A-studiossa eläkeikää ollaan nostamassa 70 vuoteen
Kommentit (642)
Täällä vankilassa on mukava painia 70 vuotiaana nuorten punttiäijien kanssa :D
Hammaslääkärinä en usko että pystyn tehdä työtäni edes kovin lähelle tuota 70v. Se ei poliitikkoja haittaa jos mun selkään sattuu, mutta potilaita voi haitata jos kädet kovin tärisee ja näkökantoja on heikentynyt. Itsestäkin tuntuisi pahalta tehdä huonoa jälkeä ja toivon että ymmärrän ja saan lopettaa työt ajoissa, jotkut tällä alalla jatkaa liian vanhoiksi
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden sisään laillistetetaan eutanasia, pääsee ihmiset sitten lepoon.
Ja työterveyshuolto alkaa tarjota myös eutanasiapalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Eli julkisella sektorilla roikutetaan ikäloppuja ja monisairaita kovalla palkalla ilman minkäänlaista hyödyllistä panosta entistäkin pidempään. Yksityistähän tämä ei koske, sillä YT:t siivoaa porukan pois heti kun on viitteitäkin laskeneesta työtehosta tai heikosta panos-hyötysuhteesta.
Mitähän tässä tarkoitetaan? Suurin osa julkisen sektorin työntekjöistä tekee ihan hyödyllistä työtä kun siellä on opettajia, varhaiskasvatuksen väkeä, sairaanhoitajia, laitoshuoltajia, lääkäreitä, poliiseja, palomiehiä jne. Aika harvassa ovat ne paikat missä monisairas ja ikäloppu todella pystyy roikkumaan tekemättä mitään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän voisi suoraan ulkoistaa poliisille? Soitto vain 112 ja poliisi tulee paikalle suorittamaan toivotun lopetuksen palvelun tilanneelta. Nopeaa ja tehokasta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei nykynuoret suostu menemään töihin kuin vasta 35v iässä, niin ei se 35 vuoden työura oikein muuten onnistu. Boomerit meni töihin 16v iässä.
Tälläkin hetkellä meillä on töissä enemmän eläkeläisiä kuin on väkeä työttömänä eli jossain mättää, kun vanhukset on töissä ja nuoret toteaa, että työtä ei kannata tehdä.
Hyvin on työllisyysaste kehittynyt. Se ei ole ongelma. Ongelma on katastrofialhainen syntyvyys.
Lapsiperheiden etujen reipas korottaminen voisi pelastaa eläkepyramidin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt niin väsynyt etten voi tehdä kunnolla töitä. Viime viikolla runttasin trukilla lavat alas hyllyltä kun ei vaan ole kunnolla tajuissaan. Vielä pitäisi jaksaa 25 vuotta jos eläkeikärajaa ei nosteta.
Mene työterveyteen ja pyydä toisia töitä.
Saisitko muuta työtä vaikka talon sisällä?
Miten hoidat itseäsi vapaa-aikana?
Ihan hirvittäää. Teen siivoustyötä. Olen 56-vuotias. Nytkin särkee niveliä jatkuvasti. Nivelrikko on vaikea-asteinen, kaipa sitä johonkin paperitaisteluun voisi ryhtyä.
Mutta en tahdo.
Pitäisi voida itseään rikkomatta tehdä työtä esim. 60-vuotiaaksi ja sitten ilman lääkärintodistuksia jäädä eläkkeelle.
Aloitin työt 14-vuotiaana,tosin opiskellut parit ammatit ohessa.
Törkeää että istumatyöläiset laittavat meille oikeille työläisille tällaisia kämmejä.
Hävetkää. Tulkaa oikeisiin töihin edes vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän voisi suoraan ulkoistaa poliisille? Soitto vain 112 ja poliisi tulee paikalle suorittamaan toivotun lopetuksen palvelun tilanneelta. Nopeaa ja tehokasta toimintaa.
Tai soittaa Securitaksen stevarit kotikäynnille.
Pitää koittaa hoitaa asiansa niin, että viimeistään 60v voi irtisanoutua ja miettiä vain aurinkorantoja. Tämän 14 vuotta koitan vielä jaksaa. En missään nimessä tee töitä enää 65v.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on toimistorottien sanoa, että joo 70-vuotiaaksi pystyy kitkutelemaan. Voisivat tota iän nostoa ehdottavat tulla kokeilemaan, miten työt sujuvat paloasemalla, rakennustyömaalla, 90-kiloisia potilaita käännellessä tai muilla raskailla aloilla.
Itse asiassa toimistotyö tappaa ihan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Eliniänodote on laskenut, joten eläkeikää pitää laskea!
Vielä ei olla kansleri Otto von Bismarckin käyttöön ottamassa eläkeuudistuksessa joskus 130 vuotta sitten. Silloin eläkeiäksi määrättiin 70 vuotta kun keskimääräinen elinikä oli 40 vuotta. Eipä siihen eläkeikään kovin moni tuolloin päässytkään ja Saksa laski eläkeikäänsä 65 vuoteen parikymmentä vuotta myöhemmin.
Katsokaa nyt vaikka 72-vuotiasta Sikke Sumaria tai tänä vuonna 75 vuotta täyttävää Sauli Niinistöä. Toinen suunnittelee avaavansa vielä uuden ravintolan Sikke's ja Haukilahden helmen lisäksi, toinen pelaa jääkiekkoa ja hoitaa Suomen ykkösvirkaa.
Kyllä suurin osa 70-vuotiaista on hyvässä kunnossa.
Jos tuollainen juttu tulisi voimaan, alkaisivat vanhat ihmiset (köyhemmät, jotka eivät muuten pääse pois oravanpyörästä) tekemään vankilapaikkaan oikeuttavia rikoksia. Siellä sit saisi ruuat, hoitoa ja kivoja aktiviteetteja muiden sellikaverien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai soittaa Securitaksen stevarit kotikäynnille.
Niiltä se kyllä hoituisi käden käänteessä. Ei mikään hullumpi idea 👍
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö päättäjien siirtyä jo seuraavaan steppiin eläkeiän nostossa eli teet töitä niin pitkään kunnes kuolet.
Tämä.
Olenkin sanonut tuttaville, että se menee niin, että jos aamulla herätessä olet elossa, lähdet työhön. Niinhän se nytkin menee. Aina töissä. N59v.
Joo-o, koittakaa buumerit hyväksyä jo vähitellen että tää eläkesysteemi jonka loitte ei toimi koska
A) ette tehneet tarpeeksi lapsia
B) ette halua maááááhanmuuttajia
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuullostaa hyvältä. Tuoeläke "rahasto" on ihan hirveä pyramidi huijaus. Eli nyt on tilanne että tänne pitää roudata porukkaa pitkin afrikkaa ja aasiaa, siinä toivossa että ne alkaisivat maksaa suurten ikäluokkien eläkkeitä. Taitaa käydä toisin...EI NE MITÄÄN MAKSA, vaan elelevät täällä, kunnes saavat kansalaisuuden ja siirtyvät nostelemaan sos. tukia ja eläkkeitä omiin maihinsa. Hyödyttiin noin -5milj € / KÄVIJÄ!!!!
Sattuuko fyysisesti olla tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 62-vuotias ja ollut töissä 16-vuotiaasta, välillä opiskelua, mutta silloinkin loma-ajat töissä.Työvuosia on yli 40 ja vielä pitäisi jaksaa 2,5 vuotta.Olisin kyllä jo ihan valmis eläkkeelle ja luovuttamaan työt,nuoremmille.Mielestäbiolen jo tehny töistä jo tarpeeksi.
Kai muuten tiesit, että vaikka nk eläkeputki onkin poistunut, kuulut viimeisiin ikäluokkiin, joilla se edelleen on? Mä olen sua noin vuoden nuorempi ja mullakin on tuo eläkeputkimahdollisuus. 3 vuotta ja 5 kuukautta pitäisi vielä jaksaa töissä, mutta jos en jaksa, pyydän työnantajaa antamaan mulle potkut. Ei mua haittaisi hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa, koska ei kukaan mun ikäistäni enää palkkaa. Ansiosidonnaista saisin kuitenkin alimpaan eläkeikään asti.
Yhteiskunnan elättinä jo 29 vuotta kun työura on maksimissaan ollut 37 vuotta jos ei mitään kouluja käynyt. Tällaiset ihmiset ovat kalliita yhteiskunnalle. Joku raataa pitkää päivää että toiset voivat vain laiskotella vuodesta toiseen.