Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahviloissa ihan törkeät hinnat nykyään!

Vierailija
02.03.2023 |

Capuchino litku ja croisant 9,50€ Tampereella siis
Säästänpä jatkossa nekin hilut kampaamoon

Kommentit (493)

Vierailija
381/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko kahviloissa saa pulittaa teekupposesta?

Jossain normaaleissa paikoissa voi olla pari euroa, jos vain mitään normaalia löytää. Monessa paikassa teetkin on nykyään jotain matcha latte tms. ja sitten ne maksaa 4,5 euroa.

4,5 euroa on aivan liikaa ihan tavallisesta teestä. Summan voisi maksaa laadukkaasta erikoisteestä mutta ei tavallisesta.

Vierailija
382/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua turhauttaa se, ettei kahvilasta saa mitään oikeasti terveellistä. Pullaa, leipää, leivoksia, pizzaa, kaikkea jauhoista suolasta ja rasvasta tehtyä löytyy.

Toivoisin marjoja, hedelmiä, esim. hedelmälautanen. Tuoreita kasviksia, munakoisoa, porkkanaa, fenkolia mitä ikinä herkullisia höyrystettyjä kasviksia ja laadukasta proteiinia, lohta, ahventa, seitä, aitoa munakasta, oma paistamaa lihaa,

Smootheihin saisi laittaa vain tuoreita marjoja ja vihanneksia. Ei pakaste tuotteita tai puolivalmisteita. Oikeita elintarvikkeita, eikä yhtään kuolintarvikkeita. Sokereita ei lainkaan, eikä mitään lisäaineita. Sitten maksan mitä pyydetään. Kiitos.

Nykyään en löydä mitään, mitä voisin ottaa, kahvia oon jo juonut kotona liikaakin.

Ei pysty. Tuore smoothie on tuote, joka pitää tehdä heti. Et ole valmis maksamaan niin kovaa hintaa, joka sille tulee, jos hankitaan tuoreet marjat. Hävikki niissä kova. Tiedän, koska teen tilauskakkuja. Mansikkakakku tuoreista mansikoista onnistuu paremmin kesällä, kun marjojen hinta kohtuullinen ja samoin yleensä laatu. Talvella tuore mansikka on joskus mauton, jolloin kakku ei maistu miltä pitäisi ja hävikkiä menee huonompia marjoja. Jos yhtään on tummaa kohtaa, ei pysty käyttämään. Oletan, että smoothiessa käy sama juttu eli jos huonon marjan sekaan lykkäät, se maistuu pahalta.

Tuo että kahvilassa olisi höyrytettyjä kasviksia ja tuoretta lohta tai ahventa, kuulostaa ravintolan touhulta. Kahviloissa on oikeasti aika pienet mahdollisuudet kokata. Monesti ei ole niin paljon henkilökuntaakaan, että pystyisi ruoka-annoksia eri tilauksesta tekemään. Se on tyyliin salaattilautanen tai valmiiksi tehty lounaskeitto, joita pystyy sillä henkilöstömäärällä tarjoilemaan. Jos sinun toiveesi on kasvikset ja hyvälaatuinen proteiini, mene hyvä ihminen ravintolaan syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetaan suomalaista?

Kyllä .

Maanviljelijöiden tuloista 40-70% on eri tukia.

Ricciardon teoria n. sata vuotta sitten oli. Kannattaa tuottaa siellä, missä matalat tuotannontekijäkustannukset. Ei täällä pimeessä ja jäässä.

Esim tomaatit on eri makuisia Välimerellä.

Vierailija
384/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahviloissa maksetaan kahdesta asiasta

1) näköalat, miljöö. Tässä kahvilassa lunastetaan annoksen laatuun nähden tolkuttomalla hinnalla tuoli josta saa katsella sitä mikä ikinä onkaan tässä paikassa näkemisen arvoista.

2) Paikan erikoisannos jonka perässä tullaan pitkänkin matkan takaa. Vaikka kälyinen moottoritien penkan rekkaparkin kioski josta saa pilkkahintaan Morris Minin sisäkumin kokoisen tuoreen donitsin ja jättikupin hyvää kahvia.

Valitettavasti valtaosa suomalaisista kahviloista yhdistää nykyään hinnat tyypistä 1) ympäristöön ja miljööseen joka kuuluu luokkaan 2)

Omasta kahvinkeittimestä saa täydellistä kahvia 15 senttiä kuppi ja lidlin paistopisteestä parilla eurolla suolaista ja makeaa kahvileipää.

En kyllä lähtisi Lidliin asti hakemaan jotain parin euron kahvileipiä. Asun kaupungin keskustassa ja lähimpään Lidliin 2 km. Eihän niillä ole varaa keskustoihin rakentaa joka paikkakunnalla.

Toiseksi; Lidlin paistotuotteet EIVÄT ole suomalaisia. Ne pakasteet tuodaan ulkomailta. Minähän en tue tuollaista toimintaa ollenkaan. Suomalaisia paistotuotteita voin ostaa, että rahat jää Suomeen. Tavallisesta pienviljelijäperheestä olen syntyisin, ja tiedän, kuinka monelle vilja on elinkeino ja mahdollistaa itsensä elättämisen. Leipomot myös työllistävät ihmisiä, ihan tavallisia duunareita, jotka haluavat elättää perheensä työllä.

Eihän 2 kilometriä ole matka eikä mikään. Meillä on Prismaan 10 kilometriä, ja käydään monta kertaa viikossa. Lidlin paistopisteen tuotteet ovat

Edullisia ja maittavus. Tänää ostin Espanjan herkkuja Lidlistä. Miksi tukisin ylihintaisia tuotteita? En ole viljelijäperheestä vaan upseeriperheestä. Käymme miehen kanssa Prismassa, Lidlissä, Tokmannilla ja Citymarketissa.

2 kilometriä vaikka kävelee ostosten kanssa. Rahaa säästyy kun noukkii parhaat tarjoukset.

Vierailija
385/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila huijarit saa mun puolesta mennä konkkaan

Vierailija
386/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi; Lidlin paistotuotteet EIVÄT ole suomalaisia. Ne pakasteet tuodaan ulkomailta. Minähän en tue tuollaista toimintaa ollenkaan. Suomalaisia paistotuotteita voin ostaa, että rahat jää Suomeen.

Aika liikuttavaa kuvitella että maksamalla 8€ jostain ketjukahvilan aamulla puolivalmisteesta paistamasta nahkeasta croissantista saisi yhtään sen kotimaisempaa kuin hakemalla tuohon hintaan niitä tusinan Lidlistä paistolämpimänä.

Vierailija
387/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etpä sinä persaukisena niitä pystyssä pidäkään. Me muut pidämme, jatkossakin.

Vierailija
388/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen. Kotona saa parhaat kahvit, eikä ne kahvilan tuotteet ole hintansa arvoisia. Lidlistä pari korvapuustia, on valtavan kokoisia ja kahvi tippumaan. Voittaa kuivat pullat ja kitkerän kahvit. Enpä tue kahviloista. Pärjätköön miten tahtoo.

Vierailija
389/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen. Kotona saa parhaat kahvit, eikä ne kahvilan tuotteet ole hintansa arvoisia. Lidlistä pari korvapuustia, on valtavan kokoisia ja kahvi tippumaan. Voittaa kuivat pullat ja kitkerän kahvit. Enpä tue kahviloista. Pärjätköön miten tahtoo.

Hyvä, pysykää kotona. Kaikki voittaa, myös me kahviloissa viihtyvät.

Vierailija
390/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi; Lidlin paistotuotteet EIVÄT ole suomalaisia. Ne pakasteet tuodaan ulkomailta. Minähän en tue tuollaista toimintaa ollenkaan. Suomalaisia paistotuotteita voin ostaa, että rahat jää Suomeen.

Aika liikuttavaa kuvitella että maksamalla 8€ jostain ketjukahvilan aamulla puolivalmisteesta paistamasta nahkeasta croissantista saisi yhtään sen kotimaisempaa kuin hakemalla tuohon hintaan niitä tusinan Lidlistä paistolämpimänä.

Kahviloita on monenlaisia. Esim. itse suosimassani kahvilassa tuotteet valmistetaan itse. Mutta se kahvila ei sovi kitupiikeille.

Vierailija
391/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäävät paremmin ilman Lidl-kitupiikkejä, jotka eivät tuo muuta kuin kuraa lattialle.

Vierailija
392/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloita on monenlaisia. Esim. itse suosimassani kahvilassa tuotteet valmistetaan itse. Mutta se kahvila ei sovi kitupiikeille.

Suomessa ei ole kahvilaa jossa minulla ei olisi varaa käydä kakkukahvilla joka päivä ilman että se näkyisi tilillä mitenkään.

Tämä ei muuta mihinkään sitä että mitä korkeamma hinnan jostain maksan, sitä enemmän vastinetta vaadin rahalleni tai kauppoja ei synny.

Kotona on pari kolme erilaista keitintä joilla saan aikaiseksi juuri sellaista kahvia kuin haluan eikä se maksa yli 15 senttiä kuppi ellen kokeile jotain näädänpersekahvia.

Kahvilayrittäjä saa olla melkoinen fakiiri jos kuvittelee saavansa minun maksamaan 3,5€ pahvimukillisesta pannussa seissyttä juhlamokkaa.

Täsmälleen sama koskee vitriinituotteita.

Vierailija
393/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt että jotkut käy vieläkin kahviloissa tai ravintoloissa. Mikä järki on käydä kahviloissa/ravintoloissa on kun itse keitetyt kahvit tai tehdyt ruuat on 100 kertaa halvempia?

Vierailija
394/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua turhauttaa se, ettei kahvilasta saa mitään oikeasti terveellistä. Pullaa, leipää, leivoksia, pizzaa, kaikkea jauhoista suolasta ja rasvasta tehtyä löytyy.

Toivoisin marjoja, hedelmiä, esim. hedelmälautanen. Tuoreita kasviksia, munakoisoa, porkkanaa, fenkolia mitä ikinä herkullisia höyrystettyjä kasviksia ja laadukasta proteiinia, lohta, ahventa, seitä, aitoa munakasta, oma paistamaa lihaa,

Smootheihin saisi laittaa vain tuoreita marjoja ja vihanneksia. Ei pakaste tuotteita tai puolivalmisteita. Oikeita elintarvikkeita, eikä yhtään kuolintarvikkeita. Sokereita ei lainkaan, eikä mitään lisäaineita. Sitten maksan mitä pyydetään. Kiitos.

Nykyään en löydä mitään, mitä voisin ottaa, kahvia oon jo juonut kotona liikaakin.

Nyt puhutaan kahviloista. Sinun vaatimasi setti sopii enemmän lounasravintolan tai ravintolan tarjontaan.

Kahviloissa tarjotaan kahvia, teetä, kaakaota ja mehua/limsaa sekä etupäässä makeita leivonnaisia. Suolaiset haetaan muualta.

Vierailija
395/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvila "huijarit" LOL

Mutta ostat ongelmitta kotiin keskolta ja s-ryhmältä jotka on tehneet ennätysvoitot katteellaan vaikka korona ja venäjä tekosyinään ovat nostattaneet sun kauppakassin hintaa tähtitieteellisesti.

Mutta kahvilat on huijareita? Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
396/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt että jotkut käy vieläkin kahviloissa tai ravintoloissa. Mikä järki on käydä kahviloissa/ravintoloissa on kun itse keitetyt kahvit tai tehdyt ruuat on 100 kertaa halvempia?

Trolli vai ihan vain äärettömän tyhmä?

Vierailija
397/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kahvilaa jossa minulla ei olisi varaa käydä kakkukahvilla joka päivä ilman että se näkyisi tilillä mitenkään.

Tämä ei muuta mihinkään sitä että mitä korkeamma hinnan jostain maksan, sitä enemmän vastinetta vaadin rahalleni tai kauppoja ei synny.

Kotona on pari kolme erilaista keitintä joilla saan aikaiseksi juuri sellaista kahvia kuin haluan eikä se maksa yli 15 senttiä kuppi ellen kokeile jotain näädänpersekahvia.

Kahvilayrittäjä saa olla melkoinen fakiiri jos kuvittelee saavansa minun maksamaan 3,5€ pahvimukillisesta pannussa seissyttä juhlamokkaa.

Täsmälleen sama koskee vitriinituotteita.

En ole käynyt koskaan kahvilassa, jossa myytäisiin Juhla-Mokkaa pahvimukista hintaan 3,5€. Mutta taidetaankin käydä eri paikoissa.

Vierailija
398/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä olekaan järkeä. Eikä yksikään kahvila tarjoa itsetehtyä parempaa

Monessa olen käynyt Helsingissä ja Lahdessa. Ei ole Hinta ja laatu kohdallaan. AINA kitkerää, monta tuntia seissyttä kahvia ja kuivia tuotteita

Eli paz kaa.

Vierailija
399/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt, että joku oikeasti tuollaista pohtii.

Vierailija
400/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä.

Kahvit voi keittää kotona.

Ketsuppinsa voi tehdä itse.

Kuntopyörää voi polkea kotona.

Omasta nojatuolista voi katsella telkkua.