Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minuun on 4 henkilöä laittanut välit poikki: kaikki eksiä - eikö eksien kanssa tosiaan voi olla tuttuja?

Vierailija
28.02.2023 |

Kyseessä siis 4 miestä ajalta kun olin 25-30. Emme edes kunnolla seurustelleet kuin yhden kanssa, muiden kanssa juttu oli enemmän niin, että olivat minuun ihastuneita ja deittailimme jonkin verran, mutta ainakaan itse en ollut sen ihastuneempi.

Jotenkin tuntuisi, että kun tunteista on jo ikuisuus ja kaikki menneet elämässä eteenpäin, niin ihan hyvin voisi olla tuttuja, varsinkaan kun mitään vakavia suhteita ei ollut. Mutta ei, mikä tietysti loukkaa. Ja siis tutuilla en tarkoita mitään intiimiä, vaan ihan pinnallista yhteydenpitoa.

Mitä mieltä, onko tämä näin että jotenkin kaikkien pitää lopettaa kaikki yhteydenpito kaikkien kanssa, joista on joskus ikuisuus sitten ollut kiinnostunut? Itse olen ehkä enemmän sellainen ihminen, että pinnallinen tuttavuus olisi ihan kivaa, ilman että se tarkoittaisi mitään.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset myös käyttää somea eri tavalla. Toiset haluaisi lähikaupan kassankin kaveriksi ja toiset (esim minä) lisää kavereiksi vain heitä, jotka oikeasti tuntee. Ei kai LinkedIn edes ole mikään Facebook vaan usein liittyy ihmisen työhön ja ammattiverkostoon?

Totta, mutta silloin olisi mielestäni ollut normaalia vain jättää kutsu huomioimatta. Aiemmin meillä oli enemmän yhteisiä ammatillisia intressejä mutta nyt ei niinkään, sekin on totta, vaikka niitä edelleen on.

Toki itse en pitänyt yhteyttä moneen vuoteen, joten kai se on liikaa oletettu, että jättää yhteydenpidon johonkuhun ja sitten vain elvyttää sen vuosien jälkeen.

- ap

No totta hitossa on. Vuosia olet kuin kyseinen ihminen ei olisi edes olemassa, ja sitten yhtäkkiä palaat takaisin lämmittelemään välejä, kuin mitään ei olisi tapahtunut? Todella creepyä.

Vierailija
82/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut periaatteena, etten pidä yhteyttä eksiin. Kaikille helpompi näin. Yksi eksä haikaili perään reilun vuoden. Jos olisin ollut yhteydessä niin olisin vain pitänyt yllä turhaa toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan muuten että jonkin aikaa sitten täällä oli ketju, jossa joku mietti ottavansa entisiin hoitoihinsa vuosien jälkeen yhteyttä päästäkseen lesoilemaan sillä, kuinka hyvin omassa elämässä just nyt menee. Mahtaako ap olla tämä sama heppu... Kyllähän se ärsyttää kun exiä ei kiinnostakaan hänen mahtava elämänsä.

Vierailija
84/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset myös käyttää somea eri tavalla. Toiset haluaisi lähikaupan kassankin kaveriksi ja toiset (esim minä) lisää kavereiksi vain heitä, jotka oikeasti tuntee. Ei kai LinkedIn edes ole mikään Facebook vaan usein liittyy ihmisen työhön ja ammattiverkostoon?

Totta, mutta silloin olisi mielestäni ollut normaalia vain jättää kutsu huomioimatta. Aiemmin meillä oli enemmän yhteisiä ammatillisia intressejä mutta nyt ei niinkään, sekin on totta, vaikka niitä edelleen on.

Toki itse en pitänyt yhteyttä moneen vuoteen, joten kai se on liikaa oletettu, että jättää yhteydenpidon johonkuhun ja sitten vain elvyttää sen vuosien jälkeen.

- ap

No totta hitossa on. Vuosia olet kuin kyseinen ihminen ei olisi edes olemassa, ja sitten yhtäkkiä palaat takaisin lämmittelemään välejä, kuin mitään ei olisi tapahtunut? Todella creepyä.

No näin ovat toimineet asiat kaikkien muiden ihmisten kanssa. Olen asunut useammassa maassa jo lapsesta asti (vanhempani olivat diplomaatteja) ja sitten opintojen ja työn takia, joten kyllä, tottakai, kontaktit ovat välillä katkenneet. Ja kaikki ovat olleet valtavan iloisia kun on löydetty toisiaan somen kautta.

- ap

Vierailija
85/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan muuten että jonkin aikaa sitten täällä oli ketju, jossa joku mietti ottavansa entisiin hoitoihinsa vuosien jälkeen yhteyttä päästäkseen lesoilemaan sillä, kuinka hyvin omassa elämässä just nyt menee. Mahtaako ap olla tämä sama heppu... Kyllähän se ärsyttää kun exiä ei kiinnostakaan hänen mahtava elämänsä.

No ei ole.

- ap

Vierailija
86/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No näin ovat toimineet asiat kaikkien muiden ihmisten kanssa. Olen asunut useammassa maassa jo lapsesta asti (vanhempani olivat diplomaatteja) ja sitten opintojen ja työn takia, joten kyllä, tottakai, kontaktit ovat välillä katkenneet. Ja kaikki ovat olleet valtavan iloisia kun on löydetty toisiaan somen kautta.

- ap

Tääkö on sun ongelma, että nää miehet eivät ole valtavan iloisia kun otat heihin yhteyttä eivätkä ole kaivanneet sua?

eri

Vierailija
87/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

- ap

Taitaa sitten olla yleisempikin ongelma tämä, että eksiin olisi jokin pakko saada yhteys.

Vierailija
88/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Olet asunut ulkomailla, muttet vieläkään ole tietoinen ulkomaiden ylitsevuotavista kehuista? Ei, eivät he ole valtavan iloisia, kunhan vaan sanovat niin. Tuskin hekään pitävät sinuun yhteyttä.

Vierailija
89/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä määrä eksiä sulla.

Vierailija
90/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Olet asunut ulkomailla, muttet vieläkään ole tietoinen ulkomaiden ylitsevuotavista kehuista? Ei, eivät he ole valtavan iloisia, kunhan vaan sanovat niin. Tuskin hekään pitävät sinuun yhteyttä.

Mutta sehän on pointtini. Kunhan on kohteliaasti yhteydessä, ei se mitään tarkoita. Ei mitään jatkuvaa yhteydenpitoa tai muuta.

- ap

Vierailija
91/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos laskee kaikki jotka ovat olleet ihastuneita siihen asti kun sopeuduin pysyvään suhteeseen kolmekymppisenä, niin onhan niitä. Ja vieläkin riittää yrittäjiä. En vain halunnut sellaista parisuhdetta, jossa olisin joutunut alistumaan toisen uraan.

- ap

Vierailija
92/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos laskee kaikki jotka ovat olleet ihastuneita siihen asti kun sopeuduin pysyvään suhteeseen kolmekymppisenä, niin onhan niitä. Ja vieläkin riittää yrittäjiä. En vain halunnut sellaista parisuhdetta, jossa olisin joutunut alistumaan toisen uraan.

- ap

Vau, olet varmasti poikkeuksellisen tavoiteltu nuori nainen kun on ollut ihastujia ja yrittäjiä. Vau.

Eikun sulla on vaan hirveä määrä eksiä.

Vierailija
93/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Vau, olet varmasti poikkeuksellisen tavoiteltu nuori nainen kun on ollut ihastujia ja yrittäjiä. Vau.

Eikun sulla on vaan hirveä määrä eksiä.

Eikö tuo ole aika normaalia että on ihastujia ja yrittäjiä? Jos alkoi 16-vuotiaana ja aloitin vakavan suhteen 32-vuotiaana, niin siinä on 16 vuotta. Aika paljon siinä on ehtinyt tavata ihmisiä.

- ap

Vierailija
94/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys haisee

Vierailija
95/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyys haisee

löyhkää suorastaan

Vierailija
96/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksujen miesten kanssa olet ilmeisesti säätänyt menemään ja kuluttanut parhaat vuotesi...

Näillä miehillä on ilmeisesti haaveissa aidosti hyvä ja sitoutunut vakiintunut parisuhde eikä silloin kaiken maailman eksien ja säätöjen roikottaminen varalla turhana kaverina ole muuta kuin rasite ja ajanhukkaa. Musta kyse ei ole edes mistään erityisestä "välien katkaisusta" jos vaan päätetään lähteä eri teille. Välien katkaisua on sitten se, että erityisesti vältetään olemasta toisen kanssa tekemisissä jos toinen ottaa yhteyttä. Eksien suhteenhan niin ei normaalisti ole koska normaalisti jokaiseen mieheen, jonka kanssa on joskus melkein suhdetta viritellyt, ei jäädä roikkumaan, ei muutenkaan mutta ei varsinkaan vain siksi, että se mies ei saisi mennä omassa elämässään eteenpäin sinun jälkeesi.

Sekin on totta, että selkeästi halusin erilaisia asioita kuin jotkin näistä miehistä. Enkä myöskään näitä miehiä. Esimerkiksi tämä tänään, joka sai minut kirjoittamaan, asuu nyt pikkukaupungissa josta on kotoisin ja ura on varsin vaatimaton. Varmasti hyvä ja onnellinen elämä, mutta ei vain sitä mitä itse halusin. Toinen, joka ei ole innokas olemaan yhteyksissä, on taas edelleen sinkku, joten ei ehkä itsekään tiedä mitä haluaa. Nuo kaksi muuta, jotka ovat yhteydessä, mutta eivät aktiivisesti, niin myös selvästi halusivat erilaista elämää kuin minä. Toinen on nykyään yritysjohtaja USA:ssa ja vaimonsa kotiäiti, mitä minä en halunnut. Ja toinen yritysjohtaja Tukholmassa ja hänenkin vaimonsa kotiäiti, mitä minä en halunnut (enkä myöskään muuttaa Tukholmaan, vaikka USA:aa olisin harkinnut).

Kai se meni niin, että en halunnut samanlaista elämää noiden miesten kanssa, joten polkumme eriytyivät. Mutta ehkä ihmetyttää se, että olen nyt minulle sopivassa, onnellisessa, pitkäaikaisessa suhteessa, kuten ovat hekin. Joten jotenkin ajattelisi, että kai me kaikki voisimme olla tarpeeksi aikuisia jotta voisimme olla ystävällisissä, kohteliaissa väleissä. Näin on kuitenkin muiden eksieni kanssa, joiden kanssa on selkeä ymmärrys, että olemme vakavissa suhteissa mutta ystäviä nuoremmilta ajoilta.

- ap

Sun on pakko olla trolli eikö niin, sen verran muka huolettomasti lueteltuja mutta silti tarkoituksen mukaisia yksityiskohtia ja aivan ihmeellistä asenteellista vänkäämistä?

Mielenkiintoista tässä on se, että osaat kertoa noin helposti ihan konkreettisia syitä miksi sinulla ei mielenkiinto riittänyt näihin miehiin pidemmällä tähtäimellä, mutta nyt olet muka täysin ymmärtämätön sen suhteen miksi nämä miehet ovat tehneet sinun suhteesi omat valintansa. Sinä et halunnut heistä mitään kunnon suhdetta ja nyt nämä miehet taas eivät taas tahdo sinusta yhtään mitään. 

Molemmilla omat syynsä ja siinä se. He eivät ole sinulle siitä tilivelvollisia, vaikka kuinka ihmettelisit ja järkyttyisit. Sanoit, että sinun suurin motiivisi olla yhteyksissä on nostalgia. Veikkaan ettei nämä miehet kaipaa sinun herättämää nostalgiaa omaan elämäänsä, joten siinäkin on jo hyvä syy olla olematta tekemisissä.

Vierailija
97/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uusi elämä tulee, kun irrottaa vanhasta. Ehkä roikkuminen toisissa ei edistä sitä. Mutta joillakin tuttuus toimii ja ei estä uutta.

Vierailija
98/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kuvottavaa, jos eksä yrittäisi pitää yhteyttä minuun. Ja että jopa pyynnöistä lopettaa yhteyden ottaminen huolimatta yrittäisi edelleen sinnikkäästi lähetellä esim kaveripyyntöjä facebookissa.

Ja tätä on tapahtunut.

Nykyisin perheellinen.

Vierailija
99/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot ne jo kerran torjunut, niin on aivan loogista etteivät halua antaa sulle toista tilaisuutta sellaiseen.

Olettavat että lopettaisit kaveruudenkin jossain vaiheessa, niin ei kannata ottaa riskiä siitä ja heidän ei kannata pitää sua elämässään.

Moni mies ajattelee noin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi olla, jos tahtoo, mutta jos esim. aiempi "kaveruus" on ollut vain ihastumista, ja sen menetyä ohi huomaa, ettei kaveruudelle oikeastaan löydy perustetta, niin eihän se ole pakko. Eihän kaikkein kanssa olla kavereita, jotain yhteistä pitää olla, sellaista että toisen seurassa viihtyy jne. 

Mutta jos tarkoitat sitä, että ei suostuta esim. tervehtimään ja vaihtamaan muutamaa sanaa, jos satutaan vastakkain jossain, niin se kuulostaa siltä, että syystä tai toisesta ollaan loukkaantuneita tai vihaisia eikä olla päästy siitä yli. Jotkuthan kantaa kaunaa pikkuasioistakin loppuikänsä, mutta olkoon se heidän ongelmansa, siitä ei kannata itse ottaa nokkiinsa/kantaa huonoa omaatuntoa tms. 

Tässä on pakko myöntää, että paljolti minä olin se, joka en halunnut syvempää suhdetta. Joidenkin kanssa olisin ihan mielelläni tuttuja, mutta en mitään ihmeempää kuin olla somen kautta yhteydessä, niin sain kahdelta näistä kieltävän vastauksen. Kahden kanssa olemme some-tuttuja, mutta emme sen kummemmin viestittele. Toki ymmärrän, että uusissa suhteissa tuollainen voidaan käsittää pettämiseksi (?), mutta jotenkin esimerkiksi ihan LinkedIn-tuttavuuden luulisi olevan aika neutraali, varsinkin useita vuosia myöhemmin, varsinkin kun mitään vakavaa suhdetta ei ollut.

Vierailija
100/102 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia, ja huonoa sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi