Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjä löi luurin korvaan

KaLa
03.03.2023 |

Höh. Mä olen pettynyt... Puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan! Mä vain kyseenalaistin myyjän tapaa kaupata mulle lehteä. Tahdon tehdä itse päätöksen kaupoista, en pidä lauseen muotoilusta: "Laitetaan sulle lehti tulemaan".

Ja itse asiassa, jos oltaisiin jatkettu keskustelua, niin olisin jopa tilannut lehden. Tänään just juuri mietin, että Tiede-lehti on aika mielenkiintoinen. Mut ei sitten.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulunut virsi. Puhelinmyyjien haukkuminen on so last season! Työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ.

No ei todellakaan ole. Puhelimessa ei myydä esimerkiksi televisiota, jääkaappeja, autoja, taloja, polkupyöriä, veneitä, moottoripyöriä, sohvia, mattoja, lamppuja, miksi vain krääsää ja tarpeetonta tai vähintäänkin tarpeetonta?

Sinulle siis puhelinliittymä, kotivakuutus, autovakuutus, nettipaketti, sähkösopimus jne. ovat tarpeetonta krääsää? Tämä selvä.

t. edellämainittuja puhelimitse myynyt

Nuo kaikki voi kuluttaja tilata ihan itsekin ilman myyjää ja luultavasti halvemmallakin. Ikinä ei kannata myyjän kautta tilata yhtään mitään. Pelkkä hintaa nostava välikäsi.

Sinulla on hyvin naiivi käsitys markkinataloudesta. Totuushan on, että kuitenkin ostopäätökseesi vaikuttaa mainointa, kotisivuilla esitetyt tiedot ymsyms. Tämä kaikki on hintaa nostavaa markkinointia. Hyvin tehty, näkyvällä paikalla oleva mainos jonka perusteella menet yrityksen liikkeeseen tai kotisivuille voi maksaa firmalle kuukaudessa enemmän mitä se puhelinmyyjä.

Vierailija
102/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tilaan, joskus en. Useimmiten en edes vastaa puhelimeen. Puhelimessa saa kuitenkin aina sen parhaimman ja edullisimman hinnan. Wink, wink.

- puhelinmyyjä itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisuaja sinniä vaaditaan. Täytyy olla sosiaalisesti lahjakas ja hyvä keskustelemaan. Ystävällinen, ahkera ja motivoitunut. Veikkaan että ap ei pärjäisi viikkoakaan.

Minä olen sosiaalisesti lahjakas ja hyvä keskustelemaan . Ja olen hyvä myyjä, Tykkään työstäni ja asiakkaistani. Ja pienten lasten vanhemmille erityisesti  kerään ihan kaikkein parhaat tarjoukset ja lahjat <3  Oon oikeasti pikkuisen liian kiltti tähän työhön, mutta hyvin oon pärjännyt siitä huolimatta

Puhelinmyyntiä tehneenä tiedän, miten helposti ääneen tulee tuhansien soittojen jälkeen väsynyt,

metallinen, ulkoaopittu, piittaamaton, sydämetön papukaijasävy.

Se on ammattilaisuuden itsemurhaa.

Kuulostaa, että kilttiytesi, ehkä jopa ihmisrakkautesi olet pytynyt säilyttämään ja olet siis aina tuore ääni, sellainen, joka ottaa asiakkaansa ainutlaatuisena kokemuksena. Sitä asiakas, ihminen kaipaa aina, oltiin missä tahansa, kirkossa tai kapakassa.

Niin yksinkertaista se on!

Vierailija
104/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa vaan kaikki mahdolliset lehdet. Jätätte sitten tilauksen vahvistamatta, kun sähköposti tulee (uusi laki). Jospa oppisivat olemaan soittamatta.

Kerron sinulle salaisuuden: Meillä on ohjeena soittaa jokaiselle peruutuksen tehneelle ja kysyä, miksi perui sekä yrittää tilaus hieman muutetuilla (=muutaman euron halvemmalla) hinnalla. Eli noin toimimalla varmistat, että puhelimisesi soi jatkossa entistä enemmän :D

Vierailija
105/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaalle äidilleni laitettiin Robinson-kielto. No, sen jälkeen soittelevat sitten lahjoitustenkerjääjät. Anna Ukrainalaisille lapsille ja Espanjan katukoirille, anna. Vmp.

Suoramarkkinointikielto ei (valitettavasti) koske puhelinkeräyksiä, vaikka moni luulee, että koskee myös niitä.

Vierailija
106/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tosi moni tykkää tilata tuotteet puhelimesta. En ymmärrä tätä "Älkää ostako, vihatkaa puhelinmyyjää"-mentaliteettia. Se on vain suomalaisen työn tukemista ostaa siltä myyjältä se tuote.

Näin ne yhteiskunnan rattaat pyörii ja kaikki voittaa. Ostattehan te päivittäin muutenkin tuotteita.

Vierailija
107/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tosi moni tykkää tilata tuotteet puhelimesta. En ymmärrä tätä "Älkää ostako, vihatkaa puhelinmyyjää"-mentaliteettia. Se on vain suomalaisen työn tukemista ostaa siltä myyjältä se tuote.

Näin ne yhteiskunnan rattaat pyörii ja kaikki voittaa. Ostattehan te päivittäin muutenkin tuotteita.

Mä ymmärrän. Alalla on jos jonkinlaista puuhastelupajaa ja vaikka pahimmat on saatu karsittua edelleen kaikkien toiminta ei kestä päivänvaloa. Asiakkaat ihan syystäkin suhtautuvat varauksella. Puuhastelijat ovat pilanneet tehokkaasti alan maineen.

t. puhelinmyyjä, jolla kokemusta myös puuhastelupajasta 

Vierailija
108/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tilaan, joskus en. Useimmiten en edes vastaa puhelimeen. Puhelimessa saa kuitenkin aina sen parhaimman ja edullisimman hinnan. Wink, wink.

- puhelinmyyjä itsekin

Pötyä. Muistan kerran kun minulle kaupiteltiin erästä lehteä: siinä samalla kun myyjä piti puhettaan, menin kustantajan sivuille ja katsoin, mitä lehti sieltä tilattuna maksaa. No vähemmän, totta kai. Ja miksei maksaisi, kun kaupassa on yksi osapuoli vähemmän. Ei noita kauppiaita oikeasti tarvittaisi ollenkaan.

Vierailija
109/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn itse aina jättämässä tahallani puhelinnumerot kaikille mahdollisille sivustoille, jossa ne voisi päätyä markkinointikäyttöön silloin, kun jokin tavallisesti puhelimitse myyyävä sopparini on päättymässä. Paljon mukavampaa puhelinliittymäkin ostaa reippaalta myyjältä haastattelemalla häntä kuin ruveta itse etsimään vaihtoehtoja. Ostaahan minä sen aion kuitenkin ja jos on itselleni mieluinen mieluisaan hintaan, niin tänne vaan!

Vierailija
110/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

Pötyä. Muistan kerran kun minulle kaupiteltiin erästä lehteä: siinä samalla kun myyjä piti puhettaan, menin kustantajan sivuille ja katsoin, mitä lehti sieltä tilattuna maksaa. No vähemmän, totta kai. Ja miksei maksaisi, kun kaupassa on yksi osapuoli vähemmän. Ei noita kauppiaita oikeasti tarvittaisi ollenkaan.

Maksavat palkastaan veroja, joilla kustannetaan sinunkin elämääsi vaikuttavista asioista vaikka miten monta. Eli kyllä heitä tarvitaan. Sinä toki voit ostaa ihan kaiken itsepalveluna ilman myyjiä. Siihen sinulla on täysi oikeus. Lapsellista kiukutella asiasta, jonka voit helposti sivuuttaa. 

Vierailija
111/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

Ihan mielenkiinnosta: Mitä teet itse työksesi? Kerron vastauksen jälkeen, miksi kysyin tätä. 

t. eri

Vierailija
112/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

Puhelinmyyjänä työ oli tehty jo siinä, että menit sivuille. Vielä parempi jos tilasit lehden 😀

Kaupustelun ja puhelinmyynnin yksi tärkeimpiä asioita on myös puhdas markkinointi ja mainonta. Kertoa asiakkaalle tuotteesta. Vaikka kauppoja ei just siinä puhelussa syntyisi.

Kaikki kaupanteko perustuu tähän. Kukaan ei osta, jos ei edes tiedä että kyseinen tuote on olemassa.

Vierailija
113/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaalle äidilleni laitettiin Robinson-kielto. No, sen jälkeen soittelevat sitten lahjoitustenkerjääjät. Anna Ukrainalaisille lapsille ja Espanjan katukoirille, anna. Vmp.

Suoramarkkinointikielto ei (valitettavasti) koske puhelinkeräyksiä, vaikka moni luulee, että koskee myös niitä.

Digi- ja väestöpalveluiden (vai mikä hitto sen nimi nykyisin onkaan) sivuilla voi tehdä tietojen luovutuskiellon. Se koskee kaikkea puhelinkaupustelua, myös keräyksiä. Suosittelen. 

Vierailija
114/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa, ottaako noi minua päähän, ihan järkyttävä ammatti, kuka perkele jaksaa elääkseen tuota tehdä. Kerran yksi myyjä soitti ja alkoi suorastaan haastaa riitaa, väitti, että hän saa häiriköidä minua työpäivän mittaisen ajan, minä hänellä, soittele perkele ihan niin monta kertaa kuin haluat, painan puhelimesta mutea. Ihan pimeetä porukkaa, suurin osa! Olis hauska saada heidän esimies puhelimeen ja kertoa, ovatko he koskaan kuulleet ammattitaidosta mitään. 

Kylmä totuus on, ettei ne esimiehet ole niinkuin normaaleissa työpaikoissa. Kokemusta on. Vaihtuvuus on suurta. Minun ja esimiehen ikäero oli 23 v. Hän paloi loppuun ja jäi pois töistä. Tilalle uusi parikymppinen ja taas paloi loppuun. Aika pian lähdin minäkin.

Vierailija
115/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoinnin tärkein tehtävä on herättänyt ostajan mielenkiinto. Ehkä seuraavan kerran jo ostat tuotteen, kun siitä on sinulle ensin kerrottu. Tai tilaat sen omin päin. Sama se. Rahaa kaikki.

Vierailija
116/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

Ihan mielenkiinnosta: Mitä teet itse työksesi? Kerron vastauksen jälkeen, miksi kysyin tätä. 

t. eri

Sosiaaliohjaaja.

Vierailija
117/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

Onnittelut puhelinmyyjälle onnistuneesta markkinointiteosta. Ja sinä pässi tietenkin luulit olevasi kovinkin nokkela, kun keksit mennä sinne sivuille. Oikeasti sinua vietiin kuin pässiä narussa ja firma sai tasan sen, mitä halusi. Parhaimmassa tapauksessa vieläpä ostajan, jos käytit hyväksi sen nettitarjouksen :) 

Vierailija
118/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin joskus soittajalle ystävällisesti että toivottavasti saat jonkin paremman työpaikan. Tyttö melkein nyyhkytti luurissa, sääli tuli kyllä.

Joku toinen kerta kun oli erittäin rasittava myyjä (alushousuja olisi pitänyt tilata, joku ihmeen 1 tai 2 x kk jessus sentään) niin laitoin vain luurin pöydälle. Sielläpähän sitten keskusteli ihan keskenään jonkin aikaa. Niin voi hyvin tehdä ellei EI KIITOS mene perille vaan tyrkytys jatkuu, eikä itse oikein halua luuria lyödä kiinni kuitenkaan.

Vierailija
119/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointikielto auttaa kummasti näissä. Itse pidän kaikkia tyrkyttäjiä aikavarkaina jotka koittaa kaduilla, kauppojen käytävillä ja puhelimitse myydä jotain. Olen kohtelias tai sitten tulee luuri korvaan jos ei ymmärretä sanaa "ei kiitos". Kaikki mitä nuo poloiset työntekijät provikkapalkoillaan yrittävät myydä, on huonompia diilejä kuin minkä löytää itse, tai tuote on huono. Ja olen ollut kaupoissa itsekin töissä ja aspassa, niin tiedän kyllä myyntikikat joten joskus jonkun puhelinkaupan myyjän jutut on aika huvittavia. Niin kauan kuin ihmiset höynähtää ostamaan, niin kauan tuputus kannattaa.

Voi tietty pyytää puhelinmyyjän omaa numeroa jotta voi soittaa takaisin, he varmaan tykkää että heille soitellaan iltaisin 😉

Vierailija
120/166 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- puhelinmyyjä itsekin

t. eri

Sosiaaliohjaaja.

Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.

Eli täysin turha työ. Tietoa sosiaalipalveluista jne. saa netistä. Tukea voi hankkia vaikka äidiltään tai naapurin Pertiltä, jos ei muuta keksi. Ei siihen, mitään erillistä ohjaajaa tarvita. 

Tästä syystä kysyin :)

t. sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi