Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sähköauton huolto maksaa?

Vierailija
28.02.2023 |

Pitäisi varata aikaa huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon, mutta hintatasosta ei ole hajuakaan.

Kertokaa toteutuneita hintoja.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.

VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.

En ole vuosikymmeniin ostanut uusia renkaita autoihin kun vaihdan autot niin usein uusiin, ei sähköautonkaan renkaita tarvitse parin vuoden välein vaihtaa. Riippuu paljon toki ajotyylistäkin, jos tykkää hyödyntää sähkärin nopeaa kiihtyvyyttä niin varmasti renkaitakin kuluu.

Mutta. Olen taas parhaillaan vaihtamassa autoa ja mulla on tarjoukset kahdesta täyssähkö SUV:stä. Toisessa on talvirengaspaketti aluvanteilla 2400 euroa ja toisessa 2600 euroa, molemmissa 19 tuuman Continentalit. En tiedä mikä noissa volkkarin renkaissa mahtaa oiken maksaa...

Oletkonikinä laskenut paljonko on mennyt rahaa roskiin arvonaleneman muodossa? Omakotitalon verran?

Vierailija
42/44 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolmen vuoden aikana Tesla 3:seen vaihdettiin vain raitisilmasuodatin. Huollot alle 100 euroa kolmessa vuodessa.

Juu. Sitten se Tesla pomppaa heti Ekassa katsastuksessa ja koko alusta pitää uusia. Sitten meneekin tonneja ja santader-urpolle tulee itku! 😂

Voi ressukka. Katsastuksesta haetaan lappu ja jos on jotain korjattavaa niin se vaihdetaan takuuseen. Tosin se on se muutaman kympin pusla ettei siihen tonneja mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.

VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.

Mä en ole ikinä saanut polttomoottoriautoon 1500 €:llä renkaita ja aökuperäisiä vanteita. Viimeisin oli 3000 €, sis Contin kitkat ja alkuperäiset vanteet. Kantavuus XL, koko 19". Kesärenkaat kestää yleensä 25 000-30 000 km, jollloin ne on minimikulutuspinnalla. Kierrätän renkaat säännöllisesti akselilta toiselle. En ole kaahari, enkä sudittele.

Heh. Kyllähän ne 19" tuumaiset näytti hienolta joskus 15v tekijä kun Gti-lehteä hormonihuuruissa luki. Nyt ne näyttää lähinnä naurettavalta + ovat epäkäytännölliset. Suomen teillä ja autokannalla joku 16-17" on hyvä jopa 15" on sopusuhtainen näköinen ja ennenkaikkea Edullinen. 

Vierailija
44/44 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin siihen sähköaudiin 20-tuumaiset Bridgestonet noin 40 000 km kohdalla. Testeissä kehuttiin pientä vierintävastusta ja äänettömyyttä. Setti maksoi 840 €. Ei tuo mInusta eroa polttomoottoriauton rengaskuluista, ellei sitten puhuta joistain vanhoista pikkuautoista, joissa oli 13-14 tuuman rengaskoot. Uudet autot ovat yleensä aika isoja ja painavia ihan käyttövoimasta riippumatta.