Puhelinmyyjä löi luurin korvaan
Höh. Mä olen pettynyt... Puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan! Mä vain kyseenalaistin myyjän tapaa kaupata mulle lehteä. Tahdon tehdä itse päätöksen kaupoista, en pidä lauseen muotoilusta: "Laitetaan sulle lehti tulemaan".
Ja itse asiassa, jos oltaisiin jatkettu keskustelua, niin olisin jopa tilannut lehden. Tänään just juuri mietin, että Tiede-lehti on aika mielenkiintoinen. Mut ei sitten.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tilaan, joskus en. Useimmiten en edes vastaa puhelimeen. Puhelimessa saa kuitenkin aina sen parhaimman ja edullisimman hinnan. Wink, wink.
- puhelinmyyjä itsekin
Pötyä. Muistan kerran kun minulle kaupiteltiin erästä lehteä: siinä samalla kun myyjä piti puhettaan, menin kustantajan sivuille ja katsoin, mitä lehti sieltä tilattuna maksaa. No vähemmän, totta kai. Ja miksei maksaisi, kun kaupassa on yksi osapuoli vähemmän. Ei noita kauppiaita oikeasti tarvittaisi ollenkaan.
Ihan mielenkiinnosta: Mitä teet itse työksesi? Kerron vastauksen jälkeen, miksi kysyin tätä.
t. eri
Sosiaaliohjaaja.
Käytännössä siis puhelinmyyjät maksavat osan palkastasi. Verovaroinhan tuollaista toimintaa kustannetaan.
t. toinen eri
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjänä työskentelee kaikenikäisiä ihmisiä ja monelta eri alalta. Löytyy eläkeläisiä, kotiäitejä mutta myös esimerkiksi alanvaihtajia. Itse vaihdoin puhelinmyyntiin kun kroppa ei enää kestänyt raskasta tehdastyötä. Tienaan itseasiassa nyt paremmin. Olen viihtynyt, tää on mun juttu! Joka päivä kauppa käy ja suurinosa asiakkaista on kohteliaita.
N40
Sama täällä . Tykkään työstäni. Oon ihan toiselta alalta, ette ikinä uskoisi.
Työnantaja hyvä, ei mitään valittamista missään, kaikki sujuu oikein ja pykälien mukaan ja edut hyvät, samat kuin muillakin tässä aika suuressa firmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tilaan, joskus en. Useimmiten en edes vastaa puhelimeen. Puhelimessa saa kuitenkin aina sen parhaimman ja edullisimman hinnan. Wink, wink.
- puhelinmyyjä itsekin
Pötyä. Muistan kerran kun minulle kaupiteltiin erästä lehteä: siinä samalla kun myyjä piti puhettaan, menin kustantajan sivuille ja katsoin, mitä lehti sieltä tilattuna maksaa. No vähemmän, totta kai. Ja miksei maksaisi, kun kaupassa on yksi osapuoli vähemmän. Ei noita kauppiaita oikeasti tarvittaisi ollenkaan.
Ihan mielenkiinnosta: Mitä teet itse työksesi? Kerron vastauksen jälkeen, miksi kysyin tätä.
t. eri
Sosiaaliohjaaja.
Että oikein sosiaalialan ammattilainen laukoo täällä tuommoisia kommentteja? Kerrothan ne myös eteenpäin työttömille asiakkaillesi? Sinä suuri ja mahtava sosiaaliohjaaja.
Vierailija kirjoitti:
- puhelinmyyjä itsekin
Niin saa ja extraetuja myös :) Multa saa aina asiakas kaikki mahdolliset kylkiäiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- puhelinmyyjä itsekin
Niin saa ja extraetuja myös :) Multa saa aina asiakas kaikki mahdolliset kylkiäiset
Minä en anna kylkiäisiä kuin mukaville asiakkaille. Edut pitää ansaita. Kettumaisille laitan sen kalleimman "tarjouksen", joka valikoimissa on.
Teollisuuden on itse syrjäytynyt ja työtön . Todennäköisesti myös hyvin nuori henkilö. Yrittäkää ymmärtää. On varmasti vaikeaa.
P.s. mene kokeilee puhelinmyyntiä! Siinä itsetunto nousee ja tulee reippaaksi kun tienaa omat rahansa ja osallistuu yhteiskuntaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- puhelinmyyjä itsekin
Minä en anna kylkiäisiä kuin mukaville asiakkaille. Edut pitää ansaita. Kettumaisille laitan sen kalleimman "tarjouksen", joka valikoimissa on.
Mulla lempppariasiakkaita nuoret äidit tai isät. Kerron kaiken tosi tarkasti ja kerään heille aina kaikki mahdolliset edut mitä voi saada
Missä ootte puhelinmyyjät töissä? Alkoi ihan kiinnostaa 😀
Vierailija kirjoitti:
Elisalla
t. yksi heistä
Vierailija kirjoitti:
Autokauppias myy autoja.
Puhelinmyyjä myy puhelimia?
👀
Autokauppias on autolla liikkuva myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- puhelinmyyjä itsekin
t. eri
Sosiaaliohjaaja.
Enpä yhtään ihmettele, että nuoret ennemmin syrjäytyvät kuin menevät töihin. Jos sosiaaliohjaajakin vain lyttää rehellisen työnteon niin mitä muuta voi odotaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin joskus soittajalle ystävällisesti että toivottavasti saat jonkin paremman työpaikan. Tyttö melkein nyyhkytti luurissa, sääli tuli kyllä.
Joku toinen kerta kun oli erittäin rasittava myyjä (alushousuja olisi pitänyt tilata, joku ihmeen 1 tai 2 x kk jessus sentään) niin laitoin vain luurin pöydälle. Sielläpähän sitten keskusteli ihan keskenään jonkin aikaa. Niin voi hyvin tehdä ellei EI KIITOS mene perille vaan tyrkytys jatkuu, eikä itse oikein halua luuria lyödä kiinni kuitenkaan.
Wau minkä ihmisHELMEN maailma on sinusta saanut. Että oikein noin sanoit nuorelle puhelinmyyjälle ja sait hänet lähes itkemään. Kuinka kunnioitettava henkilö. Ihailen suuresti. Upeaa. Hyvä sä.
Mitä nyt mahdat oikein sössöttää? Kyllä se nuori myyjä siellä vaikutti loppuun rasittuneelta ja nyyhki jo valmiiksi siellä, oli luultavasti kiitollinen kun EN ollut ilkeä ja lyönyt luuria korvaan vaan toivotin parempaa jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt firmaa ala kertomaan, mutta pääosin A-lehtien tuotteita myyn. Te-toimiston sivuilta löydät pitkän listan vaihtoehtoja kohdasta "avoimet työpaikat" :)
Miten tästä nyt tuli joku puhelinmyyjien puolustelupalsta?
Kukaan ei kommentoi siihen, että myyjät hyödyntävät arviointikyvyltään heikentyneitä ihmisiä. Se on ihan fakta.
Toisin päin myös, kun tässä joku kuvasi, että soittava teinityttö alkoi itkeä. Sehän on palkanneen firman ongelma, eikä sen, joka vastaa puhelimeen.
Ihan sama. Edelleen lyön teille kiven alta löytyneille valkoisille madoille luurin korvaan saman tien ilman mitään tunnontuskia. Onnee vaan elämässä, toivottavasti teitä ei tule livenä koskaan vastaan.
Mä en jaksa kuunnella niitä myyntihöpinöitä niin useimmiten jätän puhelimen pöydälle ja siellä se myyjä höpöttää yksikseen. Kerran tällaisen temppuni jälkeen sain muutaman päivän kuluttua kirjallisen vahvistuksen että olin tilannut jonkin lehden, vieläpä kestotilauksena, myyntitykki ei vissiin tykännyt 😂
Asia hoitui kyllä edukseni kun soitin aspaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin joskus soittajalle ystävällisesti että toivottavasti saat jonkin paremman työpaikan. Tyttö melkein nyyhkytti luurissa, sääli tuli kyllä.
Joku toinen kerta kun oli erittäin rasittava myyjä (alushousuja olisi pitänyt tilata, joku ihmeen 1 tai 2 x kk jessus sentään) niin laitoin vain luurin pöydälle. Sielläpähän sitten keskusteli ihan keskenään jonkin aikaa. Niin voi hyvin tehdä ellei EI KIITOS mene perille vaan tyrkytys jatkuu, eikä itse oikein halua luuria lyödä kiinni kuitenkaan.
Wau minkä ihmisHELMEN maailma on sinusta saanut. Että oikein noin sanoit nuorelle puhelinmyyjälle ja sait hänet lähes itkemään. Kuinka kunnioitettava henkilö. Ihailen suuresti. Upeaa. Hyvä sä.
Mitä nyt mahdat oikein sössöttää? Kyllä se nuori myyjä siellä vaikutti loppuun rasittuneelta ja nyyhki jo valmiiksi siellä, oli luultavasti kiitollinen kun EN ollut ilkeä ja lyönyt luuria korvaan vaan toivotin parempaa jatkoa.
Se nuori myyjä on ollut sitten kyllä ihan väärässä paikassa. Kenenkään ei tarvitse itku silmässä töitä tehdä.
Mutta sen olen kyllä huomannut , että näitä nuoria itkuiitoja on löytynyt töistä tai työharjoittelusta myös ravintolasta, päiväkodista ja huoltoasemalta.
Jotkut on vaan kovia itkemään. Ei se siitä työstä välttämättä kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa kuunnella niitä myyntihöpinöitä niin useimmiten jätän puhelimen pöydälle ja siellä se myyjä höpöttää yksikseen. Kerran tällaisen temppuni jälkeen sain muutaman päivän kuluttua kirjallisen vahvistuksen että olin tilannut jonkin lehden, vieläpä kestotilauksena, myyntitykki ei vissiin tykännyt 😂
Asia hoitui kyllä edukseni kun soitin aspaan.
Ai että kun olet älykäs ihminen. Suorastaan kadehdin noin suurta älyn loistetta. Pakko mennä hakemaan aurinkolasit etten sokaistu tuosta kirkkaudesta joka sinun päästäsi hohkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopinee sanonta: Ei auta itku markkinoilla?!