Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjä löi luurin korvaan

KaLa
03.03.2023 |

Höh. Mä olen pettynyt... Puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan! Mä vain kyseenalaistin myyjän tapaa kaupata mulle lehteä. Tahdon tehdä itse päätöksen kaupoista, en pidä lauseen muotoilusta: "Laitetaan sulle lehti tulemaan".

Ja itse asiassa, jos oltaisiin jatkettu keskustelua, niin olisin jopa tilannut lehden. Tänään just juuri mietin, että Tiede-lehti on aika mielenkiintoinen. Mut ei sitten.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että ihmiset eivät ymmärrä, että siellä toisessa päässä on hyvin suurella todennäköisyydellä nuori, joka on ensimmäisessä työssään ja jännittää aivan tolkuttomasti. Pakkohan ei ole ostaa, tai edes vastata siihen puhelimeen, mutta eikö sitä nyt herranen aika voi olla sen verran ymmärrystä ja käytöstapoja, ettei tarvitse ruveta ilkeilemään?

Parempihan se on, että ne nuoretkin saa positiivista työkokemusta edes sieltä puhelinmyynnistä ja tienaa jokusen roposen jotta on varaa opiskella, kuin että makaavat täysin yhteiskunnan elätteinä kun hermot ei kestä asiakkaiden suoranaista ilkeilyä ja ala-arvoista haukkumista...

Vierailija
82/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityö on yksi ehkä kaikkein vanhimpia ammatteja maailmassa.

Se olisi helpompaa kasvotusten, mutta puhelimitsekin se onnistuu.

Teen myyntityötä puhelimitse ja melkein jokaisena päivänä törmään asiakkaaseen, jonka kanssa kemiat kohtaavat. Joka kerta kauppoja ei synny, syystä tai toisesta. Ei tarvitsekaan, kaikki asiakaskontaktit ovat tärkeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosvastuu tuolla alalla on niin kova, että nostan hattua jokaiselle, joka on ollut alalla yhtäjaksoisesti vähintään vuoden.

Useimmat putoavat kyydistä päivissä, viikoissa tai kuukausissa - lopullisesti.

Vierailija
84/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moro Puhelinmyyjät! En ole ennenkään ostanut sikaa säkissä enkä ole aikeissa siihen edes ryhtyä! Minä voi soittaa teille ja myydä kirpputorille menevää kamaa, ostatteko?

Kokeneena myyjänä on hauska pelleillä sinun kaltaistesi kanssa. Eräskin herra kerran pyrki myymään minulle autoa, mutta meni ihan puihin kun heittäydyin tosissani leikkiin mukaan ja aloin kysellä auton ominaisuuksista, ajetuista kilometreistä jne. ja muutenkin esitin, että vakavissani olisin tähän tarjottuun autokauppaan tarttumassa. Tuli sitten siinä hämmennyksissään tilanneeksi Tuulilasi-lehden vuodeksi itselleen :D

Vierailija
85/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen yliopistossa, olen kahden kouluikäisen äiti ja puhelinmyyjä. Tienaan kivasti. Elätän perheeni ja rahoitan opiskeluni.

Mutta olen kyllä yli 25 , niin kiitos että kerroitte . Nyt tiedän että olen täysin epäonnistunut ammatillisesti ja ihmisenä.

Voi mihin sitä joutuisi ilman näitä Vauvapalstan viisaita . Kiitos.

Tsemppiä kollegalta sivusta. Et ehkä meillä ole mutta tsemppiä kuitenkin

Vierailija
86/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tuhansia puhelinmyyjiä ja kauppa käy. Ilman tätä ammattia täällä olisi aika monta työtöntä.

Vierailija
87/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule myyntiä käytännössä päivittäin, on entinen puhelinmyyjä. Raaka totuus.

Vierailija
88/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla. Totean vain, että toiset ovat tuossakin työssä parempia kuin toiset. Hyvää myyntiä voi kutsua tuuriksi tai vaikka miksi, mutta toiset nyt vain myyvät puhelimitsekin enemmän kuin toiset.

Vierailija
89/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että ihmiset eivät ymmärrä, että siellä toisessa päässä on hyvin suurella todennäköisyydellä nuori, joka on ensimmäisessä työssään ja jännittää aivan tolkuttomasti. Pakkohan ei ole ostaa, tai edes vastata siihen puhelimeen, mutta eikö sitä nyt herranen aika voi olla sen verran ymmärrystä ja käytöstapoja, ettei tarvitse ruveta ilkeilemään?

Parempihan se on, että ne nuoretkin saa positiivista työkokemusta edes sieltä puhelinmyynnistä ja tienaa jokusen roposen jotta on varaa opiskella, kuin että makaavat täysin yhteiskunnan elätteinä kun hermot ei kestä asiakkaiden suoranaista ilkeilyä ja ala-arvoista haukkumista...

Nuoret kesätyöntekijät <3

Aivan ihanaa, kun tulee kesä ja kesätyöntekijät, Nytkin, vaikka suurin osa etänä. 

Tuovat iloa syksyn ja talven harmauteen. Uudet kivat nuoret ihmiset ideoineen. 

Meillä on ollut paljon opiskeloijoita amk:sta ja yliopistolta kesätöissä. Ovat tienanneet hyvin. 

Meidän nuoret !  Ollaan ylpeitä heistä!

Vierailija
90/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule myyntiä käytännössä päivittäin, on entinen puhelinmyyjä. Raaka totuus.

Riippuu tapauksesta. Puhelinmyynti on paljon muutakin kuin lehtikaupittelua kuluttaja-asiakkaille. Itse teen B2B-myyntiä ja yhden kaupan syntymiseen voi mennä kuukausia. Mutta se kauppahinta onkin sitten jopa kymmeniä tuhansia. Tällä puolella tyrkyttäminen ja "pakko tehdä paljon kauppaa" ajattelumalli ei toimi, vaan tarvitaan taktista pelisilmää ja pitkäjänteisyyttä. 

Vierailija
91/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät, lue tyrkyttäjät ovat alinta kastia.

Eivät ole. Työttömät on alinta kastia.

Vierailija
92/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimesta päälle toiminto että mykistää kaikki tuntemattomat numerot (jotka eivät ole kontaktilistassa). Toimii.

Vierailija
93/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjänä työskentelee kaikenikäisiä ihmisiä ja monelta eri alalta. Löytyy eläkeläisiä, kotiäitejä mutta myös esimerkiksi alanvaihtajia. Itse vaihdoin puhelinmyyntiin kun kroppa ei enää kestänyt raskasta tehdastyötä. Tienaan itseasiassa nyt paremmin. Olen viihtynyt, tää on mun juttu! Joka päivä kauppa käy ja suurinosa asiakkaista on kohteliaita.

N40

Vierailija
94/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulunut virsi. Puhelinmyyjien haukkuminen on so last season! Työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ.

No ei todellakaan ole. Puhelimessa ei myydä esimerkiksi televisiota, jääkaappeja, autoja, taloja, polkupyöriä, veneitä, moottoripyöriä, sohvia, mattoja, lamppuja, miksi vain krääsää ja tarpeetonta tai vähintäänkin tarpeetonta?

Sinulle siis puhelinliittymä, kotivakuutus, autovakuutus, nettipaketti, sähkösopimus jne. ovat tarpeetonta krääsää? Tämä selvä.

t. edellämainittuja puhelimitse myynyt

Nuo kaikki voi kuluttaja tilata ihan itsekin ilman myyjää ja luultavasti halvemmallakin. Ikinä ei kannata myyjän kautta tilata yhtään mitään. Pelkkä hintaa nostava välikäsi.

Vierailija
95/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntityö on yksi ehkä kaikkein vanhimpia ammatteja maailmassa.

Se olisi helpompaa kasvotusten, mutta puhelimitsekin se onnistuu.

Teen myyntityötä puhelimitse ja melkein jokaisena päivänä törmään asiakkaaseen, jonka kanssa kemiat kohtaavat. Joka kerta kauppoja ei synny, syystä tai toisesta. Ei tarvitsekaan, kaikki asiakaskontaktit ovat tärkeitä

Kyllä minusta esim. aivokirurgin työ on huomattavan paljon vaikeampaa kuin myyntityö. Ja kaikki muukin sellainen, jossa kirjaimellisesti jonkun henki on sinun käsissäsi. Palomiehet, ensihoitajat jne. jne. 

Vierailija
96/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa vaan kaikki mahdolliset lehdet. Jätätte sitten tilauksen vahvistamatta, kun sähköposti tulee (uusi laki). Jospa oppisivat olemaan soittamatta.

Vierailija
97/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulunut virsi. Puhelinmyyjien haukkuminen on so last season! Työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ.

No ei todellakaan ole. Puhelimessa ei myydä esimerkiksi televisiota, jääkaappeja, autoja, taloja, polkupyöriä, veneitä, moottoripyöriä, sohvia, mattoja, lamppuja, miksi vain krääsää ja tarpeetonta tai vähintäänkin tarpeetonta?

Sinulle siis puhelinliittymä, kotivakuutus, autovakuutus, nettipaketti, sähkösopimus jne. ovat tarpeetonta krääsää? Tämä selvä.

t. edellämainittuja puhelimitse myynyt

Nuo kaikki voi kuluttaja tilata ihan itsekin ilman myyjää ja luultavasti halvemmallakin. Ikinä ei kannata myyjän kautta tilata yhtään mitään. Pelkkä hintaa nostava välikäsi.

No shit Sherlock! :D 

Vierailija
98/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kantti ei kestä olla työtön ja yhteiskunnan elättinä. Teen ihan mitä tahansa työtä mieluummin!!

Vierailija
99/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa vaan kaikki mahdolliset lehdet. Jätätte sitten tilauksen vahvistamatta, kun sähköposti tulee (uusi laki). Jospa oppisivat olemaan soittamatta.

Ei me opita, koska meille maksetaan siitä, että soittelemme. Sori siitä. 

Vierailija
100/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla oppimisella? Työtähän me vain teemme. Ei sen kummempaa. Ja työhön nyt sattuu kuuluumaan ihmisille soittaminen. Jos et sitä kestä, älä vastaa. Paljon helpompaa kuin tuollainen turhanpäiväinen kikkailu, joka aiheuttaa vain sinulle lisävaivaa. Meillä tulee myyntiä ihan riittävästi ilman sinun "kostojasikin" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi