Deittailu lihavana naisena
Moikka!
Ajattelin tehdä tällaisen aloituksen, koska haluaisin saada ulkopuolisen mielipiteen tilanteestani. Olen siis lihava, 36 -vuotias nainen ja ollut sinkku jo aika pitkään. Haluaisin kyllä käydä treffeillä, mutta en ole kehdannut ladata mitään deittiappeja, koska olen ajatellut etten painoni takia kuitenkaan "kelpaa" kenellekään.
Painoni on vuosien varrella vaihdellut paljon; olen ollut niin hoikka, normaalipainoinen, ylipainoinen kuin lihavakin. Olen aina ollut hieman epävarma uusien ihmisten tapaamisessa, mutta hoikkana ja normaalipainoisena sentään kehtasin lähestyä miehiä. Nyt olen elänyt jo pitkään sellaista "sitten kun" elämää. Eli "sitten kun" olen normaalipainoinen voin tapailla miehiä jne. Nyt kuitenkin alkaa näyttää siltä, ettei tämä "sitten kun" elämäni ehkä koskaan koita. Haluaisin yrittää tapailla miehiä lihavana, vaikka toki ymmärrän, että monet miehet eivät varmaan halua deittailla "isoja" naisia. Haluaisin kuitenkin edes yrittää.
Ongelmani on tämä: miten minun kannattaisi tuoda painoni esiin? Latasin jo viime joulukuussa tinderin ja otin siihen joulukuun alussa muutaman kasvokuvan. Kokovartalokuvia en profiiliini laittanut. Ongelma on se, että minulla on luontaisesti hyvin kapeat, ovaalin muotoiset kasvot, joten lihavuuteni ei käy näissä kasvokuvissa esiin. Sain tinderissä ihan valtavan määrän tykkäyksiä, mutta en oikein uskalla tutustua kehenkään mieheen, kun ajattelen etteivät he takuulla haluaisi minua treffailla, jos tietäisivät todellisen kokoni...
Mikä teidän mielestänne olisi näistä paras vaihtoehto? Lataanko uusia kuvia, joissa lihavuuteni tulee paremmin esiin? Entä mitä mieltä olette vaihtoehdosta, että kerron ihan reilusti profiilitekstissäni olevani lihava? Tai mitä jos ilmoittaisin asian viestien vaihdossa? Silloin mies saisi vielä tilaisuuden perääntyä tapaamisesta, jos ylipaino on hänelle hyvin suuri "turn-off".
Olisi kivaa saada myös muilta naisilta vertaistukea! Oletko sinä kokeillut deittiappien käyttöä lihavana? Saitko sovelluksien (tai oikean elämän) kautta ilkeää palautetta painostasi? Olisiko sinulla antaa minulle jotain vinkkejä? 🙂
Ja vielä lopuksi: pyydän, että keskustelu voisi pysyä asiallisena! Tiedän kyllä, että keskustelun aloitus AV -palstalla aiheilla "deittailu" ja "lihava nainen" on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Asia on kuitenkin minulle tärkeä, joten siksi tein tämän aloituksen.
Kommentit (106)
Saa enemmän naista kerralla, ei voi olla huono juttu.
Jos olet opiskeleva/töissäkäyvä, saatat kyllä kelvata jollekkin yhtä lihavalle miehelle vaimoksi ja perheenläidiksi, mutta normikroppaiselle miehelle ei tule kysymykseenkään. Ulkonäköstantardit ja ylipläätänsä tulot ovat tänäpäivänä hyvin tiukat kriteerit sille minkälaisen kumppanin saa omaksi kullakseen. Syntyvyys on kääntynyt laskuun ja pariutuminen ja lisääntyminen on vain ainoastaan itsestään huolta pitävien, veroa maksavien etuoikeus.
Namiutareet. Tuollaisia kun saisi leipoa.