Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko kotoa muuttaneiden lastenne puhelinlaskut?

Vierailija
24.02.2023 |

Minä maksan.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, työnantajansa maksavat

Mikä työnantaja maksaa puhelinlaskut?

Aika monikin. 

t. eri

No mainitse edes minkä alojen työnantajia ne on?

Hyvin monien eri alojen. Puhelinetuus on aika yleinen etuus. 

Yksityiset yritykset maksaa yleensä ylemmille toimihenkilöille ja siitä korkeammalla tasolla työskenteleville puhelimet. Monissa yrityksissä toki maksetaan kaikille työntekijöille, riippuu toki työnkuvasta. Esimerkkinä varmaan suunnilleen kaikki suomalaiset pörssiyritykset sekä isoimmat listaamattomat yritykset.

Mä sanoisin, että esim. teollisuusyrityksissä myös maksetaan nykyisin kaikille, ei vain ylemmille, toimihenkilöille. Muutamastakin kokemusta viime vuosilta ja näin on ollut. Samoin tilitoimistossa maksettiin kaikille.

Julkisella puolella maksetaan harvemmin. Ainakin oman kokemukseni mukaan.

Vierailija
42/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle. 

Miksi? Eikö aikuinen lapsesi pärjää omillaan?

Rahaa ei saa mukaan hautaan. Olen eri, mutta mieluummin käytän nyt rahojani lapsiini kuin että maksavat perintöveron kaikesta sitten kun ovat ehkä jo itsekin toinen jalka haudassa. Rahaa kuluu nuorena ja silloin kun lapset ovat pieniä, mielelläni tuen matkoja, vaateostoksia ja vaikkapa ravintolaillallisia.

Vierailija
44/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mutta vain sillä ehdolla, että myös pysyvät pois.

Vierailija
45/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euron rajaton netti

poika ei soittele tavallisia puheluita tai lähetä tekstareita

Vierailija
46/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinetu on verotettavaa tuloa.

Siis jos työantaja maksaa myös yksityispuhelut.

Kyllä. Puolisollani on työsuhdepuhelin, jolla saa soittaa myös yksityiset puhelut, ja se on verotettava etuus. Puhelinedun verotettava arvo on 20 euroa/kk. Eli verotuksessa se näkyy ikään kuin olisi saanut 20 euroa/kk enemmän palkkaa.

Vierailija
47/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on päätoiminen opiskelija niin maksan puhelinlaskun netteineen. Itse maksaa vuokran, sähkön, vakuutukset, bussiliput yms. Käyn myös noin kerran kuussa hänen kanssaan kaupassa ja silloin ostetaan vessapaperia yms. tarvikkeita. Kustannan myös Spotifyn ja yhden suoratoistopalvelun kuukausimaksut. Avustan myös isommissa vaatehankinnoissa kuten talvitakissa, muuten tulee ostettua vaan halpamuotia, joka hajoaa yhdessä talvessa.

Omat vanhempani toimivat samoin, maksoivat silloin kaikki autoon liittyvät kulut (olisin luopunut autosta muuten, ei olisi ollut varaa) ja ostivat silloin tällöin kassillisen ruokaa ja perustarvikkeita. Ihan itse osasin maksaa kyllä kaikki kulut kun pääsin kokoaikaisesti töihin.

Ja oman puhelinlaskun ja nettiliittymän maksaa työnantaja.

Vierailija
48/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä alkoivat maksaa omansa. Osa töistä ja osa ihan opintotuesta. Asuivat silloin vielä kotona. Luonnollisesti maksoivat itse myös muutettuaan.

Vierailija
49/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.

T: kirjanpitäjä

Niin mutta maksaa siis kaikki yksityispuhelutko myös?

Kyllä. Sehän tästä vielä puuttuisi, että pitäisi kuljettaa kahta eri puhelinta. Meidän firmassa on yli 600 eri alojen toimihenkilöä ja kaikilla on puhelinetu.

No minulla on kaksi puhelinta mukana. Työpuhelin menee kiinni kun työaika päättyy. Alkoi ottaa pattiin turhat työpuhelut mitä kummallisimpiin aikoihin, joten luovuin puhelinedusta. Jos työnantaja haluaa, että olen tavoitettavissa vapaa-ajalla niin maksakoon sitten päivystyskorvausta (puolet normipalkasta).

Vierailija
50/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3lasta. Kaikkien puhelinlaskut olen maksanut opiskelujen ajan. Kun pääsivät ekaan työpaikkaan, sitten vastasivat itse laskuista. Hyvä ratkaisu.

Vierailija
51/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan. Jos hänelle tulee hätä, on tärkeää, että puhelin toimii. Tingin vaikka omasta syömisestäni tai muusta kulutuksestani.

Äiti

Vierailija
52/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.

Kyllä. Sehän tästä vielä puuttuisi, että pitäisi kuljettaa kahta eri puhelinta. Meidän firmassa on yli 600 eri alojen toimihenkilöä ja kaikilla on puhelinetu.

No minulla on kaksi puhelinta mukana. Työpuhelin menee kiinni kun työaika päättyy. Alkoi ottaa pattiin turhat työpuhelut mitä kummallisimpiin aikoihin, joten luovuin puhelinedusta. Jos työnantaja haluaa, että olen tavoitettavissa vapaa-ajalla niin maksakoon sitten päivystyskorvausta (puolet normipalkasta).

Ei siihen kahta puhelinta tarvita, että saa itsensä vapaa-ajalla pois työlinjoilta. Kaksi sim-korttia riittää. Itse en viitsi ostaa puhelinta, kun työnantaja sellaisen minulle haluaa antaa. 

Vierailija
53/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ja olen tilannut kahdelle ulkomailla asuvalle lapselleni vielä Helsingin Sanomat printtilehden.

Suolainenhan se hinta on, mutta on se niin mukavaa aamupalapöydässä lukea uutisia ihan selkosuomeksi!

Vierailija
54/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle. 

Sama. Puhelinlasku on se pienin lasku.

Vierailija
55/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan. Jos hänelle tulee hätä, on tärkeää, että puhelin toimii. Tingin vaikka omasta syömisestäni tai muusta kulutuksestani.

Äiti

Miksi lapsesi ei käy töissä? Ja eipä se puhelin välttämättä toimi, vaikka lasku olisi maksettu. 

Vierailija
56/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ja olen tilannut kahdelle ulkomailla asuvalle lapselleni vielä Helsingin Sanomat printtilehden.

Suolainenhan se hinta on, mutta on se niin mukavaa aamupalapöydässä lukea uutisia ihan selkosuomeksi!

Eikö heillä toimi Internet?

Vierailija
57/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymät ei niin paljoa maksa,etteikö lasten laskuja olis vara maksaa eka työpaikkaan asti.

Vierailija
58/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maksaisin, saa hyvää palkkaa

Vierailija
59/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on päätoiminen opiskelija niin maksan puhelinlaskun netteineen. Itse maksaa vuokran, sähkön, vakuutukset, bussiliput yms. Käyn myös noin kerran kuussa hänen kanssaan kaupassa ja silloin ostetaan vessapaperia yms. tarvikkeita. Kustannan myös Spotifyn ja yhden suoratoistopalvelun kuukausimaksut. Avustan myös isommissa vaatehankinnoissa kuten talvitakissa, muuten tulee ostettua vaan halpamuotia, joka hajoaa yhdessä talvessa.

Omat vanhempani toimivat samoin, maksoivat silloin kaikki autoon liittyvät kulut (olisin luopunut autosta muuten, ei olisi ollut varaa) ja ostivat silloin tällöin kassillisen ruokaa ja perustarvikkeita. Ihan itse osasin maksaa kyllä kaikki kulut kun pääsin kokoaikaisesti töihin.

Ja oman puhelinlaskun ja nettiliittymän maksaa työnantaja.

Eli saavat vapaasti surffata av:lla työnantajan piikkiin vapaa-ajallaan. Ja joskus varmaan työajallakin. Kivaa.

Vierailija
60/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kahta puhelinta tarvita, että saa itsensä vapaa-ajalla pois työlinjoilta. Kaksi sim-korttia riittää. Itse en viitsi ostaa puhelinta, kun työnantaja sellaisen minulle haluaa antaa. 

Itse en jaksaisi räplätä edes takaisin niiden sim-korttien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi