Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvapalsta vaikuttanut ajatteluusi jossain asiassa

Vierailija
03.03.2023 |

Minua ei kyllä hevin saa enää uimahalliin.

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että nykyään yllättävän moni ei ymmärrä lukemaansa, mikä aiheuttaa konflikteja ihmisten välille. 15-20 vuotta sitten tilanne ei ollut luetun ymmärtämisen kannalta samanlainen. Enkä ole enää varma liittyneekö enää pelkästään luetun ymmärtämisen vai onko kognitiiviset taidot heikentyneet.

Lisäksi yllättävän moni on tietämätön ja asenteellinen nepsyä kohtaan tosin se ei yllätä, kun se asenne näkyy ihan elämässäkin.

Vielä viimeisenä, että täällä selleästi poistetaan sekasyöntiin liittyvät kommetin herkästi ja yritetään pitä pinnalla kasvissyöntiin liittyvät asiat.

Vierailija
182/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kukaan teidän trollien takia mielipidettään muuttanut, että turhaan ootte ahkeroineet.

Harvapa sunkaan takia. Sulle kaikki täysjärkiset nauraa. Sääli jos sulla on jälkikasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaa ja vauva-sivustoa kohta 10 v seuranneena olen ainakin senkin ääriesimerkin nähnyt että on miehiä jotka esittävät niin riippumatonta mutta rivät nelikymppisiksi tullessaan ole itsenäisyneet. Säälittävää.

Vierailija
184/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetti tajuaan kuin ilkeitä ja katkeria voi aikuiset ihmiset olla.

Niin, no osan asioista näkee ihan virallisilta sivuilta, mutta jos se ei ole positiivista niin osa on sitä mieltä, että mielisairasta, kunnes sitten itse kokee.

Ei tarvitse, kun mennä vakuutusyhtiön sivuille niin siellä lukee ikäpoistoista. Tai menee Thl:n sivuille lukemaan, että sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin, 8% työttömiin ja loput terveydenhoitoon.

Luulisi myös käyttävän järkeään. Työttömiä on 300 000, vanhuuseläkkeellä 1 300 000 ja työkyvyttömyyseläkkeellä 300 000.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona ihmistä enemmän kuin mitä on työttömiä, silti osa jankkaa, mutta kun työttömyystuet.

Eläkeläiset ovat koko ikänsä maksaneet itselleen eläkettä (TEL-maksu, pidätetään palkasta), eivät ole mitään sossuntuilla eläjiä.

Suomen eläkejärjestelmän ns. rahastointiaste eli eläkevarojen ja eläkevastuun suhde on tällä hetkellä noin 33 %. Eli niistä eläkkeistä, jotka eläkeläiset tällä tavalla väittävät maksaneensa itselleen, he ovat maksaneet vain yhden kolmanneksen, ja loppu on sossun tukea – eli se maksetaan niiden ihmisten palkasta perityistä TEL-maksuista, jotka ovat tällä hetkellä yhä työelämässä.

Eläkerahastoissa on myös todella suuri varallisuus, mutta niitä ei haluta käyttää, vaan jokainen sukupolvi kerää eläkettä myös eläkerahastoon. Ylisukupolvista maksamista, työssäkäyvät maksavat eläkettä eläkevaraihin. Minä maksan nyt työssä ollessani, jotta saan eläkettä eläkkeellä. En ole eläkkeellä sosiaaliturvan varassa, koska olen ikäni tehnyt töitä.

Työeläkelaitokset maksavat työskentelyn aikana eli työsuhteessa tai yrittäjätoiminnassa kertynyttä työeläkettä eläkkeellä oleville ihmisille. Työeläkelaitokset keräävät eläkemaksuja palkasta ja hoitavat myös eläkerahastoja. Takuueläkkeistä voisi sanoa, että ovat sosiaalitukea, muut ovat ihan itse "tienattuja tai vakuutettuja" miten vaan.

Vierailija
185/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valas kirjoitti:

Toinen lihava täällä, painoindeksi tyyliin 40 eikä mikään parin kilon melkein ylipaino (eli normaalipainon ylärajalla olo). Kuten aiemmin ansioituneesti joku kirjoitti, olen täältä oppinut häpeämään painoani vielä enemmän. Enää vartalopositiiviset bloggaajat ja julkkikset eivät auta häpeässä, koska täältä opin että 'vartalopositiivisuus' on vain tekosyy, sitä pikkunäppärät kirjoittajat korostavat käyttämällä sanaa merkityksessä -niin rumasti ja alatyylisesti sanottu obeeseista, että viestiä ei julkaistaisi-. Lihavia inhoavat ovat siis ottaneet positiivisen ja tsemppaavan, syrjittyjen itsensä keksimän sanan ja käyttävät sitä sitkeästi haukkumasanana kunnes siitä tulee ivallinen loukkaus. Tämä sattuu todella paljon. (Myönsin sen, hyökätkää nyt kaikki kimppuun ja monottakaa päähän maassa makaavaa kun siitä näköjään tulee teille hyvä mieli.)

Täältä opin, että lihava ei saa näkyä eikä olla olemassa ennen kun laihtuu sellaiseksi ettei parempia ihmisiä okseta. Täältä opin, että lihavuus on pelkästään oma vika, moraalista huonommuutta. Helppoahan se laihtuminen on, sen kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän! Tyhmäkinkö olet kun et sitä osaa! Et saa seksiä edes avioliitossa, no mistä kuvittelet sen johtuvan, v-n ruma vartalopositiivinen!

Täältä opin, että lihavalla ei ole ihmisarvoa. Lihavaa saa aina painaa alaspäin ja pilkata. Hehehee, kattokaa kun vartalopositiivinen yrittää liikkua ja syödä kasviksia. Pieleen menee, kohta on taas pikaruokaa suussa. Lihava on nokkimajärjestyksessä pohjalla, huono ihminen.

Minuakin ihmetyttää tämä, mutta en usko ylipainon itsessään olevan niin monelle niin iso ärsyke. Amerikkalaisiakin jos katsoo, niin ilmiö on niin yleinen, että sille on sokeuduttu. Osa täällä yrittää vastustaa ilmiön rantautumista tänne väkivaltaisin kommentein, osa on syystä tai toisesta repimässä lihavien itsetuntoa tahallaan riekaleiksi koska kokee sen joko heikentävän vihaamaansa poliittista suuntausta, vihaamaansa valtiota, tai vihaamansa sukupuolen itsevarmuutta. Osa kokee niin suurta alemmuutta heikon älykkyytensä takia, ettei keksi muutakaan halveksittavaa voidakseen nostaa omaa häntäänsä. 

Mutta sitten on myös ne, joita ärsyttää lihavien itsepetos ja vihamielinen itsepuolustus, ketä mistäkin syystä. Ja se ei välttämättä ole yksinomaan paha asia. Ei ole hyvä, että ihmiset identifioituvat ylipainoonsa, vaikka se helpottaakin oloa.

Kyllä joskus tekee mieli puolustautua vihamielisestikin, kun sanotaan suoraan, että olet ällöttävä, aiheutat ulkonäölläsi ahdistusta, meidän veronmaksajien kaikki rahat menevät teidän (turhiin) hoitoihinne ja äläpäs läski uhriudu. (Tämä "uhriutuminen" on muuten nyt se sana, jolla lyödään.) 

Lihavat saavat täällä kuulla ihan oikeasti sellaista settiä, että ihmettelen miten lihavat todella uskaltavat liikkua enää julkisilla paikoilla. Lihavuus kun on vielä sellainen "vika" että se todella näkyy ulospäin.

Jos olet narkkari, pedofiili, raiskaaja, perheenjäseniä hakkaava, varas tai peräti henkirikoksen tekijä, se ei näy ulospäin välttämättä mitenkään, eikä siis ärsytä kenenkään silmää.

Mutta lihavat ovat paarialuokkaa joiden arvellaan olevan lisäksi tyhmiä. 

T. Uhriutuja

En tarkoita sitä, että pitäisi teeskennellä, ettei satu, tai ettei saisi ärähtää, vaan sitä, että kun se aggressio on sellaista samaan aikaan sisäänpäin suuntautuvaa, niin se ärsyttää muita vaistomaisella tasolla. Ja nimenomaan siksi, että lihava ei lähtökohtaisesti ole tyhmä, niin hänenkin voisi olla hyvä ymmärtää, että lihavuus oikeasti ei tee hänestä huonompaa ihmistä, joten hänen ei tarvitse alentua puolustamaan oikeuttaan olla olemassa suhteessa idiootteihin. Tarkemmin vielä: hänen ei pidä, ei kuulu eikä saa. Siinä vain paljastaa kurkkunsa ihan turhaan, ja ilmiö vain voimistuu. Tämä yhteiskunta on vaarassa kaatua siihen, että typerimmät löytävät toisensa ja alkavat mölytä yhdessä aina vain kovempaa. Älä ruoki sitä vaan laita hanttiin ilmiötasolla, äläkä selittele ja puolustele. Ja unohda se painosi,  siis juu hoida sitä itsesi takia mutta älä katso itseäsi sen kautta.

Mölisijöiden voi jopa ajatella olevan jossain määrin oikealla asialla, koska kun he kovasti paheksuvat sitä ettet laihdu, he kuitenkin sentään myöntävät, että massasi sisällä asuu normaali ihminen. Aika usein lihava itse ei sitä muista. Kannattaisi. 

Vierailija
186/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on käytännössä todistanut, kuinka Suomessa rajoitetaan mielipiteenvapautta ja tiedon jakamista.  Kyseistä epädemokraattista toimintaa tukevat Sanoman kaltaiset suuret mediatalot.

Vierailija
187/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua Koskaan miestä asumaan kanssani!

En minäkään

T. Mies

Vierailija
188/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten silmitön manga- ja animeviha on saanut minut miettimään ja päätymään siihen lopputulokseen, että tulevilta Tinder-naisilta peitän harrastukseni.

Vierailija
189/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ansiosta olen tajunnut, että Yhdysvallat on ylivoimaisesti maailman pahin roistovaltio.

Ime munaa i gor 😂

Vierailija
190/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamukseni naisiin on mennyt. Olen skeptinen naisia kohtaan.

Vierailija
191/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vahvistanut käsitystä, että miehenä hyvää naisen kanssa hyvä juttu on seksi ja kevyt tapailu. Muu menee miehen kannalta tappiolle.

Kuinka naiset ajattelevat miestä lähinnä vain resurssina, vihattavan sellaisena.

Jos olet kovin nuori ja kyyninen, psykopaatti tai suunnitellut kuolla nuorena, voit olla laskelminesi oikeassa. Useimmilla miehillä kuitenkin on onni kasvaa ihmisyyteen ennen pitkää, ja sitten tuohon asenteeseen nuorena haaskatut vuodet voivat harmittaa. Voi kun ymmärtäisit, miten kova olet projisoimaan. Sinähän tässä muita resursseina ajattelet. 

Vierailija
192/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan ansiosta olen tajunnut, että Yhdysvallat on ylivoimaisesti maailman pahin roistovaltio.

Ime munaa i gor 😂

Niinhän hän tekee, älä nyt itsestäänselvyyksiä lauo. 

Vierailija
193/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no osan asioista näkee ihan virallisilta sivuilta, mutta jos se ei ole positiivista niin osa on sitä mieltä, että mielisairasta, kunnes sitten itse kokee.

Ei tarvitse, kun mennä vakuutusyhtiön sivuille niin siellä lukee ikäpoistoista. Tai menee Thl:n sivuille lukemaan, että sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin, 8% työttömiin ja loput terveydenhoitoon.

Luulisi myös käyttävän järkeään. Työttömiä on 300 000, vanhuuseläkkeellä 1 300 000 ja työkyvyttömyyseläkkeellä 300 000.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona ihmistä enemmän kuin mitä on työttömiä, silti osa jankkaa, mutta kun työttömyystuet.

Eläkeläiset ovat koko ikänsä maksaneet itselleen eläkettä (TEL-maksu, pidätetään palkasta), eivät ole mitään sossuntuilla eläjiä.

Suomen eläkejärjestelmän ns. rahastointiaste eli eläkevarojen ja eläkevastuun suhde on tällä hetkellä noin 33 %. Eli niistä eläkkeistä, jotka eläkeläiset tällä tavalla väittävät maksaneensa itselleen, he ovat maksaneet vain yhden kolmanneksen, ja loppu on sossun tukea – eli se maksetaan niiden ihmisten palkasta perityistä TEL-maksuista, jotka ovat tällä hetkellä yhä työelämässä.

Eläkerahastoissa on myös todella suuri varallisuus, mutta niitä ei haluta käyttää, vaan jokainen sukupolvi kerää eläkettä myös eläkerahastoon. Ylisukupolvista maksamista, työssäkäyvät maksavat eläkettä eläkevaraihin. Minä maksan nyt työssä ollessani, jotta saan eläkettä eläkkeellä. En ole eläkkeellä sosiaaliturvan varassa, koska olen ikäni tehnyt töitä.

Edelleen se eläke mitä maksat on 1/3 itsellesi loput kustantaa joku muu. Sossutuki se on vaikka kuinka muuta väittäisit.

Vakuutukset toimii niin. Tel alusta alkaen. Kun se tuli, oli eläkkeelle jääviä vähemmän.

Kts väkiluku 60- luvun alussa. Ja sota oli vienyt ihmisiä.

Silloin eläke maksettiin niin että neljän vuoden ansiot huomioon, niistä huonoin ja parhain pois ja tulotaso määriteltiin niistä kahdesta. Kerätyt maksut riittivät silloin heille jotka tulivat eläkeiän kynnyksellä uuden järjestelmän piiriin.

Vierailija
194/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään ole !

(Onneksi.)

Vierailija
195/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sen tämä palsta on paljastanut, että moderaattorit eivät salli keskustelua taloudesta, politiikasta eikä muistakaan päivän polttavista aiheista. Sen sijaan sallittua on spekuloida esim. Toni Niemisen suhdesotkuista.

Ei tätä palstaa kauhean tasokkaaksi voi sanoa juuri noista moderattoreista johtuen, mutta onpahan jotain ajanvietettä.

Vierailija
196/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten silmitön manga- ja animeviha on saanut minut miettimään ja päätymään siihen lopputulokseen, että tulevilta Tinder-naisilta peitän harrastukseni.

Viha on voimakas sans. Todellisuudessa ketään ei kiinnostaisi lapselliset sarjakuvasi, jo et itse promoaisi niitä jatkuvasti.

Vierailija
197/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta on käytännössä todistanut, kuinka Suomessa rajoitetaan mielipiteenvapautta ja tiedon jakamista.  Kyseistä epädemokraattista toimintaa tukevat Sanoman kaltaiset suuret mediatalot.

Allekirjoitan tämän täysin. Esim. COVID keskustelussa ei saanut kritisoida sitä maata joka tuon taudin maailmalle joko tarkoituksella tai omaa huolimattomuuttaan päästi.

Vierailija
198/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viha on voimakas sans. Todellisuudessa ketään ei kiinnostaisi lapselliset sarjakuvasi, jo et itse promoaisi niitä jatkuvasti.

En kyllä suosittelisi Attack on Titania tai Death Note lapsille. -eri

Vierailija
199/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkelaitokset maksavat työskentelyn aikana eli työsuhteessa tai yrittäjätoiminnassa kertynyttä työeläkettä eläkkeellä oleville ihmisille. Työeläkelaitokset keräävät eläkemaksuja palkasta ja hoitavat myös eläkerahastoja. Takuueläkkeistä voisi sanoa, että ovat sosiaalitukea, muut ovat ihan itse "tienattuja tai vakuutettuja" miten vaan.

Voithan sinä tuohon ripustautua jos se itseäsi lämmittää, mutta ei se silti todeksi muutu. Yhteiskunnassa haaskataan valtavasti energiaa sen peittelyyn, kuka täällä elättää ketä, ja viime kädessähän asia on tavallaan hyvin yksinkertainen vaikkei täysin olekaan. Ehkä suurten ikäluokkien olisi syytä miettiä tätä sen sijaan, että julistavat edelleen ansainneensa kaiken elintasonsa ihan itse. 

Vierailija
200/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittelisi Attack on Titania tai Death Note lapsille. -eri

Enkä minä aikuisille. Onneksi meillä on lapsenmielistenkin kategoria käytettävissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä