170cm pitkät ja S-M-kokoiset naiset, paljon painatte?
Itse olen 170cm ja paino tällä hetkellä 64kg. Farkuissa ei mene päälle kunnolla S-koko, vaan pitää valita M.
Olen todellakin hoikka, mutta en mikään laiheliini. Joskus painoin 55kg ja olin tosi laiha ja kuulinkin jatkuvasti että olen "liian laiha". Siksi vähän ihmettelin kun törmäsin sattumalta äsken Victorias Secretin mallien mittoihin, he olivat monet luokkaa 175cm/50kg! Jos minä 170senttisenä painaisin 50kg, olisin anorektikon luokkaa. Onko mahdollista että mulla oikeasti on normia painavammat luut tms.
Siksi nyt vähän vertailun vuoksi haluaisin kuulla mikä paino teillä 170senttisillä S tai M kokoisilla on?
Kommentit (90)
Silloin kun mitat oli 171 cm / 55kg oli käytössä M/L-koon paidat leveiden hartioiden takia. Nyt painoa on reilu parikymmentä kiloa enemmän ja housut on yleensä M ja paidat L rintojen ja edelleen niiden leveiden hartioiden takia. Veikkaan, että vaatteissa mitoitukset on nykyään jotain ihan muuta kuin aikoinaan.
169 cm ja 67 kg, paidat ovat S ja housut M. Ei tarvitse kenenkään uskoa jos ei halua. :-)
Kiitos kaikille vastauksista.
Täällä onkin jo sanottu ettei "läskejään" voi selitellä painavilla luilla. Itselläni ei ole mitään selittelyä kun ei ole mitään läskejä. Joskus yläastella muistan kun terveystarkastuksessa terveydenhoitaja ihmetteli kun painan niin "paljon", halusi punnita uudestaan kun ei uskonut. Ja siis olin tosi hoikka niihin aikoihin.
Pari kertaa sen jälkeenkin on joku kaveri ihmetellyt, että painan "paljon" vaikka olen hoikka. Itse ajattelin pitkään että ehkä minulla on painavat luut, mutta sitten selvisi ettei luiden paino voi vaikuttaa niin paljoa, niin ajattelin että ehkä olen sitten "lihaksikas" ja se painaa. Mutta kehonkoostumusmittauksessa minä sain aika korkean rasvaprosentin eli olen kai ns laiha läski (mikä on jännä koska olen liikunnallinen ja suht timmi) joten ei voi lihaskaan painaa, joten en tiedä mikä minussa sitten painaa. :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen 168cm ja 60-kiloisena käytän 36-koon vaatteita. Eli S ja joissain vaatteissa XS. Kai se on kropan mallista sitten kiinni.
Ja noi VS-mallit on luonnossa anorektisia, googleta vaikka Candice Swanepoel.
Ei hän minun silmääni näytä anorektiselta. Hoikka kyllä tietenkin. Jotenkin vain tv:ssä ja kuvissa noi VS mallit näyttää hyvän hoikilta, mutta varmaan livenä sitten ovat todella laihoja oikeasti.
Ap
170cm ja 52 kg. Koot XS-M. Alaosat yleensä S-M.
Vierailija kirjoitti:
Luun painosta:
Jos on leveät hartiat, lanteet, ranteet jne., niin kyllähän silloin enemmän painaa kuin kapoinen, vaikka pituutta olisi saman verran.
Luuta on siis enemmän, vaikka sen grammapaino olisi täysin sama.
Samankokoisten ihmisten painoissa on isoja eroja, eikä kaikki selity lihaksilla.
Niin, tässä on pointtia. Itselläni vain ei ole mitään noista, vaan olen suht. siro.
Ap
Olen 168 cm, 59 kg, M-koko yleensä, vaikka tykkään pitää vaatteita,jotka eivät purista niin koko L on myös minulla.
Kun painoin 170 cm pitkänä 60 kg, yläosani oli L tai M (rintaliivikoko oli D75, en ole hento luustoltani), alaosa oli kokoa M. Tästä tosi on aikaa yli 20 vuotta, vaatteet kai suurentuneet ajan mittaan. Yläosani on aina ollut kokoa suurempi kuin alaosa, koska olen harteikas ja rinnatkaan ei ole pienet. Kyllä multa naisellinen lantio silti löytyy.
Olin ennen viime kesän syöpähoitoja 171 ja 57-58 kg. Hoitojen jälkeen olin jopa 46-47 kg. Tällä hetkellä 49 kg.
Vaatteet 36 ja S, joissakin M. Tosin en käytä housuja paljoakaan, joten mekkoihminen. Hyvä niin, sillä pystyy paremmin peittämään tuota liikalaihuutta, kun ei vaan käytä ihan vartalonmukaisia. En ole tämän nykyisen tilanteen vuoksi joutunut ostamaan uusia vaatteita, vaan samoja käytän. Ovat vaan himpun väljempiä.
175cm, paino liikkuu 60-62kg välillä.
Käytän S-M/36-40 kokoja. Paino keskittyy jalkoihin ja olen treenattu
Olen 172cm ja 57kg. Muutaman kilon kun pudottais niin painaisin saman verran kuin 15 -vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
174cm ja 52kg, käytän yläosissa xs-s ja housut on kokoa 36
Samoin, mutta olen 173cm ja painan 57kg, yleensä käytän kokoa xs ja talvitakkikin on kokoa 34.
Käyn salilla monta kertaa viikossa, eli en ole laiha, vaan hoikan jäntevä. Lihas vaan painaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin jo sanottu ettei "läskejään" voi selitellä painavilla luilla. Itselläni ei ole mitään selittelyä kun ei ole mitään läskejä. Joskus yläastella muistan kun terveystarkastuksessa terveydenhoitaja ihmetteli kun painan niin "paljon", halusi punnita uudestaan kun ei uskonut. Ja siis olin tosi hoikka niihin aikoihin.
Pari kertaa sen jälkeenkin on joku kaveri ihmetellyt, että painan "paljon" vaikka olen hoikka. Itse ajattelin pitkään että ehkä minulla on painavat luut, mutta sitten selvisi ettei luiden paino voi vaikuttaa niin paljoa, niin ajattelin että ehkä olen sitten "lihaksikas" ja se painaa. Mutta kehonkoostumusmittauksessa minä sain aika korkean rasvaprosentin eli olen kai ns laiha läski (mikä on jännä koska olen liikunnallinen ja suht timmi) joten ei voi lihaskaan painaa, joten en tiedä mikä minussa sitten painaa. :DAP
Ehkä rasvakudos hyvin tasaisesti ympäri kroppaa?
175 cm 60 kg, muut mitat 88-70-96 ja vartalotyyppi ylösalaisin käännetty kolmio.
Vaatteiden koot xs-m ja 36-40.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa sen jälkeenkin on joku kaveri ihmetellyt, että painan "paljon" vaikka olen hoikka. Itse ajattelin pitkään että ehkä minulla on painavat luut, mutta sitten selvisi ettei luiden paino voi vaikuttaa niin paljoa, niin ajattelin että ehkä olen sitten "lihaksikas" ja se painaa. Mutta kehonkoostumusmittauksessa minä sain aika korkean rasvaprosentin eli olen kai ns laiha läski (mikä on jännä koska olen liikunnallinen ja suht timmi) joten ei voi lihaskaan painaa, joten en tiedä mikä minussa sitten painaa. :DAP
Jutteletteko siis ystävien kanssa painostanne 🙄?
Itse olen 163/51 ja erittäin hoikka. En ymmärrä, et miten joku 170cm voi painaa 50kg näyttämättä anorektikolta.
Vierailija kirjoitti:
170cm ja 52 kg. Koot XS-M. Alaosat yleensä S-M.
Tykkäätkö olla noin kevyt?
172 ja 65kg. Paidoissa S koko, housuissa M.