Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, onko sinua ahdisteltu seksuaalisesti julkisella paikalla? Nostitko syytteet?

Vierailija
25.02.2023 |

Mitä tapahtui, oliko mies jurrissa vai muuten vaan törkeä?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksististä AP:ltä olettaa että ahdistelija olisi mies. Nainen voi ihan yhtä hyvin syyllistyä ahdisteluun.

Vierailija
2/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut ihan sama. Siitä on jo sata vuotta eikä mua enää kiinnosta.

Jotenkin asennoidun nuorena jo lähtökohtaisesti niin, että jotkut miehet on semmosia. Ja olin varovainen liikkumisissani jossain määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vihelletään perään, mutta tykkään siitä.

Vierailija
4/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nostanut syytettä, sillä syytteen voi nostaa vain syyttäjä enkä työskentele sellaisena.

Vierailija
5/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasuomalaisten miesten toimesta kyllä, ulkkismiehet tulee muuten vaan juttelemaan ja osaavat olla sentään kohteliaitakin.

Vierailija
6/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ahdisteltu, mutta nostin syytteen silti...

Se on sana-sanaa vastaan ja minulla on enemmän "todistajia"

Vierailija
7/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui niinä vuosina kun sitä ei pidetty kovin ihmeellisenä asiana.

Enkä tainnut mitään traumoja siitä saada.

Vierailija
8/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere keskusta yökerho (TE keskuksen alakerrassa päädyssä, sama rakennus), siitä on joitakin vuosia. Joku vanhempi ukko otti yhtäkkiä kaulasta kiinni takaa ja tunki seisov. osansa kiinni takamukseen. Kaikilla oli vaatteet, mutta tilanne oli todella paha. Hänen seurue jossa oli naisia ja toinen mies, vielä katsoi etäällä ja naureskeli. Seksuaalirikos on vakava asia. Lisäksi hänen kaveri tuli myöhemmin yrittämään iskua. Musiikki oli kovalla volyymilla ja kukaan ei olisi kuullut avunpyyntöjä. Samassa paikassa joku nuori nainen oksensi päälle eri kerralla, kun kopin alaosasta lensi. Älkää menkö yökerhoon ikinä jos haluatte välttyä vaikeuksilta. Tai sitten valitse joku ydinkeskustan sivussa oleva, ei pääkallopaikalla.

Vierailija
9/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä syytteen nostit jos ei kerran ahdistelua tapahtunut?

Vierailija
10/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Korjaan. "Hänen seurue jossa oli naisia ja toinen mies, vielä katsoi etäällä ja naureskeli." Siis yritin sanoa että koko seurue naureskeli ja itse tekijä.

Vierailija
11/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla pahin oli kun matkustin junassa ja siinä vastakkaisella penkillä istunut humalainen korsto alkoi jutella minulle. Itsekin olin kyllä humalassa, tulossa kaverin juhlista. Siinä asemani kohdalla olin nousemassa kun mies tarttui kiinni ja suuteli väkisin. En olisi mitenkään päässyt siitä irti jos ei olisi päästänyt, tooooooodella paljon vahvempi kuin minä tuolloin 50 kg tyttö. En kyllä mitään syytettä nostanut vaan lähdin menemään vähän täristen siitä sitten. Huhhuh... Mutta ei minua kiinnostanut sitä jäädä miettimään, nostakoon syytteen se joka kokee sen vakavampana tai jotain vakavampaa.

Vierailija
12/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihelletty perään (Suomessa) ja ihmetelty paidan läpi kuultavia rintoja rannalta tullessa (Espanja). En ole nostanut syytteitä.

Vierailija
13/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, silloin kun olin lapsi ja alaikäinen. En uskaltanut kenellekkään puhua. Useimmissa tapauksissa miehet olivat ihan selvinpäin. 

Vierailija
14/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdisteltu ja vuosien varrella niin monta kertaa etten edes muista.

Raitiovaunussa eniten perjantai- ja lauantai-iltoina.

Ahdistelija on ollut lähes poikkeuksetta humalassa tai aineiden vaikutuksen alla ja todella vastenmielinen.

Olen myös todistanut muiden naisten ahdistelua raitiovaunussa. Törkeää puhetta, lähentelyä, koskettelua jne.

Joskus kauan aikaa sitten joku ääliö runkkasi vieressäni bussin takapenkillä.

Bussipysäkillä on kommentoitu ulkonäköä tai takapuolen muotoa.

Konserteissa ahtaissa tiloissa on lääpitty ja työnnetty kättä takapuoleen.

Ruotsinlaivalla on väkisin yritetty raahata johonkin hyttiin.

Ja olen siis melko hiljainen nainen ja liikkunut aika vähän missään yöelämässä.

Vierailija
15/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei sillä väliä. Itselleni lähetetyt pippelinkuvat sen sijaan arkistoin siltä varalta, jos lähettäjä on joskus vaikka pörssiyhtiön toimitusjohtaja tai joku ministeri.

Vierailija
16/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä syytteen nostit jos ei kerran ahdistelua tapahtunut?

Harmitti, kun kukaan ei huomaa ja tule juttelemaan.

Naapurin  nainen saa mielestäni taas liikaakin huomiota miehiltä. Ja se on väärin.

Ehkä se oli kateutta.

Se myös harmitti, kun poliisi ei uskonut minua, jasain sakot kunnianloukkauksesta. Valitin asiasta Hoviin, ja sain niiltä miessioilta vilä lisää maksettavaa vastapuolen asianajokulujen verran.

Epäreilua. Se sika ei suostunut maksamaan edes omia asianajokulujaan.

Vierailija
17/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella rajusti baarissa. Olin aivan hämmentynyt, kun kävi käsiksi. Toistui myöhemminkin samassa paikassa, kun olin veskistä tulossa niin yllätti vastenmielisesti. Oksettavaa.

Vierailija
18/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo julkiset liikennevälineet ovat aika pelottavia yöllä.

En enää mielelläni liiku niillä iltaisin.

Vierailija
19/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miesvihaa olettaa, että ahdistelija on aina mies ja syyllinen nainen.

Vierailija
20/82 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdisteltu, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään, saati uskonut, jos olisin kertonut. Valitettavasti edelleen näissä asioissa uhria syyllistetään, vähätellään, tekijää suojellaan....

Mutta silti kehenkään ei missään tilanteessa saa koskea ilman lupaa ja sitä on kaikkien osattava kunnioittaa myös kännissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi