Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moittiiko teidän miehet ruokaa?

Vierailija
28.02.2023 |

Meillä minä vastaan ruuanlaitosta täysin, koska mies ei sanojensa mukaan pidä ruuanlaitosta. Minä taas pidän, joten eipä siinä mitään. Oon kuitenkin alkanut miettiä, että onko tällainen määrä ruuasta valittamista enää normaalia vai puhdasta ilkeyttä? Lähes joka ruuasta hän keksii jotain kritisoitavaa. Lihapullia tehty liian vähän (=loppuivat kesken kun hän ahmii yöllä jääkaapista seuraavan päivän lounaita), olikin makaronilaatikkoa kun hän olisi halunnut makaronimössöä, väärän merkkiset ranskanperunat, kananmuna liian kypsää tai raakaa (sama kypsyys aina), ei pidä jostain mausteesta tai vihanneksesta, ruoka liian aikaisin tai myöhään, väärä ketsuppi, liian kylmää tai kuumaa. Jos ruoka on muuten ok, kysyy että eikö ole lisuketta X (tyyliin italiansalaattia, kurkkukuutioita, jotain kastiketta joka ei ruokaan kuulu). Tai pettyneenä 'ai onko VAAN jauhelihakastiketta eikä mitään erikoisempaa?' Lisäksi ruuissa ei kelpaa kastikkeet, laatikot, keitot, kala eikä kiusaukset. Olen kuitenkin muun perheen mielestä ihan hyvä ruuanlaittaja ja saanut sukulaisiltakin kehuja, joten en jaksaisi uskoa että oikeasti päivästä toiseen mokaan joka ruuassa.

Onko tää joku miesten perusominaisuus? En itse kehtaisi valittaa valmiissa pöydässä.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa suolaa enemmän suolaa.

Vierailija
122/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tuollaiselle valittajalle tekisi mitään. 

Itse kyllä nyt ollut jo pitkää sinkku, mutta edellinen miesystäväni (nykyinen paras kaverini) oli/on kyllä ihanteellinen. Saanut kunnollisen ja oikean Lapin kasvatuksen. Ollaan molemmat Lapista lähtöisin, niin tiedän tuo kasvatushomman siellä aikoinaan.

Ex oli noin 10 veenä valittanut ruokapöydässä ruuasta, että ei ole hyvvää, niin isä oli nostanut niskasta kalsareissaan olevan pojan pihalle lumihankeen ja laittanut oven lukkoon. Siellä oli ex istuskellut ja miettinyt palellen sanomisiaan. Äiti oli tullut vajaan tunnin päästä kyselemään, että maistuisko ruoka. Oli kuulemma maistunut erittäin hyvin :D Tuon jälkeen ei ole kertomansa mukaan ikinä valittanut ruuasta.

Vanhemmiten ex tajusi, että perheellä oli taloudellisesti tiukkaa ja isä teki pitkää päivää saadakseen edes jotain pöytään. 

Ei kyllä valittanut (eikä valita vieläkään), kun ko

Tämä kyllä. Saateri, kun voisikin opettaa niitä mukuloita. Yleensä just tollainen kunnon kerta riittää. Mutta kun nykyään ei saisi tehdä yhtään mitään ja vanhemmat vaan sanallistaa ja kehuu niitä lapsia. Ei opeteta eikä kasvateta, sitten niistä tulee aikuisena tuollaisia valittajia, kun kaikki mene juuri oman halun mukaan.....