Miksi jotkut ihmiset hankkii henkilökortin passin sijaan?
Kommentit (60)
En tarvitse passia, mutta henkilökorttia tarvitsen esim noutaessani pakettia ja se kulkee kätevästi mukana.
Minulla on molemmat. Passi mukana vain ulkomaan matkoilla, henkilökortilla todistan muissa yhteyksissä. Toki se henkilökortti on mukana matkoillakin, aina lompakossa.
Ei pässiä tarvii kuin EU:n ulkopuolelle matkailevat varakkaat hyväosaiset...
Henkilökortti riittää matkustamiseen EU maissa jos ei tarvetta muualle.
En ole poistunut Suomesta 18 vuoteen.
Jos ei ole iän todistamiseen ajokorttia niin henkkari parempi lompakossa. Itse uusin samalla aina henkkarin ja passin.
ei ole kumpaakaa kuvaton kelakortti ainoastaan ja hyvin pärjää
Henkilöllisyyden todistamiseen käytän mielummin henkilökorttia.
Henkilökortti on mukava pitää aina mukana ja sillä pääsee matkustamaan kaikkiin niihin maihin, joihin minä vielä ehkä saatan matkustaa.
Ei ole tässä tarvetta matkustella valtamerten taa (hankin toki passin jos matkakohde vaatii) eikä ole ajokorttia, haluan että henkkari kulkee aina mukana kätevästi, joudun näyttämään sitä aika usein. Passi on turhan iso ja menee huonoon kuntoon kovassa käytössä, kokemusta on siitäkin.
Tuossahan ne syyt on tulleetkin, eli 1) jos ei matkusta ainakaan kaukomaille, vaan tarvitsee kotimaassa asiointiin virallisen henkilötodistuksen ja 2) kortti mahtuu lompakkoon tai vaikka kännykkäkoteloon.
En tarvitse passia mihinkään, henkilökortti kulkee mukana kätevämmin.
No mihin tarvitsen passia, kun satunnaisesti käyn ruotsin laivalla (enkä missään muualla) ja sielläkin riittää vaan henkilökortti?
Mulla on molemmat.
Henkilökortti kulkee koko ajan mukana puhelimen kuoressa muiden korttien kanssa ja passi on kotona kaapissa. Matkustaessa pidän molemmat mukana Euroopassakin. Toistaiseksi en oo hävittänyt henkilökorttia, mutta senkin varalta on hyvä olla passi, kun ajokorttia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
ei ole kumpaakaa kuvaton kelakortti ainoastaan ja hyvin pärjää
Ei ole tarvinnut sitten vaikkapa pankissa asioida?
Helpompi kuljettaa ja se onkin aina mukana, paitsi jos menen metsään kävelylle. On ollut hyvä, että onnettomuuden sattuessa (pari kertaa tapahtunut) on henkkarit mukana.
Minulla on passikin, vaikken sitä juuri koskaan käytä ja pidän huolta, että se vanhenee aina eri vuonna kuin henkilökortti.
Jokaisella on oltava passi, mutta passi on sen verran arvokas asiakirja, ettei sitä uskalla kuljettaa joka päivä mukava. Henkilöllisyyden todistamiseen riittää lompakkoon mahtava henkilökortti.
En tarvitse passia, miksi siis hankkisin?
Se kulkee helpommin lompakossa mukana. Teini haki juuri tuosta syystä henkilökortin kun ei käytä käsilaukkua.