170cm pitkät ja S-M-kokoiset naiset, paljon painatte?
Itse olen 170cm ja paino tällä hetkellä 64kg. Farkuissa ei mene päälle kunnolla S-koko, vaan pitää valita M.
Olen todellakin hoikka, mutta en mikään laiheliini. Joskus painoin 55kg ja olin tosi laiha ja kuulinkin jatkuvasti että olen "liian laiha". Siksi vähän ihmettelin kun törmäsin sattumalta äsken Victorias Secretin mallien mittoihin, he olivat monet luokkaa 175cm/50kg! Jos minä 170senttisenä painaisin 50kg, olisin anorektikon luokkaa. Onko mahdollista että mulla oikeasti on normia painavammat luut tms.
Siksi nyt vähän vertailun vuoksi haluaisin kuulla mikä paino teillä 170senttisillä S tai M kokoisilla on?
Kommentit (90)
170cm pituiselle naiselle sopiva paino on 80kg. Silloin on hyvin muotoja, mutta ei kuitenkaan liian lihava.
170cm ja 71kg. M koko yleensä, välillä joutuu ällän ottamaan housuissa kylläkin.. Mulla on kaapissa paljon M koon pillifarkkuja, joita en saa edes pohkeista ylöspäin.
170cm ja 50kg painoisena käytin xs-s kokoja, 10kg painavampana M ja 70-86kg paikkeilla l-xl.
173cm ja 60 kg. S tai m vaatteesta riippuen. 30 vuotiaaksi painoin alle 55 kg ja sen jälkeen on ruvennut kertyyn kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuston painossa ei ole suuria eroja.
Totta ns linnunluisen ja paksuluisen ero on kaksi kiloa, eli isot luut ei selitys.
Minä painoin reilu 6 kg syntyessäni. Selitä mulle uudestaan ne raskaat luut? Iminkö istukan kautta liikaa painoa? Ja olen tismalleen liki 1 suhde 1 kopio isosedästäni.
65 kg, 170 cm. M-koko/ 38, housujen osalta isompi leveiden lanteiden ja pepun vuoksi. Joissain housuissa jopa koko 42.
172cm ja 62kg. Vaatteista menee s-m, Tokmannin vaatteista jopa xs.
74. Olen keskivertoa paljon paremmassa tikissä.
176 enkä 60 kiloisena ole koskaan mahtunut s-m vaan lLkokoon
175 cm ja 53 kg. Vaatteet pääosin kokoa S.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Luuston painossa voi olla jopa 10 kg eroa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet varmasti juuri hyvä tuon painoisena. Farkkujen kokoon voi vaikuttaa myös mm. lantion muoto, siis ei vain se onko enemmän tai vähemmän painoa, vaan ihan se lantion luuston rakenne, milleen sun luut on sijoittuneet. Joillain ne on tosi kapoisesti, joillain leveämmin. Oletko muuten kuullut puhuttavan "synnyttäjän lantiosta"? Eikä sellainen siis ole mitenkään vähemmän nainen, jolla luut on kapeammin, mutta ihan nyt on normaali biologinen juttu, että monella naisella on leveämpi lantion rakenne, koska se saattaa auttaa synnytyksessä. :) Ja jos on jo synnyttänyt, sekin voi olla leventänyt lantion rakennetta, kun hormonit on "löystyttänee" kropan.
Itse kokokysymykseen vielä vastaukseni, oon 175cm pitkä ja synnyttänyt yhden lapsen 32-vuotiaana, nyt oon 40v:
Hoikkana parikymppisenä painoin vaihtelevasti noin 62-66kg, muistan, että tuumakoko farkuissa oli 31/32 ja 32/32, joku M-koko taisi usein olla se mun "kirjainkoko"?
Raskausaikana en paljoa lihonut, mutta muutama vuosi sen jälkeen kilpirauhasongelmien takia mun paino nousi hetkessä melkein 20kg.
Noin 70kg käytin kokoa 42
Noin 75kg käytin 44
Noin 80kg käytin 46
Nyt noin 85kg mulla on käytössä 48, mitkä meni myös 90kg-painoisena
169 ja 62. Oikeastaan S tai koko 36 on hyvä. Mulla on iän myötä tullut pömppä maha et housuja on vaikea ostaa kun on kapea lanne ja pömpöttävä maha. Jos painaisin 50 kg niin olisin ruman laiha. Olin jo niillä rajoilla kun painoin 57. Mies tykkää et on vähän muotoa eikä laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Luuston painossa voi olla jopa 10 kg eroa.
https://www.kalcipos.fi/fi-fi/osteoporoosi/luusto
Ylipainoaan on turha selitellä luuston painolla tai mallilla.
172cm, 62kg, ja S-koko jää kyllä aina rekkiin. Liian lyhyt kuitenkin jostain kohtaa.
60kg lihaksikas ja vähärasvainen nainen on ihan eri näköinen kuin se, kuka on ns.laihaläski. Myöskään samankokoiset vaatteet ei välttämättä mene: lihas on kiinteämpää kuin rasvakudos
Olen 168cm ja 60-kiloisena käytän 36-koon vaatteita. Eli S ja joissain vaatteissa XS. Kai se on kropan mallista sitten kiinni.
Ja noi VS-mallit on luonnossa anorektisia, googleta vaikka Candice Swanepoel.
168cm ja 56kg.