Oletko harrastanut paljon parjattua koulushoppailua? Mikä oli sinun kikka kolmonen? Koitko tunnontuskia kun itsekkäästi ajattelit vain lapsesi parasta?
Kommentit (136)
Poika halusi itse hakea luma-luokalle. En kieltänyt. Pääsi ja viihtyi hyvin sen kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettanut useita vuosia kieliluokkia. Oppilaat ovat osittain erittäin ylimielisiä ja huoltajat hankalia. Usein kun oppilaalla on vaikeuksia, nämä ns paremmat perheet eivät pysty käsittelemään niitä. Luokilla oli paljon mielenterveyden ongelmia, viiltelyä, jne. Kiusaamiseen oli vaikea puuttua, koska kiusaajien vanhemmat hyökkäsivät samantien puolustamaan kultamussukoitaan.
En itse henkilökohtaisesti enää ikinä halua opettaa näitä ns. parempia kieliluokkia.
Ymmärrän että sulla on opettajan työssä vaikwuksia kun et osaa edes lukea.
Periaatteessa. Lapsi itse halusi hakea liikuntaluokalle osin varmistaakseen, ettei alaluokkien kiusaaja tule samalle luokalle. On viihtynyt loistavasti, onneksi suostuin. Luokka on täynnä kivoja, harrastavia, tavallisista oloista tulevia nuoria.
Puoliso osti asunnon hyvämaineiselta alueelta kauan ennen lapsia ja saman alueen sisällä on muutettu myöhemmin isompaan. Varissuolla oli jo silloin huono maine, kuten muillakin kaupungin vuokra-asuntoalueilla.
Asutaan Pohjois-Suomessa keskikokoisessa kaupungissa. Ei täällä koulujen erotkaan ole niin isot kuin isoissa kaupungeissa, mutta kyllä me mietittiin kun asunnon sijainti valittiin, että mikä se lähikoulu on. Täällä olisi ollut hyviä uusia pientaloasuinalueita, mutta joista oltaisiin menty samaan kouluun kuin huonoimmasta kerrostalolähiöstä. Valittiin sellainen alue, jonka koulun oppilaaksiottoalueella ei ole yhtään kerrostaloa. Koulukoneen perusteella oli oikea valinta ja keskiarvo koulussa 8.6.
Valitsimme kotikoulun ja sen suoman vapauden. Lapsi on pidemmällä opinnoissa kuin koulussa opiskelevat. Harrastukset ja kaverit löytyvät muualta kuin koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Oli hyvä päätös. Siinä mitään väärää ole. Tietenkin omien lasten kaikkinaisesta hyvinvoinntista tulee huolehtia ja hyvä koulutus kuuluu juurikin siihen.
Tyhjänpäiväisiä henkisesti laiskoaj kermaperseitä tuollaisista tulee
Täällä pääkaupunkiseudulla se tapahtuu useimmiten ihan automaattisesti. Hyvillä alueilla on pääsääntöisesti hyvät koulut. Poikkeuksen tekee tietyt ranta-alueet, joiden viereen on tasapuolisuuden vuoksi rakennettu paljon vuokra-asuntoja sisältä kerrostalohelvetti ja alueelle yhteinen koulu.
Asumme Englannissa, molemmat lapset käyvät yksityiskoulua. Miksi kukaan tuntisi huonoa omaatuntoa siitä, että antaa lapselleen parhaan mahdollisuuden elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettanut useita vuosia kieliluokkia. Oppilaat ovat osittain erittäin ylimielisiä ja huoltajat hankalia. Usein kun oppilaalla on vaikeuksia, nämä ns paremmat perheet eivät pysty käsittelemään niitä. Luokilla oli paljon mielenterveyden ongelmia, viiltelyä, jne. Kiusaamiseen oli vaikea puuttua, koska kiusaajien vanhemmat hyökkäsivät samantien puolustamaan kultamussukoitaan.
En itse henkilökohtaisesti enää ikinä halua opettaa näitä ns. parempia kieliluokkia.Ymmärrän että sulla on opettajan työssä vaikwuksia kun et osaa edes lukea.
Ja itse et osaa kirjoittaa, joten paha on arvostella.
Kaupunkilaiset! :D
Nauttikaa nyt siitä kulttuurista!!! xD
Miten sen nyt ottaa... myös lapsen oma koulu olisi ollut hyvämaineinen, mutta kannustimme hänet kuitenkin pyrkimään 3. luokalle matematiikkapainotteiseen opetukseen toiseen kouluun, ja kun hän pääsi, niin muutimme lähelle ko. koulua. Suurin syy oli kyllä oikeastaan se, ettei alkuopetuksessa ollut löytynyt kavereita, niin kokeiltiin muualta, ja se toimi, lapsi sopii "nörttien" sekaan. Tyytyväinen ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso osti asunnon hyvämaineiselta alueelta kauan ennen lapsia ja saman alueen sisällä on muutettu myöhemmin isompaan. Varissuolla oli jo silloin huono maine, kuten muillakin kaupungin vuokra-asuntoalueilla.
Esikoiselle harkittiin matematiikkaluokkaa, mutta olisi joutunut kauemmaksi kouluun, eikä olisi kavereitakaan lähtenyt sinne. Toiselle lapselle suositeltiin englanninluokkaa, mutta hänkin jäi lähikouluun. Lähikoulukin kuuluu hyvämaineisiin.
Sattumalta asuimme alueella, jonka lähikoulu on sellainen, jonne halutaan muualtakin ties millä verukkeella. Ei tarvinnut shoppailla.
Vierailija kirjoitti:
Asumme Englannissa, molemmat lapset käyvät yksityiskoulua. Miksi kukaan tuntisi huonoa omaatuntoa siitä, että antaa lapselleen parhaan mahdollisuuden elämässä?
No jos sun mielestä paras mahdollisuus on suojata ihminen kaikelta ikävältä niin mikäs siinä.
Miehen mielestä liikaa. Hänen mielestään yksi perhe ei tarvitse neljää vanhaa kyläkoulua vaivoikseen, yksikin remppakohde riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset! :D
Nauttikaa nyt siitä kulttuurista!!! xD
Landella paskimmat oppimistulokset
Heh, suomenkieliset lapset dagiksesta lähtien ruotkinkielisiin kouluihin niin ei tartte m***ja miettiä. Tosin pappabetalar-porukka osaa kiusata aika rankasti jos habitus tai perheen "taso" on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sun mielestä paras mahdollisuus on suojata ihminen kaikelta ikävältä niin mikäs siinä.
No kyllä ikävältä suojaaminen kuulostaa mielestäni varsin fiksulta herranjestas. Samaten opetuksen laatu on parempi yksityiskoulussa.
En itse henkilökohtaisesti enää ikinä halua opettaa näitä ns. parempia kieliluokkia.