Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko kuumeen nousta vai lääkitsetkö alas?

Vierailija
13.01.2023 |

Aikuisella.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tukala olo ja lihaskipuja niin ottaisin jotain perusrohtoa. Ainakin ennen nukkumaan menoa niin voi helpottaa unen tuloa-

Mulla ei kuume yleensä nouse. 

Vierailija
2/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yöksi otan lääkettä, jos kuume nousee esim. paljon yli 38. Ja riippuu tietysti olosta, yleensä korkeassa kuumeessa mulla niin huono olo, että otan siksi lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lääkettä, jos olo on huono.

Vierailija
4/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan nousta. Kuume ei ole kuitenkaan oire, vaan kehon keino poistaa esim tulehdus.

Vierailija
5/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan konjakin vaikka olo on hyvä

Vierailija
6/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lääkettä jos olo sitä vaatii. Nykytutkimuksen valossa ei auta mitenkään tautiin tai sen kestoon sen oireiden lääkitseminen. Itse tautiahan ei nämä kuumelääkkeet paranna.

Vierailija
7/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitsen,koska tulee voimaton olo ja palelee aivan älyttömästi.

Vierailija
8/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilman niin pitkään kuin pystyn.

Vierailija
9/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin harvoin kuumetta. Olo voi olla tosi kamala, jos ruumiinlämpö on flunssan yhteydessä 37,5 ja otan lääkkeen. Kerran oli yli 38 ja silloin olin kuulema houraillut ja ollut todella sekava sekä kivulias. Itse en muista.

Isälläni oli elämänsä aikana kaksi kertaa kuumetta.

En sitten tiedä, voiko tuo olla perinnöllistä.

Vierailija
10/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin harvoin kuumetta. Olo voi olla tosi kamala, jos ruumiinlämpö on flunssan yhteydessä 37,5 ja otan lääkkeen. Kerran oli yli 38 ja silloin olin kuulema houraillut ja ollut todella sekava sekä kivulias. Itse en muista.

Isälläni oli elämänsä aikana kaksi kertaa kuumetta.

En sitten tiedä, voiko tuo olla perinnöllistä.

ja silloin otan*

Vierailija
11/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niin harvoin kipulääkkeitä että kyllä syön silloin jos on tukala olo ja se parantaa oloa. Nukkuukin paremmin sitten, ja se taas parantaa oloa omalta osaltaan.

Vierailija
12/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kuume pitää hengitystiet auki, jättää kivan uneliaaksi ja korventaa pöpön pois nopeasti. Sinkkiä ääntä kohti, niin tauti on ohi 2-3 päivässä.

Pidän enemmän kuumeesta kuin kahden viikon räkätaudista, joka tulee panadolilla...

Vierailija
13/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan kuumelääkkestä. Ei ole kyllä ollut kuumettakaan.

Vierailija
14/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lääkitä voinnin mukaan. Kuumetta tai ei, täytyy pitää lapsista huolta.

Vierailija
15/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mennä ylös enkä lääkitse koska se on puhdistus prosessi tämä kuume. Jos otat jonkun särkylääkkeen se lopettaa sen prosessin. Särkylääkkeet turhaa jos ei ole jumalattoman tukalat olot.

Vierailija
16/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko jotkut luulee, että jos ei ota särkylääkettä, paranee nopeammin. Roskaa.

Vierailija
17/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan nousta. Kuume ei ole kuitenkaan oire, vaan kehon keino poistaa esim tulehdus.

Nimenomaan on oire ihan vain immuunijärjestelmän työskentelystä. Itse lämmönnousulla ei suurimpaan osaan taudeista ole mitään merkitystä. Kuumelääkkeen käyttö ei hidasta paranemista, kunhan se ei aiheuta sitä, että lepo jätetään olon parantuessa väliin.

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveempi-maailma/onko-kuumeesta-hyo…

Vierailija
18/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lääkettä vasta, kun on oikeasti niin huono olo tai kuume niin korkea, että koen sen tarpeelliseksi. Mun kokemus on, että kun olen lääkinnyt kuumeen pois, sairaus kestää pidempään. Jos annan kuumeen tehdä tehtävänsä, se on ohi yleensä jo 1-2 päivässä.

Vierailija
19/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan on oire ihan vain immuunijärjestelmän työskentelystä. Itse lämmönnousulla ei suurimpaan osaan taudeista ole mitään merkitystä. Kuumelääkkeen käyttö ei hidasta paranemista, kunhan se ei aiheuta sitä, että lepo jätetään olon parantuessa väliin.

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveempi-maailma/onko-kuumeesta-hyo…

Noh.

38 asteen kuumeessa nukun 21 h vuorokaudessa. Sitten kuume alkaa laskea, tulee helppoja päiviä korkeasta kuumeesta huolimatta, ja sitten tulee tukala räkätauti, kun nenä on tukossa ja korvat poksahtelevat.

Jos lääkitsen kuumeen pois, niin makaan sohvalla horkassa, selaan somea, puuhastelen yms. Toimin puolilla valoilla. Mutta en lepää. Enkä todellakaan nuku niin paljoa kuin "pitäisi". Pirteät kuumepäivät jää välistä ja siirryn suoraan kammottavan räkätaudin potemiseen.

Jollekin muulle toimii eri systeemi, minulle toimii tämä.

Vierailija
20/31 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Mulla ei kuume aiheuta aina mitään peruspäänsärkyä kovempaa ja nousee helposti perusflunssissakin yli 38 asteen, joten annan usein kuumeen olla ja nukun. Jos puoliso ei ole kotona ja pitää pystyä olemaan lasten kanssa, silloin otan kyllä aina lääkettä. Ja sama juttu, jos särkee lihaksia/päätä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi