Nainen, onko sinua ahdisteltu seksuaalisesti julkisella paikalla? Nostitko syytteet?
Mitä tapahtui, oliko mies jurrissa vai muuten vaan törkeä?
Kommentit (82)
Ensimmäisen kerran olin kahdeksan, kun mies ahdisteli seksuaalisesti. Yritti houkutella mukaansa. Pääsin onneksi pakoon. Ei siitä mitään ilmoitusta tehty, mutta asia tulee mieleen yhä toisinaan, vaikka siitä on jo yli kaksikymmentä vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään, saati uskonut, jos olisin kertonut. Valitettavasti edelleen näissä asioissa uhria syyllistetään, vähätellään, tekijää suojellaan....
Mutta silti kehenkään ei missään tilanteessa saa koskea ilman lupaa ja sitä on kaikkien osattava kunnioittaa myös kännissä
Naisethan haluaa sellaisen miehen joka pussaa ilman mitään nössöä luvan kysymistä? Määrätietoisen miehen? Miten se menee yksi yhteen sen kanssa että lupa pitäisi olla, jos luvan utelemista kuitenkin koetaan mieheltä epämiehekkäänä tekona?
-mies
Miten niin haluaa? Minä ainakin ehdottomasti haluan miehen, joka kysyy luvan. Ainakin ekalla kerralla. Ja minusta se on miehekästä. Toisin kuin naisen pitäminen yhtenäisenä massana, minusta se kertoo tyhmyydestä, mikä on äärimmäisen epämiehekästä.
No mä olen kyllä sellaista eniten kuullut naisilta , että se luvan kysyminen vaikkapa ensisuudelmaan, koetaan naisten puolesta epävarmuutena ja siten ei-toivottuna. Ehkäpä olet tilastollinen poikkeus.
Tai sitten olemme kaikki yksilöitä. Joilla on erilaisia mielipiteitä, eikä meitä kannata ollenkaan niputtaa yhteen.
Eikös naiset ja miehet ole tasavertaisia? Miksi juuri miehen pitää kysyä sulta lupaa? Miksi et itse kysy lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään, saati uskonut, jos olisin kertonut. Valitettavasti edelleen näissä asioissa uhria syyllistetään, vähätellään, tekijää suojellaan....
Mutta silti kehenkään ei missään tilanteessa saa koskea ilman lupaa ja sitä on kaikkien osattava kunnioittaa myös kännissä
Naisethan haluaa sellaisen miehen joka pussaa ilman mitään nössöä luvan kysymistä? Määrätietoisen miehen? Miten se menee yksi yhteen sen kanssa että lupa pitäisi olla, jos luvan utelemista kuitenkin koetaan mieheltä epämiehekkäänä tekona?
-mies
Miten niin haluaa? Minä ainakin ehdottomasti haluan miehen, joka kysyy luvan. Ainakin ekalla kerralla. Ja minusta se on miehekästä. Toisin kuin naisen pitäminen yhtenäisenä massana, minusta se kertoo tyhmyydestä, mikä on äärimmäisen epämiehekästä.
No mä olen kyllä sellaista eniten kuullut naisilta , että se luvan kysyminen vaikkapa ensisuudelmaan, koetaan naisten puolesta epävarmuutena ja siten ei-toivottuna. Ehkäpä olet tilastollinen poikkeus.
Tai sitten olemme kaikki yksilöitä. Joilla on erilaisia mielipiteitä, eikä meitä kannata ollenkaan niputtaa yhteen.
Eikös naiset ja miehet ole tasavertaisia? Miksi juuri miehen pitää kysyä sulta lupaa? Miksi et itse kysy lupaa?
Sen pitää kysyä lupaa, joka haluaa koskettaa. Tottakai minä kysyisin lupaa, jos kävisin suutelemaan uutta ihmistä. En ole ikinä niin tehnyt, mutta todellakin kysyisin luvan. Ja ehdottomasti odotan, että minulta kysyttäisiin lupa.
Minua on ahdisteltu vaikka kuinka monta kertaa ja joka kerta olen mennyt "lukkoon" enkä ole osannut toimia oikein. Jälkikäteen kauhea olo ja itku, mutta tilanteessa olen aina vain jähmettynyt. Vain kerran ahdistelijana on ollut suomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään naista, jota ei olisi seksuaalisesti ahdisteltu. Myös julkisilla paikoilla. Suurimmalla osalla kokemukset olleet 13- 25- vuotiaana. Onneksi tästä nykyään ääneen puhutaan. Vihdoinkin.
-Nainen, 50 v.-
Mitä hittoa nainen 50 v :D ai että on tosi yleistä ahdistella naisia, mutta päivänä jona nainen täyttää 26, loppuu ahdistelukokemukset merkittävästi? Ei kukaan eivätkä ahdistelua harrastavatkaan ihmiset osaa erottaa ketkä on vaikka 24-vuotiaita ja ketkä 26 tai 28. Mitä sää nyt selität siinä? Mitä yrität todistaa? Aivan ihme kommentti kyllä.
Tyhmä. Pointti oli se, että uhreja ovat nuoret tytöt. Oma kokemus on se, että yleisimmin selkeästi alaikäiset. Mutta sinusta seksuaalirikokset lapsia kohtaan ovat ihan hieno juttu. Aika moni niihin kyllä on Suomessa syyllistynytkin.
Tyhmä. Missä sanoi että minusta seksuaalirikokset lapsia kohtaan ovat ihan hieno juttu? Tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään naista, jota ei olisi seksuaalisesti ahdisteltu. Myös julkisilla paikoilla. Suurimmalla osalla kokemukset olleet 13- 25- vuotiaana. Onneksi tästä nykyään ääneen puhutaan. Vihdoinkin.
-Nainen, 50 v.-
Mitä hittoa nainen 50 v :D ai että on tosi yleistä ahdistella naisia, mutta päivänä jona nainen täyttää 26, loppuu ahdistelukokemukset merkittävästi? Ei kukaan eivätkä ahdistelua harrastavatkaan ihmiset osaa erottaa ketkä on vaikka 24-vuotiaita ja ketkä 26 tai 28. Mitä sää nyt selität siinä? Mitä yrität todistaa? Aivan ihme kommentti kyllä.
Tyhmä. Pointti oli se, että uhreja ovat nuoret tytöt. Oma kokemus on se, että yleisimmin selkeästi alaikäiset. Mutta sinusta seksuaalirikokset lapsia kohtaan ovat ihan hieno juttu. Aika moni niihin kyllä on Suomessa syyllistynytkin.
Tyhmä. Missä sanoi että minusta seksuaalirikokset lapsia kohtaan ovat ihan hieno juttu? Tyhmä.
Miksi sitten tartut kommentissa, jossa puhutaan lapsiin kohdistuneista rikoksista, juuri tuohon kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nainen, 50 v.-
Sivusta: se ei ole vain yhden tai kahden ihmisen kokemus. Ihan tilastollisestikin seksuaalirikolliset valikoivat uhreiksi suhteellisesti enemmän alaikäisiä. Kai siinä haetaan puolustuskyvyttömyyttä. Kyllä tämän pitäisi olla ihan yleistä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nainen, 50 v.-
Sivusta: se ei ole vain yhden tai kahden ihmisen kokemus. Ihan tilastollisestikin seksuaalirikolliset valikoivat uhreiksi suhteellisesti enemmän alaikäisiä. Kai siinä haetaan puolustuskyvyttömyyttä. Kyllä tämän pitäisi olla ihan yleistä tietoa.
Vai sivusta. Kerrotko mistä päättelit, että seksuaalirikokset lapsia kohtaan ovat minusta hieno juttu?
Väitetään, että ei tiedetä yhtäkään naista, jota ei olisi seksuaalisesti ahdisteltu pääasiassa 13-25-vuotiaana. Kun siihen kommentoi seksuaalisen ahdistelun ollessa noin yleistä kyseisessä ikäryhmässä (kaikkia ahdisteltu) ei ahdistelu lopu sitten kyllä tasan tuohon kahteenviiteen? Luulisi että melkein kaikilla vähän päälle kaksvitosillakin on sitten aivan himmeesti ahdistelukokemuksia.
Rautalangasta: Jos pyöreästi KAIKKIA (tunnettuja) naisia ahdistellaan ikävuosina 13-25 niin kyllä heitä ahdistellaan erittäin yleisesti yli 30-vuotiaiksi ja siitäkin yli sitten. Kun ahdistelu on kerran niin yleistä ja kohteiksi joutuvat nuorina kaikki.
Mutta tämä pohdinta nyt ei missään vaiheessa HYVÄKSYNYT alaikäisten ahdistelua, vähä-älyinen.
On risteilyllä ollessa alakertaan tartuttu ohi kävellessä (tuntematon miesporukka, tekivät samaa muillekin), keikalla/baarissa tartuttu perseeseen tai muualle ja kadulla huudeltu ja vislattu perään. Kerran ohikulkeva pyöräilijä ajoi viereen ja uhkasi raiskata ja ajoi pois. Ja tässä toki vain osa tilanteista ja olen ihan tavallisen näköinen, että kyllä tätä tapahtuu. Yhtään ilmoitusta en ole tehnyt, enkä näitä ahdistelijoita tuntenut, eikä niitä olisi poliisikaan löytänyt.
Ei, mutta pari kertaa on ollut hämmennystä ilmassa. Yleensä kännissäkin miehet on ollut mielestäni kohteliaita, vaikka hieman pelottavia. Kerran hämmennyin kun minua nuoremmat teinipojat huutelivat todella epäasiallisia kommentteja. Vähän kuin kuulisi taaperon kiroilevan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, silloin kun olin lapsi ja alaikäinen. En uskaltanut kenellekkään puhua. Useimmissa tapauksissa miehet olivat ihan selvinpäin.
Sama. Olen hämmentynyt, ettei täällä ole enemmän kommentteja, jotka puhuisivat siitä, että se on arkipäivää. Kavereilleni ja minulle tuli näitä äijiä häiritsemään jatkuvasti. Sitten vielä parikymppisenä erilaista häirintää tapahtui niin paljon, etten osaa laskea kertoja. Kerran esim istuin baarissa kavereiden kanssa, ja purtiin takapuolesta. On myös tanssilattialla lääpitty. Jne. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ahdisteltu, mutta nostin syytteen silti...
Se on sana-sanaa vastaan ja minulla on enemmän "todistajia"
Miksi sä syytteen nostit jos ei kerran ahdistelua tapahtunut?
Huvin vuoksi. Se on kivaa kun miehiltä menee maine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Sen pitää kysyä lupaa, joka haluaa koskettaa. Tottakai minä kysyisin lupaa, jos kävisin suutelemaan uutta ihmistä. En ole ikinä niin tehnyt, mutta todellakin kysyisin luvan. Ja ehdottomasti odotan, että minulta kysyttäisiin lupa.
Et siis halua koskettaa. Miksi edes tapailet miehiä?
Vierailija kirjoitti:
On miesvihaa olettaa, että ahdistelija on aina mies ja syyllinen nainen.
Juu, nainenhan se syyllinen on. Freudilainen lipsahdus much?
18-64v suomalainen nainen keskimäärin 163 cm ja 72 kg
Tämä vähentää tehokkaasti valkoisten miesten ahdistelua, mutta ei vaikuta juurikaan tummien miesten ahdisteluun. Osa tummista jopa innostuu enemmän.
Silti julkisesti syy on valkoisten miesten.
Jos haluatte valkoisten lisäksi suojautua tummilta niin pitää se tumma kaapu laittaa ylle tai mikä lie onkaan.
Teininä yksi vanha pappa ahdisteli ja kouri minua. Olin todella kauhuissani ja liian nuori ymmärtämään, että mitä hän teki oli rikos. Vieläkin lähes oksettaa kun ajattelen tilannetta.
Kyllä on ja useamman kerran. En ole kertonut viranomaisille.
10 miestä vastaan minä
Lisäksi yksi tyyppi seurasi 3 kuukautta, soitteli kotiin, yritti saada koulumatkalla auton kyytiin.
Ja yhdessä tanssiravintolassa olin miehen ja seinän välissä, mies suuteli väkisin. 20 min. ainakin kesti, että pääsin pois.
Yksi mies on myös lyönyt minua 2 kertaa.
Muita juttuja on myös. Yksikään juttu ei ole mennyt viranomaisille.
Minulle on huudeltu, paljastettu sukuelin, työnnetty yllättäen kädet housuihin. Kaikki naiset ovat kokeneet jotain vastaavaa, eikä juuri kukaan miehistä ole joutunut teoistaan vastaamaan. Tuntuu todella älyttömältä, miten huolissaan jotkut ovat olevinaan aiheettomista syytöksistä, kun reaalitodellisuutta on se, että yli 90 prosenttia seksirikoksista ei johda edes rikosilmoitukseen, syytteestä tai tuomiosta puhumattakaan.