Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan "rikkoa jää"?

Vierailija
27.02.2023 |

Siis sosiaalisissa tilanteissa, uusia ihmisiä tavattaessa. Mikä ihmeen "jää" mukamas on ihmisten välissä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään avanto, että päästään pilkkimään?

Vierailija
2/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on saari valtameressä. Kylmän sodan vuoksi se meri on jäätynyt. Hyvinä rauhan aikoina ei mitään jäätä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat ventovieraidenkin seurassa heti kuin vanhan ystävän. Useimmat eivät.

Vierailija
4/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin ihan jäässä tavatessani uusia ihmisiä. Kyllä siinä tarvitaan ahtojään rikkomista.

Vierailija
5/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli toinen on luonteeltaan kylmä kuin jäävuori, on hyvä ns. "rikkoa jää", jotta saadaan edes jonkinlaista vastavuoroisuutta keskusteluun. Kaksi mykkää ja kylmäkiskoista tapausta ei kauheesti juttele, eikä pääse tutustumisessa eteenpäin.

Mitäs pitää tehdää silloin, kun toinen vaan "istuu kuin mykkä paska"? 

:D

Vierailija
6/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin ihan jäässä tavatessani uusia ihmisiä. Kyllä siinä tarvitaan ahtojään rikkomista.

JÄÄSSÄ? Niin, saattaahan uusien ihmisten tapaaminen olla kankeaa, kömpelöä, tukalaa,... mutta jostain syystä siitä käytetään juurikin JÄÄ-sanaa.

ap

Vierailija
7/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi annetaan rukkaset tai heitetään lusikka nurkkaan tai jätetään kuin nalli kalliolle? Se on kielikuva.

Vierailija
8/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikuva siitä, että jos haluaa päästä veteen käsiksi (sujuvaan ja soljuvaan keskusteluun) on ensiksi rikottava veden peittävä jääkerros.

Vierailija
9/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilla kepillä jäätä. Rikkoa erillisyyden kupla. Rikkoa kylmä jää, tulee kiva ilmapiiri.

Vierailija
10/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on engelskaa. Break the ice. Vertaa esim. in the long run - pitkässä juoksussa = pitkällä tähtäimellä. Onhan näitä.

Vierailija
11/11 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on engelskaa. Break the ice. Vertaa esim. in the long run - pitkässä juoksussa = pitkällä tähtäimellä. Onhan näitä.

Oikea muoto on "pitkällä tähtäyksellä". Jossain vaiheessa vääntynyt jonkun vääräleuan keksimänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi