Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjä löi luurin korvaan

KaLa
03.03.2023 |

Höh. Mä olen pettynyt... Puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan! Mä vain kyseenalaistin myyjän tapaa kaupata mulle lehteä. Tahdon tehdä itse päätöksen kaupoista, en pidä lauseen muotoilusta: "Laitetaan sulle lehti tulemaan".

Ja itse asiassa, jos oltaisiin jatkettu keskustelua, niin olisin jopa tilannut lehden. Tänään just juuri mietin, että Tiede-lehti on aika mielenkiintoinen. Mut ei sitten.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksikin ammattia, mutta suoraansanottuna vihasin työskennellä kummassakin. Ihan yhtä kärsimystä päivästä toiseen. Olen siis lähihoitaja ja vielä sairaanhoitajaksikin piti jostain syystä kouluttautua.

15 vuotta riitti ja palasin puhelinmyyjäksi. Oon liian itsenäinen ja omaa tilaa rakastava. Rahan saa helpommallakin.

Vierailija
162/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua puhelinmyyjille. Varmaan ärsyttävää kuunnella veemäisien asiakkaiden kiukuttelua päivästä toiseen!

Vittuilua: "Kiitos, mutta en tilaa tällä kertaa mitään" johon tiukkaa tenttausta miksi ette, kun meillä on valtavat valikoimat ja juuri teille sopivia vaihtoehtoja?

"Valitettavasti en ole nyt kiinnostunut" ja taas mennään ja intetään että mikä tässä nyt on ongelmana? "Minua on suoraan sanottuna kohdannut työttömyys, joten on katsottava tarkkaan uusiksi taloustilanne"

eikä tämäkään riitä, vaan jatkuu; Voi sentään, sepä ikävää, mutta juuri nyt voin tehdä teille lyömättömän tarjouksen!!! "Ei, ei ole todellakaan varaa, mutta kiitos" eikä siltikään lopu jankkaaminen, vaan lisää:

Kyllä tämä tarjous kannattaa ehdottomasti hyödyntää, maksuerä on hyvin pieni..."Kiitos nyt vielä kerran, mutta joudun todellakin kieltäytymään, ja nyt suljen luurin ja toivotan teille hyvää päivänjatkoa" 

Tämäkö siis vttuilua??? Ja parin kuukauden kuluttua tarjous on ohi, ja siirryt maksamaan entisen suuruisia eriä

Olen jokusen kerran jättänyt linjoille yksinään selittämään, kun ei vaan jaksa. Kohtelias olen muuten aina ollut. Hyökkäävä ja inttävä lähestyminen saa kenet tahansa ärsyyntymään. Kun ei on todellakin ei.

Mikä estää sinua katkaisemasta puhelua, jos et kuitenkaan aio tilata? 

Koska olen selvin sanoin ilmoittanut jopa että ei minuun kannata tuhlata aikaa, sillä en aio tilata, ja inttäminen silti vaan rehvakkaasti jatkuu, ilmaisen mielipiteeni noin, eli ajattelemisen aihetta. Jos minua ei kunnioiteta, niin metsä vastaa samalla tavalla takaisin. 

Kuinka monta kertaa olenkaan kohteliaasti sanonut, että mukavaa päivää, en tilaa, mutta silti jatkaa vaan kaveri linjoilla ja koettaa pinnistellä kuin henkensä edestä. On ollut tosi aggressiivisiakin tyyppejä, joten sitä saa mitä tilaa. Kohteliaan myyjän kanssa lopetankin puhelun hyvin asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua puhelinmyyjille. Varmaan ärsyttävää kuunnella veemäisien asiakkaiden kiukuttelua päivästä toiseen!

Vittuilua: "Kiitos, mutta en tilaa tällä kertaa mitään" johon tiukkaa tenttausta miksi ette, kun meillä on valtavat valikoimat ja juuri teille sopivia vaihtoehtoja?

"Valitettavasti en ole nyt kiinnostunut" ja taas mennään ja intetään että mikä tässä nyt on ongelmana? "Minua on suoraan sanottuna kohdannut työttömyys, joten on katsottava tarkkaan uusiksi taloustilanne"

eikä tämäkään riitä, vaan jatkuu; Voi sentään, sepä ikävää, mutta juuri nyt voin tehdä teille lyömättömän tarjouksen!!! "Ei, ei ole todellakaan varaa, mutta kiitos" eikä siltikään lopu jankkaaminen, vaan lisää:

Kyllä tämä tarjous kannattaa ehdottomasti hyödyntää, maksuerä on hyvin pieni..."Kiitos nyt vielä kerran, mutta joudun todellakin kieltäytymään, ja nyt suljen luurin ja toivotan teille hyvää päivänjatkoa" 

Tämäkö siis vttuilua??? Ja parin kuukauden kuluttua tarjous on ohi, ja siirryt maksamaan entisen suuruisia eriä

Olen jokusen kerran jättänyt linjoille yksinään selittämään, kun ei vaan jaksa. Kohtelias olen muuten aina ollut. Hyökkäävä ja inttävä lähestyminen saa kenet tahansa ärsyyntymään. Kun ei on todellakin ei.

Et taida olla ihan niin kohtelias kuin luulet, kun noin isosti meni tunteisiin kommentti v'ttuilusta. Osui ja upposi selkeästi. 

Sun keittiöpsykologisointi meni nyt pahasti pieleen. Palstalla on näköjään tapana kommentoida juuri noin "Osui ja upposi, menikö tunteisiin" jne kun ollaan eri mieltä jostain.  Otin vain osaa keskusteluun, ja ainahan kaikki jollain tavalla sivuaa tunteita. Inhoa, kiukkua, nautintoa, välinpitämättömyyttä jne.

Itse en pidä hyökkäävyydestä, vaan olen todellakin hyvin asiallinen ja kohtelias. Ei se mitään "ihon alle menoa tai osumista ole" jos ei huonoa kohtelua siedä.

Vierailija
164/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen selvin sanoin ilmoittanut jopa että ei minuun kannata tuhlata aikaa, sillä en aio tilata, ja inttäminen silti vaan rehvakkaasti jatkuu, ilmaisen mielipiteeni noin, eli ajattelemisen aihetta. Jos minua ei kunnioiteta, niin metsä vastaa samalla tavalla takaisin. 

Kuinka monta kertaa olenkaan kohteliaasti sanonut, että mukavaa päivää, en tilaa, mutta silti jatkaa vaan kaveri linjoilla ja koettaa pinnistellä kuin henkensä edestä. On ollut tosi aggressiivisiakin tyyppejä, joten sitä saa mitä tilaa. Kohteliaan myyjän kanssa lopetankin puhelun hyvin asiallisesti.

Niin. Mutta mitkä estää sinua katkaisemasta puhelua? Sitähän minä kysyin. Myyjä tekee vain niin kuin hänen on käsketty tehdä eli ei luovuta ensimmäisen eikä vielä toisenkaan ein jälkeen. 

Vierailija
165/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti kerran Seura -lehdestä kesken työpäivän. Sanoin heti, että en ehdi puhumaan nyt. Myyjä kysyi, että saako hän soittaa syksyllä uudestaan, johon vastasin, että senkun.

Tuli syksy ja postiluukusta kolahti Seura ja Anna. Vilkaisin tuon anna-lehden osoitetietoa ja katsoin, että näytenumero. Seuralehteä en tarkistanut. Seuraavalla viikolla tuli taas Seura ja lasku. Kestotilaus oli laskussa...

Soitin Sanomalle, että en ole tilannut mitään ja kerroin kuukausia aiemmin tapahtuneesta puhelusta.

Sieltä luvattiin tarkistaa asia (kun puhelut aina tallennetaan) ja viikkoa myöhemmin soitettiin ja pahoiteltiin, että en todellakaan ollut tilannut mitään ja myyjälle vaan sattunut joku moka. Tuohon mokaan en kyllä usko, vaan siihen, että teki tarkoituksella. Ajatteli tietysti, että kun lupasin, että saa soittaa uudestaan, että suostun tilaamaan sitten kuitenkin ja kun laittaa tilauksen alkamaan syksyllä, niin en jaksa perua tilausta. Nuo kestothan pitää perua puhelimitse, jos haluaa tilauksen loppuvan heti.

Nykyään kiellän heti, että en tilaa ja piste.

Vierailija
166/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mutta mitkä estää sinua katkaisemasta puhelua? Sitähän minä kysyin. Myyjä tekee vain niin kuin hänen on käsketty tehdä eli ei luovuta ensimmäisen eikä vielä toisenkaan ein jälkeen. 

Epäkunnioittavalle vastaavaa kohtelua, kohteliaalle kohteliasta kohtelua. Jos minä itse alan jänkätä jollekin, ja henkilö sanoo, että voitko lopettaa, mutta silti vaan jatkan, on ilmeistä että saan vttuilua vastineeksi. Näin se nyt vaan menee. Ja ketjussahan on moni kommentoinut, kuinka veetuttaa nuo myyjät. Moni kertoo haistatelleensakin.

Ihme juttu kun aina täällä saa jonkun peräänsä. Ja diagnoositkin ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän