Mitä on onnellisuus parisuhteessa?
Kommentit (18)
Onnellisuus on sitä, että toiselta ei vaadita mitään. Ollaan vaan rauhassa ja hyväksytään nekin piirteet toisessa, mitkä ei välttämättä ole omasta mielestä kivoja. Sama toisin päin.
- yhteistä elämää jo 37 vuotta -
Vakaus, tyyneys ja harmoninen rauha. Levollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että molemmilla on kaikin puolin hyvä olla suhteessa.
Arvelisin aivan samoin. Yksinkertaisesti näin.
Niinpää. Mitä se olisi....
Kun en ole keksinyt sitä, elän sinkkuna ja onnellisena.
Kiitollisuus. Kaikki ei ole täydellistä missään suhteessa, mutta voi olla onnellinen jos näkee sen mikä on hyvin ja on siitä kiitollinen.
Se että molempien toiveet ja elämänarvot kohtaa.
Molemmat saa parisuhteesta sen mitä tarvitsee, ilman valitusta, vaatimista, pakottamista, murjotusta.
Molemmat ymmärtää parisuhteen arvon eivätkä aiheuta toiselle tahallaan mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat saa parisuhteesta sen mitä tarvitsee, ilman valitusta, vaatimista, pakottamista, murjotusta.
Molemmat ymmärtää parisuhteen arvon eivätkä aiheuta toiselle tahallaan mielipahaa.
Hmm, joku alanuolittaja ei tykkää normaalista parisuhteesta. Miksi?
- Fyysinen, henkinen ja taloudellinen turva
- Huomioiminen ja arvostus
Siinäpä ne tärkeimmät. Itsestään selviä rakkautta ja intohimoa en edes maininnut, koska ilman niitä ei ole parisuhdettakaan, vaan kaverisuhde. Nuo mainitut taas puuttuessaan tekevät yhdessäolosta vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
- Fyysinen, henkinen ja taloudellinen turva
- Huomioiminen ja arvostus
Siinäpä ne tärkeimmät. Itsestään selviä rakkautta ja intohimoa en edes maininnut, koska ilman niitä ei ole parisuhdettakaan, vaan kaverisuhde. Nuo mainitut taas puuttuessaan tekevät yhdessäolosta vaikeaa.
Ehdoton ei draamailulle. Se ei ole intohimoa vaan epävakaan mielen tuotosta.
Ei vituta ihan hirveästi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, joku alanuolittaja ei tykkää normaalista parisuhteesta. Miksi?
Se on varmaan joku jonka mielestä kumppani on olemassa vain häntä varten ja hänen ei tarvitse osallistua. Näitähän tosielämässä valitettavasti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei vituta ihan hirveästi eikä ihan koko ajan.
Katsotaan yhdessä eteenpäin samaan suuntaan sen sijaan että vain tuijotettaisiin vastakkain toisiaan silmiin 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vituta ihan hirveästi eikä ihan koko ajan.
Valitsen tämän vaikka meinasin sanoa ensin jotain muuta.
Se että minulla on 300 000 euroa tilillä. Olisin masentunut jos ei olisi rahaa ja joutuisi kärvistelemään huonolla ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Se että minulla on 300 000 euroa tilillä. Olisin masentunut jos ei olisi rahaa ja joutuisi kärvistelemään huonolla ruualla.
Olen kateellinen. Anna mulle 5000e. Se riittäisi mun velat taputtelemaan ja elämäni laatu nousisi noin 200%
Puolison arvostaminen ja se että haluaa hänelle pelkkää hyvää. Itsekkyys ei kuulu onnelliseen parisuhteeseen.
Sitä että molemmilla on kaikin puolin hyvä olla suhteessa.