Siskoni sai muutaman vuoden sisällä jo kolmannen kerran potkut töistä.
Hän on kyllä työntekijänä osaava, vaativa, täsmällinen ja muutenkin tarkka: ei myöhästy koskaan töistä, ei liioin saikuta, mutta hänessä on vain yksi vika: hän sanoo asioita suoraan, etenkin negatiiviset. Ja niin tuli taas lähtö! Mutta eikö työpaikalla pitäisi olla suoraan sanomisen mentaliteetti?
Kommentit (107)
Anteeksi, rakas kollega, voisitko yrittää tulla jatkossa ajoissa työpaikalle? Kiitos.
ap miksi kerrot aina että siskosi sinustahan on kyse olet jo ainakin 2v valittanut kun aina tulee kenkää jos olisit mies valtaisella alalla tuonlainen narsisti saisi turpaansa niin kauan että menee perille minä minä aina oikeassa.
Myöhästelijän kannattaa ryhtyä esiintyväksi taiteilijaksi (esim. laulaja) ja kokeilla, kuinka kauan yleisö käy keikoilla, kun hän myöhästyy niiltä alinomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä hän sanoi, kun tuli monoa töistä?
Hän tokaisi töissä eräälle kestomyöhästelijälle: - Susta ei ole näihin hommiin! Töihin tullaan ajoissa, ymmärrätkö?! Ajoissa! (ap)
No tämähän on täysin asiaton lähestymistapa jopa esimiehelle, jota siskosi ei varmasti ollut. Toivottavasti saa pitkän karenssin.
Ihan asiallinen lähetymistapa, jos on kerran myöhässä.
Mutta ammattiloukkaantujille ei sovi, että sanotaan suoraan.
-Olisi pitänyt antaa prisessamekko myöhästyjälle ja kertoa joku hauska satu yksisarvisesta, ettei myöhästyjä vain loukkaannu.
-Sillähän ei ole mitään väliä, koska menee töihin, hyvin voi mennä milloin haluaa, niin se maailma toimii, RIGHT?
Miksi tämä on alapeukutettu:
"Sillähän ei ole mitään väliä, koska menee töihin, hyvin voi mennä milloin haluaa, niin se maailma toimii, RIGHT?"
Naiset alapeukutti.
-Edes töihin ei osata ajoissa ja sitten puolustellaan myöhästelijöitä, menkää itseenne.
Myöhästelyyn puuttuminen on esimiehen tehtävä. Ja vain pönttö esimies sanoisi noin kuin ap:n sisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tokaisi töissä eräälle kestomyöhästelijälle: - Susta ei ole näihin hommiin! Töihin tullaan ajoissa, ymmärrätkö?! Ajoissa! (ap)
No tämähän on täysin asiaton lähestymistapa jopa esimiehelle, jota siskosi ei varmasti ollut. Toivottavasti saa pitkän karenssin.
Ihan asiallinen lähetymistapa, jos on kerran myöhässä.
Mutta ammattiloukkaantujille ei sovi, että sanotaan suoraan.
-Olisi pitänyt antaa prisessamekko myöhästyjälle ja kertoa joku hauska satu yksisarvisesta, ettei myöhästyjä vain loukkaannu.
-Sillähän ei ole mitään väliä, koska menee töihin, hyvin voi mennä milloin haluaa, niin se maailma toimii, RIGHT?
Miksi tämä on alapeukutettu:
"Sillähän ei ole mitään väliä, koska menee töihin, hyvin voi mennä milloin haluaa, niin se maailma toimii, RIGHT?"
Naiset alapeukutti.
-Edes töihin ei osata ajoissa ja sitten puolustellaan myöhästelijöitä, menkää itseenne.
"Edes töihin ei osata ajoissa ... " (Huutonaurua!) Ehkä se työpaikan osoite on tuon tuostakin hukuksissa, siksi käy noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis rasittava ihminen, joka puuttuu asioihin, jotka eivät hänelle kuulu.
Ja te uskoitte tämän tarinan. Ettekö tosiaan tiedä, kuinka vaikea nykyään on päästä eroon vakituisessa työsuhteessa olevasta työntekijästä? Ei siihen todellakaan riitä muutama ilkeä tokaisu.
Mitenkäs se Fakta homman Pirre Kaasinen sanoikaan siinä yhdessä jaksossa? Se meni jotenkin tähän malliin: "No, se tuli sitten puolitoista tuntia myöhässä töihin. Mä katoin sitä silmiin ja kun mä harvoin sanon ja kun mä sanon..." (Nyt en muista sitä, kuinka se jatkui, täydentäkää joku hyvämuistinen.)
Vierailija kirjoitti:
Ja te uskoitte tämän tarinan. Ettekö tosiaan tiedä, kuinka vaikea nykyään on päästä eroon vakituisessa työsuhteessa olevasta työntekijästä? Ei siihen todellakaan riitä muutama ilkeä tokaisu.
Siskoni oli kyseisessä työpaikassa kuuden kuukauden koeajalla, jota oli vielä useita kuukausia jäljellä. (ap)
Huomaa, että naisilla taas ottaa koville, naisten mielestä myöhästelyä suurempi ongelma on, että myöhästyjälle huomautetaan asiasta.
-Näin työnantajan näkökulmasta se ongelma on myöhästyminen, jota ilman kukaan ei olisi sanonut mitään ja lisäksi minä maksan palkan ja työajat sovittu työsopimuksessa, joten myön työntekijän (jopa naisen) pitää näitä aikoja noudattaa.
-Tai sitten minäkin maksan palkan, jos maksan, kun huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että naisilla taas ottaa koville, naisten mielestä myöhästelyä suurempi ongelma on, että myöhästyjälle huomautetaan asiasta.
-Näin työnantajan näkökulmasta se ongelma on myöhästyminen, jota ilman kukaan ei olisi sanonut mitään ja lisäksi minä maksan palkan ja työajat sovittu työsopimuksessa, joten myön työntekijän (jopa naisen) pitää näitä aikoja noudattaa.
-Tai sitten minäkin maksan palkan, jos maksan, kun huvittaa.
Jos sisko on siellä vain töissä, ei pomona, esimiehenä tms. hänen tehtävä on hoitaa omat työnsä, ei puuttua toisten tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.
Te, jotka kritisoitte myöhästelijöitä; katsokaapa asiaa laajemmin. Saattaa olla, että myöhästelijä tekee kuitenkin päivän aikana enemmän töitä kuin te. Ehkä lähtee monesti muita myöhemmin, pitää lyhyempiä pausseja, ei käy tupakalla eikä laukkaa omilla asioillaan työpäivän aikana jne. jne. Saattaa tehdä myös parempaa jälkeä laadullisesti työpaikalla. Ja tämäkös sitten muita sapettaa ja otetaan silmätikuksi ja kitinän aiheeksi tuo myöhästely. Kokemusta on.
Menkää itseenne ja keskittykää omaan työpanokseenne.
Mulla oli kerran tehtaalla opetettavana yksi myöhästelijä, minua ei hänen myöhästely kiinnostanut, tein yksinäni työtä kunnes hän suvaitsi saapua töihin. Joskus oppipoika taisi sanoa jotain että myöhästyi bussista tms, ja silloin sanoin että esimiehet ei välttämättä siitä pidä, näkyihän se myöhästely kellokorttijärjestelmässä ja jonkunajan kuluttua poikaa ei enää näkynytkään, lie saanut esimiesten toimesta potkut.
Hankalista ja raskaista työntekijöistä nyt vaan pyritään pääsemään eroon onneksi on 6 kuukauden koeaika joka on niin pitkä että erittäin harva jaksaa esittää muuta kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tykkään töksäyttelijästä. Lisäksi monella töksäyttelijällä on sellainen ongelma, että eivät kuitenkaan itse pysty ottamaan suoraa palautetta vastaan vaan sitten menee herne nenukkiin. Kas näin. Siinä sin...siskosi ongelma kuvattuna.
Itsehän vedän pataan. Suoraan pataan jos vittuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kritisoitte myöhästelijöitä; katsokaapa asiaa laajemmin. Saattaa olla, että myöhästelijä tekee kuitenkin päivän aikana enemmän töitä kuin te. Ehkä lähtee monesti muita myöhemmin, pitää lyhyempiä pausseja, ei käy tupakalla eikä laukkaa omilla asioillaan työpäivän aikana jne. jne. Saattaa tehdä myös parempaa jälkeä laadullisesti työpaikalla. Ja tämäkös sitten muita sapettaa ja otetaan silmätikuksi ja kitinän aiheeksi tuo myöhästely. Kokemusta on.
Myöhästely on siis sinun mielestäsi ok no onneksi et ole minun firmassa töissä sillä saisit kenkää aika nopeasti minulle on yksi hailee jos et vedä röökiä töissä tai pidät lyhkäisempiä taukoja ihan sama mutta jos et ole sovittuna aikana töissä sitä en sulata eikä sulata muutkaan.
Vaimon työpaikalle tuli omien sanojensa mukaan "ratkaisukeskeinen", "asioihin tarttuva" ja "asiat suoraan rehellisesti sanova" ihminen.
Toisin sanoen hirveä päsmäri, joka ei ymmärrä rengin ja isännän eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se myöhästelijä on töissä tarhassa tai koulussa? Lapset jä yksin sinne, kun ei aikuista ole vielä tullut.
Entä jos se myöhästelijä on bussikuski? Sinua ei haittaisi, vaikka seisoisit 10 minuuttia odottaen, että bussi tulee, jonka takia itse myöhästyt jatkosta?
Nyt tuli itku. Niisk!