Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset mene traumaterapiaan?

Vierailija
25.02.2023 |

Näin sattumalta tälläsen sattumanvaraisen Youtubevideon:

Siinä naiset puhuu niiden parisuhdeongelmista. Enkä mä niistä puheista ymmärtänyt sanaakaan. Kuulen naisten puhuvan sanoja mutta en niitä sanoja ymmärrä. Mutta sanojen lisäksi huomaan että nuo naiset tuntevat jotain: kipua. Joten miksi he eivät mene traumaterapiaan? Nähdäkseni noilla naisilla on kaksi eri ongelmaa:
A. Parisuhde.
B. Kipu.
En tiedä miten tuo parisuhdeongelma ratkaistaan. Mutta sen tiedän miten tuo kipuongelma ratkaistaan - kipu parannetaan traumaterapiassa, sitten ei enää tunne kipua. Ei elämän tarvitse olla kipua aamusta iltaan, kipuvideoiden kuvaamista ja Youtubeen laittamista aamusta iltaan.
Ehkei noita parisuhdeongelmia saada koskaan ratkottua, mutta tuo kipuongelma voidaan ratkaista. Siis puolet noiden naisten ongelmista voidaan ratkaista. Ehkei heidän elämänsä koskaan tule olemaan täydellistä, täydellisen ongelmatonta. Mutta heidän elämästään voi tulla puolet vähemmän ongelmaista. On sekin jotain! Heidän ei tarvitse loppuikäänsä elää kahden ongelman kanssa kun lopulta jäljellä voi olla vain yksi ongelma.
Tuon saavuttaakseen noiden naisten tarvitsisi ainoastaan mennä traumaterapiaan, niin yksinkertaista se on, yhtään sen enempää se ei vaadi. Joten mikseivät mene?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne tarapiaan noin vain mennä. Et taida tietää mitään asiasta.

Vierailija
2/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vaan entistä sekaisemmaksi pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene?! Tässä maassa ei kuule tuosta noin vaan "mennä" yhtään mihinkään vaikka se aina neuvoksi ekana annetaankin.

Vierailija
4/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaterapiaan on vielä vaikeampi päästä kuin esim. kognitiiviseen terapiaan. Sinne ei niin vain mennä. Traumaterapeutteja on vähän ja terapia on kallista. Julkisella siihen on melkeipä mahdotonta päästä.

Vierailija
5/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun se olisikin noin helppoa ja yksinkertaista, että sinne terapiaan vaan mennään. Sama juttu tietenkin myös esim työn kanssa, että työtön vaan menisi töihin. Tai hammaslääkäriä tarvitseva voisi vaan mennä sinne hammaslääkäriin.. Tai erilaisia verikokeita voisi vaan mennä otattamaan, jotta saisi selville mikä itseä vaivaa..

Vierailija
6/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä kitisijöillä ei ole varaa.

Vierailija
7/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voiku pääsis. Itse tarvitsisin trauma terapiaa. Joka päivä alkaa minulla ptsd oireiden hallitsemisella ja siihen voi pahimmillaan mennä useampi tunti. Sitten pitkin päivää pitää keskittyä ja pysyä rauhallisena ettei iske paniikkikohtausta päälle kun pää heittää ptsd momentteja tyhjästä.

Vierailija
8/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei kuulu suomalaisen tapoihin.

Vierailija
9/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa, joku voi nähä

Vierailija
10/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene?! Tässä maassa ei kuule tuosta noin vaan "mennä" yhtään mihinkään vaikka se aina neuvoksi ekana annetaankin.

Kyllä sinne ihan noin vain mennään jos itse maksetaan. Mulle psykiatri sanoi "terapiaan saa mennä kuin karkkikauppaan". Eli se on vain se Kelatuettu terapia joka on hankalempi, koska siinä haetaan rahoitusta Kelalta. Mutta itse jos maksaa niin senkus vaan kävelee sisään lähimpään terapiafirmaan ja heti alkaa saada terapiaa. Ja nuo naisethan on ilmeisesti enimmäkseen amerikkalaisia, Yhdysvalloissa. Ja siellähän ihmiset maksaa terapiansa enimmäkseen itse. Joten he todellakin voisivat ihan tostanoinvaanmennä terapiaan jos heillä rahaa on. Se on helppoa.

ap

Vierailija
11/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei traumaterapia eli puhdas kivun poistaminen sekoita päätä yhtään.

Ja kun kivut on poissa niin pää toimii paremmin, niin sitten on myös helpompi ryhtyä ratkomaan niitä "sekaisia ongelmia" kuten mitälie parisuhdejuttuja tms. Kivuttomat aivot toimivat paremmin kuin kivuliaat aivot.

ap

Vierailija
12/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oisko helppoa, kun mentäs vaan. Sehän oisko helppoa jos kaikki terapeutit ois hyviä. Tiiäkkö miltä tuntuu istua vuosi hiljaa terapiassa. Yhtä tyhjän kanssa.

Kaikki ei vaan pälätä asioitaan koko maapallolle, kun eivät osaa.

Vierailija
13/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne ihan noin vain mennään jos itse maksetaan. Mulle psykiatri sanoi "terapiaan saa mennä kuin karkkikauppaan". Eli se on vain se Kelatuettu terapia joka on hankalempi, koska siinä haetaan rahoitusta Kelalta. Mutta itse jos maksaa niin senkus vaan kävelee sisään lähimpään terapiafirmaan ja heti alkaa saada terapiaa. Ja nuo naisethan on ilmeisesti enimmäkseen amerikkalaisia, Yhdysvalloissa. Ja siellähän ihmiset maksaa terapiansa enimmäkseen itse. Joten he todellakin voisivat ihan tostanoinvaanmennä terapiaan jos heillä rahaa on. Se on helppoa.

ap

Eli kysyt täällä nyt meiltä miksi amerikkalaiset naiset eivät mene terapiaan - Amerikassa?

Vierailija
14/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No en ole rikas, ei ole varaa. Katselin yksityisen psykiatrin hintoja täällä päin ja 300e/h on jo 3/4 mun vuokrasta.

Vierailija
15/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei traumaterapia eli puhdas kivun poistaminen sekoita päätä yhtään.

Ja kun kivut on poissa niin pää toimii paremmin, niin sitten on myös helpompi ryhtyä ratkomaan niitä "sekaisia ongelmia" kuten mitälie parisuhdejuttuja tms. Kivuttomat aivot toimivat paremmin kuin kivuliaat aivot.

ap

Hyvin yksinkertaiselta saat ainakin asian kuulostamaan.

Vierailija
16/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä kitisijöillä ei ole varaa.

Ei niin, se nyt on selvää mutta ihmisiä ei pitäisi jättää silti heitteille ilman tarvittavaa terveydenhuoltoa vaan siksi koska ei ole rikas. Tämä maksaa koko yhteiskunnalle kun ihmisiä ei hoideta vaan annetaan olla työkyvyttömänä.

Olisi kaikkien etu pitää huolta heikoimmista.

Vierailija
17/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin. Otat yhteyttä jossain asiassa viranomaiseen ja tuumaa vaan että näin tämä asia on että esim.sinun tapauksessa saat nyt odottaa tai että asia on nyt niin että ei ole resursseja. Sama virsi kuin että mene töihin. Jos sinne kerta pääsee niin helpolla niin miksi ihmiset eivät ole siellä?

Vierailija
18/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet itsekin ihan sekaisin.

Vierailija
19/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, eli kysytkö sinä nyt sitä, miksei kaikki ihmiset ole varakkaita?

Vierailija
20/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa tarjoavoa tahoja on paljon vähemmän kuin terapian tarvitsijoita. Ei niille senkään tähden niin vaan mennä, vaikka olisi massia maksaa koko helahoito omasta pussista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä