Siskoni sai muutaman vuoden sisällä jo kolmannen kerran potkut töistä.
Hän on kyllä työntekijänä osaava, vaativa, täsmällinen ja muutenkin tarkka: ei myöhästy koskaan töistä, ei liioin saikuta, mutta hänessä on vain yksi vika: hän sanoo asioita suoraan, etenkin negatiiviset. Ja niin tuli taas lähtö! Mutta eikö työpaikalla pitäisi olla suoraan sanomisen mentaliteetti?
Kommentit (107)
aloitukseen - tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Missä vaiheessa oppii sen, että maailma ei pyöri oman navan ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä hän sanoi, kun tuli monoa töistä?
Hän tokaisi töissä eräälle kestomyöhästelijälle: - Susta ei ole näihin hommiin! Töihin tullaan ajoissa, ymmärrätkö?! Ajoissa! (ap)
No tämähän on täysin asiaton lähestymistapa jopa esimiehelle, jota siskosi ei varmasti ollut. Toivottavasti saa pitkän karenssin.
Ihan asiallinen lähetymistapa, jos on kerran myöhässä.
Mutta ammattiloukkaantujille ei sovi, että sanotaan suoraan.
-Olisi pitänyt antaa prisessamekko myöhästyjälle ja kertoa joku hauska satu yksisarvisesta, ettei myöhästyjä vain loukkaannu.
-Sillähän ei ole mitään väliä, koska menee töihin, hyvin voi mennä milloin haluaa, niin se maailma toimii, RIGHT?
Mä en ole ikinä Työpaikalla huomautellut myöhästelijöistä. Nuorena en ymmärtänyt käräyttää yhtä vetkuttelijaa, kun se pisti virman maksattaa itsellänsä suurempaa palkkaa. Nykyään häntä ei ole sielä enään töissä ja hyvä niin. Mutta, jos meille kotiin tullaan myöhässä niin menee kuviot uusiksi. Kun täytyy tehdä kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä hän sanoi, kun tuli monoa töistä?
Hän tokaisi töissä eräälle kestomyöhästelijälle: - Susta ei ole näihin hommiin! Töihin tullaan ajoissa, ymmärrätkö?! Ajoissa! (ap)
Ei noin saa sanoa.
Nuorena ihmettelin kollegoita, jotka juorusivat työajalla eivätkä tehneet töitä.
Jouduin puhutteluun: laiskotteluun saa puuttua vain esimiehenä. Jos silloinkaan. :D
Juuri tuollaiset tyypit julistaa sen vastapuolen aina narsistiksi.
Rehellinen mielipiteeni: jos joku toinen työntekijä alkaisi kommentoida esim. myöhästelyäni (olen viimeksi myöshästynyt kuusi minuuttia töistä viime viikon tiistaina ja yhden palaverin missasin kokonaan), niin en siitä tykkäisi. Sanoisin, että se ei ole sinun asiasi mitenkään (meillä kun ei toisen työt lisäänny toisen poissaolosta), vaan esimieheni. Tai henkilöni.
Töksäyttelijät ovat lähes järjestään tällaisia jasmijoensuita: itse saa töksäytellä mitä sattuu, mutta jos heille töksäyttää takaisin, alkaa itku ja parku. Tolloja. Ihan puhtaita tolloja.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen mielipiteeni: jos joku toinen työntekijä alkaisi kommentoida esim. myöhästelyäni (olen viimeksi myöshästynyt kuusi minuuttia töistä viime viikon tiistaina ja yhden palaverin missasin kokonaan), niin en siitä tykkäisi. Sanoisin, että se ei ole sinun asiasi mitenkään (meillä kun ei toisen työt lisäänny toisen poissaolosta), vaan esimieheni. Tai henkilöni.
Töksäyttelijät ovat lähes järjestään tällaisia jasmijoensuita: itse saa töksäytellä mitä sattuu, mutta jos heille töksäyttää takaisin, alkaa itku ja parku. Tolloja. Ihan puhtaita tolloja.
Totta, tollous huokui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kritisoitte myöhästelijöitä; katsokaapa asiaa laajemmin. Saattaa olla, että myöhästelijä tekee kuitenkin päivän aikana enemmän töitä kuin te. Ehkä lähtee monesti muita myöhemmin, pitää lyhyempiä pausseja, ei käy tupakalla eikä laukkaa omilla asioillaan työpäivän aikana jne. jne. Saattaa tehdä myös parempaa jälkeä laadullisesti työpaikalla. Ja tämäkös sitten muita sapettaa ja otetaan silmätikuksi ja kitinän aiheeksi tuo myöhästely. Kokemusta on.
Menkää itseenne ja keskittykää omaan työpanokseenne.
Myöhästely on siis sinun mielestäsi ok no onneksi et ole minun firmassa töissä sillä saisit kenkää aika nopeasti minulle on yksi hailee jos et vedä röökiä töissä tai pidät lyhkäisempiä taukoja ihan sama mutta jos et ole sovittuna aikana töissä sitä en sulata eikä sulata muutkaan.
Kuulostat niin mukavalta ihmiseltä, että nyt todella harmittaa, että en pääse sinun firmaasi töihin. Yhyy.
Mä olen samanlainen kuin ap:n sisko. Kolmansia potkuja ootellessa.
Että veetuttaa ne hissukat, jotka marisee kaikesta, mutta pomon edessä ovat tuppisuuna.
Olen sitten samanlainen kuin siskosi. Minäkin sanon suoraan, tätähän ei sulateta. Varsinkaan jos kertoo mitä pitäisi muuttaa että työ sujuisi paremmin. Minutkin on laitettu pihalle. En suostu kuitenkaan muuttumaan, olen sellainen kuin olen, niinhän muutkin näyttävät olevan. En ole lammas eikä minusta lammasta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kritisoitte myöhästelijöitä; katsokaapa asiaa laajemmin. Saattaa olla, että myöhästelijä tekee kuitenkin päivän aikana enemmän töitä kuin te. Ehkä lähtee monesti muita myöhemmin, pitää lyhyempiä pausseja, ei käy tupakalla eikä laukkaa omilla asioillaan työpäivän aikana jne. jne. Saattaa tehdä myös parempaa jälkeä laadullisesti työpaikalla. Ja tämäkös sitten muita sapettaa ja otetaan silmätikuksi ja kitinän aiheeksi tuo myöhästely. Kokemusta on.
Menkää itseenne ja keskittykää omaan työpanokseenne.
Myöhästely on siis sinun mielestäsi ok no onneksi et ole minun firmassa töissä sillä saisit kenkää aika nopeasti minulle on yksi hailee jos et vedä röökiä töissä tai pidät lyhkäisempiä taukoja ihan sama mutta jos et ole sovittuna aikana töissä sitä en sulata eikä sulata muutkaan.
Kuulostat niin mukavalta ihmiseltä, että nyt todella harmittaa, että en pääse sinun firmaasi töihin. Yhyy.
En kyllä ole semmoista pomoa tavannut jonka mielestä jatkuva myöhästely ei haittaa oletko sinä?.
Hemmetin raskasta työskennellä työpaikassa missä ei uskalla lausua ääneen juuri mitään koska aina voi joukossa olla joku joka vetää sanomisesta herneen nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten samanlainen kuin siskosi. Minäkin sanon suoraan, tätähän ei sulateta. Varsinkaan jos kertoo mitä pitäisi muuttaa että työ sujuisi paremmin. Minutkin on laitettu pihalle. En suostu kuitenkaan muuttumaan, olen sellainen kuin olen, niinhän muutkin näyttävät olevan. En ole lammas eikä minusta lammasta tule.
Ihan mielenkiinnosta, mikä koulutuksesi on?
Jos kyseessä on yhtään samanlainen ihmistyyppi kuin tuttuni, niin vika ei ole koskaan hänessä. Kaikki syy on aina muissa - mites hän sattuukin aina työpaikkoihin, joissa kaikki muut työntekijät on hänen mielestään täysiä tolloja eivätkä osaa mitään ja tuttuni kyllä tietää miten kaikki asiat pitäisi hoitaa. Potkuja kuitenkin vain satelee (joko hoidellaan pihalle YT:n tai 6 kk koejalla).
Tuttu on ihmisenäkin kamala, luulee olevansa joku jeesuksesta seuraava ja hyveellinen korkeamoraalinen ihminen, joka ilmoittaa moraaliset tosiasiat työissä kaikille seurauksista välittämättä. Tosiasiassa hän haluaa vain kokea olevansa oikeassa. Sillä siitä hän saa kovat kiksit, koska hänhän on oikeassa aina. Ja muut väärässä. Säälin kaikkia työpaikkoja, joissa hän on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haluatkin olla lammas, joka vaihtaa vain aina työpaikkaa. Kiva tulevaisuus toki sekin, jos tunne siitä että on aina itse oikeassa on houkuttelevampi kuin jatkuvat aukot CV:ssä. Niiden takia käy pian niin, ettei palkata jatkossa. Tai jos edehdytäänkin palkkaamaan, 6 kk koejan aikana tulee potkut. Mutta saatpahan olla oma itsesi, se varmasti lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupastamme sai yksi nainen lähteä, koska hän sanoi asiakkaille, mitä sylki suuhun toi. Eräskin asiakas sanoi hänelle, että sieltä ja sieltä saa sen ja sen tuotteen paljon halvemmalla kuin teiltä, johon tämä nainen vastasi, että mene sitten hakemaan se tuote sieltä.
Mitä vikaa tuossa vastauksessa? Ei työntekijä voi vaikuttaa hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaisen töksäyttelijän kanssa nyt haluaisi kahvitella tai kokoustaa? Ihan järjetön ajatuskin. Tärkeintä työpaikalla on aina olla hyvissä väleissä työkavereiden kanssa.
Työpaikalla on tärkeintä tehdä töitä. Voisin muuten kuvitella, että olet työpaikkakiusaaja.
Aika hyvä saavutus tuolta AP siskolta:
Missään duunissa ei pysy??🥱
Mihin paikkoihin päässy 3 kertaa jo? Itse en ees pääse mihinkään. Toivottavasti johonkin mihin olen hakenut 🤣
Aloituksen sisko kuulostaa aspergerilta tai autistilta, he eivät oikein osaa suodattaa sanomisiaa.
Miehet ne ovat pahimpia prinsessoja ja kermapeppuja. Meilläkin oli yksi tällainen tapaus (mies), joka sanoi ihmisille kaikista asioista ns. suoraan. Vaan kun hänelle sanottiin suoraan, että kannattaisi tulla ajoissa (oli myöhässä puolesya tunnista tuntiin vähintään neljänä päivänä viikossa), ja että muutenkin pitäisi noudattaa aikatauluja ja työpaikan sääntöjä, niin meni herne syvälle nenään, ja oli tosi järkyttynyt siitä, miten rumasti hänelle puhutaan. Ihan samaan sävyyn puhuttiin kuin hän itsekin. Noh, kun ei käytös sanomisella korjaantunut, vietiin asia pomoille, ja he sitten sanoivat asioista, ja sitten vasta herra oikein muuttui kiukuttelevaksi pikkuprinsessaksi, joka osoitti mieltään kaikille muille ja polki jalkaa, kun häntä niin kaltoin kohdellaan. Eli mikä teissä miehissä on se ongelma?