Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Sofi saa paskaa niskaansa somessa. Mutta eihän se tunnu missään, kun on teflonia. Kaikki kritiikki valuu ohi. Vain hän on oikeassa, kaikki muut on väärässä.
Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän suomalaisten pää kestää toukokuuhun asti? Mikä meidän edustajassa on, että se saa ihmiset totaalisesti sekoamaan? Jos Käärijä voittaa viisut, niin mitenköhän paljon pitää avata kriisi- ja hoitopaikkoja osalle.?
EI MITENKÄÄN 😂 !
Ei siis todellakaan.
Suomi on jo nyt kuin vauhko hevonen 🐎....
Kääriä on hyvä ja hänen biisinsä on super hyvä !
Mutta, paljon mahdollista, että tämä biisi ei voita silti.
Se varmaan tulee VIIDEN PARHAAN joukkoon
Siitäkin pitää iloita ja riemuita.
Ei oo mikään maan suru ja suru liputus, jos Cha Cha Cha on vaikkapa just viides.
Vierailija kirjoitti:
Mun Norjassa asuva kaveri kysyi jo, haluaako Suomi oikeasti Natoon, kun viisuihin lähetetään tällainen tyyppi...
Myötähäpeää.
Käärijä voi vetäytyä viisuista välittömästi.
Sofi on levittänyt misinformaatiota. Ensin vääristelee Käärijän sanoja, sitten väittää, että seurasi Kremliä, vaikka seurasi VKK:ta. Anteeksipyyntö olisi paikallaan.
Sofi Oksanen ei tunnu tajuavan, että sodissa propagandakoneistot jauhavat erittäin epäluotettavaa uutisointia molempien osapuolien taholta.
Myös suomalainen uutisointi on nyt Ukraina-myönteistä, eli meilläkin pääsee julkisuuteen suodattamatonta asiaa.
Ja ettei igoriksi haukuta, niin olen Ukrainan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Sofi Oksanen ei tunnu tajuavan, että sodissa propagandakoneistot jauhavat erittäin epäluotettavaa uutisointia molempien osapuolien taholta.
Myös suomalainen uutisointi on nyt Ukraina-myönteistä, eli meilläkin pääsee julkisuuteen suodattamatonta asiaa.
Ja ettei igoriksi haukuta, niin olen Ukrainan puolella.
Sotaan kuuluu aina osapuolten harjoittama propaganda ja Ukrainassa on lahdattu porukkaa vuodesta 2014. Ennen se ei vaan kiinnostanut ihmisiä, jos suri näitä uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Sofi pahoitellut sitä että itse vääristeli Käärijän haastattelua ja levitti siten misinformaatiota? Sofi esitti suoran lainauksen että Käärijä olisi sanonut: "poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". Ei sanonut. Käärijä viittasi yhdentekevillä jutuilla siihen, mitä somekanavia hän seuraa, koska hän seuraa paljon eri juttuja ilman erityistä syytä.
Tää Sofin "anteeksipyyntö" on kyllä naurettavan narsistinen:
"Muutos yksityishenkilöstä julkisuuden henkilöksi on haasteellinen tilanne kenelle tahansa, ja se voi tuntua kohtuuttomalta. Ei se ollut helppoa minullekaan. Jokainen karikko on kuitenkin ollut erittäin hyödyllistä oppia."
Minä, minä, minä, minä. Huomaattehan minutkin!!!
Tuo Sofian teksti ei ole anteeksipyyntöä nähnytkään, pelkkää jatkoa halulle tuoda itsensä esiin.
Aivan naurettavaa paskaa. Muutos julkisuuden henkilöksi ei ollut se, mikä maalitti Käärijää, vaan Sofi Oksanen.
No, se ainakin tuli minulle selväksi, että Sofi Oksanen on harvinaislaatuisen vastenmielinen ihminen. Ja Käärijä ihana.
Vierailija kirjoitti:
Ja te jatkatte täällä Sofin haukkumista. Ette ole sen parempia.
Moi Sofi. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Vai mitä?
Oksanen liikkui aika vaarallisilla vesillä sanoessaan, että Käärijä seuraa Venäjää somessa, kun oikeasti seurasi vain VKK:ta. Nuo ovat ihan eri asioita ja tässä levitettiin nyt virheellistä tietoa, josta media alkoi tietysti tehdä otsikoita Käärijän Venäjä- mielisyydestä. Moni oli varmaan vain nopeasti vilkaissut uutisotsikot ja tehnyt niistä johtopäätöksiä tietämättä, mitä Käärijä edes alunperin oli sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan nyt pomppas. En ole hän. Olen 52v. Olin laitoshuoltaja. Nyt olen työtön osatyökykyinen.
Mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Mitä sitten, vaikka Käärijä kannattaisi VKK:ta, persuja tai mitä ikinä? Kai Suomessa on edelleen vapaus olla sitä mieltä, mitä haluaa ja ilmaista mielipiteensä. Onko vain vasemmisto, vihreät ja demarit hyväksytyt puolueet, joita saa kannattaa? Mikä Venäjä tämä on, että vain tiettyjen asioiden kannattaminen on sallittua?
Sitä paitsi Käärijä ei ole halunnut tuoda poliittisia mielipiteitään esiin eikä muutenkaan tuo esiin politiikkaa juuri missään. No, nyt oli hänenkin pakko painostuksen alla, että canceloijat ois tyytyväisiä. Pidän tuota tosi vastenmielisenä ilmiönä, että ihmisten täytyy paljastaa poliittisia näkemyksiään vasten tahtoaan.
Kehtasi vielä lopettaa tviittinsä omahyväisesti sanoihin Cha cha cha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Moppitukka tipahti sieltä norsunluutornistaan ryminällä alas. Onneksi viisufanien rakkaus lajiin on voimakkaampaa kuin yhdenkään tämän maan Oksasen kylvämä vihamielisyys ja vastakkainasettelu:) Eipä anneta vihan voittaa, vaikka sen kylväminen oli Oksasen tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Norjassa asuva kaveri kysyi jo, haluaako Suomi oikeasti Natoon, kun viisuihin lähetetään tällainen tyyppi...
Myötähäpeää.
Käärijä voi vetäytyä viisuista välittömästi.
Suomen tulee vetäytyä kokonaan tämän vuoden kisoista ja esitää anteeksi pyyntö.
Toivottavasti Suomen kansa ei romahda, jos käy niin että Käärijä on Euroviisuissa vaikka 5.s. tai 6s...
Se on ihan kelpo sijoitus.
Ennakko suosikkeihin kuuluvat biisit eivät välttämättä ole kolmen parhaan joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Käärijä kannattaisi VKK:ta, persuja tai mitä ikinä? Kai Suomessa on edelleen vapaus olla sitä mieltä, mitä haluaa ja ilmaista mielipiteensä. Onko vain vasemmisto, vihreät ja demarit hyväksytyt puolueet, joita saa kannattaa? Mikä Venäjä tämä on, että vain tiettyjen asioiden kannattaminen on sallittua?
Sitä paitsi Käärijä ei ole halunnut tuoda poliittisia mielipiteitään esiin eikä muutenkaan tuo esiin politiikkaa juuri missään. No, nyt oli hänenkin pakko painostuksen alla, että canceloijat ois tyytyväisiä. Pidän tuota tosi vastenmielisenä ilmiönä, että ihmisten täytyy paljastaa poliittisia näkemyksiään vasten tahtoaan.
No sehän se tässä kaikkein hullunkurisinta onkin. Käärijä ei ole tuonut mitenkään esille poliittisia mielipiteitään ja nyt niitä sitten vaaditaan julkisuuteen ties mistä syystä. Käärijä on täysin epäpoliittinen toimija.
Vierailija kirjoitti:
No, se ainakin tuli minulle selväksi, että Sofi Oksanen on harvinaislaatuisen vastenmielinen ihminen. Ja Käärijä ihana.
Sofi Oksasella on aina ollut erittäin realistinen käsitys Venäjästä, perustuen omiin ja ennen kaikkea vanhemmilta sukupolviltaan kuultuihin reaalimaailman kokemuksiin. Tämä näkyy myös hänen kirjoissaan, joiden lukemista suosittelen kaikille todellisen Venäjä-kuvan muodostamiseksi. Ja tämä kirjoitan miehenä tiedostaen että Oksanen on myös tiukka feministi.
Jokaisen artistin tulee olla hyvesignaloiva vihervassari, jolla on Ukrainan lippu kehyksissä, huutaa Meillä on unelma ja ihkuttaa Marinia. Kaikki muu on tuomittavaa ja väärin.