Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edistääkö palkkatuki ja työkokeilu ihmisten työllistymistä?

Vierailija
22.04.2024 |

Miten on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja työllistettävän iästä. Nuori jolla on oikeus palkkatukeen saa todennäköisemmin töitä kuin saman ikäinen nuori jolla ei ole oikeutta palkkatukeen. Työkokeilussa ollut nuori joka osoittautuu hyväksi työntekijäksi saa todennäköisemmin töitä työkokeilupaikastaan kuin sellainen nuori joka ei ole ollut työkokeilussa eikä ole näin ollen voinut näyttää olevansa hyvä työntekilä.

Sen sijaan viisikymppinen ei saa töitä vaikka olisi palkkatuki eikä työkokeilu myöskään työllistä viisikymppistä.

Vierailija
2/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta ja työllistettävän iästä. Nuori jolla on oikeus palkkatukeen saa todennäköisemmin töitä kuin saman ikäinen nuori jolla ei ole oikeutta palkkatukeen. Työkokeilussa ollut nuori joka osoittautuu hyväksi työntekijäksi saa todennäköisemmin töitä työkokeilupaikastaan kuin sellainen nuori joka ei ole ollut työkokeilussa eikä ole näin ollen voinut näyttää olevansa hyvä työntekilä.

Sen sijaan viisikymppinen ei saa töitä vaikka olisi palkkatuki eikä työkokeilu myöskään työllistä viisikymppistä.

Jep, nuo toimet on ihan turhia yli kolmikymppiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mun. Mä olen kolmekuukautisia työkokeilua tehnyt muutamia vuosia siellä ja täällä. Ei kellään ole aikomustakaan palkata jatkossa. Ottavat ilmaista työvoimaa, johonkin sumaan tai hetkeksi helpottamaan vakkareiden taakkaa.

Mä olen nyt vikan vuoden sitten ollutkin huono työkokeilija. Jos alkuun tulee jo selville, ettei mitään jatko mahdollisuutta ole, niin en mä kyllä sitten itseänikään ala minkään kulukorvauksen edessä repimään.

Pariin paikkaan pääsin edes vuodeksi palkatuella työkokeilun jälkeen. Toinen yritti saada rahoitusta, että olisi saanut mut vakkariksi... mutta ei ole vielä onnistunut. Yhä prosessissa siis.

Vierailija
4/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistää vain sen ajan kuin palkkatuettu työ kestää. Eli sen noin puoli vuotta. Sen jälkeen etsitään joku toinen palkkatukeen oikeutettu siihen työhön. Näin se valitettavasti menee. 

Vierailija
5/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oma kokemus on, että työllisenä on helpompi saada töitä. Eli kun mulla oli se palkkatukipätkä meneillään, niin sain paremmin vastakaikua työhakemuksiin ja itse asiassa sitten työllistyinkin nykyiseen vakituiseen työsuhteeseen.

Missään vaiheessa ei sitten kannata tuoda millään tavalla esille sitä, että senhetkinen työsuhde on palkkatukityö. Rekrytoijat ovat ennakkoluuloisia.

Vierailija
6/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slopa. Om företag inte har råd att betala är de odugliga. Odugliga bör inte ät dugligas marknad med dugligas pengar.

Vierailija
7/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään edistä. Tarkoituksena on vain nöyryyttää työtöntä ja lisäksi tarjota orjatyövoimaa yrityksille.

Vierailija
8/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, nuo toimet on ihan turhia yli kolmikymppiselle. 

Mä työllistyin työkokeilusta yli kolmikymppisenä. Valitsin työkokeilupaikan viisaasti ja itselleni sopivaksi.

Vierailija
9/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareriistäjä siinä voittaa!!                                                                                                                                       cac

Vierailija
10/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukitöistä ei seuraa hyvää. Markkinatalous kunniaan!

Vierailija
11/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin työllistymään pitkäaikaisesti työpaikkaan, jossa olin aluksi muutaman kk palkkatuella.

Vierailija
12/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana on  hyvä kun saa palkkatuki - ja tuettuja määräaikaistöitä vaikka ei jatkoa tulisikaan.  Nuorempia pitäisi työllistää enemmän eläke ikäisten tilalletöihin.  Tämä hallitus kannustaa vaan vanhempia pysymään töissä ja leikkaa nuorilta opiskelijoiltakin asumistukia. Hallitus haluaa tilastoissa näkyvän työllisyyden paranemisen heidän toimien takia. 

Vierailija
13/26 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa palkkatuki on parempi kuin ilmaistyö (työkokeilu, kuntouttava), mutta käytännössä se menee niin, että palkkatukipätkän jälkeen otetaan taas uusi palkkatuella. Todellisuudessa ei ole rahaa tai aikomustakaan työllistää. Monet järjestöt ja yhdistykset pyörivät näin vuosikausia.

Vierailija
14/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olis systeemissä korjattavaa...

Onko tuo palkkatuetun palkka kuitenkin pienempi kuin normaali palkka?

Vierailija
15/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuessa saa ihan saman palkan kuin jos se työ olisi ns. normaalityö. Eli rahan kannalta se ei ole huono, mutta harvemmin sen päätteeksi kuitenkaan palkataan siihen työhön.

Lisäksi nyt tuli hallituksen uudistus eli palkkatukityö ei kerrytä ansiosidonnaisen työssäoloehtoa eli sekin on huononnus.

Vierailija
16/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kolmekymmentä ja taas tuli aamupäivällä sähköposti "...valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun."

Oikea koulutus oli ja kokemusta, mutta varmaan liikaa.. tai sit ikä ei sopiva. 

Palkkatuki ei ole itseäni auttanut työllistymään, mutta voihan se auttaa toisia.

Vierailija
17/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityössä harvemmin saa tehdä kokoaikaista työtä. Pahimmillaan se voi olla 20 tuntia viikossa eikä sillä palkalla elä.

Vierailija
18/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki - mahdollisuus on. En ole vielä käyttänyt. 

Työkokeilu - Monta kokemusta takana. Lyhin kesti kuukauden. Pisin kesti kuusi kuukautta.

Vierailija
19/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edistä pidemmän tähtäimen työllistymistä. Työkokeilu on työnantajalle ilmaista, ja palkkatuettu puoli-ilmaista työvoimaa, joka totta kai hyödynnetään viimeiseen työtuntiin, mutta jakson tullessa päätökseen aletaan jo etsimään toista ilmaista tai puoli-ilmaista työntekijää. Vakituiseen työsuhteeseen näistä kumpikaan ei johda sen enempää yksityisellä, kuin julkisellakaan sektorilla.

Vierailija
20/26 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa nuo on vain määräaikaisia, joskus pääsee vakinaiseksi töihin jos osoittautuu hyväksi työntekijäksi ja hyväksi ko työyhteisöön sopivaksi tyypiksi. Helpompi kuitenkin aina hakea oikeisiin töihin kun jotain työkokemusta on pohjalla ja antaahan työ aina rytmiä elämään. Jos monta vuotta vaan makoilee kotona, niin onhan siinä jo vaikeuksia tottua työntekoon ja muuhun sosiaaliseen elämään jota työpaikalla yleensä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä