Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä Käärijä antoi itsestään miellyttävän kuvan Yle Aamun haastattelussa viikolla. Vaikuttaa maanläheiseltä ja tasapainoiselta ihmiseltä, vastaili sujuvasti kysymyksiin. Hän on tehnyt elämässään erilaisia töitä, ollut huonekaluliikkeessä, raksalla ym. Peace and love, kuten hän itsekin sanoo. 🙏
Höh. Miksi mulla menee aina kaikki ohi. Ai radiossa Ylen Aamu?
Ei kun telkkarissa Ylen Aamu. En muista päivää, taisi olla alkuviikosta. Areenasta löytyy.
Niin surullista millaiseen mankeliin meidän hieno ja ulkomailla hypeä herättänyt edustaja laitettiin. Oon tosi järkyttynyt tästä yhteiskunnan tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain ihmisillä on tämä sotapsykoosi lähtenyt aika pahasti lapasesta. Minustakin se kranaattiterveisten oli mautonta. Sotaa voi vastustaa ja tuomita Venäjän toiminnan lisäämättä bensaa liekkeihin. Minusta ei ole syytä lähteä mukaan Viron ja Baltian maiden tyyliseen (Oksanen on puoliksi virolainen) venäläisten demonisointiin ja sotalietsomiseen. Näissä maissa venäläisviha tulee jo äidinmaidossa, ja Virossa suunnitellaan jo äänioikeuden poistamista venäläisiltä. Onko tämä demokratiaa? Tällainen pelaa lopulta Venäjän pussiin. Meidän pitää täällä Suomessa pitää pysyä rauhallisina ja pitää päät kylminä. Teemne mitä täytyy, ja pysymme yhtenäisinä. Ymmärrämme myös sen, että Venäjä on naapurimme sodan ja mahdollisen vallanvaihdoksen jälkeenkin. Tuomitsemme sodan ja sotarikokset, mutta emme lähde sotakiihkoiluun ja näkemään p u t i n i s t e j a sielläkin, missä heitä ei ole. Emme kiusaa täällä asuvia venäläisiä ja varsinkaan lapsia ja nuoria. Suomi on demokratia.
Narsistina Oksanen ei näe muiden tuskaa. Ukrainalaisten tuskan hän yrittää ohittaa ja sivuttaa esimerkiksi sotaan pakotettujen nuorten miesten ja perheidensä tuskan. Tuskaa kokevia viattomia ihmisiä on molemmilla puolilla sitä ei Oksanen voi kieltää ja jaxuhaleillaan osoittaa lapsellisuutensa. En ole putinisti, olen vain empaattinen.
Hän yrittää omia ukrainalaisten tuskan itselleen vaan koska äitinsä oli virolainen.
Virolainen on enemmän lähempänä suomalaista kuin ukrainalaista. Sofin harhat alkavat käydä jo hermoille. Vaikka Viro kuuluikin Neuvostoliittoon on hän syntynyt Suomessa ei Neuvostoliitossa vaikka siitä tuntuukin haaveilevan.
Paitsi ettei Oksanen ole etnisyydeltään virolainen eikä ole hänen äitinsäkään.
Jaa, mikähän heidän etnisyys sitten on?
Junan alle hyppääminen on hyvä tapa kuolla ja rekan alle ajaminen.
Pystyykö muut peukuttaa tätä ketjua? Itse en ainakaan pysty.
Meidän kaikkien pitäisi pyytää anteeksi sofilta.
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa aina se kirje minkä Oksanen kirjoitti Melania Trumpille me itätytöt. Myötähäpeä.
Whaaattt???
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset tekee yleensä niin.
Itse asiassa kun sanoi, niin ehkä joo.
Sofi olis voinut käydä keskustelua ensin yksiistyisesti Käärijän kanssa.
Olin 10+ vuotta sitten koukussa tähän palstaan. En oo vuosiin edes käynyt täällä, mutta nyt tätä aihetta googlaillessani pitkästä aikaa päädyin tänne.
Onko tämä aina ollut tällaista? Ihan jäätävää tekstiä tulee joiltakin esim. nyt Oksasta kohtaan. Ja ennen kuin rupeette keulimaan, niin mun mielestä tuo Oksasen ulostulo oli tosi mauton ja mauttomampaa on ettei edes pahoittele. Mutta silti nuo väkivaltaiset ja solvaavat tekstit menee aivan yli, ja sitten niitä vielä yläpeukutetaan.
Ihan jäätävää öyhötystä. Jatkan kyllä valitsemallani linjalla ja pysyn poissa täältä 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa aina se kirje minkä Oksanen kirjoitti Melania Trumpille me itätytöt. Myötähäpeä.
Whaaattt???
Juuu usko tai älä.
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset ovat ihan samanlaisia kuin venäläiset. Niin kansana kuin kulttuuriltaan. Ennen niitä sanottiinkin ryssiksi. Nyt ne sitten uhoaa, kun ovat päässeet isompien kelkkaan.
Kyllä ne vaan suomensukuisia ovat.
Käärijä on ilmeisesti muusikko ei poliitikko. Joten politiikka ei kiinnosta. Pelkkää paskaa niinkuin aina. Politiikka meinaan. Kuka jaksaa vuosikymmentolkulla? Politiikkaa meinaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi lukea?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005404708.html?share=ea304d37f91a6e…
Hän on suomalainen, mutta luulee ilmeisesti olevansa jotain muuta. Mutta joo ihan ohis siis, lähinnä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi lukea?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005404708.html?share=ea304d37f91a6e…
Suuret kiitokset kysyjältä!
Sofi Oksanen saa syödä 🍑
Käärijä💚
Millainen ihminen myisi/lahjoittaisi sukusolujaan, eli tekisi lapsen kenen tahansa kanssa? Ja millainen ihminen haluaisi lapsen sellaisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen myisi/lahjoittaisi sukusolujaan, eli tekisi lapsen kenen tahansa kanssa? Ja millainen ihminen haluaisi lapsen sellaisen ihmisen kanssa.
Sori tuli värään ketjuun
Mulle ei ole tullut mieleenkään, että jonkun somekanavan seuraaminen tarkoittaisi sitä, että kannattaisin ko aatetta. Seuraan instassa ja twitterissä vaikka mitä tahoja ihan uteliaisuudesta ja nautin lukea eripuolilta erilaisia aivopieruja kuten esimerkiksi tämän Sofin. Sofin seuraaminen ei mitenkään tarkoita, että tykkäisin hänestä tai mielipiteistään, jotka btw eivät ole mitään jumalan sanaa.