Nainen, onko sinua ahdisteltu seksuaalisesti julkisella paikalla? Nostitko syytteet?
Mitä tapahtui, oliko mies jurrissa vai muuten vaan törkeä?
Kommentit (82)
Mies voi ahdistella seksuaalisesti myös miestä ja myös nainen voi ahdistella seksuaalisesti.
Ei ikinä, enkä ole ikinä tuollaista todistanut. Ja ikävuodet 18-35 kävin tanssimassa yökerhoissa ja tapahtumissa varmaan keskimäärin kerran viikossa, eli satoja jos ei tuhansia kertoja. Kuulostaa oudolta että joillekin tuota muka tulee vastaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu ja vuosien varrella niin monta kertaa etten edes muista.
Raitiovaunussa eniten perjantai- ja lauantai-iltoina.
Ahdistelija on ollut lähes poikkeuksetta humalassa tai aineiden vaikutuksen alla ja todella vastenmielinen.
Olen myös todistanut muiden naisten ahdistelua raitiovaunussa. Törkeää puhetta, lähentelyä, koskettelua jne.Joskus kauan aikaa sitten joku ääliö runkkasi vieressäni bussin takapenkillä.
Bussipysäkillä on kommentoitu ulkonäköä tai takapuolen muotoa.
Konserteissa ahtaissa tiloissa on lääpitty ja työnnetty kättä takapuoleen.
Ruotsinlaivalla on väkisin yritetty raahata johonkin hyttiin.Ja olen siis melko hiljainen nainen ja liikkunut aika vähän missään yöelämässä.
Tässä meillä taas tyypillinen nainen joka ei ota yhtään mitään vastuuta itse. Sanot että olet "liikkunut aika vähän missään yöelämässä", silti sinua on omien sanojesi mukaan ahdisteltu eniten pe ja la iltoina. Eli olet sellainen joka ihan joka viikonloppu dokaamassa jossain kun noin paljon kerran liikut. Konserteissakin käyt ja ruotsinlaivoillakin, ei kai tule sulle yllätykseni että niissä vongataan seksiä. Ongelmasi on vain se ettei tarpeeksi komeat miehet sinua vonganneet, niillehän oisit antanut suuta, pildeä ja peppua sen enempää miettimättä.
Mulla on valtava määrä hyväilymateriaalia yhdeltä mieheltä. En ole pyytänyt, joten oletan että hän ei pahastu, jos jaan ne. Katsottavaksi ne on tarkoitettu kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä, enkä ole ikinä tuollaista todistanut. Ja ikävuodet 18-35 kävin tanssimassa yökerhoissa ja tapahtumissa varmaan keskimäärin kerran viikossa, eli satoja jos ei tuhansia kertoja. Kuulostaa oudolta että joillekin tuota muka tulee vastaan koko ajan.
Eihän kaikki myöskään kiusata, mutta jotkut ihmiset taas valikoituvat kiusaajien uhreiksi kerta toisensa perään. Ei muakaan ole oikeastaan ahdisteltu vaan olen saanut paljon enemmän ihan asiallista ja toivottua huomiota. Joitain kertoja kyllä käyty päälle humalaisten tai jotain muuta käyttäneiden toimesta, mutta onneksi on ollut ihmisiä paikalla siihen puuttumassa. Ihan mutua, mutta luulen, että jatkuvan ahdistelun kohteeksi ei joudukaan kuka vain vaan kyllä nämä ahdistelijat harkitsevat kenen ahdistelusta pääsee luultavasti vähimmällä. Ja siten tietysti kuka vain voi joutua seksuaalisen häirinnän/väkivallan uhriksi jos on jossain myrkyllisessä ihmissuhteessa, joskus peräti myrkyllisessä yhteisössä.
Monesti nuorena. Ja siis oikeasti ahdisteltu, käyty käsiksi jne. En tehnyt rikosilmoitusta, koska silloin asiasta ei puhuttu, ja häpesin, koska koin, että se oli jollain tavalla minun ongelmani.
Ei , ei , ei ja ei - ja olen miesoletettu-!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ahdisteltu, mutta nostin syytteen silti...
Se on sana-sanaa vastaan ja minulla on enemmän "todistajia"
Miksi sä syytteen nostit jos ei kerran ahdistelua tapahtunut?
Koska se on mies, trolli, naisvihaaja ja luultavasti seks.rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu ja vuosien varrella niin monta kertaa etten edes muista.
Raitiovaunussa eniten perjantai- ja lauantai-iltoina.
Ahdistelija on ollut lähes poikkeuksetta humalassa tai aineiden vaikutuksen alla ja todella vastenmielinen.
Olen myös todistanut muiden naisten ahdistelua raitiovaunussa. Törkeää puhetta, lähentelyä, koskettelua jne.Joskus kauan aikaa sitten joku ääliö runkkasi vieressäni bussin takapenkillä.
Bussipysäkillä on kommentoitu ulkonäköä tai takapuolen muotoa.
Konserteissa ahtaissa tiloissa on lääpitty ja työnnetty kättä takapuoleen.
Ruotsinlaivalla on väkisin yritetty raahata johonkin hyttiin.Ja olen siis melko hiljainen nainen ja liikkunut aika vähän missään yöelämässä.
Tässä meillä taas tyypillinen nainen joka ei ota yhtään mitään vastuuta itse. Sanot että olet "liikkunut aika vähän missään yöelämässä", silti sinua on omien sanojesi mukaan ahdisteltu eniten pe ja la iltoina. Eli olet sellainen joka ihan joka viikonloppu dokaamassa jossain kun noin paljon kerran liikut. Konserteissakin käyt ja ruotsinlaivoillakin, ei kai tule sulle yllätykseni että niissä vongataan seksiä. Ongelmasi on vain se ettei tarpeeksi komeat miehet sinua vonganneet, niillehän oisit antanut suuta, pildeä ja peppua sen enempää miettimättä.
Naisilla on oikeasti oikeus valita, kuka saa koskea. Vaikka toinen saisi luvan, on se silti rikos siltä ihmiseltä, joka ei saa lupaa. Nainen ei ole esine.
Ja kirjoituksesi oli muutenkin sairas. Naisella on oikeus liikkua julkisilla paikoilla kaikkina viikonpäivinä, ilman, että jotkut sairaat hyypiöt tarraa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nuorena. Ja siis oikeasti ahdisteltu, käyty käsiksi jne. En tehnyt rikosilmoitusta, koska silloin asiasta ei puhuttu, ja häpesin, koska koin, että se oli jollain tavalla minun ongelmani.
Silloin piti olla todisteet, se onkin vaikeaa saada ne. Jotkut miehet käyttivät hyväksi treffejä, deittailua tai "seurustellessa". Ikäviä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä tuntuu oudolta? Minua on ahdisteltu paljon. Olin nuorena hyvin kiltin näköinen hoikka tyttö, jolla oli hyvin isot rinnat. Se jostain syystä ilmeisesti aiheutti sen, että miehet laidasta laitaan joko kommentoivat tai kävivät käsiksi. Koulussa, ulkona, rippileirillä, vaikka missä.
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään, saati uskonut, jos olisin kertonut. Valitettavasti edelleen näissä asioissa uhria syyllistetään, vähätellään, tekijää suojellaan....
Mutta silti kehenkään ei missään tilanteessa saa koskea ilman lupaa ja sitä on kaikkien osattava kunnioittaa myös kännissä
Naisethan haluaa sellaisen miehen joka pussaa ilman mitään nössöä luvan kysymistä? Määrätietoisen miehen? Miten se menee yksi yhteen sen kanssa että lupa pitäisi olla, jos luvan utelemista kuitenkin koetaan mieheltä epämiehekkäänä tekona?
-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä tuntuu oudolta? Minua on ahdisteltu paljon. Olin nuorena hyvin kiltin näköinen hoikka tyttö, jolla oli hyvin isot rinnat. Se jostain syystä ilmeisesti aiheutti sen, että miehet laidasta laitaan joko kommentoivat tai kävivät käsiksi. Koulussa, ulkona, rippileirillä, vaikka missä.
se tuntuu oudolta, että todennäköisyys sille, että tuota tapahtuisi paljon mutta en KOSKAAN ole nähnyt, on erittäin pieni. Mulla on muutes ystävä joka sopii just sun itsesi kuvailuun. Hänen kanssaan käytiin aikoinaan paljon baareissa, eikä häntäkään ikinä kukaan ahdistellut.
Kyllä itse kukin varmaan ihmettelisi väitteitä oudoksi, jos osa ihmisistä kertoo kuinka asia X on tosi yleistä, eikä kuitenkaan itse olisi sellaista ikinä nähnyt vaikka olisi paljon liikkunut asian X väitetyissä tapahtumapaikoissa ja olisi asian x kohderyhmää itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään, saati uskonut, jos olisin kertonut. Valitettavasti edelleen näissä asioissa uhria syyllistetään, vähätellään, tekijää suojellaan....
Mutta silti kehenkään ei missään tilanteessa saa koskea ilman lupaa ja sitä on kaikkien osattava kunnioittaa myös kännissä
Naisethan haluaa sellaisen miehen joka pussaa ilman mitään nössöä luvan kysymistä? Määrätietoisen miehen? Miten se menee yksi yhteen sen kanssa että lupa pitäisi olla, jos luvan utelemista kuitenkin koetaan mieheltä epämiehekkäänä tekona?
-mies
Miten niin haluaa? Minä ainakin ehdottomasti haluan miehen, joka kysyy luvan. Ainakin ekalla kerralla. Ja minusta se on miehekästä. Toisin kuin naisen pitäminen yhtenäisenä massana, minusta se kertoo tyhmyydestä, mikä on äärimmäisen epämiehekästä.
En tiedä yhtään naista, jota ei olisi seksuaalisesti ahdisteltu. Myös julkisilla paikoilla. Suurimmalla osalla kokemukset olleet 13- 25- vuotiaana. Onneksi tästä nykyään ääneen puhutaan. Vihdoinkin.
-Nainen, 50 v.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se tuntuu oudolta, että todennäköisyys sille, että tuota tapahtuisi paljon mutta en KOSKAAN ole nähnyt, on erittäin pieni. Mulla on muutes ystävä joka sopii just sun itsesi kuvailuun. Hänen kanssaan käytiin aikoinaan paljon baareissa, eikä häntäkään ikinä kukaan ahdistellut.
Kyllä itse kukin varmaan ihmettelisi väitteitä oudoksi, jos osa ihmisistä kertoo kuinka asia X on tosi yleistä, eikä kuitenkaan itse olisi sellaista ikinä nähnyt vaikka olisi paljon liikkunut asian X väitetyissä tapahtumapaikoissa ja olisi asian x kohderyhmää itsekin.
Vähemmän minuakaan baareissa ahdisteltiin, muuten kuin sanallisesti. Pahimmat oli itse asiassa ennen baari-ikää, 12-15 -vuotiaana, enkä todellakaan kertonut kenellekään, koska häpesin sitä. Joten jos olisit ollut kaverini, et olisi tiennyt. Eihän pahimpia juttuja tehty, kun olisi ollut todistajia paikalla. Painettiin ohikulkiessa vessaan jonnekin nurkkaan jne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään naista, jota ei olisi seksuaalisesti ahdisteltu. Myös julkisilla paikoilla. Suurimmalla osalla kokemukset olleet 13- 25- vuotiaana. Onneksi tästä nykyään ääneen puhutaan. Vihdoinkin.
-Nainen, 50 v.-
Mitä hittoa nainen 50 v :D ai että on tosi yleistä ahdistella naisia, mutta päivänä jona nainen täyttää 26, loppuu ahdistelukokemukset merkittävästi? Ei kukaan eivätkä ahdistelua harrastavatkaan ihmiset osaa erottaa ketkä on vaikka 24-vuotiaita ja ketkä 26 tai 28. Mitä sää nyt selität siinä? Mitä yrität todistaa? Aivan ihme kommentti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Miten niin haluaa? Minä ainakin ehdottomasti haluan miehen, joka kysyy luvan. Ainakin ekalla kerralla. Ja minusta se on miehekästä. Toisin kuin naisen pitäminen yhtenäisenä massana, minusta se kertoo tyhmyydestä, mikä on äärimmäisen epämiehekästä.
No mä olen kyllä sellaista eniten kuullut naisilta , että se luvan kysyminen vaikkapa ensisuudelmaan, koetaan naisten puolesta epävarmuutena ja siten ei-toivottuna. Ehkäpä olet tilastollinen poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
No mä olen kyllä sellaista eniten kuullut naisilta , että se luvan kysyminen vaikkapa ensisuudelmaan, koetaan naisten puolesta epävarmuutena ja siten ei-toivottuna. Ehkäpä olet tilastollinen poikkeus.
Tai sitten olemme kaikki yksilöitä. Joilla on erilaisia mielipiteitä, eikä meitä kannata ollenkaan niputtaa yhteen.
Lääkäri kesken vastaanoton.
En nostanut syytettä, koska sana-sanaa vastaan tilanteessa lääkäri voittaa aina.
Julkaisen kaiken kuolinvuoteellani