Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne oikea tarha ikä?

Vierailija
22.11.2006 |

Anoppini on siitä mieltä että poikamme aloitti liian aikaisin tarhan koska hänen poikansa oli 4-5v ja poikamme vaan 11kk. Hän on ainut lapsi ja halusimme että hänellä on oma ikäiset ystävät eikä vaan äidin ja isän kaverit. Mielestäni hänestä kasva hieno ihminen ja minusta parempi äiti. Olenko väärässä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esi kärsii vanhempiensa tyhmyydestä!

Vierailija
2/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk ei tarvitse kavereita, tärkeintä pienelle on se tutun pysyvän aikuisen seura. Kerhoissa voi välillä käydä että näkee ikäisiään.

Kun nt kysyit niin mielestäni alle 3v:n paikka ei ole tarhassa. Jos on taloudellisista syistä pakko viedä hoitoon niin mieluummin sitten vaikka perhepäivähoitajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen monia lapsia, jotka ovat menneet päiväkotiin heti äitiysloman jälkeen ja hyvin on mennyt. Se on enemmän vanhempien korvien välissä se lapsen sopeutuminen kuin missään muualla. Jos itse suhtautuu positiivisesti, kaikki menee hyvin, mutta jos koko ajan epäilee ja haluaa ajatella negatiivisesti, varmasti kaikki menee pieleen. Luota itseesi ja sano anopille, että hänellä on oikeus mielipiteeseensä, mutta tämä on teidän valintanne.

Vierailija
4/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3,5 - 4 on lapselle optimaali ikä aloittaa tarha. Jotkut 2,5-vuotiaat ovat jo sosiaalisempia, mutta mitään rutiinia ja ryhmää jne. ei alle 4-vuotias vielä sillä lailla kaipaa.

11-kuinen on järkyn pieni päiväkotiin.

Vierailija
5/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta tursuaa kotirouvia, joille se elämäntyyli on ainut oikea. Kysele mieluummin ystäviltä yms. jotka tuntevat sut ja tilanteesi.

Vierailija
6/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuntunut sopivan hyvin tuo 3 vuoden ikä. Ovat olleet tosi innoissaan kun ovat ' päässeet' päiväkotiin. Ei se kaikille ole niin kamalaa.

Vierailija
7/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei välttämättä silloinkaan kun muualtakin löytyy kyllä kavereita.

Eskari on mun mielestä hyvää harjoitusta koulua varten.

Esim. meidän vanhin poika ei ole ollu tarhassa muuta kuin eskarissa. Kerhossa kävi sitä ennen pari kertaa viikossa. Ja nyt on reipas ekaluokkalainen joka pärjää hyvin koulussa ja jolle tulee liikaakin synttäri yms. kutsuja koko ajan ja kavereita kyllä riittää. Tuskin niitä kavereita olisi enemmän ja poika onnellisempi jos olisi jo vauvana pistetty tarhaan ikäistensä seuraan.

Meidän 5-vuotias taas ei halua minnekkään vaan viihtyy kotona ja illalla leikkii pihalla kavereiden kanssa tai kyläilee. Se riittää sille sillä on rauhallinen ja mielikuvitusta riittää yksinleikkimiseenkin. Tarhassa tuskin saisi tarvitsemansa määrän omaa rauhaa.

Nuorimmat taas ovat vielä niin pieniä (2,5 v ja 1 v) etten mä edes pystyis laittamaan niitä tarhaan!

Mikä hemmetin järjenpuute sanoo ap:lle että 11 kk on hyväksi olla tarhassa? Sen syyn mä jotenkin vielä hyväksyn et tarvii syystä tai toisesta mennä töihin, mutta että ihan lapsen hyväksi...

Vierailija
8/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös itse JOUDUN laittamaan 11kk tytön hoitoon, tosin siitä syystä, että AMKssa ei aina saa opiskelu aikaa enempää. Kyllä varmaan kotona olisi parempi olla, mutta en koe että se olisi huonokaan vaihtoehto. Itse olen ollut hoidossa 9kk alkaen enkä pahemmin traumoja siitä saanut ;)

Vierailija
9/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tunnu tietävän lapsista mitään..

Ja en ole kotiäiti :-)

Vierailija
10/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse hoida

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi