Maksatteko kotoa muuttaneiden lastenne puhelinlaskut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, työnantajansa maksavat
Mikä työnantaja maksaa puhelinlaskut?
Aika monikin.
t. eri
No mainitse edes minkä alojen työnantajia ne on?
Mieheni on myyntipäällikkö ja tarvitsee puhelinta työssään. On tavoitettavissa myös ns. työajan ulkopuolella. Firma maksaa uuden puhelimen 2v. välein ja puhelinlaskut.
Kyllä maksan. Ovat opiskelijoita ja rahaa ei paljoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin.
t. eri
No mainitse edes minkä alojen työnantajia ne on?
Hyvin monien eri alojen. Puhelinetuus on aika yleinen etuus.
Yksityiset yritykset maksaa yleensä ylemmille toimihenkilöille ja siitä korkeammalla tasolla työskenteleville puhelimet. Monissa yrityksissä toki maksetaan kaikille työntekijöille, riippuu toki työnkuvasta. Esimerkkinä varmaan suunnilleen kaikki suomalaiset pörssiyritykset sekä isoimmat listaamattomat yritykset.
Julkisella puolella maksetaan harvemmin. Ainakin oman kokemukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon 40v ja en ole koskaan maksanut omaa puhelin tai nettiliittymälaskuani. 22 vuotiaaksi vanhemmat maksoi ja sen jälkeen työnantajat.
😄 täällä toinen! Oli aika shokki ostaa itselle nettiliittymä mökille reilusti yli kolmivitosena. Vaikka olisin kai senkin saanut työnantajalta etätöiden takia mutta en halunnut.
Maksan, koska lapsi muutti omilleen kesken lukion. Kun lähtee opiskelemaan, en enää maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.
T: kirjanpitäjä
Niin mutta maksaa siis kaikki yksityispuhelutko myös?
En maksa aikuisen lapseni puhelinlaskuja. Pojalla reilusti isommat tulot kuin minulla, niin tuntuisi hassulta maksaa. Eikä hän kyllä moiseen suostuisikaan. Kotona asuvan 19v. tyttären laskun maksan, koska opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tosissaan otettavasti työnantajista. Saan työnantajaltani työpuhelimen ja jokainen asiakasyritys jossa olen käynyt on antanut työntekijöillensä työpuhelimen ja läppärin (mikäli sitä tarvitaan).
Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksan ja vähän muutakin siihen päälle.
Miksi? Eikö aikuinen lapsesi pärjää omillaan?
Puhelinetu on verotettavaa tuloa.
Siis jos työantaja maksaa myös yksityispuhelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.
T: kirjanpitäjäNiin mutta maksaa siis kaikki yksityispuhelutko myös?
Kyllä. Sehän tästä vielä puuttuisi, että pitäisi kuljettaa kahta eri puhelinta. Meidän firmassa on yli 600 eri alojen toimihenkilöä ja kaikilla on puhelinetu.
Maksan. On laskutus ollu samassa kun omakin liittymä siitä saakka kun sai puhelimen ala-asteella. En ole katsonut tarpeelliseksi lopettaa maksamista. Nuori on 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksaa myös yksityispuhelut.
Niin kauan kuin opiskelevat, maksetaan.
Esikoisella on kohta paremmat tulot kuin minulla ja isällään yhteensä, joten enää ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta se on sitten puhelinetu, jonka verotusarvo on 20€ kuukaudessa.
Meillä pitäisi maksaa 20€ kuussa riihikuivaa työnantajalle. En ottanut sellaista puhelinetua.
Tietenkin maksoimme kummankin lapsen puhelinlaskut, kun lapset opiskelivat.
Lapset asuivat opiskelija-asunnoissa kaukana, toisella paikkakunnalla.
Maksoimme myös junamatkat kotiin, vaikka saivatkin matkustaa edullisesti opiskelijalipuilla.
T: kirjanpitäjä