Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset mene traumaterapiaan?

Vierailija
25.02.2023 |

Näin sattumalta tälläsen sattumanvaraisen Youtubevideon:

Siinä naiset puhuu niiden parisuhdeongelmista. Enkä mä niistä puheista ymmärtänyt sanaakaan. Kuulen naisten puhuvan sanoja mutta en niitä sanoja ymmärrä. Mutta sanojen lisäksi huomaan että nuo naiset tuntevat jotain: kipua. Joten miksi he eivät mene traumaterapiaan? Nähdäkseni noilla naisilla on kaksi eri ongelmaa:
A. Parisuhde.
B. Kipu.
En tiedä miten tuo parisuhdeongelma ratkaistaan. Mutta sen tiedän miten tuo kipuongelma ratkaistaan - kipu parannetaan traumaterapiassa, sitten ei enää tunne kipua. Ei elämän tarvitse olla kipua aamusta iltaan, kipuvideoiden kuvaamista ja Youtubeen laittamista aamusta iltaan.
Ehkei noita parisuhdeongelmia saada koskaan ratkottua, mutta tuo kipuongelma voidaan ratkaista. Siis puolet noiden naisten ongelmista voidaan ratkaista. Ehkei heidän elämänsä koskaan tule olemaan täydellistä, täydellisen ongelmatonta. Mutta heidän elämästään voi tulla puolet vähemmän ongelmaista. On sekin jotain! Heidän ei tarvitse loppuikäänsä elää kahden ongelman kanssa kun lopulta jäljellä voi olla vain yksi ongelma.
Tuon saavuttaakseen noiden naisten tarvitsisi ainoastaan mennä traumaterapiaan, niin yksinkertaista se on, yhtään sen enempää se ei vaadi. Joten mikseivät mene?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene?! Tässä maassa ei kuule tuosta noin vaan "mennä" yhtään mihinkään vaikka se aina neuvoksi ekana annetaankin.

Kyllä sinne ihan noin vain mennään jos itse maksetaan. Mulle psykiatri sanoi "terapiaan saa mennä kuin karkkikauppaan". Eli se on vain se Kelatuettu terapia joka on hankalempi, koska siinä haetaan rahoitusta Kelalta. Mutta itse jos maksaa niin senkus vaan kävelee sisään lähimpään terapiafirmaan ja heti alkaa saada terapiaa. Ja nuo naisethan on ilmeisesti enimmäkseen amerikkalaisia, Yhdysvalloissa. Ja siellähän ihmiset maksaa terapiansa enimmäkseen itse. Joten he todellakin voisivat ihan tostanoinvaanmennä terapiaan jos heillä rahaa on. Se on helppoa.

ap

No ei todellakaan mennä! Huomaa että et tiedä lainkaan mistä puhut.

Mulla pari kaveria käy terapiassa maksaen omasta pussista. Toisella meni yli vuosi ennen kuin löysi sopivan, toisella meni parikin. Monelta terapeutilla ei ole aikaa "kalenteri täynnä" tai sitten vapaa terapeutti ei ole sopiva (suuntautunut eri tavalla tai kemiat ei sillä tavalla kohtaa, että tuntisi voivansa kertoa asioita vapaasti).

Vierailija
42/42 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä kitisijöillä ei ole varaa.

Ei niin, se nyt on selvää mutta ihmisiä ei pitäisi jättää silti heitteille ilman tarvittavaa terveydenhuoltoa vaan siksi koska ei ole rikas. Tämä maksaa koko yhteiskunnalle kun ihmisiä ei hoideta vaan annetaan olla työkyvyttömänä.

Olisi kaikkien etu pitää huolta heikoimmista.

Niinpä. Nythän esim. pyöritetään kalliilla täysin toimimattomia, liukuhihnamaisia psykiatrian poliklinikoita ja terveyskeskuksia. Suomessa muutenkin saadaan asiat näyttämään aina paperilla hyvältä. Todellisuudessa mitään hyvinvointivaltiota ei enää ole, paitsi terveille ja/tai rahoissaan oleville.

Hyvä, kun joku kerrankin sanoo tämän ääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme