Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minuun on 4 henkilöä laittanut välit poikki: kaikki eksiä - eikö eksien kanssa tosiaan voi olla tuttuja?

Vierailija
28.02.2023 |

Kyseessä siis 4 miestä ajalta kun olin 25-30. Emme edes kunnolla seurustelleet kuin yhden kanssa, muiden kanssa juttu oli enemmän niin, että olivat minuun ihastuneita ja deittailimme jonkin verran, mutta ainakaan itse en ollut sen ihastuneempi.

Jotenkin tuntuisi, että kun tunteista on jo ikuisuus ja kaikki menneet elämässä eteenpäin, niin ihan hyvin voisi olla tuttuja, varsinkaan kun mitään vakavia suhteita ei ollut. Mutta ei, mikä tietysti loukkaa. Ja siis tutuilla en tarkoita mitään intiimiä, vaan ihan pinnallista yhteydenpitoa.

Mitä mieltä, onko tämä näin että jotenkin kaikkien pitää lopettaa kaikki yhteydenpito kaikkien kanssa, joista on joskus ikuisuus sitten ollut kiinnostunut? Itse olen ehkä enemmän sellainen ihminen, että pinnallinen tuttavuus olisi ihan kivaa, ilman että se tarkoittaisi mitään.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset myös käyttää somea eri tavalla. Toiset haluaisi lähikaupan kassankin kaveriksi ja toiset (esim minä) lisää kavereiksi vain heitä, jotka oikeasti tuntee. Ei kai LinkedIn edes ole mikään Facebook vaan usein liittyy ihmisen työhön ja ammattiverkostoon?

Totta, mutta silloin olisi mielestäni ollut normaalia vain jättää kutsu huomioimatta. Aiemmin meillä oli enemmän yhteisiä ammatillisia intressejä mutta nyt ei niinkään, sekin on totta, vaikka niitä edelleen on.

Toki itse en pitänyt yhteyttä moneen vuoteen, joten kai se on liikaa oletettu, että jättää yhteydenpidon johonkuhun ja sitten vain elvyttää sen vuosien jälkeen.

- ap

No totta hitossa on. Vuosia olet kuin kyseinen ihminen ei olisi edes olemassa, ja sitten yhtäkkiä palaat takaisin lämmittelemään välejä, kuin mitään ei olisi tapahtunut? Todella creepyä.

No näin ovat toimineet asiat kaikkien muiden ihmisten kanssa. Olen asunut useammassa maassa jo lapsesta asti (vanhempani olivat diplomaatteja) ja sitten opintojen ja työn takia, joten kyllä, tottakai, kontaktit ovat välillä katkenneet. Ja kaikki ovat olleet valtavan iloisia kun on löydetty toisiaan somen kautta.

- ap

Annat ymmärtää kuinka menestynyt olet, ja sitten käytät suhteettoman paljon aikaa ex-kumppaneille lähetettyjen kaveripyyntöjen vatvomiseen.

Ehkä sun ap on aika lopettaa nyt.

Vierailija
102/102 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan normaalia, että ollaan ns. tuttavia tälläisten nuoruuden exien tai ex säätöjen kanssa. Mutta ilmeisesti monista muista näin ei ole. Esim. omakaan nuoruuden exäni ei tervehdi kunnolla, jos vastaan tulee. Erosta on aikaa jo kaksikymmentä vuotta, ja olimme alle parikymppisiä seurustellessa.

Ihana, että edes joku on samaa mieltä! Ja siis kun kyse ei ole mistään vakavista, pitkistä suhteista, jossa oltaisiin asuttu yhdessä tai muuta, vaan kevyestä tapailusta kun on tutustuttu yhteisten kaverien kautta, mutta joka ei johtanut mihinkään. Niin siinä olisi jotain ystävällisiä, kohteliaita välejä kiva pitää yllä.

- ap

Jänkäti, jänkäti, jänkäti, mutta kun MINUSTA se on näin... Tuo sitten on varmaan hyväkin peruste minkä kautta voit tätä kaveeraamista muilta ihmisiltä odottaa. Eli koska SINUSTA sen pitää niin olla.

Mutta eihän kyse ole kaveruudesta vaan pelkästään muodollisen ystävällisistä väleistä.

Ja siis mielelläni kuulen näkemyksiä ja selityksiä. Yritän vain ymmärtää, kun kyse ei kuitenkaan ole mistään muusta kuin pinnallisesta tuttavuudesta. Ei mistään yhteydenpidosta, ystävyydestä, mistään sellaisesta. Niin jos joku on ollut tärkeä ja läheinen elämässä jossain vaiheessa, niin vaikka asiat eivät olisi menneet kuten joku olisi ehkä toivonut, niin kai sitä voi edelleen olla kohteliaita tuttavia?

- ap

Et kai oo min ex =8o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi