Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailu lihavana naisena

Vierailija
27.02.2023 |

Moikka!

Ajattelin tehdä tällaisen aloituksen, koska haluaisin saada ulkopuolisen mielipiteen tilanteestani. Olen siis lihava, 36 -vuotias nainen ja ollut sinkku jo aika pitkään. Haluaisin kyllä käydä treffeillä, mutta en ole kehdannut ladata mitään deittiappeja, koska olen ajatellut etten painoni takia kuitenkaan "kelpaa" kenellekään.

Painoni on vuosien varrella vaihdellut paljon; olen ollut niin hoikka, normaalipainoinen, ylipainoinen kuin lihavakin. Olen aina ollut hieman epävarma uusien ihmisten tapaamisessa, mutta hoikkana ja normaalipainoisena sentään kehtasin lähestyä miehiä. Nyt olen elänyt jo pitkään sellaista "sitten kun" elämää. Eli "sitten kun" olen normaalipainoinen voin tapailla miehiä jne. Nyt kuitenkin alkaa näyttää siltä, ettei tämä "sitten kun" elämäni ehkä koskaan koita. Haluaisin yrittää tapailla miehiä lihavana, vaikka toki ymmärrän, että monet miehet eivät varmaan halua deittailla "isoja" naisia. Haluaisin kuitenkin edes yrittää.

Ongelmani on tämä: miten minun kannattaisi tuoda painoni esiin? Latasin jo viime joulukuussa tinderin ja otin siihen joulukuun alussa muutaman kasvokuvan. Kokovartalokuvia en profiiliini laittanut. Ongelma on se, että minulla on luontaisesti hyvin kapeat, ovaalin muotoiset kasvot, joten lihavuuteni ei käy näissä kasvokuvissa esiin. Sain tinderissä ihan valtavan määrän tykkäyksiä, mutta en oikein uskalla tutustua kehenkään mieheen, kun ajattelen etteivät he takuulla haluaisi minua treffailla, jos tietäisivät todellisen kokoni...

Mikä teidän mielestänne olisi näistä paras vaihtoehto? Lataanko uusia kuvia, joissa lihavuuteni tulee paremmin esiin? Entä mitä mieltä olette vaihtoehdosta, että kerron ihan reilusti profiilitekstissäni olevani lihava? Tai mitä jos ilmoittaisin asian viestien vaihdossa? Silloin mies saisi vielä tilaisuuden perääntyä tapaamisesta, jos ylipaino on hänelle hyvin suuri "turn-off".

Olisi kivaa saada myös muilta naisilta vertaistukea! Oletko sinä kokeillut deittiappien käyttöä lihavana? Saitko sovelluksien (tai oikean elämän) kautta ilkeää palautetta painostasi? Olisiko sinulla antaa minulle jotain vinkkejä? 🙂

Ja vielä lopuksi: pyydän, että keskustelu voisi pysyä asiallisena! Tiedän kyllä, että keskustelun aloitus AV -palstalla aiheilla "deittailu" ja "lihava nainen" on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Asia on kuitenkin minulle tärkeä, joten siksi tein tämän aloituksen.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava mies hakusessa.

Noita koneellaan olevia teekkareja olisi tuolla tusina naapurissa.

Vierailija
22/106 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon näkee pareja, missä nainen on lihava. Ei siis mitenkään erikoista.

Mä olen ollut vuosia saman miehen kanssa. Hän sattuu olemaan komea ja pitkä, sellainen aika yleisesti naisten mieleen. Jopa toiveammatissakin...

Olen ollut pulska ja lihava, laihduttanut ja jojoillut, mutta mies ei ole häipynyt minnekään. Huvittavaa on ollut seurata, kuinka hänelle olisi ollut tarjolla iso liuta kauniita naisia, jotka olisivat mielellään "pelastaneet" miehen mun kynsistä. Yksikin sen entinen työkaveri roikkui pitkään perässä ja yritti lähestyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava mies hakusessa.

Noita koneellaan olevia teekkareja olisi tuolla tusina naapurissa.

Niin joo, tietty jos ap haaveilee jostain six-pack chadista niin sitten kannattaa ehkä miettiä uudelleen.

Vierailija
24/106 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kokki nyt vapaa.

Vierailija
25/106 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta ehkä lataisin kokovartalokuvia

Voihan se lihavalmisteita käydä valokuvaajalla otattamassa itsestä edustavat kuvat. Kannattaa hyväksyä itsensä. Siitä alkaa muutos.

Autocorrect: lihava eikä lihavalmisteita. Tulee muuten kallis karjalanpaisti jos sen vielä kuvaamossa kuvataan.

Vierailija
26/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen avaus. Olen itse mennyt pitkän suhteen jälkeen tinderiin joulukuussa. Olen 163 cm ja 83 kg.

Laitoin vain kasvokuvia ja yhden missä näkyy esim käsivarttani joka on paksuhko.

Ehdin käydä kolmilla treffeillä kunnes tärppäsi ja löysin miehen jota tapailen nyt vakavammin.

Jos vielä jatkan Tinderisssö jossain kohtaa, aion laittaa myös yhden kokovartalokuvan. Itselleni painolla ei ole suurta merkitystä, tapailukumppanikin tukeva. Minulla on myös hyvä itsetunto ja ajattelen olevani kaikin puolin mainio saalis.

Haluan kuitenkin karsia matcheista jo valmiiksi ne joille paino on tärkeää. Suosittelen että laitat yhden kokovartalokuvan ja sen jälkeen unohdat koko asian. Olet upea ja varmasti myös Tindermiehet huomaavat sen.

Vierailija
27/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eräällä deittisivustolla vähän aikaa kuvaton profiili, jossa kerroin muiden asioiden lisäksi sen, että olen xl-kokoa. Ajattelin, että en saa yhtään viestiä, kun vielä satun asumaan aika kaukana isommista kaupungeista. Mutta miehet on yllättävän aktiivisia ja on paljon niitä, joita ei kilot haittaa, tai jotka suorastaan toivovat, että nainen ei ole laiha.

Ehkä paras on tosiaan laittaa kokovartalokuva, siitähän se muotosi käy ilmi ja saat vastauksia niiltä, joiden silmää miellytät. Ja niitä on varmasti paljon, usko pois. Onnea etsintään, ap!

Vierailija
28/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua laittaa kokovartalokuvaa profiiliin, niin silloin kannattaa ilmoittaa oma pituus ja paino. Näin vastapuoli voi tehdä omat ratkaisunsa, että pistääkö kortin oikealle vai vasemmalle. Mutta kyllä se vartalokuvattomuus profiilissa samalla vihjaa myös siitä, että henkilö on ylipainoinen..

Vierailija
29/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipainon ylläpitäminen niin tärkeä asia ettet voi laihduttaa ja elää terveemmin?

Vierailija
30/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilonsa täytyy vaan kantaa. Kaljuuntuvilla miehillä vastaava asia. Ei sitä voi eikä kannata yrittää piilotella.

No en sanoisi ihan samaksi asiaksi. Lihavuus on myös terveysongelma, ja se poistuu ihan yksinkertaisesti vähemmän syömällä. Täten lihavuus kertoo elintavoista, kaljuuntuminen ei. Niitä kiloja ei täydy kantaa, jos ei halua.

Vierailija
31/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava nainen ei halua lihavaa miestä- Joten yritä huijata miehiä vaan äläkä näytä vartalo kuvia itsestäsi. Kapeat kasvot vaan esillä ja ole suorapuheinen ja pyydä komeita urheilullisia miehiä treffeille koska ne etsii panoseuraa ja panee kyllä lihavaa naistakin mieluusti. 

Normaali juttu on että lihava nainen ei kelpuuta edes hiukan lihavaa miestä vaan tulee pakit. Painan noin 80kg ja monet 165cm 70 kg naiset sanoneet että olen läski ja pakit tullut.

Vierailija
32/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
33/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilonsa täytyy vaan kantaa. Kaljuuntuvilla miehillä vastaava asia. Ei sitä voi eikä kannata yrittää piilotella.

Kaljuus on geneettinen ominaisuus tosin, jonka voi halutessaan kuitata hiustensiirrolla tai pigmentaatiohoidolla. Osa valitsee kaljuuden, vaikka olisi rahaa hiushoitoihin.

Lihavuus taas kertoo elämänhallinnan ongelmista ja on yhteydessä vakaviin terveysongelmiin pitkittyessään. Lihavuus ihan konkreettisesti rajoittaa elämää tai tekee lähes kaikesta raskaampaa. Kaljuus on kosmeettinen asia. 

Vierailija
34/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa jälleen, että asiallinen keskustelu lihavuudesta on mahdotonta, sillä osa kommenteista kuulostaa siltä, kuin lihavuus olisi henkilökohtainen loukkaus kommentoijaa kohtaan.

Ap makuja on monia ja ellei altista itseään myös torjutuksi tulemiselle, niin ei myöskään löydä kumppania.

Vierailija
35/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon näkee pareja, missä nainen on lihava. Ei siis mitenkään erikoista.

Mä olen ollut vuosia saman miehen kanssa. Hän sattuu olemaan komea ja pitkä, sellainen aika yleisesti naisten mieleen. Jopa toiveammatissakin...

Olen ollut pulska ja lihava, laihduttanut ja jojoillut, mutta mies ei ole häipynyt minnekään. Huvittavaa on ollut seurata, kuinka hänelle olisi ollut tarjolla iso liuta kauniita naisia, jotka olisivat mielellään "pelastaneet" miehen mun kynsistä. Yksikin sen entinen työkaveri roikkui pitkään perässä ja yritti lähestyä.

Läheisriippuvainen beta ei eroa koskaan.

Vierailija
36/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kasvokuja ja treffeille. Jos mies ei hyväksy kehopositiivisyyttäsi, rikosilmoitus kunnianloukkauksesta ja seksuaalisesta-ahdistelusta. Helppoa, eikö olekin.

Vierailija
37/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli eräällä deittisivustolla vähän aikaa kuvaton profiili, jossa kerroin muiden asioiden lisäksi sen, että olen xl-kokoa. Ajattelin, että en saa yhtään viestiä, kun vielä satun asumaan aika kaukana isommista kaupungeista. Mutta miehet on yllättävän aktiivisia ja on paljon niitä, joita ei kilot haittaa, tai jotka suorastaan toivovat, että nainen ei ole laiha.

Ehkä paras on tosiaan laittaa kokovartalokuva, siitähän se muotosi käy ilmi ja saat vastauksia niiltä, joiden silmää miellytät. Ja niitä on varmasti paljon, usko pois. Onnea etsintään, ap!

Kiitos! Saanko kysyä, mitä deittisivustoa sinä käytit?

Ap

Vierailija
38/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellainen buduaari kuva. Siellä on lihaviakin kuvattuina.

Vierailija
39/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt juuri Tinderistä osaa sanoa (sitä ei vielä ollut omina deittailuaikoinani). Mutta aikoinaan onnistuin löytämään hyvän miehen netistä sillä, että olin alusta asti niin aito kuin osasin. Jo aloitusviestissä toin humoristisesti esiin todellisen tilanteeni ja myös huonot puoleni, ja varmaan se toimi niin että itselleni sopimattomat vaihtoehdot karsiutuivat heti alkuunsa.

Vierailija
40/106 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta ehkä lataisin kokovartalokuvia

Voihan se lihavalmisteita käydä valokuvaajalla otattamassa itsestä edustavat kuvat. Kannattaa hyväksyä itsensä. Siitä alkaa muutos.

Autocorrect: lihava eikä lihavalmisteita. Tulee muuten kallis karjalanpaisti jos sen vielä kuvaamossa kuvataan.

Jäi vielä harmittamaan tuo eilinen autocorrect-moka ja pyydän nyt anteeksi, ennen kuin kello on 23.

Kannustan sinua otattamaan kunnon kuvat. Valokuvaajat kuvaavat useimmiten työkseen ja etsivät nimenomaan niitä parhaimpia puolia kuvattavasta, jota korostaa. Voit keskittyä siihen, että hankit väreihisi sopivaa vaatetta päälle. Ja huomio: valokuvaaja voi sovittaessa kuvata vaikka ulkona. Ei kuvaajien osaaminen rajoitu studiopotretteihin. Ihmiset vain kysyvät niitä perinteisiä potretteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi