Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät ymmärrä niitä, joilla on psykoosisairaus? Ei silloin ole työkykyinen.

Vierailija
27.02.2023 |

Oma äitikin haaveilee koko ajan että menisi töihin vaikka viimeksi kun olin 15h/vko kaupassa töissä näin siitä pinajaisia ja jouduin stressistä psykoosiin ja osastolle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kykenevät hyvällä lääkityksellä ja terapialla toipumaan ja pärjäämään ihan haastavassakin työssä. Ei psykoosisairauden tarvitse olla maailmanloppu. Mutta sitoutumista hoitoon se vaatii.

Vierailija
2/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset kykenevät hyvällä lääkityksellä ja terapialla toipumaan ja pärjäämään ihan haastavassakin työssä. Ei psykoosisairauden tarvitse olla maailmanloppu. Mutta sitoutumista hoitoon se vaatii.

Mä olen käynyt hoidossa 5v säännöllisesti melkein joka viikko ja otan lääkkeeni aamuin illoin. En silti pärjää vaan ahdistusta ja masennusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei töitä tee, niin ei sen syömäänkään pidä. Ok, jos elät ilman tukia. Esim. sijoitusten turvin.

Vierailija
4/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ei töitä tee, niin ei sen syömäänkään pidä. Ok, jos elät ilman tukia. Esim. sijoitusten turvin.

Eipä toimi Suomessa noin. Ja ei kukaan mua palkkaa kun mulla on harhoja :D

Vierailija
5/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt hoidossa 5v säännöllisesti melkein joka viikko ja otan lääkkeeni aamuin illoin. En silti pärjää vaan ahdistusta ja masennusta on.

Kyllä jotain pitäisi tehdä kaiken saamansa eteen 🤔

Vierailija
6/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus ja masennus ovat eri sairauksia kuin psykoosi, ja työkyky arvioidaan muilla kriteereillä.

Psykoosissa ollessa ei todellakaan ole työkykyinen. Psykoosien välillä voi ehkä olla, jos sattuu hoito toimimaan ja on sopiva työ, mikä se nyt sitten oliskaan.

Vierailija
7/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus ja masennus ovat eri sairauksia kuin psykoosi, ja työkyky arvioidaan muilla kriteereillä.

Psykoosissa ollessa ei todellakaan ole työkykyinen. Psykoosien välillä voi ehkä olla, jos sattuu hoito toimimaan ja on sopiva työ, mikä se nyt sitten oliskaan.

Jep. Mulla on psykoosisairaus johon liittyy ahsistus ja masennus (skitsoaffektiivinen). Ja harhoja on muutenkin kun psykoosissa. Esimerkiksi harhaluuloisiutta.

Vierailija
8/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyl ihan hirveetä olla tuollaisen äiti....

Vierailija
9/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kyl ihan hirveetä olla tuollaisen äiti....

Miksi? Toivon että sun lapset ei sairastu, et vaikuta kauhean empaattiselta.

Vierailija
10/10 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotain pitäisi tehdä kaiken saamansa eteen 🤔

Ei tarvitse.

Mene muualle itkemään, aikuiset puhuu täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi