuta tietää pikaisesti.

Työntäisin välittömästi mieheni tähän uuteen perheeseen ja toivottaisin

uudelle naiselle onnea.

Tottakai, se olisi minulle henkilökohtaisesti loukkaus, mutta...

Mun mieheni kyseessä ollessa toi juttu olisi ihana helpotus!

Vierailija
59/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa on ainakin 4 henkilöä, joilla kaikilla on oikeutensa.

1) Ensimmäisenä on se viaton lapsi, joka ei ole pyytänyt syntyä pettäjän siemenistä eikä ole voinut mitenkään asiaan vaikuttaa. Hän on viaton. Hän on myös oikeutettu saamaan elatusta vanhemmiltaan, olivat vanhemmat keitä tahansa. Se on hänen oikeutensa, ei mikään asia jonka isä voi päättää tahtooko niin tehdä vai ei.

2) Petetty vaimo. Oli heidän tilanteensa kotona mikä tahansa, pettäminen on väärin. Jos suhteessa menee huonosti, pitää se korjata tai sitten erota. Pettäminen vain pahentaa tilannetta. Hänellä on oikeus tietää omaa elämäänsä koskevat asiat. Uuden perijän syntyminen on aika iso asia, eikä tosiaankaan ole toisten päätettävissä kerrotaanko vaimolle vai ei!

3) Raskaana oleva sinkkunainen. Hän on osallistunut aviorikokseen, mutta ei sinkkuna voi pettää ketään. Hän on toiminut osaltaan arveluttavasti, mutta pääsyyllinen hän ei missään nimessä ole! Hän on velvollinen huolehtimaan lapsestaan ja takaamaan hänelle parhaan mahdollisen tulevaisuuden. Hänellä on oikeus ja velvollisuus kertoa lapselle, kuka lapsen isä on.

4) Mies. Mies on itse päättänyt pettää. Jos mies ei ole vajaaälyinen, hän tietää että jokaisesta yhdynnästä voi seurata lapsi. Hän on siis ottanut tietoisen riskin ja tällä kertaa nalli napsahti. Hän olisi saattanut saada myös vakavan sukupuolitaudin (HIV) ja mahdollisesti tartuttaa sen puolisoonsa, joten nykyinen tilanne ei todellakaan ole pahin mahdollinen. Miehen velvollisuus on kertoa vaimolleen tapahtuneesta sekä kantaa vastuunsa lapsen suhteen. Miehen on maksettava lapselle elatusapua sekä tulevaisuudessa lapsesta tulee miehen perijä. Miehellä on oikeus tavata lastaan tapaamisoikeuden rajoissa.

Hullua syyttää ap:ta siitä, että hän on yksin tehnyt päätöksen lapsesta! Päätös siitä, onko valmis isäksi, tehdään ennen yhdyntää, ei hedelmöittämisen jälkeen!

Vierailija
60/70 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on syntyneet avioliitossa ja olleet molempien toivomia. Sitten tuli ero, lapsilta lähti isä, velipuolet, sedät perheineen sekä isovanhemmat. KUKAAN ei halunnut lasten kanssa olla missään tekemisissä.

Eli kaikki ei aina ole valinta kysymyksiä, mun lapset sai vaikean tien ilman valintojakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme