Maksatteko kotoa muuttaneiden lastenne puhelinlaskut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle.
Miksi? Eikö aikuinen lapsesi pärjää omillaan?
Rahaa ei saa mukaan hautaan. Olen eri, mutta mieluummin käytän nyt rahojani lapsiini kuin että maksavat perintöveron kaikesta sitten kun ovat ehkä jo itsekin toinen jalka haudassa. Rahaa kuluu nuorena ja silloin kun lapset ovat pieniä, mielelläni tuen matkoja, vaateostoksia ja vaikkapa ravintolaillallisia.
Maksan mutta vain sillä ehdolla, että myös pysyvät pois.
5 euron rajaton netti
poika ei soittele tavallisia puheluita tai lähetä tekstareita
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on verotettavaa tuloa.
Siis jos työantaja maksaa myös yksityispuhelut.
Kyllä. Puolisollani on työsuhdepuhelin, jolla saa soittaa myös yksityiset puhelut, ja se on verotettava etuus. Puhelinedun verotettava arvo on 20 euroa/kk. Eli verotuksessa se näkyy ikään kuin olisi saanut 20 euroa/kk enemmän palkkaa.
Niin kauan kun on päätoiminen opiskelija niin maksan puhelinlaskun netteineen. Itse maksaa vuokran, sähkön, vakuutukset, bussiliput yms. Käyn myös noin kerran kuussa hänen kanssaan kaupassa ja silloin ostetaan vessapaperia yms. tarvikkeita. Kustannan myös Spotifyn ja yhden suoratoistopalvelun kuukausimaksut. Avustan myös isommissa vaatehankinnoissa kuten talvitakissa, muuten tulee ostettua vaan halpamuotia, joka hajoaa yhdessä talvessa.
Omat vanhempani toimivat samoin, maksoivat silloin kaikki autoon liittyvät kulut (olisin luopunut autosta muuten, ei olisi ollut varaa) ja ostivat silloin tällöin kassillisen ruokaa ja perustarvikkeita. Ihan itse osasin maksaa kyllä kaikki kulut kun pääsin kokoaikaisesti töihin.
Ja oman puhelinlaskun ja nettiliittymän maksaa työnantaja.
Täysi-ikäisenä alkoivat maksaa omansa. Osa töistä ja osa ihan opintotuesta. Asuivat silloin vielä kotona. Luonnollisesti maksoivat itse myös muutettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, työnantajansa maksavat
Mikä työnantaja maksaa puhelinlaskut?
Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.
T: kirjanpitäjäNiin mutta maksaa siis kaikki yksityispuhelutko myös?
Kyllä. Sehän tästä vielä puuttuisi, että pitäisi kuljettaa kahta eri puhelinta. Meidän firmassa on yli 600 eri alojen toimihenkilöä ja kaikilla on puhelinetu.
No minulla on kaksi puhelinta mukana. Työpuhelin menee kiinni kun työaika päättyy. Alkoi ottaa pattiin turhat työpuhelut mitä kummallisimpiin aikoihin, joten luovuin puhelinedusta. Jos työnantaja haluaa, että olen tavoitettavissa vapaa-ajalla niin maksakoon sitten päivystyskorvausta (puolet normipalkasta).
Meillä on 3lasta. Kaikkien puhelinlaskut olen maksanut opiskelujen ajan. Kun pääsivät ekaan työpaikkaan, sitten vastasivat itse laskuista. Hyvä ratkaisu.
Maksan. Jos hänelle tulee hätä, on tärkeää, että puhelin toimii. Tingin vaikka omasta syömisestäni tai muusta kulutuksestani.
Äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.
Kyllä. Sehän tästä vielä puuttuisi, että pitäisi kuljettaa kahta eri puhelinta. Meidän firmassa on yli 600 eri alojen toimihenkilöä ja kaikilla on puhelinetu.
No minulla on kaksi puhelinta mukana. Työpuhelin menee kiinni kun työaika päättyy. Alkoi ottaa pattiin turhat työpuhelut mitä kummallisimpiin aikoihin, joten luovuin puhelinedusta. Jos työnantaja haluaa, että olen tavoitettavissa vapaa-ajalla niin maksakoon sitten päivystyskorvausta (puolet normipalkasta).
Ei siihen kahta puhelinta tarvita, että saa itsensä vapaa-ajalla pois työlinjoilta. Kaksi sim-korttia riittää. Itse en viitsi ostaa puhelinta, kun työnantaja sellaisen minulle haluaa antaa.
Tietenkin ja olen tilannut kahdelle ulkomailla asuvalle lapselleni vielä Helsingin Sanomat printtilehden.
Suolainenhan se hinta on, mutta on se niin mukavaa aamupalapöydässä lukea uutisia ihan selkosuomeksi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle.
Sama. Puhelinlasku on se pienin lasku.
Vierailija kirjoitti:
Maksan. Jos hänelle tulee hätä, on tärkeää, että puhelin toimii. Tingin vaikka omasta syömisestäni tai muusta kulutuksestani.
Äiti
Miksi lapsesi ei käy töissä? Ja eipä se puhelin välttämättä toimi, vaikka lasku olisi maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ja olen tilannut kahdelle ulkomailla asuvalle lapselleni vielä Helsingin Sanomat printtilehden.
Suolainenhan se hinta on, mutta on se niin mukavaa aamupalapöydässä lukea uutisia ihan selkosuomeksi!
Eikö heillä toimi Internet?
Liittymät ei niin paljoa maksa,etteikö lasten laskuja olis vara maksaa eka työpaikkaan asti.
miksi maksaisin, saa hyvää palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun on päätoiminen opiskelija niin maksan puhelinlaskun netteineen. Itse maksaa vuokran, sähkön, vakuutukset, bussiliput yms. Käyn myös noin kerran kuussa hänen kanssaan kaupassa ja silloin ostetaan vessapaperia yms. tarvikkeita. Kustannan myös Spotifyn ja yhden suoratoistopalvelun kuukausimaksut. Avustan myös isommissa vaatehankinnoissa kuten talvitakissa, muuten tulee ostettua vaan halpamuotia, joka hajoaa yhdessä talvessa.
Omat vanhempani toimivat samoin, maksoivat silloin kaikki autoon liittyvät kulut (olisin luopunut autosta muuten, ei olisi ollut varaa) ja ostivat silloin tällöin kassillisen ruokaa ja perustarvikkeita. Ihan itse osasin maksaa kyllä kaikki kulut kun pääsin kokoaikaisesti töihin.
Ja oman puhelinlaskun ja nettiliittymän maksaa työnantaja.
Eli saavat vapaasti surffata av:lla työnantajan piikkiin vapaa-ajallaan. Ja joskus varmaan työajallakin. Kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen kahta puhelinta tarvita, että saa itsensä vapaa-ajalla pois työlinjoilta. Kaksi sim-korttia riittää. Itse en viitsi ostaa puhelinta, kun työnantaja sellaisen minulle haluaa antaa.
Itse en jaksaisi räplätä edes takaisin niiden sim-korttien kanssa.