A-studiossa eläkeikää ollaan nostamassa 70 vuoteen
Kommentit (642)
Olen vajaatyökykyinen. Kukaan ei halua palkata, mutta joudun olemaan työttömänä työnhakijana.
Olisipa mukavaa löytää minulle sopiva työ.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä? Nuoria työttömänä. Ja jotkut pakertaa 72-vuotiaana vaikka ovat riesa.
Työnantajat potkivat ulos tuotannollisista ja taloudellisista syistä jo paljon ennen eläkeikää. On törkeää vedättää eläkeikää ylöspäin. Nykyinen hallitus poisti myös eläkeputken.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua oravanpyörä-lampaille!
T: Jo 27-vuotiaana oravanpyörästä elämäntapatyöttömäksi heittäytynyt M38
Tollaset huutonauravat sossutyypit on yleensä mt-potilaita. Toivottavasti sulla on lääkitys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuodenvaihteessa pääsisin periaatteessa eläkkeelle, mutta ajattelin sitkuttaa 65:ksi.
Kannattaako pitkittää, vai ehtiikö ne iskeä kapulan rattaisiin ennen sitä, ja joudun lusimaan hirviömäisen raskaassa duunissani 70:ksi?
Pitkittäisin mahdollista työssäoloa vain siksi, että eläkkeeni tulee olemaan surkean pieni.
No ei se sillee nouse, että tosta vaan nostavat niilläkin, joilla eläkeikä on jo lähellä. Ei mullakaan sen 2017 uudistuksen mukaan ole suurtakaan vaikutusta aiempaan, vaikka joudunkin vielä 9 vuotta sinnittelee työelämässä.
Nuoremmilla se vaikutus on isompi ja on se kyllä helvetti, että tuönantaja liitot on noin raadollisia, että ensin kaadetaan ay-liike ja sitten vielä viedään eläkkeetkin. Onneksi noi kevään lakot on poikineet liitoille lisää jäseniä.
Koko eläkejärjestelmä on Suomessa pyramidihuijaus, nuoret maksaa nykyisten eläkkeet, mutta jos lapsia ei synny niin _kukaan_ ei maksa milleniaalien eläkkeitä!
roadmanit maksaa
Olen nyt 62-vuotias ja ollut töissä 16-vuotiaasta, välillä opiskelua, mutta silloinkin loma-ajat töissä.Työvuosia on yli 40 ja vielä pitäisi jaksaa 2,5 vuotta.Olisin kyllä jo ihan valmis eläkkeelle ja luovuttamaan työt,nuoremmille.Mielestäbiolen jo tehny töistä jo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä? Nuoria työttömänä. Ja jotkut pakertaa 72-vuotiaana vaikka ovat riesa.
Työnantajat potkivat ulos tuotannollisista ja taloudellisista syistä jo paljon ennen eläkeikää. On törkeää vedättää eläkeikää ylöspäin. Nykyinen hallitus poisti myös eläkeputken.
Sen teki jo Sipilä, joka petas kaikien omana aikanaan yrittäjille. Sipilän viha työntekijöitä kohtaan on ollut tosi katkeraa ja vaikutukset näkyy pitkään.
"Mallia eläkekeskusteluun USA:sta: 102-vuotias yhä töissä Wal-Martissa
32 tuntia viikossa työskentelevä Wade on CNN:n mukaan todellinen monitoimimies. Hänen varsinainen toimipisteensä on liikkeen puutarhaosasto, mutta hän auttaa myös hyllyjen täyttämisessä sekä kassalla"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mallia-elakekeskusteluun-usa-sta-10…
Eläkekatto pitää saada ASAP, esimerkiksi 4000€/kk.
Ei meillä ole varaa jättieläkkeisiin...
Lisäksi suututtaa maksaa järkyttävän suuria eläkemaksuja boomereiden eläkkeiden maksamiseksi, eivät he ole maksaneet niin suuria maksuja kuin me nykyiset työntekijät...
T. Kolmikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Eläkekatto pitää saada ASAP, esimerkiksi 4000€/kk.
Ei meillä ole varaa jättieläkkeisiin...Lisäksi suututtaa maksaa järkyttävän suuria eläkemaksuja boomereiden eläkkeiden maksamiseksi, eivät he ole maksaneet niin suuria maksuja kuin me nykyiset työntekijät...
T. Kolmikymppinen
Ei kaikilla boomereilla ole jättieläkkeet. Suuntaa vihasi edes sinne mihin se kuuluu äläkä vainoa köyhiä eläkeläisiä. Se ei tätä tilannetta paranna.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ainut lapsi ja perin huomattavasti varakkaammat vanhempani.
Riski on että he elävät yli 90-vuotiaaksi.
Toinen riski on että elävät noin vanhoiksi ja ovat viimeiset 10 vuotta hoitokodissa. Siinä palaa säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen riski on että elävät noin vanhoiksi ja ovat viimeiset 10 vuotta hoitokodissa. Siinä palaa säästöt.
Äidilläni on nyt altzhaimer, hän ei elä.
Ihanaa kun pääsin 63vuotiaana eläkkeelle ja eläkekin on 2026€ netto.
Olen nyt 66v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeestä menee 80%, ei muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on nyt altzhaimer, hän ei elä.
Voi elää sen kanssa vaikka 20 vuotta
Isä jäi eläkkeelle 58-vuotiaana 90-luvulla, kuoli syöpään alle seiskyt.
Olisiko tarkoitus, että ihmiset kuolisi ennen eläkettään.
No, pääasia, että Ukrainaan rahaa riittä, mitäpä meistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua oravanpyörä-lampaille!
T: Jo 27-vuotiaana oravanpyörästä elämäntapatyöttömäksi heittäytynyt M38
Tollaset huutonauravat sossutyypit on yleensä mt-potilaita. Toivottavasti sulla on lääkitys kunnossa.
Tarkoitit varmaan älykkäitä antimaterialisteja?
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viedään niille viinaa tuliaisiksi kaikki runsaasti, niin eivät elä. Minun vanhemmat meni tosi nätisti, vanhat juopot.
Nuoret halua takuueläkkeeln kaikille ja vanhojen jäätävä töihin maksaakseen sen. Ei hyvä.
Hyvä uutinen! Täytin juuri 60v ja odotan kauhulla lähenevää eläkeikää. Hyvä, jos sitä siirretään eteen päin. Eläkkeelle jääminen on minulle suuri kauhistus ja toivon kuolevani ennen kuin pitää jäädä eläkkeelle.
Tämä. Jos halutaan nuoret töihin ja vanhat eläkkeelle, niin nuorille perustulo ja vanhoilta vähennetään eläkkeestä osa lisätöiden myötä. Nythän asia on toisin päin. Aika hullua.