Mitä tehdä ensitreffeillä?
Ehdotuksia otetaan vastaan! Elikkä siis olen viemässä daamia (vaimomatskua) ensimmäisille treffeille ja minun tehtäväkseni jäi päättää tekeminen, mutta pääni lyö tyhjää. Mitä itse teitte?
Kommentit (475)
tuolla haukkumistekniikalla. Tuskin ollaan ainoita päivän aikana. t:ap
Itku tuli ootte ihania Kiitos!!!
En oo koskaan ollu reffeillä, mutta menkää vaikka hoploppiin leikkimään hippaa
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin. Rehellinen peli molempien osalta. Sen jälkeen uimahallin kahvilaan.
Kas kun ei nudistiranta.
Me mentiin leffaan ja sen jälkeen pizzalle. Ei ollut alussa puheenaiheesta pulaa, kun käytiin leffan tapahtumia läpi.
Hyvän yön suukko, että oli romanttistakin.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kun tänne vastaavat ne jotka ovat olleet liitoissaan vuosikymmeniä.
Ei enää tavata missään, kaikki on netissä ja siellä voi vastailla kuka vaan, miten vaan.Mitä tehdä ensitreffeillä ihmisen kanssa josta hädin tuskin tietää nimen? Miten sen tutustumisen saa aikaan ilman että siitä tulee tuskallista 24/7 päivystämistä näin some aikana?
Kuinka pitää järkevissä mittasuhteissa kun ei voi ankkuroida "nähdään ensi lauantaina Hovilla" kuten silloin aikana nakki. Nyt kun menee kahville, siinä voi istuskella max 1h ja sitten pitää jo keksiä jotain muuta.
Syömään jos menee niin 50e/hlö on paljon rahaa varsinkin jos ihminen ei edes natsaa. Jos aloittaa pelkillä starttereilla ja päättää jatkaa iltaa niin siitäpä vasta kallis tulee. Ja tätä aspektia ei nää ikuisesti yhdessä olleet ymmärrä ollenkaan että mihin sitä rahaa oikein kuluu, ei silloin meidän aikana ja plaa plaa.Ja kuka ihan oikeasti haluaa kävellä 2h ympäri kyliä päämäärättömästi -10 pakkasessa?
Ohiksena tämä. Jatkakaa.
No minä olen treffaillut jonkin verran viime vuosina, joten vastaan omasta puolestani.
Tykkään käydä kävelyllä ellei ole liian kylmää tai märkää. Kävellessä mahdollinen hermostunut energia purkautuu, ja joidenkin on helpompi jutella jos ollaan vierekkäin eikä jatkuvasti toisen katseen tulilinjalla. Kävelyyn ei mene rahaa ja siinä tulee keskityttyä olennaiseen, eli toiseen ihmiseen tutustumiseen. Toki on kiva valita joku miellyttävä ympäristö kävelyretkeä varten. Itse asun Helsingin kantakaupungissa ja tykkään käydä esim. Kaivopuistossa, Suomenlinnassa, Hietaniemen hautausmaan liepeillä, Keskuspuistossa tai Mustikkamaalla riippuen siitä mikä on molemmille sopivan matkan päässä.
Jos on liian huono sää tai pimeää, niin toinen suosikkini on mukavassa kahvilassa istuminen. Siinäkin pääasia on keskustelu. Tavoitteena on oppia tuntemaan toista ainakin sen verran, että seuraaville treffeille osataan jo valita jotain kummallekin sopivaa mukavaa tekemistä.
Leffaan en menisi, koska siellä ei voi keskustella. Ravintolaan syömään lähden vasta sitten kun tunnen toista hieman ja tiedän viihtyväni hänen seurassaan. Ei tuntuisi kivalta maksaa ravintolaillallisesta, jos nautinto lässähtää siksi että seuralainen on epäsopiva.
Nämä ohjeet sopivat minun kaltaisilleni ihmisille, jotka nauttivat keskustelusta, osaavat kertoa itsestään ja olla aktiivisesti kiinnostuneita toisesta. Olen ymmärtänyt, että osa ihmisistä ei tykkää keskustelusta, ja heillä tutustuminen onnistuisi paremmin toiminnan kautta. Silloin kahvilat ja kävelyt voivat varmaan tuntua ahdistavilta. Muut saavat laittaa vinkkejä tällaisille ihmisille!
kelistä (ja koronatilanteesta) riippuen tuli tehtyä eri juttuja.
Kesäkelillä käytiin ensitreffeillä geokätköilemässä, huonolla kelillä istuttu ihan vaan kahvilassa ja juteltu.
En itse ole ekojen treffien osalta mikään suurellisten juttujen tekijä, koska 99% ensitreffeistä ei ole johtanut toisiin treffeihin.
Vierailija kirjoitti:
Oopperaan
Balettiin
Moderniin teatteriin tai tanssiesitykseen
Johonkin tapahtumaan?
Ehkä joskus myöhemmin nämä, mutta ekoilla treffeillä mieluummin jotain sellaista tekemistä, että voi myös jutella toisen kanssa. Lähtisin mielelläni hohtokeilaamaan tai mini- tai frisbeegolfaamaan (meilläpäin jälkimmäinen onnistuu myös talvella), tai vaikka luistelemaan.
Keilaamisessa, biliksessä, dartsissa ja minigolfissa on hyvinä puolina se että samalla voi juoda kaljaa!
T ujo nainen
Vierailija kirjoitti:
Kokkaatte yhdessä iltapalaa, tarvitseeko aina olla jotain sirkushuveja?
Ensitreffit kotona? En lähtis ihan heti tuohon
Vai että pää lyö, ja vaimo pitäisi materiaalista saada... Kuulostaa pelottavalta.
Katella puhumattomina Salkkareita ja pois lähtiessä pikapanolla nasauttaa kassit tyhjäksi.
Ei sattunu kortonkia messiin, paljaana kelvatkoon!
Kesällä kävelylle kaupungille ja kahville tai luontopolulle. Talvella tai ikävällä säällä ihan kahville tai syömään. Siellä voidaan tutustua ja sopia seuraavista treffeistä, joille voi keksiä jo jotain erikoisempaa mikä molempia kiinnostaa. Itse tykkäisin myös käydä melomassa, kiipeilemässä tai muuta sellaista, mutta en ehkä ihan ensitreffeillä.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kun tänne vastaavat ne jotka ovat olleet liitoissaan vuosikymmeniä.
Ei enää tavata missään, kaikki on netissä ja siellä voi vastailla kuka vaan, miten vaan.Mitä tehdä ensitreffeillä ihmisen kanssa josta hädin tuskin tietää nimen? Miten sen tutustumisen saa aikaan ilman että siitä tulee tuskallista 24/7 päivystämistä näin some aikana?
Kuinka pitää järkevissä mittasuhteissa kun ei voi ankkuroida "nähdään ensi lauantaina Hovilla" kuten silloin aikana nakki. Nyt kun menee kahville, siinä voi istuskella max 1h ja sitten pitää jo keksiä jotain muuta.
Syömään jos menee niin 50e/hlö on paljon rahaa varsinkin jos ihminen ei edes natsaa. Jos aloittaa pelkillä starttereilla ja päättää jatkaa iltaa niin siitäpä vasta kallis tulee. Ja tätä aspektia ei nää ikuisesti yhdessä olleet ymmärrä ollenkaan että mihin sitä rahaa oikein kuluu, ei silloin meidän aikana ja plaa plaa.Ja kuka ihan oikeasti haluaa kävellä 2h ympäri kyliä päämäärättömästi -10 pakkasessa?
Ohiksena tämä. Jatkakaa.
No minä olen treffaillut jonkin verran viime vuosina, joten vastaan omasta puolestani.
Tykkään käydä kävelyllä ellei ole liian kylmää tai märkää. Kävellessä mahdollinen hermostunut energia purkautuu, ja joidenkin on helpompi jutella jos ollaan vierekkäin eikä jatkuvasti toisen katseen tulilinjalla. Kävelyyn ei mene rahaa ja siinä tulee keskityttyä olennaiseen, eli toiseen ihmiseen tutustumiseen. Toki on kiva valita joku miellyttävä ympäristö kävelyretkeä varten. Itse asun Helsingin kantakaupungissa ja tykkään käydä esim. Kaivopuistossa, Suomenlinnassa, Hietaniemen hautausmaan liepeillä, Keskuspuistossa tai Mustikkamaalla riippuen siitä mikä on molemmille sopivan matkan päässä.
Jos on liian huono sää tai pimeää, niin toinen suosikkini on mukavassa kahvilassa istuminen. Siinäkin pääasia on keskustelu. Tavoitteena on oppia tuntemaan toista ainakin sen verran, että seuraaville treffeille osataan jo valita jotain kummallekin sopivaa mukavaa tekemistä.
Leffaan en menisi, koska siellä ei voi keskustella. Ravintolaan syömään lähden vasta sitten kun tunnen toista hieman ja tiedän viihtyväni hänen seurassaan. Ei tuntuisi kivalta maksaa ravintolaillallisesta, jos nautinto lässähtää siksi että seuralainen on epäsopiva.
Nämä ohjeet sopivat minun kaltaisilleni ihmisille, jotka nauttivat keskustelusta, osaavat kertoa itsestään ja olla aktiivisesti kiinnostuneita toisesta. Olen ymmärtänyt, että osa ihmisistä ei tykkää keskustelusta, ja heillä tutustuminen onnistuisi paremmin toiminnan kautta. Silloin kahvilat ja kävelyt voivat varmaan tuntua ahdistavilta. Muut saavat laittaa vinkkejä tällaisille ihmisille!
Just näin. Nyt on ihanat aurinkoiset kelit pienelle kävelylle. Kiva jutella samalla. Sitten jonnekin mukavaan paikkaan lämpimälle kahville tai kaakaolle. Jos siitä lähtee natsaamaan, niin voi sopia jotain enemmänkin. Itse en ekoille treffeille kaipaisi mitään älytöntä ohjelmaa, vaan nimenomaan tutustumista ja juttelua. Hirveetä olisi viedä toinen ekana koskenlaskuun ja saunaan, jos ei ole ollenkaan sellainen ihminen joka nauttii siitä. Mutta jos käy ilmi, että on samanhenkinen ihminen, niin sittenhän myöhemmin on tuplasti hauskempaa.
Riippuu minkäikäisen kanssa on menossa. Jos on vanhempi nainen eikun ravintolaan muutamille ja sitten makkariin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko joku luulee, että nuo loputtomat seksi-, orjuutus- tai kännäilyehdotukset huvittaa jotain?
Todella vastenmielistä lukea niitä. Alan ymmärtää miksi osa miehistä jää ilman naisystävää tai vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffaan ja sitten syömään tai kahville. Leffasta saa hyvän puheenaiheen, jos kyseessä on todella ujostuttavat ensitreffit. Myös taidenäyttely tai jokin museo on mukavaa yhteistä tekemistä ja antaa luontevan keskusteluaiheen. Jos molemmat tykkäätte liikunnasta, keilaus on ok. Mitään hikiliikuntaa en suosittele.
Musta olisi tosi ahdistavaa mennä näyttelyyn tai museoon treffeille. Eihän siellä voi puhua mitään kun kaikki kuuluu hallin toiselle puolelle?
Ehkä sellainen ympäristö vähän hillitsiee toisen osapuolen vähemmän miellyttäviä puheita?
No shit sherlock?