Puhelinmyyjä löi luurin korvaan
Höh. Mä olen pettynyt... Puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan! Mä vain kyseenalaistin myyjän tapaa kaupata mulle lehteä. Tahdon tehdä itse päätöksen kaupoista, en pidä lauseen muotoilusta: "Laitetaan sulle lehti tulemaan".
Ja itse asiassa, jos oltaisiin jatkettu keskustelua, niin olisin jopa tilannut lehden. Tänään just juuri mietin, että Tiede-lehti on aika mielenkiintoinen. Mut ei sitten.
Kommentit (166)
Tässä maassa on vissiin sit aika moni ammatillisesti epäonnistunut, ainakin kun katsoo työttömien määrää. Eikä se yli 25 v. perusduunari nyt sen kummemmin onnistunut ole "urallaan" jossa ei mitään etenemismahdollisuuksia ja palkkan ei voi itse vaikuttaa 😀
Tästä on muutama vuosi, mutta mua nauratti yksi kerta puhelinliittymän myyjä, kun yritti tarjota "halvempaa liittymää". Kaikki oli jotain kuukausiliittymiä, joissa kiinteä hinta, oli puhelin-, viesti-, ja datapaketti samassa. Minulla oli silloin ja on vieläkin ei-älykännykkä, jossa prepaid, ja sitä prepaidia kului maksimissaan viiden euron verran kuukaudessa, usein vähemmänkin.
Myyjä ei antanut suunvuoroa, ja yritti painostaa vaihtamaan hänen mukaansa halvempaan. Kun kieltäydyin, hän lopulta tuiskahti, että "no ei sitten, jos ei halvempi liittymä kelpaa", ja lopetti puhelun. Mikään niistä hänen paketeistaan ei ollut halvempi, vaan halvinkin noin kympin kalliimpi kuin kuukausikulutukseni.
Mutta onhan se varmaan lähes mahdoton ymmärtää, että kaikki eivät elä 24/7 symbioosissa puhelimensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulunut virsi. Puhelinmyyjien haukkuminen on so last season! Työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ.
No ei todellakaan ole. Puhelimessa ei myydä esimerkiksi televisiota, jääkaappeja, autoja, taloja, polkupyöriä, veneitä, moottoripyöriä, sohvia, mattoja, lamppuja, miksi vain krääsää ja tarpeetonta tai vähintäänkin tarpeetonta?
Sinulle siis puhelinliittymä, kotivakuutus, autovakuutus, nettipaketti, sähkösopimus jne. ovat tarpeetonta krääsää? Tämä selvä.
t. edellämainittuja puhelimitse myynyt
Kyllä, koska voin ihan itse soittaa Telialle. Kyllä, koska voin ihan itse soittaa Pohjolaan, sähköyhtiöön. Hyvä, että on selvä!
En kysynyt, minne voit itse soittaa. Kysyin ovatko mainitut tuotteet sinusta turhaa krääsää? Vastaa kysymykseen äläkä venkoile!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulunut virsi. Puhelinmyyjien haukkuminen on so last season! Työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ.
No ei todellakaan ole. Puhelimessa ei myydä esimerkiksi televisiota, jääkaappeja, autoja, taloja, polkupyöriä, veneitä, moottoripyöriä, sohvia, mattoja, lamppuja, miksi vain krääsää ja tarpeetonta tai vähintäänkin tarpeetonta?
Sinulle siis puhelinliittymä, kotivakuutus, autovakuutus, nettipaketti, sähkösopimus jne. ovat tarpeetonta krääsää? Tämä selvä.
Kyllä, koska voin ihan itse soittaa Telialle. Kyllä, koska voin ihan itse soittaa Pohjolaan, sähköyhtiöön. Hyvä, että on selvä!
Miksi ostat turhaa krääsää?
Missä kohtaa luki, että OLEN OSTANUT NÄITÄ?
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaalle äidilleni laitettiin Robinson-kielto. No, sen jälkeen soittelevat sitten lahjoitustenkerjääjät. Anna Ukrainalaisille lapsille ja Espanjan katukoirille, anna. Vmp.
Robinsonia noudattavat kaikki asiallliset yritykset. Sitä eivät noudata villit, sääntöjänoudattamatoomat firmat kuten joku kattoremonttifirma tai kalsareita kerran kuussa lähettävä yritys. Kaikki vastuullilset firmat noudattavat robinsonia.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on muutama vuosi, mutta mua nauratti yksi kerta puhelinliittymän myyjä, kun yritti tarjota "halvempaa liittymää". Kaikki oli jotain kuukausiliittymiä, joissa kiinteä hinta, oli puhelin-, viesti-, ja datapaketti samassa. Minulla oli silloin ja on vieläkin ei-älykännykkä, jossa prepaid, ja sitä prepaidia kului maksimissaan viiden euron verran kuukaudessa, usein vähemmänkin.
Myyjä ei antanut suunvuoroa, ja yritti painostaa vaihtamaan hänen mukaansa halvempaan. Kun kieltäydyin, hän lopulta tuiskahti, että "no ei sitten, jos ei halvempi liittymä kelpaa", ja lopetti puhelun. Mikään niistä hänen paketeistaan ei ollut halvempi, vaan halvinkin noin kympin kalliimpi kuin kuukausikulutukseni.
Mutta onhan se varmaan lähes mahdoton ymmärtää, että kaikki eivät elä 24/7 symbioosissa puhelimensa kanssa.
Ja sinulle mahdotonta ymmärtää, että eipä se myyjä tiedä millainen palikka sinulla on käytössäsi, jos et sitä hänelle kerro.
Että johonkin tuo oma pahamieli ja turhautuminen täytyy purkaa? Olkoon se nyt sitten vaikka puhelinmyyjä.
P.s. terapeutti vois olla oikeampi osoite <3
Mä lyön puhelinmyyjille aina luurin korvaan, heti.
Koko puhelinmyyntikonsepti on vastenmielinen ja siinä hyödynnetään paljon vanhuksia. Usein muistisairaat ihmiset ilahtuvat, kun joku soittaa ja juttelee mukavia. Siinä samalla sitten myydään pari turhanpäiväistä lehteä tai jotain muuta härpäkettä.
Onneksi itsellä on ajatus vielä sen verran kirkas, että osaan lyödä luurin kiinni heti. Enkä myöskään ole pätkän vertaa kohtelias. Miksi pitäisi olla? "Anna minulle rahaa, kun myyn jotain mitä et tarvitse."
Luurin korvaan lyöminen on myös tämän puhelinmyyjän etu, koska silloin hän voi siirtyä soittolistalla eteenpäin. Jos olisin ilkeä, jättäisin puhelimen auki pöydälle, lähtisin vaikka koiran kanssa ulos ja antaisin myyjän pulputtaa myyntipuheensa. Siinä menee hänen aikansa ja provikan kannalta oli turha soitto.
En voi estää myyntisoittoja, koska on työpuhelin. Mutta noin kaikenkaikkiaan minusta puhelinmyyjien ammatti on vastenmielisin ja vastuuttomin koko tämän hetkisestä työtarjonnasta. Jos haluan jotain ostaa, osaan sen kyllä tehdä ihan ilman tyrkyttämistä. Ja ennenkaikkea vanhusten ja muiden arvostelukyvyltään rajoittuneiden hyväksikäyttö tässä bisneksessä on kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kysynyt, minne voit itse soittaa. Kysyin ovatko mainitut tuotteet sinusta turhaa krääsää? Vastaa kysymykseen äläkä venkoile!
Joo, ovat krääsää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en tajunnut, että olet vielä lapsi ja äiti maksaa nettiliittymäsi, jolla täälläkin surffaat kiukuttelemassa.
Esiintyykö puhelinmyyjät myös Poliisina?
Kukaan työtä tekevä ja itsensä ja perheensä elättävä ei ole epäonnistunut. Sellainen ihminen joka muista sanoo näin ON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ovat krääsää!
No sittenhän voimme katkaista sinulta nettiyhteyden ja sähköt. Turhaa krääsää kun ovat :)
Vierailija kirjoitti:
Esiintyykö puhelinmyyjät myös Poliisina?
Ei laillisesti puhelinmyyntiä tekevät. Valitettavasti monenlaisia huijareita on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en tajunnut, että olet vielä lapsi ja äiti maksaa nettiliittymäsi, jolla täälläkin surffaat kiukuttelemassa.
Bingo - OIKEIN.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät, lue tyrkyttäjät ovat alinta kastia.
Ne yrittää vaan saada elantonsa jostakin. Parempi niin kuin elellä korvauksilla
Opiskelen yliopistossa, olen kahden kouluikäisen äiti ja puhelinmyyjä. Tienaan kivasti. Elätän perheeni ja rahoitan opiskeluni.
Mutta olen kyllä yli 25 , niin kiitos että kerroitte . Nyt tiedän että olen täysin epäonnistunut ammatillisesti ja ihmisenä.
Voi mihin sitä joutuisi ilman näitä Vauvapalstan viisaita . Kiitos.
Onnekasta Työtä puhelinmyyjille kuin meille ihan jokaiselle!
Ihan jokainen tarvitsee oikeanlaisen ohjauksen työhönsä, ystävällisen ja taidollisen tavan tehdä työtään ja kohdata Asiakkaat, sydämen lämpöä ja viisautta sekä järjestelmällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo - OIKEIN.
No menepäs sitten iltapalalle ja anna aikuisten keskustella rauhassa. Äiti varmaan keittänyt sulle jo kaakkaota <3