Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moittiiko teidän miehet ruokaa?

Vierailija
28.02.2023 |

Meillä minä vastaan ruuanlaitosta täysin, koska mies ei sanojensa mukaan pidä ruuanlaitosta. Minä taas pidän, joten eipä siinä mitään. Oon kuitenkin alkanut miettiä, että onko tällainen määrä ruuasta valittamista enää normaalia vai puhdasta ilkeyttä? Lähes joka ruuasta hän keksii jotain kritisoitavaa. Lihapullia tehty liian vähän (=loppuivat kesken kun hän ahmii yöllä jääkaapista seuraavan päivän lounaita), olikin makaronilaatikkoa kun hän olisi halunnut makaronimössöä, väärän merkkiset ranskanperunat, kananmuna liian kypsää tai raakaa (sama kypsyys aina), ei pidä jostain mausteesta tai vihanneksesta, ruoka liian aikaisin tai myöhään, väärä ketsuppi, liian kylmää tai kuumaa. Jos ruoka on muuten ok, kysyy että eikö ole lisuketta X (tyyliin italiansalaattia, kurkkukuutioita, jotain kastiketta joka ei ruokaan kuulu). Tai pettyneenä 'ai onko VAAN jauhelihakastiketta eikä mitään erikoisempaa?' Lisäksi ruuissa ei kelpaa kastikkeet, laatikot, keitot, kala eikä kiusaukset. Olen kuitenkin muun perheen mielestä ihan hyvä ruuanlaittaja ja saanut sukulaisiltakin kehuja, joten en jaksaisi uskoa että oikeasti päivästä toiseen mokaan joka ruuassa.

Onko tää joku miesten perusominaisuus? En itse kehtaisi valittaa valmiissa pöydässä.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moiti, koska minä laitan pippuripihviä kermakastikkeella ja itse tehdyillä ranskanperunoilla. Lopuksi katsotaan Jari Puikkosen parhaita mäkihyppyjä ja suhde kukoistaa.

Vierailija
102/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin ukolle suorat sanat, enkä antaisi sille ruokaa! Mieheni jos jotain arvostelee, annan samalla mitalla takaisin ja häntä se vain huvittaa, jolloin tilanne raukeaa siihen. 

Sulla on siis avaimet jääkaappiin ja ruokakomeroihin. Kannattaa mieluummin antaa miehennihan itse laittaa ruokansa tai syödä mitä haluaa. Lopeta tullainen paapominen.

Meillä molemmat laittaa ruokaa, mies jopa enemmän ja parempaa 😄 Se kuka on kotona laittaa meillä ruokaa, on ollut hyvä käytäntö. En haluaisi mieslasta, mutta miestäni haluan hemmotella usein, olen vain sellainen. Tänään ostin hänelle pari lempiolutta odottamaan töistä tulemista🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei moiti, koska minä laitan pippuripihviä kermakastikkeella ja itse tehdyillä ranskanperunoilla. Lopuksi katsotaan Jari Puikkosen parhaita mäkihyppyjä ja suhde kukoistaa.

Meillä suhde kukoistaa kun ei ole vaatimuksia siitä että molempien pitäisi syödä pippuripihviä ja kermakastiketta. Jos syödään mies tekee pihvit ja minä ehkä sen kermakastikkeen ellei sitten mies tee sitä kastike pussista/purkista.

Vierailija
104/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1975 ja jotenkin tuntuu, että oma polveni kasvatettiin "ruoka on pyhää"-asenteeseen. Ruuasta ei valitettu ja kaikkea otettiin. Eikä uskalla kyllä meillä lapsetkaan valittaa, vaikka omalla mittapuullani ovat melko nirsoja.

Ap:lle, ei ole todellakaan mikään "miesten ominaisuus" tuo ruuasta valittaminen.

Vierailija
105/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ukkosi vuorostaan laittaa ruoaksi ja mitä katsotte jälkiruoaksi

Vierailija
106/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin ukolle suorat sanat, enkä antaisi sille ruokaa! Mieheni jos jotain arvostelee, annan samalla mitalla takaisin ja häntä se vain huvittaa, jolloin tilanne raukeaa siihen. 

Sulla on siis avaimet jääkaappiin ja ruokakomeroihin. Kannattaa mieluummin antaa miehennihan itse laittaa ruokansa tai syödä mitä haluaa. Lopeta tullainen paapominen.

Meillä molemmat laittaa ruokaa, mies jopa enemmän ja parempaa 😄 Se kuka on kotona laittaa meillä ruokaa, on ollut hyvä käytäntö. En haluaisi mieslasta, mutta miestäni haluan hemmotella usein, olen vain sellainen. Tänään ostin hänelle pari lempiolutta odottamaan töistä tulemista🥰

Mutta et anna miehelle ruokaa jos hän ei tottele? Miten sä sitten estät sen ettei mies ruokaa sieltä jääkaapista halutessaan saa?

Vierailija
107/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan vain samoja hyviksi havaittuja tuotteita kuten ketsuppi, voi, maito, lihat. Heti tulisi nurinaa jos joku jostain syystä ostaisi vaikka väärää ketsuppia. Miehellä rajoittunut ruokavalio niin kokkaa lähes kaikki viikonlopun ruuat ja tekee omat eväänsä ihan omasta halustaan että saa sellaista mistä itse tykkää. Onneksi lapset tykkää perus kotiruuasta mistä mieskin.

Vierailija
108/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolootoonta.

Vierailija
109/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ukkosi vuorostaan laittaa ruoaksi ja mitä katsotte jälkiruoaksi

Ei mies osaa laittaa ruokaa. Tai ainakaan sellaista jota mä söisin.

Vierailija
110/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hirveä juttu jos olisi totta! 

Jos olisi totta, niin miksi ihmeessä ap olisi tuollaisen idiootin kanssa? 

T: Kokkaava mies ( liiasta suolasta joskus moititaan)

Vierailija
111/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et anna miehelle ruokaa jos hän ei tottele? Miten sä sitten estät sen ettei mies ruokaa siel

Relaas nyt vähän😄

Vierailija
112/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moiti. En osaa pitää moittimisena iankaikkista kysymystä "missä suolaa".

Luuletko, että me kaikki naiset annamme miehelle tilaisuuden moittia ruokaa? Emme todellakaan! Herra saisi alkaa hankkimaan ruokansa miten parhaaksi näkee, jos rutkuttaisi siitä useamman kuin yhden kerran. Ensimmäisestä kerrasta tulisi varoitus, toisesta ruokatarjoilu loppuisi . Näin on toimittu meillä ja kyllä on ruoka kelvannut valittamatta.

Vierailija
113/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä! 

Mun mies on aina arvostanut sitä että pääsee valmiiseen pöytään ja saa itsetehtyä herkkuruokaa! Ja kertoo sen myös. 

28v aikana hänestä on kehittynyt gurmandi joka myös itse tekee todella herkullista ruokaa. Silloin kun olin kaukana toimistolla töissä ja hän kotitoimistolla mulla oli aina ruoka odottamassa.  

Ap sano typerälle ukollesi että sitten voi valittaa kun tekee itse parempaa ja ojenns essu ja kauha hänelle ja mene sohvalle odottamaan! Jessus tuollaista tolloa, jäisi ilman ruokaa meillä!?

Vierailija
114/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksipä sitä ostamaan sellaista olutta josta mies ei tykkää

Vierailija
115/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka kerta pippuripihviä kermakastikkeella?

Vierailija
116/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et anna miehelle ruokaa jos hän ei tottele

Sun tavoista vai? Relaa kuule ihan itse. Hauskaahan se mun kannalta on että sä voimaannut siitä että et anna miehellesi ruokaa. Meillä mies saa sitä kaupastakin ihan itse.

Vierailija
117/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuollaiselle valittajalle tekisi mitään. 

Itse kyllä nyt ollut jo pitkää sinkku, mutta edellinen miesystäväni (nykyinen paras kaverini) oli/on kyllä ihanteellinen. Saanut kunnollisen ja oikean Lapin kasvatuksen. Ollaan molemmat Lapista lähtöisin, niin tiedän tuo kasvatushomman siellä aikoinaan.

Ex oli noin 10 veenä valittanut ruokapöydässä ruuasta, että ei ole hyvvää, niin isä oli nostanut niskasta kalsareissaan olevan pojan pihalle lumihankeen ja laittanut oven lukkoon. Siellä oli ex istuskellut ja miettinyt palellen sanomisiaan. Äiti oli tullut vajaan tunnin päästä kyselemään, että maistuisko ruoka. Oli kuulemma maistunut erittäin hyvin :D Tuon jälkeen ei ole kertomansa mukaan ikinä valittanut ruuasta.

Vanhemmiten ex tajusi, että perheellä oli taloudellisesti tiukkaa ja isä teki pitkää päivää saadakseen edes jotain pöytään. 

Ei kyllä valittanut (eikä valita vieläkään), kun kokkailen jotain. Ei ne mun tekemiset aina onnistu, mutta exä syö mutisematta.

Oma isä nosti mua niskavilloista, kun en syönyt suu kiinni. Opin kerrasta.

Samperi soikoon, mutta sanon silti. Kunnon lappilaiset kasvatusmetodit kunniaan, niin kyllä opitaan. Kerrasta.

asianajaja

Vierailija
118/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida juurikaan arvostaa sitä, että kokkaat?

Arvosteleeko hän paljon muitakin asioita sinussa, muissa tai teidän suhteessa?

Olisko huono itsetunto miehellä taustalla, että yrittää muita tai muiden tekemisiä arvostelemalla pönkittää omaa itsetuntoaan?

Mäkinvä varmaan lopettaisin ruuanlaiton miehelle tuossa tilanteessa.

Itse autoin vanhempia tietyissä asioissa. Sitten isä alkoi valittaa, että milloin oli autettu väärin (liikaa, liian vähän, väärään aikaan jne, vaikka oikeesti kaikki oli ok), milloin "osaavat itsekin", jne. No ei siinä, lopetin auttamisen, ja sitten tuli kyselyä perään asiasta x. No sanoin etten hoitanut, kun isän mukaan osaatte itsekin. Tämän jälkeen alkoi muuttua ääni kellossa ja valitus loppua. Näitä ko tyyppisiä tilanteita tais olla pari, ennen kuin siellä alettiin ymmärtää, että apua saa, jos ei turhasta valita 

Vierailija
119/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mieheni kehuu tekemääni ruokaa niin vuolaasti, että en pysty ottaa kehujakaan ihan tosissaan. Palvoo suunnilleen maata jalkojeni alla kun keitän pannussa vettä ja turvotan ja valutan nuudelit kuppeihin, lämmitän kaupan jauhelihapihvit mikrossa ja heitän sekaan minitomaatteja. Tää on hänestä joku suurinpiirtein sankarimainen teko hänen ja lasten eteen.

Minäkin saan kaikkein vuolaimmat kehut ja kiitokset vaimolta, kun teen mahdollisimman "helppoa" ruokaa (tyyliin ranskalaiset, nakit ja perunasalaatti) Kun joskus puhuttiin asiasta, niin tajusin, ettei se ole se ruuan vaikeusaste tai työläys. Enemmän aina se hetki, jolloin ei itse jaksaisi enää yhtään ja toinen sitten "loihtii" ne valmisateriat pöytään. Silloin siitä on kaikkein eniten kiitollisin.

Vierailija
120/123 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla ruokarajoitteita, jotka edellyttävät monen asian tekoa alusta alkaen itse, harvoin saa oikaistua. Minä olen meistä se ruokaharrastunut, ja pidän huolta koko kokonaisuudesta: resepteistä, kauppatilauksista, kotivarasta, säilönnästä, budjetista, valmistamisesta ja hävikin nollaamisesta. Olen ihan elementissäni, ja näin mennään suurin osa vuodesta. Kesät vietetään tien päällä, silloin mies kalastaa ja kokkaa ja minä lomailen. Kumpikaan ei moiti toisen luomuksia, vaan arvostaa toisen tekemää työtä, vaikkei juuri oman suun mukaista sillä kertaa olisikaan. Minusta sinun miehesi on ihan yksinkertaisesti huonosti kasvatettu moukka, joka ei arvosta sinun osuuttasi yhteisen hyvän eteen. Ehkä hän tosiaan kokkaisi mieluummin itse, mutta voihan sen nätimminkin sanoa.