Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailu lihavana naisena

Vierailija
27.02.2023 |

Moikka!

Ajattelin tehdä tällaisen aloituksen, koska haluaisin saada ulkopuolisen mielipiteen tilanteestani. Olen siis lihava, 36 -vuotias nainen ja ollut sinkku jo aika pitkään. Haluaisin kyllä käydä treffeillä, mutta en ole kehdannut ladata mitään deittiappeja, koska olen ajatellut etten painoni takia kuitenkaan "kelpaa" kenellekään.

Painoni on vuosien varrella vaihdellut paljon; olen ollut niin hoikka, normaalipainoinen, ylipainoinen kuin lihavakin. Olen aina ollut hieman epävarma uusien ihmisten tapaamisessa, mutta hoikkana ja normaalipainoisena sentään kehtasin lähestyä miehiä. Nyt olen elänyt jo pitkään sellaista "sitten kun" elämää. Eli "sitten kun" olen normaalipainoinen voin tapailla miehiä jne. Nyt kuitenkin alkaa näyttää siltä, ettei tämä "sitten kun" elämäni ehkä koskaan koita. Haluaisin yrittää tapailla miehiä lihavana, vaikka toki ymmärrän, että monet miehet eivät varmaan halua deittailla "isoja" naisia. Haluaisin kuitenkin edes yrittää.

Ongelmani on tämä: miten minun kannattaisi tuoda painoni esiin? Latasin jo viime joulukuussa tinderin ja otin siihen joulukuun alussa muutaman kasvokuvan. Kokovartalokuvia en profiiliini laittanut. Ongelma on se, että minulla on luontaisesti hyvin kapeat, ovaalin muotoiset kasvot, joten lihavuuteni ei käy näissä kasvokuvissa esiin. Sain tinderissä ihan valtavan määrän tykkäyksiä, mutta en oikein uskalla tutustua kehenkään mieheen, kun ajattelen etteivät he takuulla haluaisi minua treffailla, jos tietäisivät todellisen kokoni...

Mikä teidän mielestänne olisi näistä paras vaihtoehto? Lataanko uusia kuvia, joissa lihavuuteni tulee paremmin esiin? Entä mitä mieltä olette vaihtoehdosta, että kerron ihan reilusti profiilitekstissäni olevani lihava? Tai mitä jos ilmoittaisin asian viestien vaihdossa? Silloin mies saisi vielä tilaisuuden perääntyä tapaamisesta, jos ylipaino on hänelle hyvin suuri "turn-off".

Olisi kivaa saada myös muilta naisilta vertaistukea! Oletko sinä kokeillut deittiappien käyttöä lihavana? Saitko sovelluksien (tai oikean elämän) kautta ilkeää palautetta painostasi? Olisiko sinulla antaa minulle jotain vinkkejä? 🙂

Ja vielä lopuksi: pyydän, että keskustelu voisi pysyä asiallisena! Tiedän kyllä, että keskustelun aloitus AV -palstalla aiheilla "deittailu" ja "lihava nainen" on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Asia on kuitenkin minulle tärkeä, joten siksi tein tämän aloituksen.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät kyllä miehen! kirjoitti:

Olet ihan tarpeeksi hyvä jo nyt, ihmisarvosi ei ole mitenkään verrannollinen painoosi. Elä elämääsi täysillä, unohda nuo "sitten kun" ajatukset. Tsemppiä deittailuun, löydät varmasti miehen. Sinulle oikea mies ei välitä painostasi. Rakasta itseäsi, sillä tavalla olet haluttu kumppani. Olet ihana, älykäs, hauska ja kaunis! Onnea ja menestystä! <3

Olipa ihana kommentti! Ihan herkistyin! Kiitos paljon! Ap

Vierailija
42/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen buduaari kuva. Siellä on lihaviakin kuvattuina.

Kuvaamon työntekijänä kommentoin, että etenkin naimisiin menossa olevat naiset ja rohkeimmat miehet (muutama) on kuvauttanut

huomenlahja-albumeita. Niitä annetaan puolisolle huomenlahjaksi. Mies antaa yleensä korun tai korukellon.

Huomenlahja-albumiin kuvattavaa tavista pyritään tietenkin kuvaamaan yhtä huolella kuin Miss Suomi olisi kuvattavana. Molemmissa on sama asia kyseessä eli niiden kuvattavan parhaiden puolien korostaminen ja tietenkin mahdollisimman mukavan muiston myös kuvauksista.

Kuvattavia tai kuvattuja ei arvostella kuvaamossa. Eihän kai missään muuallakaan palvelualan työpaikalla ole luvattu arvostella maksavaa asiakasta, joka käyttäytyy korrektisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, tottakai laitat kuvan todellisesta itsestäsi! Mitä sitä häpeilemään tai peittelemään, tavatessa selviää kuitenkin. Karsiipahan heti alkuun pois ne täysin ulkonäkökeskeiset ja ne, joille esimerkiksi yhteiset himourheilu sun muut on henki ja elämä. Mihin sinä tykkäyksiä tarvitset sellaisilta, joille pelkkä ylipaino on kynnyskysymys? Turhaa ajan haaskausta molemmille osapuolille. Keskity suosiolla niihin, jotka näkevät sinussa muutakin kuin kilot :) Aivan varmasti löydät monia kiinnostavia miehiä, joihin tutustua!

Vierailija
44/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ylipainoisten on helpompi löytää kumppani livenä, kavereiden kautta, töistä, harrastuksista jne. Netin ongelma on se, että kumppania haetaan kuvan perusteella eli visuaalisuus korostuu. 

Yksi ongelma ylipainoisilla naisilla - sekä deittipalstoilla että livenä esim. yökerhossa - on se, että joskus epävarmat miehet ajattelevat, että ylipainoinen nainen on epätoivoinen ja siltä ainakin "saa". Sepä vasta onkin kova paikka tuollaiselle miehelle, kun se 120 kg nainen ei olekaan kiinnostunut. Jos mies on lisäksi nauttinut alkoholia, niin voi olla mielenkiintoista käytöstä luvassa.

Vierailija
45/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mlpinulla oli eräällä deittisivustolla vähän aikaa kuvaton profiili, jossa kerroin muiden asioiden lisäksi sen, että olen xl-kokoa. Ajattelin, että en saa yhtään viestiä, kun vielä satun asumaan aika kaukana isommista kaupungeista. Mutta miehet on yllättävän aktiivisia ja on paljon niitä, joita ei kilot haittaa, tai jotka suorastaan toivovat, että nainen ei ole laiha.

Ehkä paras on tosiaan laittaa kokovartalokuva, siitähän se muotosi käy ilmi ja saat vastauksia niiltä, joiden silmää miellytät. Ja niitä on varmasti paljon, usko pois. Onnea etsintään, ap!

Kiitos! Saanko kysyä, mitä deittisivustoa sinä käytit?

Ap

Käytin E-kontaktia. Sinne voi ladata kuvia "piiloon", eli kuvat näkee vain sellaiset henkilöt, joille annat kuva-albumisi avaimen. Tai voi tietysti kaikille julkisenkin profiilikuvan laittaa.

Jonkin verran tuli suoria seksiehdotuksia yms, ne jätin omaan arvoonsa. Suurin osa ihan tavallisia, fiksuja miehiä, yhden tapasin livenä ja tapailemme edelleen.

Vierailija
46/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuskin auttamaan, mutta sain vihjailua liian isosta koostani painoindeksin ollessa 19, joten... Totesin etten enää ota riskiä samasta, joten deittailen seuraavan kerran vasta sitten, kun mulla on fitnessmallin vartalo. Muutama muukin asia pitäs vielä fiksata. N28

Vierailija
47/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ylipainoisten on helpompi löytää kumppani livenä, kavereiden kautta, töistä, harrastuksista jne. Netin ongelma on se, että kumppania haetaan kuvan perusteella eli visuaalisuus korostuu. 

Yksi ongelma ylipainoisilla naisilla - sekä deittipalstoilla että livenä esim. yökerhossa - on se, että joskus epävarmat miehet ajattelevat, että ylipainoinen nainen on epätoivoinen ja siltä ainakin "saa". Sepä vasta onkin kova paikka tuollaiselle miehelle, kun se 120 kg nainen ei olekaan kiinnostunut. Jos mies on lisäksi nauttinut alkoholia, niin voi olla mielenkiintoista käytöstä luvassa.

Juurikin tämä asenne, että ylipainoinen olisi jotenkin "helpompi", kuin hoikempi. Ei pidä paikkaansa. Viimeksi tänään esitettiin syyksi treffeille lähtemiseen, että ollaan kumpikin sinkkuja ja samassa elämäntilanteessa. Jeps. Vaikka olenkin ylipainoinen, tahdon minäkin olla viehättynyt treffiseurasta, siinä missä kuka tahansa.

Vierailija
48/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen avaus. Olen itse mennyt pitkän suhteen jälkeen tinderiin joulukuussa. Olen 163 cm ja 83 kg.

Laitoin vain kasvokuvia ja yhden missä näkyy esim käsivarttani joka on paksuhko.

Ehdin käydä kolmilla treffeillä kunnes tärppäsi ja löysin miehen jota tapailen nyt vakavammin.

Jos vielä jatkan Tinderisssö jossain kohtaa, aion laittaa myös yhden kokovartalokuvan. Itselleni painolla ei ole suurta merkitystä, tapailukumppanikin tukeva. Minulla on myös hyvä itsetunto ja ajattelen olevani kaikin puolin mainio saalis.

Haluan kuitenkin karsia matcheista jo valmiiksi ne joille paino on tärkeää. Suosittelen että laitat yhden kokovartalokuvan ja sen jälkeen unohdat koko asian. Olet upea ja varmasti myös Tindermiehet huomaavat sen.

Jännä ilmiö tää et te tiedätte varmuudella ap:n olevan upea. Te ette tiedä hänestä yhtään mitään. Ja jo täällä oli vaikka mitä vuodatuksia, mikä jumalatar on kyseessä. Pliis.

Vierailija
49/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan tarpeeksi hyvä jo nyt, ihmisarvosi ei ole mitenkään verrannollinen painoosi. Elä elämääsi täysillä, unohda nuo "sitten kun" ajatukset. Tsemppiä deittailuun, löydät varmasti miehen. Sinulle oikea mies ei välitä painostasi. Rakasta itseäsi, sillä tavalla olet haluttu kumppani. Olet ihana, älykäs, hauska ja kaunis! Onnea ja menestystä! <3

Jos olisin sinä, kiusaantuisin ja vaivaantuisin. Toki olisi ihanaa, että ventovieras haluaa ilahduttaa ja kannustaa, mutta millä perusteilla hän sinua arvioi tuntematta? Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, ettei tuo ihminen sinua tunne ollenkaan. Surullista miten monelle naiselle riittää tällainen boostaus randomilta. Mieti nyt vähän. Se että joku on lihava, ei tee tästä mitään pyhimystä.

Vierailija
50/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa muiden aikaa salailemalla lihavuutta. Ensin naiset huijaa meikkaamalla naamansa ja sen lisäksi vielä salaavat lihavuutensa. Kyllä naiset kehtaavat huijata.

Vierailija
51/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sinä, kiusaantuisin ja vaivaantuisin. Toki olisi ihanaa, että ventovieras haluaa ilahduttaa ja kannustaa, mutta millä perusteilla hän sinua arvioi tuntematta? Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, ettei tuo ihminen sinua tunne ollenkaan. Surullista miten monelle naiselle riittää tällainen boostaus randomilta. Mieti nyt vähän. Se että joku on lihava, ei tee tästä mitään pyhimystä.

Tuli sama mieleen itsellänikin. Joskus nuo tsemppausviestit menee vähän yli. Siis saattaahan AP ollakin kaikkea tuota, mutta ei sitä kyllä yhdestä av-palsta -viestistä voi päätellä.

Vierailija
52/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse usko, että AP sinänsä kirjaimellisesti otti näitä kehuja. Hänellähän on selvästi huono itsetunto. Luulen että aloittajaa kosketti tuosta kommentista huokuva inhimillisyys ja toisesta, ihan tuntemattomasta kirjoittajasta välittäminen. Sellainen on aika harvinaista, varsinkin anonyyminä netissä. Yleisempää on, että ihmiset ovat ilkeitä, juuri niin kuin sinä.

Vierailija
53/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon näkee pareja, missä nainen on lihava. Ei siis mitenkään erikoista.

Mä olen ollut vuosia saman miehen kanssa. Hän sattuu olemaan komea ja pitkä, sellainen aika yleisesti naisten mieleen. Jopa toiveammatissakin...

Olen ollut pulska ja lihava, laihduttanut ja jojoillut, mutta mies ei ole häipynyt minnekään. Huvittavaa on ollut seurata, kuinka hänelle olisi ollut tarjolla iso liuta kauniita naisia, jotka olisivat mielellään "pelastaneet" miehen mun kynsistä. Yksikin sen entinen työkaveri roikkui pitkään perässä ja yritti lähestyä.

Läheisriippuvainen beta ei eroa koskaan.

Jos sulla on asiasta omakohtaiset kokemukset, niin se on voi voi. Miehellä on ollut ennen minua jokunen seurustelusuhde, pari vakavampaakin. Hän on pistänyt pääasiassa poikki. Varma tieto. Näin se joskus kuule käy, kun ne toisilleen oikeat kohtaavat. Toivon että sinullekin joskus vielä käy niin :)

Vierailija
54/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko miehen, jolle ylipainosi on ongelma? Et. Joten ole rehellinen, laita kuva josta tilanteesi näkyy sellaisenaan. Toivon sinulle deitti-iloa ja onnea!

Vierailija
55/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsiipahan heti alkuun pois ne täysin ulkonäkökeskeiset.

Ylipainoisuus ei ole millään lailla ulkonäköasia. Ylipainoiset tai lihavat ihmiset eivät vaan ole millään lailla haluttavia ihmisiä, joten siksi olisi hyvä saada tietää ns. faktat etukäteen. Tuskinpa Ap itsekään toivoo itselleen lihavaa kumppania, näin se vaan menee.

Vierailija
56/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sun hyviä puolia esiin kuvissa. Kaipa jotain liikuntaa harrastat kuitenkin, joten kuva vaikka tällaisesta tilanteesta, että näkyy ettet ole mikään perässä vedettävä sohvaperuna tai köntys. Vaikka ihan vain metsäiseltä lenkkipolulta otos, ja siitähän se vartalokin sitten jo näkyy. Kiva sporttinen asu ja iloinen mieli.

Kertoo itsevarmuudesta ja asenteesta.

Vierailija
57/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Olisi reilua että pienimunainen mies sitten vastaavalla tavalla ilmottaisi sen tekstissä. Jotta naiselta säästyy aikaa.

Vierailija
58/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sierain-selfiellä sait tukun tykkäyksiä, niin bikini-kuvat räjäyttävät tinderin!

Kunhan et tapaa niitä läskihuumorista pitäviä poikia, jotka riparilla olivat noteeranneet sen tuhdimman tytön. Patteriputkistosta kuului hiljaisuuden laskeutuessa matala ääni: "Maa kutsuu laardia!"

Vierailija
59/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mlpinulla oli eräällä deittisivustolla vähän aikaa kuvaton profiili, jossa kerroin muiden asioiden lisäksi sen, että olen xl-kokoa. Ajattelin, että en saa yhtään viestiä, kun vielä satun asumaan aika kaukana isommista kaupungeista. Mutta miehet on yllättävän aktiivisia ja on paljon niitä, joita ei kilot haittaa, tai jotka suorastaan toivovat, että nainen ei ole laiha.

Ehkä paras on tosiaan laittaa kokovartalokuva, siitähän se muotosi käy ilmi ja saat vastauksia niiltä, joiden silmää miellytät. Ja niitä on varmasti paljon, usko pois. Onnea etsintään, ap!

Kiitos! Saanko kysyä, mitä deittisivustoa sinä käytit?

Ap

Käytin E-kontaktia. Sinne voi ladata kuvia "piiloon", eli kuvat näkee vain sellaiset henkilöt, joille annat kuva-albumisi avaimen. Tai voi tietysti kaikille julkisenkin profiilikuvan laittaa.

Jonkin verran tuli suoria seksiehdotuksia yms, ne jätin omaan arvoonsa. Suurin osa ihan tavallisia, fiksuja miehiä, yhden tapasin livenä ja tapailemme edelleen.

Mites tämä onnistui kun e kontakti on kuitenkin chat operaattotien ylläpitämä ei siellä tapaa ihmisiä livenä

Vierailija
60/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti joukkoon vaan, sinulla tulee olemaan silti 1000000000000 kertaa helpompaa kuin ylipainoisella miehellä. Kerro painostasi rehellisesti, mutta älä rehentelevästi tai anteeksipyytelevästi. Idiootit voi aina blokata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan