Deittailu lihavana naisena
Moikka!
Ajattelin tehdä tällaisen aloituksen, koska haluaisin saada ulkopuolisen mielipiteen tilanteestani. Olen siis lihava, 36 -vuotias nainen ja ollut sinkku jo aika pitkään. Haluaisin kyllä käydä treffeillä, mutta en ole kehdannut ladata mitään deittiappeja, koska olen ajatellut etten painoni takia kuitenkaan "kelpaa" kenellekään.
Painoni on vuosien varrella vaihdellut paljon; olen ollut niin hoikka, normaalipainoinen, ylipainoinen kuin lihavakin. Olen aina ollut hieman epävarma uusien ihmisten tapaamisessa, mutta hoikkana ja normaalipainoisena sentään kehtasin lähestyä miehiä. Nyt olen elänyt jo pitkään sellaista "sitten kun" elämää. Eli "sitten kun" olen normaalipainoinen voin tapailla miehiä jne. Nyt kuitenkin alkaa näyttää siltä, ettei tämä "sitten kun" elämäni ehkä koskaan koita. Haluaisin yrittää tapailla miehiä lihavana, vaikka toki ymmärrän, että monet miehet eivät varmaan halua deittailla "isoja" naisia. Haluaisin kuitenkin edes yrittää.
Ongelmani on tämä: miten minun kannattaisi tuoda painoni esiin? Latasin jo viime joulukuussa tinderin ja otin siihen joulukuun alussa muutaman kasvokuvan. Kokovartalokuvia en profiiliini laittanut. Ongelma on se, että minulla on luontaisesti hyvin kapeat, ovaalin muotoiset kasvot, joten lihavuuteni ei käy näissä kasvokuvissa esiin. Sain tinderissä ihan valtavan määrän tykkäyksiä, mutta en oikein uskalla tutustua kehenkään mieheen, kun ajattelen etteivät he takuulla haluaisi minua treffailla, jos tietäisivät todellisen kokoni...
Mikä teidän mielestänne olisi näistä paras vaihtoehto? Lataanko uusia kuvia, joissa lihavuuteni tulee paremmin esiin? Entä mitä mieltä olette vaihtoehdosta, että kerron ihan reilusti profiilitekstissäni olevani lihava? Tai mitä jos ilmoittaisin asian viestien vaihdossa? Silloin mies saisi vielä tilaisuuden perääntyä tapaamisesta, jos ylipaino on hänelle hyvin suuri "turn-off".
Olisi kivaa saada myös muilta naisilta vertaistukea! Oletko sinä kokeillut deittiappien käyttöä lihavana? Saitko sovelluksien (tai oikean elämän) kautta ilkeää palautetta painostasi? Olisiko sinulla antaa minulle jotain vinkkejä? 🙂
Ja vielä lopuksi: pyydän, että keskustelu voisi pysyä asiallisena! Tiedän kyllä, että keskustelun aloitus AV -palstalla aiheilla "deittailu" ja "lihava nainen" on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Asia on kuitenkin minulle tärkeä, joten siksi tein tämän aloituksen.
Kommentit (106)
Pyöreänä naisena suosittelen todellakin selkeitä kuvia heti, niin ei tule pettymyksiä. Minä olen kasvoiltani kaunis, ja pyöreydestä huolimatta mulla ja vyötärö ja kauniit sääret. Silti tiedän, että aasialaistyyppistä siroutta, tai lähes poikamaista hoikkuutta/laihuutta fanittavat miehet eivät pidä minusta - enkä minä halua tuhlata kenenkään aikaa kuunnellakseni moista. Rehelliset kuvat ovat kaikille win-win-tilanne. Joskus joku on sanonut, että haluaa tavata _vaikka_ olen vähän pyöreä. Siihen vastaan suoraan, että sun tilaisuus kuule meni ihan just tässä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilonsa täytyy vaan kantaa. Kaljuuntuvilla miehillä vastaava asia. Ei sitä voi eikä kannata yrittää piilotella.
No en sanoisi ihan samaksi asiaksi. Lihavuus on myös terveysongelma, ja se poistuu ihan yksinkertaisesti vähemmän syömällä. Täten lihavuus kertoo elintavoista, kaljuuntuminen ei. Niitä kiloja ei täydy kantaa, jos ei halua.
Millaiset elintavat minulla on? Painan 100 kg.
Just merkitsin yhteen sovellukseen mun liikunnat ja se määritteli minut atleetiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, tottakai laitat kuvan todellisesta itsestäsi! Mitä sitä häpeilemään tai peittelemään, tavatessa selviää kuitenkin. Karsiipahan heti alkuun pois ne täysin ulkonäkökeskeiset ja ne, joille esimerkiksi yhteiset himourheilu sun muut on henki ja elämä. Mihin sinä tykkäyksiä tarvitset sellaisilta, joille pelkkä ylipaino on kynnyskysymys? Turhaa ajan haaskausta molemmille osapuolille. Keskity suosiolla niihin, jotka näkevät sinussa muutakin kuin kilot :) Aivan varmasti löydät monia kiinnostavia miehiä, joihin tutustua!
Entä jos himourheilu on mun henki ja elämä(kirjaimellisesti) ja syön vain pupun ruokaa eli ääriterveellisesti ja haluan samanhenkisen miehen?
N98kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, tottakai laitat kuvan todellisesta itsestäsi! Mitä sitä häpeilemään tai peittelemään, tavatessa selviää kuitenkin. Karsiipahan heti alkuun pois ne täysin ulkonäkökeskeiset ja ne, joille esimerkiksi yhteiset himourheilu sun muut on henki ja elämä. Mihin sinä tykkäyksiä tarvitset sellaisilta, joille pelkkä ylipaino on kynnyskysymys? Turhaa ajan haaskausta molemmille osapuolille. Keskity suosiolla niihin, jotka näkevät sinussa muutakin kuin kilot :) Aivan varmasti löydät monia kiinnostavia miehiä, joihin tutustua!
Entä jos himourheilu on mun henki ja elämä(kirjaimellisesti) ja syön vain pupun ruokaa eli ääriterveellisesti ja haluan samanhenkisen miehen?
N98kg
Sitten laitat satakiloisen potrettisi, ja kerrot tuon tarinan. Uppoaa jos uppoaa.
Löydät kyllä miehen! kirjoitti:
Olet ihan tarpeeksi hyvä jo nyt, ihmisarvosi ei ole mitenkään verrannollinen painoosi. Elä elämääsi täysillä, unohda nuo "sitten kun" ajatukset. Tsemppiä deittailuun, löydät varmasti miehen. Sinulle oikea mies ei välitä painostasi. Rakasta itseäsi, sillä tavalla olet haluttu kumppani. Olet ihana, älykäs, hauska ja kaunis! Onnea ja menestystä! <3
Tässä on esimerkki aivottomasta posiposiviestistä, josta ei ole ap:lle mitään apua. Tätä vielä naiset harrastavat keskenään, ystävykset kehuvat toisensa taivaisiin, koska se kuuluu naisten sosiaaliseen etikettiin. Kaikki ovat niin pirun kauniita ja ihania ja täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kilonsa täytyy vaan kantaa. Kaljuuntuvilla miehillä vastaava asia. Ei sitä voi eikä kannata yrittää piilotella.
Kaljuuntuminen ei ole oma valinta, kilot on
No vartalokuva on se kaikkein paras keino. Siinähän sen näkee, eikä tarvitse tekstin puolella antaa mitään numeroita tai nolostellen selitellä kiertoilmaisujen kautta että kokoa on. Kuva esiin ja ota tai jätä. Tulee itsevarmempi vaikutelma, kun ei ala selitellä vaan pistää kaiken näkyville.
Itselle olisi aika turn off, jos deitillä olisi näkyvillä "harhaanjohtavia" kuvia. Ei siis se, että ihminen olisi vaikkapa juuri ylipainoinen, mutta tuollainen "salailu" loisi vaikutelmaa, että ihminen ei ole sinut itsensä kanssa. Kannustaisin siis laittamaan kuvia, joissa näkyy vartalokin, koska tuskinpa on kiva mennä treffeillä ja huomata, että deitti pakenee paikalta (tällaisiakin moukkia kuuluu olevan). Ylipainoinenkin voi olla aktiivinen ihminen, joten laittaisin varmastikin jotain kuvia, joissa on keikalla, vaeltamassa tms., mitä kukin nyt sitten tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en sanoisi ihan samaksi asiaksi. Lihavuus on myös terveysongelma, ja se poistuu ihan yksinkertaisesti vähemmän syömällä. Täten lihavuus kertoo elintavoista, kaljuuntuminen ei. Niitä kiloja ei täydy kantaa, jos ei halua.
Just merkitsin yhteen sovellukseen mun liikunnat ja se määritteli minut atleetiksi :)
Minä laitoin sovellukseen itseni hyvät puolet, se määritteli mut uudeksi Jeesukseksi .
Kolminumeroinen paino ei vaan ole ok, muuta kuin 2 metriä pitkällä kehonrakentajalla. En minä sille mitään voi, että en vain kiinnostu pyöreistä naisista. Kaverina ok tottakai, mutta parisuhteeseen... ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kolminumeroinen paino ei vaan ole ok, muuta kuin 2 metriä pitkällä kehonrakentajalla. En minä sille mitään voi, että en vain kiinnostu pyöreistä naisista. Kaverina ok tottakai, mutta parisuhteeseen... ei kiitos.
Huh mikä helpotus, minä olen 99 kg. Kuulostat saaliilta.
Kerro, että 10-20 vuoden kuluttua sairastat metabolista oireyhtymää ja olet vuoteen oma kehopositiivinen lahna
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisi että lihaville naisille riittäisi tarjontaa lihavista miehistä, jotka eivät koe omaa tai toisen ylipainoa ongelmana. Joku hoikka ja urheilullinen mies ei kyllä välttämättä innostua naisesta, joka hengästyy jo pelkästään portaita kävellessä tai ei halua liikkua polkupyörällä paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pituus on on 200 cm, niin 100 kg painolla BMI = 25. Lauri Markkanenkin painaa 109 kg, mutta hän sattuu olemaan 213 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisi että lihaville naisille riittäisi tarjontaa lihavista miehistä, jotka eivät koe omaa tai toisen ylipainoa ongelmana. Joku hoikka ja urheilullinen mies ei kyllä välttämättä innostua naisesta, joka hengästyy jo pelkästään portaita kävellessä tai ei halua liikkua polkupyörällä paikasta toiseen.
Mulla on ollut hoikka ja urheilullinen mies jo parikymmentä vuotta. Kukaan lihava mies ei ole koskaan ollut kiinnostunut minusta.
Jäikö ap:lta mitat kertomatta. Aika olennaista tietoa onko 165 cm ja 80 kg vai 165 cm 150 kg.
Joillakin naisilla lukee olen lihava tai olen sopivasti lihava tai jotakin tekstissä käy jo ilmi että ylipainoa löytyy. Niin ei tule yllätyksenä miehelle.
Kyllähän joku hintelä insinööri-nörtti aina löytyy tuommoselle.
Oulussa paljon tuollaisia pareja, pieni hintelä mies ja iso lihava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän joku hintelä insinööri-nörtti aina löytyy tuommoselle.
Oulussa paljon tuollaisia pareja, pieni hintelä mies ja iso lihava nainen.
Koska kumpikaan ei saa parempaa. Mies saa joskus tussua ja kodinhoitajan, akka lapsia ja talouden jakajan.
Millaista miestä etsit? Millaista miestä et etsi?