Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni sai muutaman vuoden sisällä jo kolmannen kerran potkut töistä.

Vierailija
24.02.2023 |

Hän on kyllä työntekijänä osaava, vaativa, täsmällinen ja muutenkin tarkka: ei myöhästy koskaan töistä, ei liioin saikuta, mutta hänessä on vain yksi vika: hän sanoo asioita suoraan, etenkin negatiiviset. Ja niin tuli taas lähtö! Mutta eikö työpaikalla pitäisi olla suoraan sanomisen mentaliteetti?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sellainen "en mä ole ole ilkeä mä olen suorapuheinen!"-tyyppi joka loukkaantuu, kun joku v""lee takaisin. 

Vierailija
102/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon jo oppinut et totuutta ei kannata kertoa töissä --> tuli potkut. Sellaista pienisieluisten valtakamppailua ja teatteria se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä hän sanoi, kun tuli monoa töistä?

Hän tokaisi töissä eräälle kestomyöhästelijälle: - Susta ei ole näihin hommiin! Töihin tullaan ajoissa, ymmärrätkö?! Ajoissa! (ap)

Osaan kyllä itsekin olla suorasanainen, mutta ei tuota asiaa nyt hyvänen aika sentään noin ilmaista. Tuossa on olemassa sekin mahdollisuus, että huomauttelija itse ei ole tietoinen jostain erityisjärjestelystä, jonka takia "myöhästelijällä" onkin todellisuudessa lupa tulla myöhässä. Mikäli toisen myöhäisempi saapuminen - luvalla tai ilman - aiheuttaa haittaa omalle työlle, niin esimieheen yhteyttä, mutta ei syyttelevään sävyyn vaan kysyen, esim: "miten minun olisi tarkoitus hoitaa asia x kun "Jarmo" on yleensä vasta 9 aikoihin paikalla, ja x asian aloitus viivästyy sen takia jatkuvasti?"

Minulla on ollut työkaverina pomoa leikkivä töksäyttelijä. Kyse ei ollut työajoista, mutta minulla oli töissä pari eritysjärjestelyä, en edennyt pariin työtehtävään mitkä yleensä tulee hoidettaviksi kaikille jossain vaiheessa. Syy oli terveydellinen, en siis tehnyt näihin juttuihin vaadittavia koulutuksiakaan koska pomo sanoi että ne ovat minulle turhia. Työpaikan suoraan sanoja alkoi kerran kahdestaan ollessamme ""huolestuneena"" tenttaamaan "miksi et tee näitä työtehtäviä, oletko edes tehnyt niihin vaadittavia koulutuksiakaan? Kun kaikkien pitää tehdä ne. Pomokaan tuskin tykkää jos en tee niitä, eikös niin. Ne kuuluu KAIKILLE!!"

Todella ahdistavaa.

Vierailija
104/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

b12566 kirjoitti:

Jos kyseessä on yhtään samanlainen ihmistyyppi kuin tuttuni, niin vika ei ole koskaan hänessä. Kaikki syy on aina muissa - mites hän sattuukin aina työpaikkoihin, joissa kaikki muut työntekijät on hänen mielestään täysiä tolloja eivätkä osaa mitään ja tuttuni kyllä tietää miten kaikki asiat pitäisi hoitaa. Potkuja kuitenkin vain satelee (joko hoidellaan pihalle YT:n tai 6 kk koejalla).

Tuttu on ihmisenäkin kamala, luulee olevansa joku jeesuksesta seuraava ja hyveellinen korkeamoraalinen ihminen, joka ilmoittaa moraaliset tosiasiat työissä kaikille seurauksista välittämättä. Tosiasiassa hän haluaa vain kokea olevansa oikeassa. Sillä siitä hän saa kovat kiksit, koska hänhän on oikeassa aina. Ja muut väärässä. Säälin kaikkia työpaikkoja, joissa hän on ollut. 

Hyvinpä tiedät tuttusi tunteet ja motiivit. Kyllä näissä on monenkirjavaa asiaa takana. Omalla kohdallani ainakin (en tosin ole läheskään noin paha tapaus) taustalla on se sinänsä ihan positiivinen ominaisuus, että otan asiat vastuulleni ja haluan, että ne tulevat tehdyksi hyvin. Joten on kovin vaikea suostua siihen, että asiat tehdään mun näkökulmasta, tai ehkä todellisuudessakin, huonosti. Mulle hyvä lopputulos on tärkeämpää kuin se, että kaikkien ihmisten mielipiteet tulisivat tasavertaisesti huomioiduksi. En silti pidä itseäni erehtymättömänä ja olen joskus hyvinkin itsekriittinen.

Anteeksi nyt vaan, mutta oman työpaikan "vastuulliset ja hyvää lopputulosta" haluavat ovat juuri siitä ärsyttäviä, että he kokevat että ne muut ei halua tehdä asioita hyvin. Hän on ainoa joka raataa niska limassa, kun ne muut ilkeät hutaisee vähän sinne päin. Työt on tehty muuten virheettömästi, mutta se "vastuullinen ja hyvää lopputulosta haluava" tulee vaahto suussa huutamaan kun joku oli jättänyt kynän väärään paikkaan (vain hänen mielestään). Kun joku mainitsee hänelle että hei Tiina-Liisa, eikös nuo käsidesit pidä nykyään asettaa tuohon telineeseen, vastaus on "JOOJOOPITÄÄPITÄÄ MUTKUN MUN MIELESTÄ NÄÄONPAREMMAT TÄSSÄ!!!!!! MUN MIELESTÄ SE TAPA MINKÄ POMO KERTOI ON HUONO!!!!!" ja loppupäivän jatkuva mökötys.

Ei mulla muuta.

Vierailija
105/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
106/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

You go, sister!

Vierailija
107/107 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin monesti ryhtyäkö huoraksi vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän