En halua kierukkaa
Minulle on ehdotettu kierukkaa sairauden hoitoon, mutta en sitä haluaisi. Olenko hankala potilas, jos sanon, että en halua asennuttaa kierukkaa. Sen voisi kuulemma tehdä nukutuksessa, sairauden aiheuttaman kivun vuoksi. Toinen vaihtoehto olisi leikkaushoito. En vaan haluaisi vierasesinettä kehooni, ja olen kuullut kierukasta paljon huonoa läheisiltä.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että se voisi auttaa. En haluaisi tehdä vastoin omaa periaatetta, kun se tuntuu ajatuksena niin väärältä ja luotaantyöntävältä. Olen muutenkin sairauden aiheuttamien kipujen takia taistellut ja naiseus ja itsetunto siitä kärsinyt. Tällä hetkellä esim. yhdyntä on mahdotonta. En jaksaisi "kokeilla" vaan unelmoin kivuttomasta ajanjaksosta. Yksi vaihtoehto olisi, että jos kierukan voisi asentaa leikkauksen yhteydessä?
Ap
Mieti nyt vähän oikeasti. Kierukan voisi asentaa leikkauksen yhteydessä? Mitä se siis muuttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkäisyimplantaatti kädessä. Alunperin otin ehkäisyä varten mutta vaikka olenkin nyt sinkku niin silti käytän sitä jatkossakin, sillä saatanalliset menkat loppu kokonaan parin vuoden jälkeen. Oon ollu todella tyytyväinen tähän.
Mua aina ihmetyttää ettei tätä implantaattia mainita ikinä missään kun asennus on paljon helpompi asiakkaalle, puutustusvoide, pikkuviilto ja asennus, pum, viidessä minsassa ulos huoneesta. Joo pitää vältellä haavan kastelua pari päivää mutta pikkuhomma. Eikä tosiaan satu yhtään.
Ennen kun menkat loppu kokonaan niin tiputtelua oli jonku verran, mutta siedin sen kun olin niin onnellinen ettei enää tarvinnu kivusta tärisevänä maata vessan lattialla. Mielialassa en huomannu mitään muutoksia sillon aikanaan, muuta kun sen että PMS-oireet loppu eli en ollu turvonnu, kärttyinen ääliö viikkoo ennen menkkoja. Paljon tasaisempaa elämää saanu elää kun oon kuitenkin aika villi lapsi, kukaan ei jaksais mun hormoniheittelyjä tähän päälle :D
Tunnetko sen ihon alla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että se voisi auttaa. En haluaisi tehdä vastoin omaa periaatetta, kun se tuntuu ajatuksena niin väärältä ja luotaantyöntävältä. Olen muutenkin sairauden aiheuttamien kipujen takia taistellut ja naiseus ja itsetunto siitä kärsinyt. Tällä hetkellä esim. yhdyntä on mahdotonta. En jaksaisi "kokeilla" vaan unelmoin kivuttomasta ajanjaksosta. Yksi vaihtoehto olisi, että jos kierukan voisi asentaa leikkauksen yhteydessä?
Ap
Mieti nyt vähän oikeasti. Kierukan voisi asentaa leikkauksen yhteydessä? Mitä se siis muuttaisi?
Ilmeisesti hän pelkää tavallisen asentamisen aiheuttavan pahoja kipuja. Mutta eihän hän voi nyt harrastaa seksiäkään kipujen takia, joten ihan järkevä pelko on.
Eniten mua näissä närästää tuo että naiset eivät saa itse edelleenkään päättää kehoistaan, koska naisen keholla ei ole väliä.
Kierukan voi ottaa myös itse pois. Langoista kiinni ja vetää. Tai sitten puoliso voi auttaa. Tiedän muutaman, jotka ovat näin tehneet, kun eivät aikaa saaneet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukan saa pois helposti ja kivuttomasti, jos se aiheuttaa ongelmia.
No kun tämä just on se syy, miksi itse en uskalla kokeilla kierukkaa. Kun lähipiiristä löytyy kokemuksia, että kierukkaa EI saa helposti pois vaikka haluaisi. Kaveri joutui suorastaan anelemaan että sai ajan poistoon, aina sanottiin että kokeile vielä viikko, kokeile vielä viikko.
Mulla on vaikea krooninen migreeni ja se on jokaisesta e-pilleri ja minipilleri kokeilusta mennyt niin mahdottomaksi että joudun sairaalaan kipulääketippaan. Jos kierukan kanssa kävisi sama, se kierukka pitäisi saada pois HETI eikä viikkojen päästä.
Olen kuullut että jotkut ovat ottaneet itse kierukan pois. Mahtaako onnistua?
Olisi aivan kamalaa, jos kierukan poistoon ei saisi aikaa sillä verukkeella, että pakotetaan toista pitämään sitä ja kokeilemaan vielä. Jokaisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoon ja jos vierasesineen haluaa sieltä pois niin se otetaan pois.
Onko joku kieltäytynyt kierukasta? En ole vieläkään päättänyt, mitä teen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ilmeisesti hän pelkää tavallisen asentamisen aiheuttavan pahoja kipuja. Mutta eihän hän voi nyt harrastaa seksiäkään kipujen takia, joten ihan järkevä pelko on.
Et oo sitten koskaan puudutuksesta kuullut... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua näissä närästää tuo että naiset eivät saa itse edelleenkään päättää kehoistaan, koska naisen keholla ei ole väliä.
Blaablaablaablaa, ei sitä kukaan ole väkisin kenellekään laittamassa tai puolesta päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin sairauden takia gynekologinin kehoituksesta tämän ns kauhean vieraan esineen kehooni.
Luotin täysin gynekologini ammattitaitoon;
sitä vartenhan minä siellä Olin.Ja kyllä kannatti; alkoi uusi elämä ilman oireita.
Gynekologisi on sinulle kuitenkin varmasti kertonut totuuden siitä että kierukka ei välttämättä sinulle sovi ja se voidaan joutua ottaa pois. Joe ei kertonut, en luottaisi sellaiseen lääkäriin.
Ja mitenkähän tämä muka liittyy edelliseen kommenttiin?
Ei yhtään mitenkään!
Minkä ikäinen ap olet? Itse suhtauduin hormonikierukkaan hyvin kielteisesti kunnes 45-vuotiaana esivaihdevuodet toi jatkuvia vuotohäiriöitä (kuukautiset kahden viikon välein) ja kiertoon liittyviä kipuja paria kiertopäivää lukuunottamatta. Hormonikierukka vei vuodot ja kipuilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli kärsit kipuja joka kuukausi kuin kärsit kerran kierukan laitosta?
Niinpä. Jos ap:lla olisi oikeasti pahoja kipuja ja oireita, niin ei hän kieltäytyisi hoidoista vain jonkin tunneperäisen periaatteen vuoksi. Tiedän sen ihan omasta kokemuksesta.
Ainahan voi unelmoida vaikka ja mistä, mutta harvoin mitään taivaasta syliin tipahtaa ilman, että tarvitsee itse laittaa tikkua ristiin.
En itsekään suostu ottamaan kierukkaa, koska minulla on supistusherkkä kohtu. Pienikin hyytymä kuukautisissa, niin supistaa tuntikausia lääkkeistä huolimatta, kunnes hyytymä vihdoin tulee ulos. Samaten kuukautiskuppi, joka ei edes ole kohdussa, saa aikaan mojovat supistukset, jotka jatkuvat niin kauan, kunnes otan kupin pois, Tai itse asiassa ne jatkuvat vielä puoli tuntia senkin jälkeen.
En halua lähteä kokeilemaan, koska se todennäköisesti tarkoittaisi sitä, että synnytän sitä kierukkaa non-stop niin monta vuorokautta, että joku vihdoin suostuu uskomaan, että se pitää ottaa pois. Tauottomien supistusten aikana ei oikein nukuta, levätä, eikä juuri edes syödä, joten tuo kokeileminen voisi olla todella haitallista terveydelleni. Puhumattakaan siitä, millainen äiti olisin lapsilleni, kun en pysty kommunikoimaan heidän kanssaan kuin korkeintaan tiuskaisemalla satunnaisesti, että hiljaa.
Joo ei. Ei kierukkaa tähän kehoon. Muut ottakoot, jos uskovat sen sopivan. Sittenhän se selviää. Osalle sopii, osalle ei.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään suostu ottamaan kierukkaa, koska minulla on supistusherkkä kohtu. Pienikin hyytymä kuukautisissa, niin supistaa tuntikausia lääkkeistä huolimatta, kunnes hyytymä vihdoin tulee ulos. Samaten kuukautiskuppi, joka ei edes ole kohdussa, saa aikaan mojovat supistukset, jotka jatkuvat niin kauan, kunnes otan kupin pois, Tai itse asiassa ne jatkuvat vielä puoli tuntia senkin jälkeen.
En halua lähteä kokeilemaan, koska se todennäköisesti tarkoittaisi sitä, että synnytän sitä kierukkaa non-stop niin monta vuorokautta, että joku vihdoin suostuu uskomaan, että se pitää ottaa pois. Tauottomien supistusten aikana ei oikein nukuta, levätä, eikä juuri edes syödä, joten tuo kokeileminen voisi olla todella haitallista terveydelleni. Puhumattakaan siitä, millainen äiti olisin lapsilleni, kun en pysty kommunikoimaan heidän kanssaan kuin korkeintaan tiuskaisemalla satunnaisesti, että hiljaa.
Joo ei. Ei kierukkaa tähän kehoon. Muut ottakoot, jos uskovat sen sopivan. Sittenhän se selviää. Osalle sopii, osalle ei.
Mitenkähän olet selvinnyt raskausajoista noine non-stop supistuksinesi? Pistää vähän ihmetyttämään...
Olen vajaa 30-vuotias. Vaikea vissiin joidenkin ymmärtää, ettei kaikki haluaa kierukkaa. Mistä nuo kommentit, että et ole oikeasti kipeä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kieltäytynyt kierukasta? En ole vieläkään päättänyt, mitä teen
Ap
Mitä jonkun muun kieltäytyminen AP:ta auttaa??
😣
Kierukoilla siirretään viljaa, haketta ym.
Kierukka aiheuttaa saman kun abortti, eli tappaa uuden elämän alkua. Hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään kohdun seinämään. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, abortti on murha. Hedelmöittynyt munasolu on ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste .
Vierailija kirjoitti:
Kierukka aiheuttaa saman kun abortti, eli tappaa uuden elämän alkua. Hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään kohdun seinämään. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, abortti on murha. Hedelmöittynyt munasolu on ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste .
Muuten hyvä, mutta se munasolu alkaa jakautua vasta kiinnityttyään.
Eli kärsit kipuja joka kuukausi kuin kärsit kerran kierukan laitosta?