Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 1,5-vuotias rikkoo kyläpaikassa kaiken?

Vierailija
26.02.2023 |

Tai oikeastaan rikkoisi kaiken, jos talon isäntäväki ei ehtisi puuttua. Kysyn koska itsellä ei lapsia eikä kokemusta pienistä lapsista.
Sukulainen kävi kylässä reilu 1,5-vuotiaan lapsensa kanssa. Koko vierailu meni kirjaimellisesti lapsen perässä juoksemiseen. Lapsi ei ollut hetkeäkään paikallaan. Televisiota oltiin tökkimässä sormella, eläimiä ajettiin takaa, kaikkia mahdollisia tavaroita oltiin ottamassa käteen ja heittelemässä. Lapsen huoltaja ei mielestäni vahtinut lapsen tekemisiä tarpeeksi, vaan jouduin itse kulkemaan koko ajan perässä ja ottamaan lapsen käsistä pois tavarat, jotka olisivat menneet rikki.
Oli todella raivostuttava vierailu ja toivon, että seuraava kyläily tapahtuu vasta sitten, kun lapsi on jo hieman isompi.
Joskus on tullut harkittua lasten hankintaa, mutta kyllä tällaisen vierailun jälkeen lisääntymishalut ovat taas täysin nollissa.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käytös on normaalia, mutta vanhemman ei. Ei ole isäntäväen tehtävä vahtia lasta, vaan vanhemman.

Vierailija
2/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen käytös on normaalia, mutta vanhemman ei. Ei ole isäntäväen tehtävä vahtia lasta, vaan vanhemman.

Nimenomaan näin. En kutsuisi enää tuollaisia kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on aina vaivaa - mutta myös paljon iloa.

Vierailija
4/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ei huolehdi jälkikasvusta niin voit hyvin komentaa ja siirtää lapsen pois tilanteesta. Ja sitten pyydät vanhempia huolehtimaan ettei lapsi riko mitään.

Meillä on 4 lasta ja 3 lastenlasta sekä lauma ystävien lapsia eikä ikinä ole siirretty tai piiloteltu mitään lasten ulottuvilta. Eikä yhtään tavaraa ole koskaan rikottu kuluneiden 41v aikana.

"Pahinta" taisi olla kuopuksen 1,5v:nä kukkamaljakkoon pudottama pullanpala mikä pilaantui 2 päivässä ja haisi kammottavalta😂

Vierailija
5/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollainen lapsi olisi syytä pitää valjaissa. Ei lemmikinkään anneta juosta vapaana jos se rikkoo kaikki paikat.

Vierailija
6/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy lapsi. Vanhemmat eivät tunnista oireita.

Vierailija
7/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollainen lapsi olisi syytä pitää valjaissa. Ei lemmikinkään anneta juosta vapaana jos se rikkoo kaikki paikat.

Sulla oisi lapsi aina valjaissa, minne ikinä menettekin, niinkuin koira. Joopajoo.

Lapsia kasvatetaan olemaan sörkkimättä toisten tavaroita. Opetetaa, neuvotaan, johdatellaan pois vaarasta.

EI kuskata kuin eläintä narussa.

Vierailija
8/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1-2 vuotiaiden ryhmässä töissä., siellä ne taapertaa eri suuntiin ja vetää kaiken mahdollisen kaapeista, laatikoista ja seinältä. Siinä saa olla nopeajalkainen, että ehtii kaikkialle.

Oon aina ihan puhki perjantaisin

Vierailija
9/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia vanhemmuutta tuollainen.

Vierailija
10/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oisi lapsi aina valjaissa, minne ikinä menettekin, niinkuin koira. Joopajoo.

Lapsia kasvatetaan olemaan sörkkimättä toisten tavaroita. Opetetaa, neuvotaan, johdatellaan pois vaarasta.

EI kuskata kuin eläintä narussa.

Hyvinpä se opettaminen, neuvottelu ja johdattelu on onnistunut tässäkin tapauksessa.

Vierailija
11/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepsy lapsi. Vanhemmat eivät tunnista oireita.

ahaa, sulla on siis etätutkimisen jalo taito, montako opinto vuotta, mikä titteli, mitä veloitat?

Pieni lapsi tutkii, maistelee ja haistelee, katselee ja kokeilee! Vanhemmissa tässä on vika kun eivät kyläpaikassa ohjaa lastaan ja ota pois, tai anna "omia" tavaroita tutkittavaksi!

Vierailija
12/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku vanhemmille rikkoutuneista tavaroista ja porttikielto, kylään ei ole asiaa enää tekemään vahinkoa jos ovat niin lapasia etteivät saa pidettyä lasta kurissa sen vertaa.

Vierailija
13/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä se opettaminen, neuvottelu ja johdattelu on onnistunut tässäkin tapauksessa.

Etkö ymmärtänyt lukemaasi, vanhemmat EIVÄT tehneet sitä siellä kyläpaikassa, antoivat mellastaa!

"Lapsen huoltaja ei mielestäni vahtinut lapsen tekemisiä tarpeeksi, vaan jouduin itse kulkemaan koko ajan perässä ja ottamaan lapsen käsistä pois tavarat, jotka olisivat menneet rikki."

Vierailija
14/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on normaali, hänen vanhempansa eivät ole. Vanhempien on vahdittava tuon ikäistä koko ajan.

Vierailija
15/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just pahin ikä, kun lapsi ei vielä ymmärrä tarpeeksi, ja tekee just tuota, että repii alas kaiken irti lähtevän jos ei vahdi. Kyllä se menee siitä ohi, mutta tuon ikäisen kanssa ei kyllä ole kiva kyläillä. Kotona pystyy järjestämään niin ettei lapsen ulottuvilla ole miyään hajoavaa, mutta kylässä vanhempien pitää tietenkin vahtia, ettei lapsi sotke ja hajota paikkoja.

Vierailija
16/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 1-2 vuotiaiden ryhmässä töissä., siellä ne taapertaa eri suuntiin ja vetää kaiken mahdollisen kaapeista, laatikoista ja seinältä. Siinä saa olla nopeajalkainen, että ehtii kaikkialle.

Ei siellä tarvitse ehtiä jokapaikkaan, anna niitten lapsien tutkia niitä tavaroita. Näin he opettelevat!

Vähän tavaroita esillä, välillä laulua ja taas uutta lelua esille, vanha piiloon. Älä turhaan säntäile!

Vierailija
17/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt lukemaasi, vanhemmat EIVÄT tehneet sitä siellä kyläpaikassa, antoivat mellastaa!

"Lapsen huoltaja ei mielestäni vahtinut lapsen tekemisiä tarpeeksi, vaan jouduin itse kulkemaan koko ajan perässä ja ottamaan lapsen käsistä pois tavarat, jotka olisivat menneet rikki."

Millä lailla se on opettamista,  neuvottelua ja johdattelua, jos lasta joutuu koko ajan estämään esimerkiksi ottamalla lapsen käsistä pois tavaroita?

Vierailija
18/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö 3.5 v ja poika 1.5, eikä kumpikaan ikinä ole ollut tuollainen rikkoja. Ja jos olisi ollut, olisi puututtu hyvin tiukasti ja napakasti. Pojalla 1.5 v tosin taipumus tulla esim. kyläpaikoissa ihmisten syliin ja jäädä onnellisena isäntäväen syliin möllöttämään. Tästä olen joutunut aina varmistamaan, että onko ok sillä kaikki eivät tietenkään tykkää pikku tahmatassun halailuista. 

Vierailija
19/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole kaapit salvassa ja portteja/aitoja kulkuesteinä?

Vierailija
20/152 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten normaalia, mutta vanhempien tehtävä on valvoa lasta ja kyllä kylässä ollessa voi opettaa jopa istumaan paikoillaan. Itse olisin koko perheen heittänyt ulos siinä vaiheessa kun olisin huomannut ettei vanhempia kiinnosta katsoa jälkikasvunsa perään. Omani olen vahtinut aina, ihan mummoloissakin etteivät mitään hajota, kun tiedän ettei heillä ole pieniä lapsia ja näin ollen koti ei ole pienille lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi