170cm pitkät ja S-M-kokoiset naiset, paljon painatte?
Itse olen 170cm ja paino tällä hetkellä 64kg. Farkuissa ei mene päälle kunnolla S-koko, vaan pitää valita M.
Olen todellakin hoikka, mutta en mikään laiheliini. Joskus painoin 55kg ja olin tosi laiha ja kuulinkin jatkuvasti että olen "liian laiha". Siksi vähän ihmettelin kun törmäsin sattumalta äsken Victorias Secretin mallien mittoihin, he olivat monet luokkaa 175cm/50kg! Jos minä 170senttisenä painaisin 50kg, olisin anorektikon luokkaa. Onko mahdollista että mulla oikeasti on normia painavammat luut tms.
Siksi nyt vähän vertailun vuoksi haluaisin kuulla mikä paino teillä 170senttisillä S tai M kokoisilla on?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuston painossa ei ole suuria eroja.
Väärin. Luuston painossa voi olla jopa 10 kg eroa.
https://www.kalcipos.fi/fi-fi/osteoporoosi/luusto
Ylipainoaan on turha selitellä luuston painolla tai mallilla.
Niin, rasvaprosentti ratkaisee. Ja painavampi voi olla vähärasvaisempi.
175cm ja 54-56kg, en ole koskaan laihduttanut, syön sitä mitä eteeni tulee,
erityisenä himona on kaikki makea etenkin suklaa, tosin suklaa meinaa laskea vielä lisää painoa, joten suosin muita karkkeja.
No siis noilla Victorian secrets malleillahan voi hyvinkin olla myös aika köykäiset luut eli osteoporoosi. Kyllä se oikeastikin on paha monella anorektisella, pelkkä ikä ja vaihdevuodet eivät ole riski. Kun on liian laiha, paino ei lähde enää pelkästään läskistä ja lihaksista vaan ihan luita myöten. Tietysti luiden mitat ovat samat kuin normaalipainoisena olisi ja kun kulkevat bikineissä jne. niin luut NÄYTTÄVÄT normaaleilta mutta kyllä ihan ne luutkin painavat vähemmän, ovat kuin 100 v mummolla tosiaan. Eipä noista vs malleista moni ole onnistunut raskaaksi tulemaan, kertoo terveydestä jotain
"Luuranko koostuu noin 200 luusta, mikä vastaa alle 10 % koko kehon painosta. Aikuisen ihmisen luuranko painaa yleensä normaalisti 7-12 kg. Tästä painosta on noin 0,9-1,2 kg kalsiumia."
Tuohon painohaarukkaan osuu kaikki normaalipituisten miesten ja naisten luiden paino. Kahden samanpituisen naisen luuston painoero on varmasti alle 1 kilo, joten turha selitellä painoaan raskailla luilla.
No riippuu haluaako mahtua henkkamaukkojen kiinalaisiin tai lasten kokoihin vai Halosen tai Jokisen suomalaisiin kokoihin.
Suomalaisissa mitoissa S on iso, kiinalaisissa xl on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Olin luisevan anorektinen kun painoin 50kg. Nyt olen 68 kg ja sopusuhtainen ja terve. 174 cm.
Voi että! Tuo olisi mun ihannepaino! Myöskin 174 cm (mutta paino nyt valitettavasti 20 kg enemmän kuin sulla).
Luun painosta:
Jos on leveät hartiat, lanteet, ranteet jne., niin kyllähän silloin enemmän painaa kuin kapoinen, vaikka pituutta olisi saman verran.
Luuta on siis enemmän, vaikka sen grammapaino olisi täysin sama.
Samankokoisten ihmisten painoissa on isoja eroja, eikä kaikki selity lihaksilla.
Ikäkin vaikuttaa . Minkä ikäinen oot?
Olen 169/58. Ikä 45.
40 v olin 55 kg.
Ja ikävuodet 16-39 ainoastaan 52.
Vierailija kirjoitti:
Ikäkin vaikuttaa . Minkä ikäinen oot?
Olen 169/58. Ikä 45.
40 v olin 55 kg.
Ja ikävuodet 16-39 ainoastaan 52.
Niin ja kokoon on S.
Joskus jopa XS. Ei m.
170 cm /60 kg kokoa s. Ennätyspaino, jos raskausaikaa ei lasketa. Haluaisin pudottaa painoa pari kiloa pois.
175cm/52-55kg. Menisi jopa XS, mutta jalat ja kädet ovat niin pitkät, että pituuden vuoksi joutuu etsimään isompia kokoja.
169, 85kg.
XS mahtuu hyvin jos ei kumartele.
170 cm ja laihimmillaan olen painanut 48 kg. Olin vajaa 30v. Mut en mielestäni ollut liian laiha, kun oli kuitenkin peppua ja d-kuppi. Nyt tullut 10 kg lisää eikä se haittaa. Enkä paremman näköinen olen nyt.
179 cm / 59 kg, paitoja on 34-40 tai XS-L, housut 38-40
Vierailija kirjoitti:
60kg lihaksikas ja vähärasvainen nainen on ihan eri näköinen kuin se, kuka on ns.laihaläski. Myöskään samankokoiset vaatteet ei välttämättä mene: lihas on kiinteämpää kuin rasvakudos
Kaverini kanssa olemme saman pituisia ja painoisia (167/60), kumpikaan meistä ei ole liikunnallinen ts. vähän lihasta -mitatusti. Meillä on silti aivan eri malliset vartalot ja sitä kautta eri vaatekoko. Oma kokoni XS/S ja en todellakaan ole mikään salikissa, ennemminkin sohvaperuna. Ystävälläni vaatekoko M, koska leveämpi selkä ja lantio, kuin minulla. Geenit on kyllä aika merkittävässä roolissa. Ja molemmat olemme pari lasta synnyttäneitä nelikymppisiä, eli ei ole siitäkään kiinni.
Ikä on myös tässä olennainen seikka. Painoin 20-vuotiaana 57 kg, nyt enemmän.
171cm paino 68kg, yläosa S-M ja alaosa M-L