Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta

Vierailija
03.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd

Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.

Kommentit (990)

Vierailija
381/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Norjassa asuva kaveri kysyi jo, haluaako Suomi oikeasti Natoon, kun viisuihin lähetetään tällainen tyyppi...

Myötähäpeää.

Kusitrollit keksineet uusia tapoja saastuttaa palstaa. :D

Keksi jotain uutta! Oon suomalainen nuori nainen, joka vihaa ryzsqciä sydämensä pohjasta. Käärijä on syvältä, eikä tajua raukka sitä itse.

Ahdasmielinen urpo sä olet, etkä todellakaan mikään nuori nainen. Tietyn maan kansalaisten vihaaminen ei tee susta yhtään parempaa ihmistä. 

Vierailija
382/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo Sofi jäänne NL:n ajoilta. Hän ei oikein koskaan ole tajunnut, että länsimaissa on mielipiteenvapaus. Ja varsinkin instaa saa ihan vapaasti seurata. Se on vähän niin kuin tämän meidän länsimaisen yhteiskunnan perusarvo jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofi Oksanen voisi nyt tulla julkisuuteen ja esittää julkisen anteeksipyynnön. Hän voisi edes kerran myöntää olevansa itsekin joskus typerys.

Sofi taitaa olla sitä ihmistyyppiä, joka ei pyydä ikinä anteeksi. Ei, vaikka olisi kiistattomasti mokannut:

Vierailija
384/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi lähestyy kolmeakymppiä eikä tajua, mitä tällainen mediajulkisuus tässä maailmantilanteessa tarkoittaa!

Olemme lähettämässä viisuihin täydellisen i di oootin.

Vierailija
385/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä seuraan ite VKK:ta, sen takia että saan naureskella niiden jutuille. Samoin seuraan myös jotain SDP:n ehdokkaita, koska haluan naureskella heidänkin jutuille. 

Jonkun asian seuraaminen ei oikeasti kerro mitään. 

Minäkin seuraan Sanna Marinia instagramissa, vaikken äänestä SDP:tä. Sen sijaan en seuraa ketään siitä puolueesta, jota äänestän.

Vierailija
386/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla vähän huolissani tileistä, joita itse seuraan. Onkohan olemassa sellaisia imagokonsultteja, jotka voisivat järjestää minulle mahdollisimman turvallisen ja hyvännäköisen listan?

Oletko menossa Suomea edustamaan jonnekin massiivisen yleisön eteen?

Vierailija
387/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Norjassa asuva kaveri kysyi jo, haluaako Suomi oikeasti Natoon, kun viisuihin lähetetään tällainen tyyppi...

Myötähäpeää.

Euroviisuihin ehdolla oleva Käärijä seuraa sosiaalisessa mediassa VKK-puoluetta, joka on avoimesti venäjämielinen. Seuraajia VKK-puolueella on 3500, ei siis ole vahinko.

UMK-voittoon äärioikeistolainen.

Käarijalla seurattavana ig:ssä Valta kuuluu kansalle, Leveli-podi ja Slim Mill. Tykkää kuvista, joissa Slim Mill ja Ano Turtiainen hehkuttaa VKK:ta. Milad "Slim Mill" Dehghan, sai potkut perussuomalaisista.

Vierailija
388/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeää.

Kusitrollit keksineet uusia tapoja saastuttaa palstaa. :D

Keksi jotain uutta! Oon suomalainen nuori nainen, joka vihaa ryzsqciä sydämensä pohjasta. Käärijä on syvältä, eikä tajua raukka sitä itse.

Ahdasmielinen urpo sä olet, etkä todellakaan mikään nuori nainen. Tietyn maan kansalaisten vihaaminen ei tee susta yhtään parempaa ihmistä. 

Koljalla viikonlopun votkat jo juotu. :D

Vierailija
389/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi lähestyy kolmeakymppiä eikä tajua, mitä tällainen mediajulkisuus tässä maailmantilanteessa tarkoittaa!

Olemme lähettämässä viisuihin täydellisen i di oootin.

Oksasella on ikää lähemmäs 50 vuotta, mutta suuri i di ootti näyttävän olevan.

Vierailija
390/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikuttaa siltä että Käärijä kenties tottumattomuuttaan mokasi Hesarin haastattelussa. Toivottavasti joku opastaa häntä ottamaan julkisuuden takaisin haltuun esimerkiksi antamalla jonkun haastattelun lomassa pienen selvityksen aiheesta. On monia eri syitä ja taustatekijöitä, miksi asiat nousevat tikun nokkaan, enkä tiedä, onko tässä nimenomaisessa asiassa edes syytä hyökätä "viestintuojaa" eli Oksasta vastaan. Ne oli kuitenkin Jodelin anonyymit, jotka tätä Käärijän somepresenssiä lähtivät miettimään, ja Hesarin toimittaja, joka toi tämän pohdinnan kaiken kansan - siis myös Oksasen - tietoisuuteen.

Kun on ns. tuntematon henkilö, joka kerralla paukahtaa ison luokan julkkikseksi, on ihan ymmärrettävää, että ihmiset haluavat tietää hänestä lisää. Siitä, miten Käärijä vastasi HS:n toimittajan kysymykseen, voi ja saa olla montaa eri mieltä.

Hyvin moni kuitenkin tässäkin ketjussa on tämänhetkisten tietojen (Käärijän reaktio HS:n toimittajalle) perusteella pettynyt, ja tuplasti yhtä moni toivoisi vilpittömästi, että Käärijä ottaisi asiaan kantaa. En kuulu ensinmainittuihin mutta kannanottoa toivovien joukkoon kuulun. Toisaalta ymmärrän niitäkin näkemyksiä, että Käärijällä ei ole mitään velvollisuutta ottaa asiaan kantaa. Se on totta. Mutta toivoisin silti, että ottaisi.

Vierailija
391/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä seuraan ite VKK:ta, sen takia että saan naureskella niiden jutuille. Samoin seuraan myös jotain SDP:n ehdokkaita, koska haluan naureskella heidänkin jutuille. 

Jonkun asian seuraaminen ei oikeasti kerro mitään. 

Minäkin seuraan Sanna Marinia instagramissa, vaikken äänestä SDP:tä. Sen sijaan en seuraa ketään siitä puolueesta, jota äänestän.

Minä seuraan tiettyjä naispoliitikkoja eri puolueista, enkä häpeä myöntää, että vain ulkonäön takia.

Vierailija
392/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo Sofi jäänne NL:n ajoilta. Hän ei oikein koskaan ole tajunnut, että länsimaissa on mielipiteenvapaus. Ja varsinkin instaa saa ihan vapaasti seurata. Se on vähän niin kuin tämän meidän länsimaisen yhteiskunnan perusarvo jopa.

Eihän Sofi Oksanen ole kieltänyt keneltäkään oikeutta seurata Instassa ketä haluaa. Kysymys on siitä, miksi ihminen ei halua vastata kommentteihin, jotka koskevat hänen someseuraamisiaan. Se herättää Oksasessa huolta, ja vapaassa maassa Oksanen saa olla huolissaan ihan yhtä lailla kuin Käärijä saa seurata ketä haluaa.

Tämä ei ole sananvapauskysymys. Ihmetyttää, kun jotkut väenväkisin haluavat tästä sellaisen tehdä.

Vierailija
393/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraako se Käärijä jotain Kremlin twiittejä vai pelkästään Ano Turtiaisen puoluetta? 

Vierailija
394/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeää.

Euroviisuihin ehdolla oleva Käärijä seuraa sosiaalisessa mediassa VKK-puoluetta, joka on avoimesti venäjämielinen. Seuraajia VKK-puolueella on 3500, ei siis ole vahinko.

Käarijalla seurattavana ig:ssä Valta kuuluu kansalle, Leveli-podi ja Slim Mill. Tykkää kuvista, joissa Slim Mill ja Ano Turtiainen hehkuttaa VKK:ta. Milad "Slim Mill" Dehghan, sai potkut perussuomalaisista.

Jos tämä pitää paikkaansa, niin median kannattaa selvittää asiaa ja tuoda julkisuuteen. Tarjoten samalla mahdollisuuden Käärijälle itselleen selittää tilannetta.

Vierailija
395/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksasen mukaan se, että Käärijä ei ole erikseen julkisesti tuominnut Venäjän sotaa, tekee hänestä (Käärijästä) ilmeisesti sodan kannattajan. Onkohan Oksanen itse erikseen tuominnut kaikki mahdolliset pahat teot maailmassa, Uiguurien kansanmurhan, armenialaisten kansanmurhan, tyttöjen ympärileikkaukset, poikien ympärileikkaukset, koirien koulutuksen sähköpannoilla yms. jne? Oksanen on varmasti ottanut kantaa asiaan kuin asiaan, mutta voi Herra Jumala, jos vahingossa on jäänyt tuomitsematta joku asia, vaikka Australian aboriginaalien kohtelu, niin sitten voimme uutisoida, että Sofi Oksanen hyväksyy aboriginaalien huonon kohtelun!

Näin juuri. Ilmeisesti jotkut haluavat Suomeenkin maalittamisen kulttuurin ja sallia vain yhden mielipiteen. Ukrainaa ei saa myöskään kritisoida mistään koska muuten on Venäjän "puolella". Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, mutta tuo Oksasen kritisointi menee jo aika yli. Sen sijaan että juhlisi Käärijän menestystä, yritetään painaa alas.

Vierailija
396/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Sofi Oksasen olisi kannattanut ryhtyä eduskuntavaaliehdokkaaksi. Luultavasti ei ole järin yhteistyökykyinen henkilö.

Vierailija
397/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Sofi Oksanen ole kieltänyt keneltäkään oikeutta seurata Instassa ketä haluaa. Kysymys on siitä, miksi ihminen ei halua vastata kommentteihin, jotka koskevat hänen someseuraamisiaan. Se herättää Oksasessa huolta, ja vapaassa maassa Oksanen saa olla huolissaan ihan yhtä lailla kuin Käärijä saa seurata ketä haluaa.

Tämä ei ole sananvapauskysymys. Ihmetyttää, kun jotkut väenväkisin haluavat tästä sellaisen tehdä.

Jos Käärijältä ei ole suoraan kysytty, miksi hän seuraa jotain tahoa, miksi hänen pitäisi siihen vastata? Eikö se herättäisi enemmän epäilyksiä, jos hän ilman että kukaan edes kysyy mitään alkaa lallatella miksi hän seuraa Jyväskylän Setaa

Vierailija
398/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin Oksanen määkiä mistä milloinkin, mutta ei sitä tarvitse vakavasti ottaa silloin kun hänen määkimisensä ovat räikeästi yhteiskuntamme perusarvojen vastaisia. Tuollainen totalitarismin vaatiminen ja erilaisten mielipiteiden tukahduttamisyritykset ovat juuri sitä pahinta neuvostoliittoa. Lisäksi Käärijä ei ole tosiaankaan millään tavalla edes väittänyt kannattavansa putinia.

Vierailija
399/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla vähän huolissani tileistä, joita itse seuraan. Onkohan olemassa sellaisia imagokonsultteja, jotka voisivat järjestää minulle mahdollisimman turvallisen ja hyvännäköisen listan?

Iltalehti, Iltasanomat, Yle, Radiosuomi, Aamulehti, VR, Hsl, Posti, Verohallinto

Jos haluat oikein kiikkua harmaalla alueella ja leikkiä kohtalollasi, niin laita Seiska

Vierailija
400/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeää.

Jos tämä pitää paikkaansa, niin median kannattaa selvittää asiaa ja tuoda julkisuuteen. Tarjoten samalla mahdollisuuden Käärijälle itselleen selittää tilannetta.

Noista kahdesta Sofi Oksanen vaikuttaa paljon sotaisammalta ja ahdasmielisemmältä kuin Käärijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän