Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
VKK-Convoy-Kreml paskaa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poliittinen tyyppi seuraa ig:ssä Kremliä ja VKK:ta?? Hmmm.
Ei jatkoon. Eikä tuu pääsemään, tieto leviää kyllä.Ei se seuraaminenkaan vielä, mutta ilmeisesti on tykännyt VKK:n julkaisuista. Se kertoo jo enemmän arvomaailmasta kuin pelkkä seuraaminen.
Ei kerro. Mene muualle valehtelemaan.
Suksi itse vaan.
Älkää nyt ampuko viestin tuojaa. Parempi nyt kuin vasta kisoista. Jos ei poika pian ilmaise mielipidettään putinin sodasta, niin sehän vihelletään lavalta pois. Vähintäänkin saa unohtaa voittohaaveet.
On selvää, että vähintään putinin propagandistit kyllä repivät tästä otsikoita, jos ei muuten satuttaisi tiedottamaan maailmalle.
Käärijä Siperiaan! kirjoitti:
Sofi on niin "tarkkasilmäinen" kyttääjä ja ilmiantaja, että hänelle löytyisi varmasti käyttöä itärajan toiselta puolelta.
Outoa, että kohdistaa vainojen vihat katkeroituneena suomalaisiin. Toki jos ajattelu on rajallista, niin se viha voi purkautua vaikka suomalaiseen Euroviisuedustajaan.
Hyvä Venäjä!
Teidänä ansiostanne voimme pelotella kansaa perusteetta joka päivä lehdissämme. Kyllä kansa on niin loputtoman tyhmää että :DDDD
Oksanen on Venäjä-vihassaan sokea.
VKK ei ole mikään kielletty rikollisjärjestö, vaan laillinen suomalainen puolue. Todella kummallista, jos palkittu kirjailija lähtee julkisesti haukkumaan artistia siitä, että tämä on seurannut puoluetta twitterissä (?).
Suomessa on sentään vielä sekä sananvapaus että kokoontumisvapaus.
Onkohan Sofilla nyt lähteny vähän kierrokselle, eikö oma itse ole enää niin relevantti että pitää keksiä jotain tällaista pysyäkseen otsikoissa.
"Sofi Oksanen syntyi Jyväskylässä vuonna 1977. Hän vietti lapsuutensa Halssilan kaupunginosassa suomalaisen sähköasentajaisän ja virolaisen diplomi-insinööriäidin ainoana lapsena."
Asia selvä, pelaa Viron eroviisuehdokkaan pussiin :) Älkää nyt vain ottakko tosissaan, mutta näin hulluksi maailma on mennyt, että kaikesta voi kehitellä vaikka mitä potaskaa.
Oksasen ulostulon ymmärtäisi vielä jotenkin, jos Käärijä olisi avoimesti esiintynyt VKK:n (tai Kremlin) riveissä, mutta eihän sellaista ole mitään näyttöä, on vain someseuraaminen. Jota sitäkään ei enää ole.
Käärijä Siperiaan! kirjoitti:
Sofi on niin "tarkkasilmäinen" kyttääjä ja ilmiantaja, että hänelle löytyisi varmasti käyttöä itärajan toiselta puolelta.
Sofi luki Hesarin jutun. Ja kirjoitti mielipiteensä sen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Oksanen on Venäjä-vihassaan sokea.
Pelaa silti Venäjän pussiin yrittämällä horjuttaa suomalaista yhteiskuntaa sisältä päin. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
VKK ei ole mikään kielletty rikollisjärjestö, vaan laillinen suomalainen puolue. Todella kummallista, jos palkittu kirjailija lähtee julkisesti haukkumaan artistia siitä, että tämä on seurannut puoluetta twitterissä (?).
Se on saanut totalitarismin tartunnan Neuvosto-Virossa mummon luona. Ei vain itse huomaa, että samaa valvonnan ja kontrollin linjaa kannattaa kuin KGB aikoinaan teki.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailijalla on vastaus valmiina kommentoijalle.
– 1) Kremlin somekanava ei ole luotettava uutislähde. 2) Viisuedustajamme kannanotto: "poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". Mutta on hienoa, että tiedetään mikä on viisuedustajamme mielipide Venäjästä. Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto, Oksanen toteaa.
Häntä alkoi ärsyttämään tämä Käärijän noste ja hypetys, koska hän itse ei ole saanut mitään uutta mainittavaa aikaiseksi pitkään aikaan, eikä hänestä näin ollen olla kiinnostuneita. Halusi että kiinnostus kohdistuisi taas häneen ja ajatteli että Käärijän mollaaminen olisi hyvä keino siihen.
Pitäisiköhän nyt vaan keskittyä laulamiseen
Laulutaidoton pu tl eri sti edustamassa Suomea. Fanit kokoontuvat votkapulloineen punaiselle torille.
Vierailija kirjoitti:
Vkk venäjämielinen puolue.
Vierailija kirjoitti:
Laulutaidoton pu tl eri sti edustamassa Suomea. Fanit kokoontuvat votkapulloineen punaiselle torille.
Pitäisikö sun lähteä Oksasen kanssa edustamaan Suomea Suomi-vihamielisellä viisulla jossa erityisesti haukutaan suomalaisia miehiä?
Ajattelin äsken että menenpä ihan piruikseni seuraamaan tätä VKK:ta, vaikken heistä perustakaan.
Voin sanoa, että yllätykseni oli todella suuri, kun sivulla luki että seuraankin heitä jo.
Minulla ei ole mitään hajua miksi tai milloin olen heitä ruvennut seuraamaan, enkä muista heiltä yhtään postausta.
Muistan puolueen lähinnä vain korona-ajoilta ja on mahdollista että olen koronan takia joskus klikannut.
Näin helposti se käy!