Mikä on mielestänne hyvä palkka?
Siis jos kuulette, että jollain on palkka esim. 3000, 4000, 5000, 7000, 10000? Niin mikä on sellainen, että ajattelette, että onpas hyvä.
Kommentit (57)
3000 euroa riittää ihan hyvin. Kyse on enemmän jo sitten menoista, jotka oikeastaan ovat kohdallani jo tarpeettomia tai liian helposti saatuja, jolloin en osaisi arvostaa enää niitä.
Riippuu menoista. Jos haluan tietynlaisen asunnon tietyltä alueelta, ja rahaa elämästä nauttimiseen, niin palkka pitää olla suhteessa siihen. 7-8k riittänee.
Sanon, että noin 4000€ brutto, koska se on aika lailla lääkärin bruttopalkka HUS:lla.
Hyvä palkka on sellainen, että siitä jää menojen jälkeen riittävästi säästöön. Joten riippuu menoista ja säästötavoitteesta.
Minua kiinnostaa vain se kuinka isoa porukkaa sillä palkalla elättää. Hyvä palkka on suhteellista
n. 3000e, niin ettei tarvitse ruokakaupassa laskea joka euroa.
3000€ ei ole mielestäni vielä mikään erityisen hyvä, keskipalkkahan se Suomessa on. Ehkä 4500-5000€ ja siitä ylöspäin voi sanoa hyväksi palkaksi.
Palkan suuruus riippuu tietenkin työstä ja sen tuloksesta. Jostain työpanoksesta 3000 € on liikaa ja jostain toisesta 10 000 on liian vähän.
Mitä sinä maksaisit henkilöille, joista toinen kaivaa lapiolla ojaa 30 metriä päivässä ja toinen 150 metriä samanlaiseen maaperään?
Itsellä on palkka vajaa viisi tonnia, niin pitäisi yli kuutta tonnia hyvänä.
En osaa sanoa, mutta kaikki tuntuu menevän mitä tienaan olis se sitten 2000€/kk tai 5000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on palkka vajaa viisi tonnia, niin pitäisi yli kuutta tonnia hyvänä.
Mä pistäisin hyvän palkan rajaksi 8000. Progressio syö niin saamaristi. Meillä on miehen kanssa bruttopalkoissa 2500 euron ero ja netossa eroa vain tonni. Joskus aina mietityttää heittää hanskat tiskiin ja mennä duunarihommiin, ei tarvis työasioita illalla ja viikonloppuna miettiä. Mutta toisaalta oishan sellanen toistotyö ihan suunnattoman tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Palkan suuruus riippuu tietenkin työstä ja sen tuloksesta. Jostain työpanoksesta 3000 € on liikaa ja jostain toisesta 10 000 on liian vähän.
Mitä sinä maksaisit henkilöille, joista toinen kaivaa lapiolla ojaa 30 metriä päivässä ja toinen 150 metriä samanlaiseen maaperään?
Maksaisin parikymppiä metriltä.
3000 €/kk neljän päivän työviikosta ja viikkotuntimäärä ois 35. On sen verran rankka duuni tai ois jos oisin työelämässä.
Kyllä se 3000 olisi jo kova. En oo ikinä saanut sellaista palkkaa, vaikka vaativaa työtä olen tehnyt. Tosin en vuosissa vielä niin pitkään, mutta kuitenkin.
Jo 3000e on semmoinen summa mihin itse voisin olla tyytyväinen.