Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden vaiheilla luokkakokoukseen menon suhteen. Olin kiusattu koko peruskoulun ajan.

Vierailija
02.03.2023 |

Jos olisitte minä, menisittekö? Toistuukohan siellä näin aikuisenakin samat vanhat roolit. Pakko myöntää, että minulla ei ole ollenkaan lämpimiä ajatuksia ketään kohtaan eikä minulla ollut edes kavereita koulussa. Kukaan ei halunnut olla kiusatun kanssa. Toisaalta kiinnostaisi miten muilla on elämä mennyt, mutta en tiedä josko meneminen vaan tekee minut entistä masentuneemmaksi.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne meikit, kampaajakäynti ja uudet vaatteet. Menette samana iltana johonkin hienoon ravintolaan ja hotelliin yöksi.

Vierailija
62/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menisin, kotiin jäämällä et ainakaan saa selville miten kokous sinuun vaikuttaa. Poishan sieltä pääsee heti kun haluat. Turha ajatella mitä muut sinusta siellä ajattelevat, se on niiden asia.

Menemällä näytät muille että elät ja porskutat kuten muutkin, sitäpaitsi ei kenelläkään aina niin hyvin mene.

Kotona piileskely kuulostaa luovuttamiselta ja sitä et varmastikaan halua tulevaisuudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai menisin, kotiin jäämällä et ainakaan saa selville miten kokous sinuun vaikuttaa. Poishan sieltä pääsee heti kun haluat. Turha ajatella mitä muut sinusta siellä ajattelevat, se on niiden asia.

Menemällä näytät muille että elät ja porskutat kuten muutkin, sitäpaitsi ei kenelläkään aina niin hyvin mene.

Kotona piileskely kuulostaa luovuttamiselta ja sitä et varmastikaan halua tulevaisuudelta.

Ja taskuase mukaan niin voi halutessaan heti näyttää porukalle mitä niistä ajattelee.

Vierailija
64/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pahalta tuntuu Nyt jo niin voit jättää väliin

Tai: sitten menet vaan käyt toteamassa että vanhentuneita olivat muutkin ja pääset pois milloin haluat.

Vierailija
65/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti. Milloin ja miksi tuollainen jenkkileffaluokkakokoushapatus on rantautunut tänne?

On niitä jo muutaman kymmenen vuotta ollut, kauan ennen sentyylisten jenkkileffojen aikakautta.

Eikä niitä jo ainakin sata vuotta ollut. Tiedän useita jo edesmenneitä 1900-luvun alkupuolella syntyneitä, joilla oli tapana vuosittain käydä luokkakokouksissa. Ei todellakaan ole mikään uusi juttu.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: En suosittele menemään. 

Vierailija
66/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäät tällä hetkellä?

Masentunut olen, vaikea päästä välillä edes kotoa pois. Kiusaaminen rikkoi minut ihan täysin. Työkyvytön olen myös. Mies on luvannut kustantaa mulle meikit, kampaajat ja uudet vaatteet jos menisin. Hänen mielestään se voisi olla hyvä, itse en oikein tiedä. Uskoo sen piristävän minua, mutta hän ei ollut silloin samassa koulussa, joten ei tiedä miten paha minun oli siellä olla.

en menisi jos ei ole ketään kaveria keneen tukeutua

Itselleni tuo olisi minimivaatimus - mutta en menisi sittenkään noilla spekseillä.

Vierailija
67/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ei tarvii todistella kenellekään mitään. Minusta on tervettä luopua -ei luovuttaa- haitallisista asioista.

Ehdota miehellesi, että vaatteet meikit ja kampaus, kyllä, mutta nauttisit enemmän, jos tekisitte yhdessä jotain kivaa.

Mutta jos haluat mennä niin ok. Mutta aikuisena ihmisenä et ole velkaa kenellekään mitään eli älä mene muiden takia.

Itse menin, mutta olenkin itseni ja elämäni kanssa nykyään tasapainossa. Vanhat defenssit puskivat pintaan, mutta minulla oli voimaa puskea ne pois. Ilta oli lopulta aika tylsä, koska roolit lopulta olivat ihan samanlaiset kuin ennenkin. Porukat höyrysi, että olipa kivaa ja ensi vuonna uudestaan, mitäs mieltä "Maija" oot. Vastasin, että juu on ollut antoisaa, mutta tämä riitti tätä lajia seuraaviksi 50 vuodeksi. Hölmistyivät.

Vierailija
68/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ne siat.

Minäkin olen unohtanut.

Jokainen päivä ilman kontakteja niihin on ollut voitto elämässäni.

Vierailija
69/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juhlassa " joudut taas samaan asemaan kuin koulussa ilman kavereita.

Ei ne suoraan ehkä enää kettuile mutta vinoja ivallisia katseita saat ja takanapäin puhumista.

Unohda!

Vierailija
70/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, niin voit parantua.

Vierailija
71/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luokkakokoontumisessa, ensimmäisessä, noin 30-V valmistumisen jälkeen. Tylsää oli. Ne tyypit, joita olisin halunnut nähdä, ei tulleet.

Vierailija
72/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menisit?

Lapsena et voinut valita seuraasi - nyt voit.

En todellakaan itse menisi, enkä ole mennyt.

Vierailija
73/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras "kosto" minulle oli kun 10 v lukiosta tapasin ja sekstailin yhden suosittujen porukkaan kuuluneen hepun kanssa, joka totesi että niistä silloisista suosituista tytöistä on tullut läskejä kotiäitejä.

Kuinka yksinkertainen ihminen voi ollakaan? 

Vierailija
74/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä itse haluat ap. Mielestäni kenenkään ei tarvitse hävetä omaa tilannettaan. Jos kuitenkin tuntuu etukäteen jo tosi pahalta, niin jätä väliin. Käy kampaajalla ja mene vaikka miehesi/sisaruksen/muun ystävän/tutun kanssa syömään ja viettämään mukavaa iltaa.

Itseäni ei koskaan kiusattu ja omasin paljon ystäviä opiskeluaikoina. Osan kanssa olemme edelleen tekemisissä nyt jo aikuisina. En silti ole osallistunut yksiinkään luokkakokouksiin. Olen niiden kanssa tekemisissä joiden kanssa haluan. Itsellä menee elämässä erittäin hyvin. Olen kouluttautunut ja tehnyt lujasti töitä, jotta olen saavuttanut nykyisen asemani/tilanteeni. Kaikki eivät kuitenkaan hyväksy sitä että hyvin menee. Joten en suo kalliista ajastani sekuntiakaan ihmisille, joilla ei ole minulle mitään merkitystä.

Tsemppiä kaikille teille joita on kiusattu! Eläkään oman näköistä elämäänne ja jättäkää kaikki surkeat ihmissuhteet taakse. Olette hyviä juuri noin!

Vierailija
75/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli tuli monen puolesta jotka täällä kirjoittelivat, että ovat joutuneet kiusatuiksi. Yksi ainut elämä elettävänä. Viettäkää se ainoastaan mukavien ihmisten seurassa. Ap, tee jotain muuta kivaa ja jätä koukoukset väliin. Et tarvitse niitä ihmisiä mihinkään!

Vierailija
76/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo kokoukset rakentuvat ihan samalla tavalla kuin mitä ryhmän dynamiikka oli aikoinaan. Siellä on ne muutama suosittu, jotka ovat esillä kokouksessa. Muut ovat vähän ilmaa, tai sitten joistain mietitään että kukas se tuokin on. Jos se osallistuminen arveluttaa, voi oikein hyvin jättää väliin.

Vierailija
77/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinun asemassasi jättäisin tuon luokkakokouksen väliin. Itseasiassa ainoa "luokkakokous" johon osallistuisin oikein mielelläni olisi yliopiston vuosikurssin kokous, siinä porukassa viihdyin todella.

Vierailija
78/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiusaajat olivat rinnakkaisluokkalaisia, omalla luokalla sain olla suhtkoht rauhassa. Olin se outolintu, jolle oli kiva välillä naureskella, muttei sen pahempaa. Luokkakokoukseen en päässyt, sillä olin matkoilla juuri silloin. Ja vaikken olisikaan ollut, niin tuskin olisin mennyt. Ei vaan kiinnostanut pätkääkään. Ainoa luokkakokous, johon menisin jopa mielelläni, olisi amk:n, jos joku sellaisen järjestäisi.

Vierailija
79/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ne meikit, kampaajakäynti ja uudet vaatteet. Menette samana iltana johonkin hienoon ravintolaan ja hotelliin yöksi.

Jos minä olisin ap:n mies niin ainakin suostuisin myös tuohon vaihtoehtoon.

m38

Vierailija
80/123 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö sullekin niin, että rumasta ankanpoikasesta tuli joutsen ja muut pysyivät minä pysyivät. Olivat sulle kateellisia silloin ja ovat varsinkin nyt. Silloin ennen kiusaaminen johtui kateudesta, joten nyt varmasti käy samoin. 

Näin käy vain jenkkien teinileffoissa ja kiusattujen päiväunissa. Kyllä ne kiusaajat yleensä on niitä hyvännäköisiä ja myös aikuisena menestyneitä.

No ei kyllä ole. Moni kiusaaja jämähtää kotipaikkakunnalle siinä kun muut lähtevät opiskelemaan. Ei siinä, kyllä siivoojia, myyjiä ja autonasentajia tarvitaan. Monesti heillä oli elämänsä parhaat vuotensa silloin ja ovat rumia pubiruusuja tai kaljamahoja aikuisena. Monikin kiusattu on ihan oikeassakin elämässä puhjennut kukkaan ja menestynyt.

Juuri mainitsemasi esimerkki on kiusattujen tapa puolustella itseään ja tavallaan tehty lohduttavaksi tarinaksi. Ei siinä sinänsä mitään väärää ole mutta kuten AP mainitsee, on hän työelämästä poispudonnut masentunut, ei menestynyt ihminen. Itseasiassa tuo sinun levittämä valheellinen tarina on haitallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme