vauvalle passi, tiedättekö kuvaajaa joka suostuu ottamaan vauvan passikuvat
ja toisaalta minkä ikäiseltä vauvalta voi ottaa kuvan?
Kommentit (13)
meillä otettiin passikuvat aikoinaan 1.5kk ikäisestä tytöstä.
Vauva oli vielä ihan pieni, joten makasi lattialla valkoisen alustan päällä. Isä viritteli salamat sun muut laitteet ja kuvasi suoraan ylhäältä päin. Printattiin omalla tulostimella. Hyvin toimi ja kelpasi. Ohjeet löytyy muistaakseni poliisin sivuilta.
Vierailija:
Vauva oli vielä ihan pieni, joten makasi lattialla valkoisen alustan päällä. Isä viritteli salamat sun muut laitteet ja kuvasi suoraan ylhäältä päin. Printattiin omalla tulostimella. Hyvin toimi ja kelpasi. Ohjeet löytyy muistaakseni poliisin sivuilta.
ja ainakin täällä Tampereella kelpasi hyvin. Ne uudet, tiukemmat ohjeet löytyy myös sieltä poliisien sivuilta ;)
Pitää toki olla hyvä tulostin, kunnon paperia, pari salamaa, kokemusta kuvaamisesta, mutta jos kotoa löytyy, niin voi ne edelleen itse ottaa.
mies yritti sitä ehdottaa, jotta itse otettaisiin kuva mutta säännöt vaikuttaa tosi tiukoilta
harmittaa, kun ei enää voi vanhemman passiin merkitä vauvaa
tietenkään biometriseen passiin ei voi merkitä, mutta kun mulla on vielä se vanhan mallinen passi ja olisi ollut voimassa vielä kolme vuotta
Jenkkeihin ei olla matkalla ja tietääkseni se on ainoa maa joka tuollaisen uuden passin vaatii.
Tylsä juttu!
Minä otatin kesällä 3-kuisesta. Kuvaamossa oli turvakaukalo, joka oli verhottu valkoisella kankaalla. Kuva otettiin siinä. Kuvassa kun ei saa näkyä lasta pitelevää henkilöä.
Täytyyhän niitä passeja saada kaiken ikäisille.
Toki helpointa mennä kuvaamoon, jos sulla ei ole välineitä, mutta ei se mitään ramppaamista tarvitse, jos osaat lukea ohjeet ja tehdä niiden mukaisen kuvan.
Jos kotona on välineet on mielestäni huomattavasti helpompi räpsästä kuva kotona ja kipaista poliisiasemalle kuin kiertää kuvaamon kautta.
Turha sinne on kiikuttaa kuvaa, joka ei täytä ohjeita. Ei kai nyt kukaan järkevä ihminen sellaista tee?
Meillä siis passikuvat otetaan kotona järjestelmäkameralla.
vaikka vauvan saisikin merkitä vanhemman passiin, joutuu vanhempi hankkimaan tässä tilanteessa kokonaan uuden passin. lapsia ei siis lisätä nykyiseen passiin, vaan vanhempi hankkii uuden passin johon lapset liitetään.
kuvaavatko he passikuvat digillä. Jos ei, mene seuraavaan. Digillä ei olle ongelmakaan, otetaan niin kauan, että onnistuu.
Lapselle laita sellainen paita päälle, että voit pujottaa kätesi puseron alle tukemaan vauvaa, jolloin aivan muutaman viikon ikäinenkin pystyy sen verran päätään pitämään pystyssä. Vauva on tietysti kohtuullisen virkeä, sillä väsyneestä ei paljon kuvia oteta.
Ja jos ei muuten onnistu, käyppäse täällä satakunnassa, kaikista on kuva saatu ja kaikki kuvat läpi menneet.
Vaalea, yksivärinen kangas vain taakse (minä käytin fleece-huopaa).
Kuvia joutuu mitä todennäköisimmin ottamaan aikamoisen määrän ennen kuin onnistuu, mutta ei tuo mahdotonta ole!
Turvakaukalo ja yksivärinen tausta olivat hyvä ohje. Olen ottanut nyt uudenkin lain aikaan sekä mieheni ja ystvättäreni passikuvat, rajannut ja teetättänyt ne. Poliisilla sanottiin mieheni kuvista, että ovat teknisesti täydellisimmät mitä ks. virkailija oli nähnyt. Kysyi vielä, että missä otettu.
Ei ne ikää kysele!
Hyvä olis, jos vauva osaa jo istua itse, edes tuettuna, jos ei osaa, niin kuvataan sylissä.