Deittailu lihavana naisena
Moikka!
Ajattelin tehdä tällaisen aloituksen, koska haluaisin saada ulkopuolisen mielipiteen tilanteestani. Olen siis lihava, 36 -vuotias nainen ja ollut sinkku jo aika pitkään. Haluaisin kyllä käydä treffeillä, mutta en ole kehdannut ladata mitään deittiappeja, koska olen ajatellut etten painoni takia kuitenkaan "kelpaa" kenellekään.
Painoni on vuosien varrella vaihdellut paljon; olen ollut niin hoikka, normaalipainoinen, ylipainoinen kuin lihavakin. Olen aina ollut hieman epävarma uusien ihmisten tapaamisessa, mutta hoikkana ja normaalipainoisena sentään kehtasin lähestyä miehiä. Nyt olen elänyt jo pitkään sellaista "sitten kun" elämää. Eli "sitten kun" olen normaalipainoinen voin tapailla miehiä jne. Nyt kuitenkin alkaa näyttää siltä, ettei tämä "sitten kun" elämäni ehkä koskaan koita. Haluaisin yrittää tapailla miehiä lihavana, vaikka toki ymmärrän, että monet miehet eivät varmaan halua deittailla "isoja" naisia. Haluaisin kuitenkin edes yrittää.
Ongelmani on tämä: miten minun kannattaisi tuoda painoni esiin? Latasin jo viime joulukuussa tinderin ja otin siihen joulukuun alussa muutaman kasvokuvan. Kokovartalokuvia en profiiliini laittanut. Ongelma on se, että minulla on luontaisesti hyvin kapeat, ovaalin muotoiset kasvot, joten lihavuuteni ei käy näissä kasvokuvissa esiin. Sain tinderissä ihan valtavan määrän tykkäyksiä, mutta en oikein uskalla tutustua kehenkään mieheen, kun ajattelen etteivät he takuulla haluaisi minua treffailla, jos tietäisivät todellisen kokoni...
Mikä teidän mielestänne olisi näistä paras vaihtoehto? Lataanko uusia kuvia, joissa lihavuuteni tulee paremmin esiin? Entä mitä mieltä olette vaihtoehdosta, että kerron ihan reilusti profiilitekstissäni olevani lihava? Tai mitä jos ilmoittaisin asian viestien vaihdossa? Silloin mies saisi vielä tilaisuuden perääntyä tapaamisesta, jos ylipaino on hänelle hyvin suuri "turn-off".
Olisi kivaa saada myös muilta naisilta vertaistukea! Oletko sinä kokeillut deittiappien käyttöä lihavana? Saitko sovelluksien (tai oikean elämän) kautta ilkeää palautetta painostasi? Olisiko sinulla antaa minulle jotain vinkkejä? 🙂
Ja vielä lopuksi: pyydän, että keskustelu voisi pysyä asiallisena! Tiedän kyllä, että keskustelun aloitus AV -palstalla aiheilla "deittailu" ja "lihava nainen" on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Asia on kuitenkin minulle tärkeä, joten siksi tein tämän aloituksen.
Kommentit (118)
Saa enemmän naista kerralla, ei voi olla huono juttu.
Jos olet opiskeleva/töissäkäyvä, saatat kyllä kelvata jollekkin yhtä lihavalle miehelle vaimoksi ja perheenläidiksi, mutta normikroppaiselle miehelle ei tule kysymykseenkään. Ulkonäköstantardit ja ylipläätänsä tulot ovat tänäpäivänä hyvin tiukat kriteerit sille minkälaisen kumppanin saa omaksi kullakseen. Syntyvyys on kääntynyt laskuun ja pariutuminen ja lisääntyminen on vain ainoastaan itsestään huolta pitävien, veroa maksavien etuoikeus.
Ehkä tällainen hoikka ja hintelä mies ja iso nainen kokevat yhteenkuuluvuutta esimerkiksi siinä, että eivät täytä yhteiskunnan kauneusnormeja. Ei se välttämättä ole niin, että eivät muita saisi. Sitä paitsi eivät ehkä edes ole oppineet niin pinnalliseksi.
Itse normaalipainoisena naisena on vaikea käsittää, että parisuhde muodostettaisiin toisen painon tai ylipäätään ulkonäön perusteella. Itselle on muut asiat niin paljon tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Löydät kyllä miehen! kirjoitti:
Olet ihan tarpeeksi hyvä jo nyt, ihmisarvosi ei ole mitenkään verrannollinen painoosi. Elä elämääsi täysillä, unohda nuo "sitten kun" ajatukset. Tsemppiä deittailuun, löydät varmasti miehen. Sinulle oikea mies ei välitä painostasi. Rakasta itseäsi, sillä tavalla olet haluttu kumppani. Olet ihana, älykäs, hauska ja kaunis! Onnea ja menestystä! <3
Tässä on esimerkki aivottomasta posiposiviestistä, josta ei ole ap:lle mitään apua. Tätä vielä naiset harrastavat keskenään, ystävykset kehuvat toisensa taivaisiin, koska se kuuluu naisten sosiaaliseen etikettiin. Kaikki ovat niin pirun kauniita ja ihania ja täydellisiä.
Apua mihin? Se on totta, että se ei auta ap:ta muuttumaan sinun makusi mukaiseksi, mutta sen sijaan se voi auttaa ap:ta elämään sitä elämää jota HÄN haluaa elää. Sinua tämä tietenkin kismittää, koska kuvittelet että naisten tehtävä olisi miellyttää juuri sinua, mutta voisit välillä kokeilla ajatella myös toisen ihmisen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
En itse edes menisi Tinderiin. Olin ylipainoinen, kun tapasin nykyisen puolisoni. Ei tullut mieleenikään etsiä kumppania Tinderistä tai muista deittisovelluksista. Tapasimme ihan live-elämässä yhteisen ystävän kautta. Ei tarvinnut miettiä, millaisia kuvia näyttää itsestäni, kun pystyin näyttäytymään ihan omana itsenäni. En tiedä, mitä ystäväni oli kertonut minusta etukäteen, mutta ainakaan puolisoni ei näyttänyt yllättyneeltä, kun tapasimme. Itsekään en ollut nähnyt hänestä edes valokuvaa.
Tämä olisi ihannealku suhteelle. Itse melkein kaikki deittipalvelut katsonut läpi, no thanks. Muutama päivä sitten kassajonossakin pikku flirttiä, no se nyt ei ole vielä mitään mutta voisi olla alku sekin.
Itsellä 10-15 kg ylipainoa.
Jos ammatti on turn off tai luonne on turn off niin ei siinä mitkään laihduttamiset auta.
Jos olet ammatiltasi hullu palkkasotilas tai murhaajalähihoitaja, psykopaatti poliitikko tai maanpetturi virkamies niin ei se laihdutus mitään auta.
Kaikenlaiset naiset ovat koostaan riippumatta nettideittailussa nykyään kovaa valuuttaa. Nyt on naisten markkinat joille ei loppua näy, sillä (tavallisten, kunnollisten ja hyvien) miesten romanttisseksuaalinen epätoivo kasvaa eksponentiaalisesti vuosi vuodelta. Painosi ei ole este, ehkä hidaste mutta ihan hyvinkin voit saada tavallista komeampia miehiä koukkuun. Sekaan vaan, asiattomasti kommentoijat voi suoraan blokata jättäen heidät omaan arvoonsa.
Ole rehellisesti sitä mitä olet. Jos mies on sen verran tyhmä ettei osaa lukea profiilitekstiä tai katsoa kuvia, se on hänen ongelmansa.
Täydellinen esimerkki siitä että mitä voi odottaa naisesta jolla ei ole kroppakuvaa deittisovelluksissa.
Ylipainoinen vartalo, epävarmuus itsestä ja ei tarpeeksi älykäs jotta ymmärtäisi olla haaskaamatta ennen kaikkea omaa aikaansa näyttämällä totuuden suoraan. Totuus tulee kuitenkin ilmi livenä ja kaikki se aika joka on käytetty keskusteluihin ennen näkemistä menee hukkaan, kun mies ei halua toisia treffejä totuuden paljastuttua.
En ymmärrä mitä järkeä on peitellä esim ylipainoa, ellei sitten etsi etäsuhdetta jossa ei koskaan tulla näkemään toista livenä. Ihan sama asia kuin miehet, jotka valehtelevat ikänsä nuoremmaksi. Treffeillä ikä kyllä näkyy naamasta ja vaikka jotenkin menisi läpi että on vaan ikäistään vanhemman näköinen, niin toimivaa suhdettahan valehtelusta ei voi syntyä.
Mulla oli deittiprofiili kun olin lihavimmillani. Kokovartalokuvaa ei ollut, mutta tekstissä kerroin selkeästi että painan 88 kiloa. Ekat käymäni treffit johtivat suhteeseen ja rakastumiseen. Sen jälkeen olen laihtunut paljon, mutta miehelle ei ole koskaan ollut mitään merkitystä paljonko painan. Olisi ollut täysin typerää huijata pinnallisia miehiä treffeille ja hukata sekä heidän että omaa aikaani. Rehellisyys on valttia deittiasioissa, koska vain siten voi löytää itselle sopivan kumppanin. Tässä laatu todellakin korvaa määrän.
Ap, oikeastaan olet paremmassa tilanteessa kuin monet hoikat ja hyväkroppaiset. He saavat matcheja ja treffejä, mutta heitä halutaan nimen oman tapailu/seksi/yhden yön seuraksi. Moni nainen joutuu kokemaan sen, että luuli tehneensä hyvän valinnan treffikumppaniksi, mutta sitten ensimmäisen yhteisen yön jälkeen mies ei osoitakaan kiinnostusta vakavaa suhdetta kohtaan, ghostaa tai alkaa murustella.
Laita yksi tai kaksi kokovartalokuvaa, voit ottaa hieman imartelevia kuvia, se ei mielestäni haittaa, kunhan koko vartalo näkyy kuvissa. Kaikkihan sinne laittavat parhaan näköisiä kuvia itsestään. Itse tapasin nykyisen kumppanini reilusti ylipainoisena, joten toivoa on.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen esimerkki siitä että mitä voi odottaa naisesta jolla ei ole kroppakuvaa deittisovelluksissa.
Ylipainoinen vartalo, epävarmuus itsestä ja ei tarpeeksi älykäs jotta ymmärtäisi olla haaskaamatta ennen kaikkea omaa aikaansa näyttämällä totuuden suoraan. Totuus tulee kuitenkin ilmi livenä ja kaikki se aika joka on käytetty keskusteluihin ennen näkemistä menee hukkaan, kun mies ei halua toisia treffejä totuuden paljastuttua.
Jep, tästä syystä suosittelen pistämään kroppakuvattomat vasuriin samointein niin säästää aikaa pettymyksiltä
Hölmöä jättää kroppakuva profiilista pois
Namiutareet. Tuollaisia kun saisi leipoa.